Nové lokomotivy pro RegioJet mají zpoždění. Do Brna vypraví méně vlaků, než chtěl
Vizualizace lokomotivy Traxx od společnosti Bombardier pro Regiojet. Foto: Regiojet
Společnost RegioJet doladila své plány na rozsah spojení Praha – Brno – Bratislava / Vídeň pro příští jízdní řád. Oproti
Taky úplně nerozumím proč verze na 160 a né 200.
Nebude to potenciálně nižší cenou, a tím že se minimálně do dostavení tratě Brno-Přerov více než 160km/h nebude smět a že v Rakousku je trať na závratných 120-140km/h, nebo nikdo roky neaktualizoval mapu. V takové situaci prostě nic moc rychlejšího asi smysl nemá a pokud se kdy něco bude takto dělat, tak to nejspíš budou tahat Vectrony, které má už teď. Bude zajímavé ale také jak se změní po dostavění nové tratě na Přerov směřování dálkových vlaků. Brno je 3-5x větší než Olomouc, takže je otázka jestli se nepokusí někteří dopravci obětovat asi 30 minut na zajížďku do Brna a… Číst vice »
Protože verze 160 km/h je lehce upravená nákladní verze s tlapovými motory, tudíž levnější (a s větším vlivem na svršek).
ad K.S.: Spekulovat o stavu po roce 2025 je poněkud předčasné.
Si myslím, že není dost bezdotačních cestujících, aby obsadili celý vlak. Co hodinu. Do Vídně už vůbec.
Výborně, tak na kolik se nám cena do Vídně propadne?
tak z Brna se dá jet za 239Kč a railjet je lepší než RJ
Tak úplně bych nesouhlasil že by malé rj bylo lepší než velké RJ, co se týče sedaček ve velkoprostorových vozech tak jsou +- nastejno, pominu-li u českých drah chybí zábavní systém, který z mého pohledu moc roli nehraje. Na druhou stranu v RJ máte potenciálně o trochu více místa, zatímco tam máte jen jedeny police na kufry u dveří, tak v rj máte asi 3 a ten ošklivý monolit na jedné straně, to při zhruba stejné či větší kapacitě míst, celkově mi přijde takový stísněnější. Z mého pohledu je pak, pokud tedy zrovna nejedete ve špičce plným vlakem, výhoda že… Číst vice »