Nové jednotky od Pesy pro RegioJet mají povolení pro zkušební provoz, o víkendu vyjedou v Praze
Nové jednotky Pesa Elf.eu (655) pro RegioJet a provoz v PID. Foto: Mamene/Zdopravy.cz

O víkendu začnou zkušební jízdy bez cestujících.
Úplně mě irituje slovní spojení „nová linka“ do Úval. Není to nová linka, bude to jen zkrácená S1/S7.
V systému PID je označena jako S61, tedy nová.
Přesně vzato S1 ani S7 nezajíždí do Vršovic
Kolik ma ten vlak WC? Jedno a jeste k tomu poruchové pro invalidy? Tohle jsem v lete zažil na trase Madrid-Salamanca. 3 hodiny bez funkčního WC byl tedy očistec.
Jako fajn vlaky ale tyhle sedačky jsou otřesné!!! Vyšším lidem jako např. mně se ramena nevejdou pod opěrku a tak se nejde v sedadle pořádně narovnat. Zlaté sedadla v panterech
Jakou kapacitu má 1. třída?
A jak půjde zaplatit?
https://zdopravy.cz/tarif-pid-bude-kvuli-startu-regiojetu-resit-poprve-i-1-tridu-radni-rozhodli-o-vysi-priplatku-224776/
Vyměří RegioJetu sankce 7 milionů. Ve skutečnosti je nezaplatí RegioJet, ale daňoví poplatníci, částečně též cestující.
Vy jste hlava. RegioJet má předpokládám ve smlouvě s Pesou tohle ošetřeno – takže to půjde za tím, u koho to zpoždění vzniklo.
RegioJet není ČD, víme?
pokud myslíte polské, tak ano
Nevím, jestli se to týká přímo těchto jednotek, ale podle recenzí cestujících jsou ty nové „motoráky“ dost hlučné. Za chvíli budou cestující povinně fasovat špunty do uší. To skutečně ve 21.stoleti nelze ty soupravy lépe odhlučnit?
Asi jde, ale soutěží se na cenu.
Míra hluku může být součástí zadávací dokumentace, nemusí nutně být soutěžním kritériem. U 847 byl poždavek na hluk dán dodržením příslušné normy, což bylo splněno.
Toto jsou elektrické vlaky.
S těma elektrickýma jednotkama ještě žáden cestující nejel,ale vy už víte, že tyto motoráky jsou hlučné. Nemáte ještě nějaký hodnotný příspěvek do diskuse?
Stejné případně skoro stejné jednotky jezdí v ústeckém kraji asi 3 rokem
On myslel, že hlučné jsou motoráky, tak čeká hlučnost i u panťáku.
V celkovém kontextu je to úplná prkotina, ale Drážní úřad už ani nepředstírá, že v číslování řad je nějaký systém? Panter dvouvozový / třívozový / čtyřvozový jsou řady 650/550, 640/440, 530. Jednotlivé generace se liší podřadou (650.2). InterPanter třívozový / pětivozový se odlišuje pouze podřadou (660.0 / 660.1), ale samostatné řady mají i vložené hnací vozy (jako u pendolina). Bateriový panter má vlastní řadu 690.2 (druhý vůz 691.2), aniž by existovala řada 690.0. Elfy u RJ pro DÚK a PID jsou odlišná délka i konfigurace, ale používají řadu 655 (ústecké dvouvozové jezdí jako 654+655), bez dalšího rozlišení. FLIRT LE a… Číst vice »
Pokud to může samo jezdit, musí to mít číslo. Proto vložáky Panterů mají svoje a proto ty ve Flirtech ne.
A zkusil bych se podívat na malé parní lokomotivy, kolik typů se schovalo pod jedno značení.
Tím neobhajuju systém DÚ, jen že nějaká logika tam je.
Stadler Flirt i ten Sirius mají jedno číslo proto, že je mnohem složitější je rozpojit, neboť jsou jednotlivé vozy – články spojeny podvozkem, nikoliv nějakým typem spřáhla, na rozdíl od Pantera, či tadytěch Pes… To samé takový Shark, či Fox.
Malá chybka, druhá půlka dvouzových elfů má řadu 954. Jinak ano, to současné označování jednotek je poměrně bordel. Nejvíc Pendolino, obecně označované jako 680, ale reálně na soupravě toto číslo nenajdete, hlavy mají 681 a 682. Víc mi dával smysl „dvojičkový“ systém z řady 450 nebo 460/560. Případně polský systém, kdy se jednotlivé díly značí písmeny.
