Nové letiště u Varšavy představilo první linky, o spojení Radomi se světem se postará domácí LOT
Letiště Radom prochází přestavbou na charterový a nízkonákladový provoz, projekt přebudování původně neúspěšného regionálního letiště narazil na silnou kritiku.
Polské Letiště Varšava-Radom, které již několik měsíců prochází masivní přestavbou, zahrnující například vybudování nového terminálu pro 3 miliony cestujících, ohlásilo první tři nové linky. Spojení Radomi s Kodaní, Paříží a Římem zajistí s Boeingy 737-800 třikrát týdně domácí LOT. Zahájení provozu letiště, vzdáleného přibližně 100 kilometrů jižně od Varšavy, je stejně jako spuštění zmíněných linek plánováno na začátek letního letového řádu 2023, tedy na přelom března a dubna.
S přestavbou letiště se začalo v květnu 2019 po několika nezdařených pokusech regionálních orgánů o vytvoření úspěšného regionálního letiště. Státní investice zahrnovala demolici původního terminálu, který vznikl teprve v roce 2014, vybudování kompletně nové infrastruktury, včetně prodloužení ranveje z 2000 metrů na 2500 metrů, rozšíření pojezdových drah a výstavbu nového terminálu s kapacitou 3 milionů odbavených pasažérů ročně s možností rozšíření až na kapacitu 9 milionů, a vybudování stojánky pro 11 letadel typu Airbus A320 nebo Boeing 737.
Podle šéfa Ryanairu je letiště nejhloupějším nápadem v historii Polska
Plán na vytvoření třetího varšavského letiště, v tomto případě se zaměřením na charterovou a nízkonákladovou dopravu, však narazil a stále naráží na silnou kritiku ze strany odborné veřejnosti i samotných leteckých společností. Státní podnik PPL spravující také hlavní varšavské letiště se totiž rozhodl pro rozšíření Letiště Radom z důvodu nedostatečné kapacity hlavního varšavského letiště, a to navzdory plánované a tehdy čerstvě oznámené výstavbě nového hlavního letiště s kapacitou až 100 milionů odbavených cestujících ročně, které se má stát jedním z největších evropských letišť.
O letiště, které bude kromě Varšavy sloužit také obyvatelům více jak dvousettisícového města Radomi, i jižní části mazovského vojvodství, které je s 5,3 miliony obyvatel největším a nejlidnatějším vojvodstvím v zemi, projevily už zájem cestovní kanceláře Itaka, Coral Travel nebo Rainbow. Probíhající jednání o zařazení Radomi do své sítě oznámil také nízkonákladový dopravce Wizz Air. Šéf jeho hlavní konkurence, Ryanairu, naopak označil Letiště Radom za jeden z nejhloupějších nápadů v historii Polska a prohlásil, že Ryanair nikdy z Radomi létat nebude. Podle něj polská vláda místo investic do Modlinu plýtvá miliardy daňových poplatníků na stavbu paláce, ze kterého nikdo nepoletí, a projekt připomíná počínání komunistů v 50. letech.
Otevření tří linek s klasickým dopravcem do evropských metropolí neodpovídá zcela plánům na nízkonákladové a charterové letiště. LOT ovšem odkazuje na převedení části provozu z přetíženého Chopinova letiště, které však plní nezastupitelnou roli tzv. hubu, tedy přestupního uzlu. Zástupci letiště zase odkazují na tzv. city break destinace. Zůstává tedy otázkou, zda-li mají představitelé spravující Letiště Radom i aerolinku LOT skutečně jasno v tom, pro koho se vlastně letiště z nemalých peněz daňových poplatníků přestavuje a jaká má být jeho náplň.