Nové lokomotivy pro RegioJet mají zpoždění. Do Brna vypraví méně vlaků, než chtěl
Společnost RegioJet doladila své plány na rozsah spojení Praha – Brno – Bratislava / Vídeň pro příští jízdní řád. Oproti
Společnost RegioJet doladila své plány na rozsah spojení Praha – Brno – Bratislava / Vídeň pro příští jízdní řád. Oproti současnému provozu na trase mezi Prahou a Brnem půjde o více než ztrojnásobení počtu spojů. V prvním návrhu jízdního řádu žádala ještě o trasy pro dva další páry spojů Praha – Brno, které nakonec ale nevyjedou a jeden pár spojů pak spustí až v červnu příštího roku.
Nové plány RegioJetu vyplynuly z oznámení SŽDC o návrhu jízdního řádu, který už byl projednán objednateli a ještě prošel úpravami ze strany dopravců. Finální verzi SŽDC musí zveřejnit do konce listopadu.
Oproti původnímu návrhu firma nevypraví dva páry spojů mezi Prahou a Brnem s odjezdy 14.21 a 22.21 z Prahy a 9.09 a 18.09 z Brna. Mluvčí firmy Aleš Ondrůj to vysvětluje tím, že první plány nikdy nejsou definitivní – jedná se o úvodní obchodní záměr. Od prosince by tak mělo mezi Prahou a Brnem jezdit devět párů vlaků namísto současných tří: čtyři až do Vídně, tři do Bratislavy a dva jen mezi největšími městy v zemi.
Podle Ondrůje nejde ale o škrty původních plánů. „Od začátku jsme počítali s deseti páry vlaků, ale do první objednávky se vždy dává maximální představa. Pak ji v rámci příprav jízdního řádu i diskusí s partnery v Rakousku dolaďujeme,“ dodal Ondrůj.
V červnu příštího roku přibude ještě další pár spojů do Bratislavy. „Jde o postupný náběh nových spojů s ohledem na zákaznickou poptávku i z provozních důvodů,“ dodal Ondrůj. RegioJet bude mít nové lokomotivy Traxx od Bombardieru trochu později, než plánoval. Než dohodl s bankami financování záloh, nabrala výroba zpoždění asi tři měsíce. Namísto prosince tak převezme první až v březnu. Do té doby bude provoz zajišťovat pronajatými vectrony.
Proti rozšíření počtu spojů na trase bojují České dráhy, které požadovaly provedení takzvaného testu hospodářské vyváženosti, tedy zda vstup Regiojetu neohrozí náklady na provoz státem objednaných vlaků. Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře ale s ohledem na platnou legislativu test odmítl provést. V Rakousku již přidělenou kapacitu mají, na Slovensku ještě není rozhodnuto.