U bateriových panterů je to jasné 690.2 je z důvodu toho aby se to dalo považovat za původní pantery ale jen předělané do bateriové verze
Další bateriové pantery už budou 690.0
Mate tam chybku – z Hostivaře do Roztok, ne do Benešov
Do Benešova je zkušební provoz bez cestujících
Místo vytváření nové linky do Uval měli přesunout jednotky na Sp směr Benešov.
Akorát jsou to jiní dopravci…
A jiny objednatel…
Neměl by pokutu dostat výrobce, který se smluvně zavázal dodržet nějaké termíny? Takže by spíše měl RegioJet přeposlat poutu výrobci, který nedodržel smluvní termíny a nedodal výrobek včas dle platné smlouvy.
To záleží, co si dohodl Regiojet s výrobcem. Pro Prahu je smluvním partnerem Regiojet.
V dané situaci se to dá brát jako pozitivum. Paha pár měsíců neplatí za linku, která se v plánované trase ani nedá provozovat, a ještě dopravci napaří pokutu. Daňového poplatníka to tak nemusí tolik bolet. To ostatní si musí mezi sebou vyřídit soukromý dopravce a výrobce.
V Ústeckém kraji to tak bylo, že pokutu od kraje Regiojet přefakturoval výrobci Pesa.
Výborně 🙂 Takže Regiojet může ty arrivácké jednotky půjčit KŽC na linku S34
o to asi KŽC nestojí, jinak je mohl mít už dávno..
Ty nejezděj za kýbl nafty, a navíc by za ně musel Augusta platit nájem. Takže z toho nic nebude 😉
A jsou vysokopodlažní, tudíž jej neochrání před směšnou pokutou od pidu. Nějaká kapacita či kuluta cestování, to ho zajmat nebude.
KŽC už svoje problémy s kapacitou vyřešil, včera ráno jela souprava 810 + 810 😀
A jak fungovalo zavírání dveří zadních dveří?
Myslím, že úplně normálně. Ale detaily jsem nezkoumal (jestli to dělali dálkově, nebo to někdo ovládal).
Normálně,na každém motoráku je strojvedoucí.
Od toho bych čekal, že dává plyn. Kdo zavírá dveře v 010? 😀
Jeden zmetek pomůže druhému zmetkovy
Zmetek byla hlavně vaše výuka češtiny.
Pantery na spěšné vlaky s 6 dveřmi na jedné straně a Pesy na osobní vlaky s 4 dveřmi, navíc naprosto nerovnoměrně rozmístěnými. V Praze museli být při stanovování parametrů vozidel opravdu myslitelé.
Taky jsem zvedav, jak to bude S61 zvladat ve spickach. At uz kapacitne, tak co se tyce rychlosti vymeny cestujicich…
Vacsi problem vidim v meskaniach, ktore si vlaky v danom useku vozia, meskanie 5-10 minut je uplne bezne a ak nastane vypadok len jedneho spoja, tak sa meskania vozia dost dlhu dobu.
První čeho jsem si všimnul. Jsem tak nějak žil v přesvědčení, že do těch čelních vozů ty další dveře dají automaticky. PID není DÚK….
Vozidlo odpovídá smlouvě mezi hlavním městem Prahou a dopravcem, co k tomu dodat. Ano, taky to nepovažuju za dobré řešení.
Jednoduše řečeno kdo se na magistrátu Prahy zabývá dopravou, ten vlakem vůbec nejezdí.
To si nemyslím; tyhle veci řeší Ropid a jeho fungování vykazuje řadu šoto-znaků 🙂
Jo, ale ROPID může rozhodovat jen do výše rozpočtu. Dát do výběrka požadavek, ze kterého by si magistrát myslel, že vyjde dražší vozidlo(třeba vozidlo se dveřmi) to nemusí projít.
Stejně všichni nastupují jedněma dveřma.
Ale zase z toho Pantera na R41/S4 se „všichni“ vyvalí těmi 6 dveřmi na Masarykově nádraží a pár dalších frekventovaných stanicích. To je pro rychlost výměny cestujících směrodatné. Jaká podobná stanice je na S49, Holešovice? Doteď tam jsou 2 dveře, budou 4 nedostatečné? U linky S61 se to uvidí, hlavně teď v té „dočasné“ fázi s obsluhou hlaváku.
Povedal by som, ze Podbaba, Holesovice a Hostivar. Udaje o tom urcite su, pretoze koncom minuleho roka bezal prieskum na okrajovych zastavkach Prahy (Kyje, DPo, Bechovice-stred a Klanovice) Vsade to bude plus minus rovnake, v sedle to byva do 10 cestujucich vystup/nastup a v spickach to bude aj 20-30 vystup aj nastup.
Na Holešovicích a Podbabě jsou to často docela davy.
Používám Podbabu od jejího otevření a pozoruju stálý nárůst zájmu o S49 (S41). Ty 845 tam samozřejmě nejen dveřmi absolutně nevyhovují, to bude posun. Ovšem ty jedny dveře v 655 se mi taky nelíbí 🙂
Mimochodem, sledovat se dá i nárůst zájmu o vnitropražské cestování S4, teď ovšem bez Masaryčky to samozřejmě ztrácí část kouzla.
Tak to je dobře že zájem roste, oproti 845 to určitě bude zlepšení. Já tím skoro nejezdím, ale ještě vzpomínám jak tam čerstvě nahradili 810 prvními dodanými 814 (které o víkendu jezdily na Dobříš) a fírové si na to zvykali 🙂 A lince S4 určitě pomůžou i Bubny, možná to trošku ubere lidi z S49 co jedou od Roztok na metro C.
No ovšem někteří ti průvodčí Regiojetu jsou odpudiví, oproti Arrivě ta kvalita lidí šla fest dolů.
Dnes jsou na motorácích Arrivy troje dveře, je to celkem brzda jak v Podbabě, tak v Holešovicích a vzniká kvůli tomu mnohdy zpoždění. Nově budou čtyři dveře, širší, bez schodů… Tak za předpokladu, že budou všechny fungovat, může to být zlepšení. Na druhou stranu, ta linka má potenciál k přepravě většího počtu cestujících, jak to bude potom, kdoví…
V Podbabe tomu urcite nepomaha ani velka medzera medzi supravou 845 a nastupistom, ak tam bude ta medzera mensia, moze to vystup urychlit.
To nevím, musím se podívat, co tam je za mezeru 🙂 Z 845 se prostě rychle vystupovat/nastupovat nedá, dveře jsou úzké a je jich málo.
No ono až to vyjede, tedy pokud vůbec, na tu trať, kudy to bylo vysoutěženo, tak problém s kapacitou dveří nebude 🙂
Linka je to sice zcela zbytečná, ale vláčky tedy velmi povedené.
Mohu se zeptat, v čem spočívá ta zbytečnost?
Mělo to jezdit Smíchov-Vršovice-Běchovice, v trase hlavák Úvaly to bude jen najíždět kilometry už v existující lince a ubírat kapacitu trati přes Libeň…. jednopodlažní třívozová mezi zdvojenými ešusy, to není zrovnat velký příspěvěk do kapacity.
ale samozrejme, ze je to dulezity a znatelny prispevek do kapacity.
ty esusy tam uz ted jezdi precpane a vytizene na 100% (spis na vic, jak 100%) – a kazda kapacita navic bude pro cestujici ulevou.
Poměr nabídnuté kapacity pro cestující ke spotřebované kapacitě přetížené tratě je jedním slovem mizerný. Jinak sláva za každý vlak v PIDu navíc, ale celá tahle linka (bez ohledu na zvítězivšího dopravce) je – no řekněme hodně nešťastná.
Nedávalo by tedy smysl tyto elfy poslat zdvojené na S2 a uvolněné slony používat na zdvojování na S1?
zakladem pochopeni tohoto procesu by melo byt pochopeni toho, ze s1 a s2 maj ceske drahy.
a tady se bavime o lince, kterou vyhral regiojet se svoji technikou.
takze diskuse o tom, co by kdyby, jsou fajn , smysl by to treba davalo, ale neni to imho moc realizovatelne, takze celkem irelevantni.
Krom toho, S1 a S2 jsou společná objednávka Prahy a Středočeského kraje, zatímco S49 a S61 jsou jen pražská záležitost.
Jednopodlažní 3 vozy v intervalu 30-60 minut tu kapacitu fakt nevytrhnou. Když už, tak aspoň by musely jet zdvojené a tolik jich zas nebude.
tech 480 mist / hodina (ve spicce 30 minutovy interval) bude znatelnym prispevkem ke zkvalitneni dopravy z teto strany do prahy.
Ludia sa viac stazuju na dochvilnost nez kapacitu. Meskania povazuju za vacsi problem, pretoze ak im meska vlak a nestihnu pripojny autobus, ich cestovny cas sa moze predlzit o desiatky minut.
jo, muzu to videt zkreslene
jezdim “jen” z/do bechovic, a presnost mi tady problemy nedela – subjektivne mi prijde, ze to jezdi celkem ok.
ale kapacitni problemy vnimam dost zasadni 🙂
Je to relativne, lebo do 5 minut to nie je meskanie. Priemer bol myslim 7 minut. Jeden spoj bol zmeskany 36 kvoli neschopnosti jednotky a nebyt skokana, tak by si najskor dany obrat vozil meskanie cely den.
Bohužel to bude spíš ke zhoršení celkové dopravy, jak to bude o dost víc brzdit dálkovku.
Jakože čisté navýšení kapacity a zahuštění intervalu ničemu neprospěje? Ale prosím.
Samozřejmě, že je to na 011 přínos.
Znepravidelnění vlaků, homogenizace tras dálkovky s regionálkou (čti zpomalení), vyžrání zbylých rezerv, poškození násobně více cestujících na Moravu – ano, to bych řekl, že ničemu neprospěje.
Nevíte někdo v jakém stádiu je to u dodání jednotek na R9?
RJ má určitě připravený plán B😃
a nebo plán C, odklad..
Který už běží teď. ČD maji od prosince novou smlouvu, která není úplně nejlepší co co kvality vozidel. Z Bpee jsou piváky a béčka.
Ten odklad ale neběží kvůli RegioJetu ale kvůli delšímu výběrovému řízení než bylo původně v plánu.
Jj, jen že už teď běží takový plán C. Vozový park se opět vrátil tam, kde byl před 5 lety a, když si vezmu, jaké soupravy dával RJ třeba na R23 nebo ve své době R8, tak si říkám ,jak bude takové provizorium vypadat zde. Na rychlících, kde ve špičce jezdí 9 vozů.
Buďte v klidu, lidi utečou, stejně jako z R23.
Mají na to rok a půl to bohatě stihnou popřípadě zatím dají jako náhradu náhradní soupravy..
Nechápu proč to má jezdit Hlavní – Úvaly místo původně plánované trasy Běchovice – Radotín. Že nejsou postavené dvě zastávky vím ale ta linka by dávala smysl i bez nich.
To víte Úvaly.
Tohle je pražská akce, nikoliv středočeská.
Je podepsaná spolupráce, když to sjednotit nešlo. Nebo se snad na této krajské hranici přesedá, jako na té vnější.
S 61 je Smíchov-Vršovice-Běchovice
S 71 Radotín-Kačerov-Běchovice, tu ani zatím nespustí, v trase jsou odklony na hlavák.
Toto nebylo určeno na S71, ta si ještě pár let počká.
Plán byl nasadit to na S61 Smíchov-Běchovice, a tam nejspíš k pochybnostem přispívá i aktuální stav Smíchova.
Mohl by někdo znalý věci osvětlit, jak dlouho trvá zkušební provoz vlaku vs. busu a v čem jsou hlavní rozdíly? Děkuji za informace.
je na to předpis 🙂
Jak to vůbec vypadá se zastávkami? Je v dohledné době reálné, že budou postaveny?
Velky spatny. SZ si vymyslela zkapacitneni cele trate a to by znamenalo bourani zastavek. A jako radny hospodar to preci nemuze udelat 😀
Nikdo se k tomuhle pruseru moc nehlasi…
Zkapacitnění? To je myšleno jako součást staveb pro VRT Polabí včetně Jahodnické spojky, 4kolejky Běchovice – Libeň apod?😃
https://www.youtube.com/watch?v=rabRLYT5YsI
Řeší se tam VRT Polabí, ale do toho je zahrnuta i ta čtyřkolejka.
Nebudou, ale to už bylo víceméně jasné i při vypisování výběrka na tuhle šotolinku
Ty nové zastávky už jsou nadobro pohřbeny? Škoda. Takhle pojede další linka v souběhu s jinými do Běchovic.
Je dost mozne, ze se tam v ramci smlouvy na 15 let (tj. do roku 2040) ty jednotky vubec nepodivaji, pac ty zastavky zrejme driv jak v roce 2035 nebudou. Ma se to navazat na Jahodnickou spojku a ta bude kdo vi kdy…
V souběhu s jinými? Aktuálně jezdí jen S1, a místo dřívější S7 pojede S61. Takže 2 linky, stejně jako loni…
Není to škoda vozit v PID nové jednotky? Tam stačí šrot a cajk…
Doufal jsem že se proberou a nasadí to radši na tratě které nejsou obsluhované. Například dobřichovice – most inteligence -Vršovice, nebo přímé spojení vršovice -Smíchov
Ty jednotky jsou pořízené na konkrétní linky. Takové to náhodné nasazování souprav jak se komu hodilo, nebo jak bylo zrovna potřeba, bylo možné leda tak za ČSD.
To se povedlo. Pořízeny ano, ale nasazeny tak, jak se to komu hodilo 🙂
Kudy byste chtěl jezdit z Vršovic na Smíchov? Jen připomenu, že vám v cestě překáží hromada železného šrotu.
Jaký šrot? Ten starý most z roku 1901 pravda chvíli přesluhoval přes původně plánovanou životnost sto let, ale před cca patnácti lety ho přece sešrotovali a místo něj postavili nový, svařovaný, tříkolejný, s lávkami pro chodce a cyklisty plynule navazujícími na komunikace na obou březích.
Nebo snad ne? 🙂
Plánovaná S 71 Radotín-Kačerov-Běchovice je zatím u ledu, v jedné části je trať obtěžkána odkloněnými vlaky, v druhé části stejně jako S61 chybí zastávky. Jenže na S61 už prostě je podepsaná smlouva…
Uuuužžžž??
A nemá nekdo prosím info, kolik je už rekonstruovaných růžovek na Relax? V rezervačním systému jsem viděl asi 3. Taky tam byl jeden cik-cak, který jezdil jako jednička na Ústí – Kolin.
Minimalne 10 uz ma sedačky ale jsou treba v dílnách před dokončením atd
Díky. A dělalo se na nich kromě interiéru ještě něco?
Jezdí dvě, částečně předělané jsou minimálně další dvě, ne li více. Každopádně růžovky teď posilují i R8
Bude toho 1.4. nějaký slavnostní roll-out, nebo nasazení proběhne ve vší tichosti?
Třeba je to jen Apríl. 🙂
Slava 🙂 spojeni na hlavak od Bechovic chybi
nicmene hanet soucasny stav teda tak uplne nemohu, ten soucasny kratky prestup prestup v Libni mezi S1 a Rxx na hlavak a vrsovice (a reverzne naopak) neni tak hrozny.
Otázkou je, zda to bude při ještě větším zasekání kolejí mezi Libní a Úvaly navzdory přímému spojení celkově lepší…
Čtyři dveře na třídílnou jednotku pro příměstskou dopravu jsou úplně absurdní. Zvlášť vzhledem k linkám, na které je to určené. Dvoje dveře na vůz by měly být absolutní minimum a ideálně by vozidlo pro Prahu vypadalo jako Flirty XL s třemi dveřmi v koncových článcích. Tohle bude šíleně zdržovat a nemá to v Praze co dělat.
Podle mě by ty dvoje na vůz akorát stačily. 🙂 Absolutní minimum… No, ještě by mohly být místo všech oken v nízkopodlažní části, vyházet sedačky, a rázem by se – pokud to konstrukce unese – vešlo o dost více lidí, aniž by se museli mačkat (zvláště, když všichni stojící kdovíproč stejně zůstávají u dveří). 🙂
A bude to takový problém zrovna na linkách S49 a S61, které se (v cílovém stavu) vyhnou pražským centrálním nádražím? Má to stejně dveří jako dvojice Foxů, která má podobnou délku a kapacitu. Flirt XL je určený jako bagr do velkých německých aglomerací, nemá to pomalu žádné sedačky, prostor je spíš na stání. To bych na Jahodnici úplně neposílal.
RegioJet koupil i 1-2x Ponorku od IDS/KDS na posuny
Nechápu minus, 730.625 je opravdu v majetku regiojetu
Napsal jste RegioJet. To samo o sobě stačí na mínusy.