Nové jednotky od Pesy pro RegioJet mají povolení pro zkušební provoz, o víkendu vyjedou v Praze

Nové jednotky Pesa Elf.eu (655) pro RegioJet a provoz v PID. Foto: Mamene/Zdopravy.czNové jednotky Pesa Elf.eu (655) pro RegioJet a provoz v PID. Foto: Mamene/Zdopravy.cz

O víkendu začnou zkušební jízdy bez cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Uvnitř vypadá mnohem lépe než Interpanter díky sedadlům za sebou. Tuší někdo proč má dva podvozky vedle harmonik a ne jeden společný? Pak by to vyšlo levněji a bylo víc místa

M 474 003

Protože by se musela odstavovat vždy celá. Takhle se dá po rozpojení 180 metalických kabelů, 25 optických kabelů 10 hadic a možná ještě něčeho jiného odstavit jeden vůz a nahradit jiným vozem.

SYN

Svého času se uvádělo že ČD nemají dostatek vhodných „dlouhých“ prostorů (hal) pro provádění běžné údržby jednotek „v celku“ a tedy chtějí aby jednotky byly (přiměřeně snadno) „rozebratelné“… to by se sdílenými (Jakobsovými) podvozky nešlo moc dobře, jeden díl by po rozpojení „kulhal“ měl by podvozek jen na jedné straně…

pacicka

Uvnitř vypadá mnohem hůře než Interpanter díky sedadlům za sebou. 😀 Prostě každému vyhovuje něco jiného, nevydávejte to za jediný správný názor.

Pepa

Zbytečná linka na přeplněné trati. Když by jezdila tam, kde byla soutěžená, ať jezdí, ale tady nemá co dělat …

Novomír

Nebo mohli nahradit ČD se syslografy…

pacicka

Nemohli, každé jezdí dle příslušné smlouvy

Míra

Velice efektně vypadá na fotografii prostor pro přepravu kol. Ale jenom pro toho, kdo s kolem vlakem nejezdí. Z fotografie vyplývá, že se kola budou přepravovat tak, že se budou muset zvedat a zavěšovat na držáky. To celkem chápu u dálkových vlaků, ale tady u příměstských s dobou jízdy několik (desítek) minut? Představuji si manipulaci s kolem ve špičce s cestujícími okolo. Nebezpečí úrazu, ušpinění. A víte, jak jsou leckterá kola nyní těžká? Ono to nejspíš bude v praxi tak, že se kola jen opřou. Ale nejsou tam žádné popruhy na připoutání, aby nedošlo k pádu. Zlaté Pantery, tam už… Číst vice »

Juraj

Tady řešíme vyřešený problém.
V elefantech jsou vertikální držáky.
Když je volno, neřeší se to a kola jedou normálně s cestujícím.
Když je jich víc a je místo, jedou pověšená.
Když zrovna jednou dva kočárky, tak stejně místo není a kolo blokuje představek, ale nedá se nic dělat.

M M

Zavěšené kolo zabere daleko více místa, než kolo položené. Když byl vlak plnější, vždycky průvodčí instruoval lidi, ať kola nevěsí a jen položí o sedačky. V panterech JMK se od zavěšování kol taky upustilo, poutají se popruhem.

SYN

To taky dost záleží na tom kolik „vrstev“ jste schopen (a ochoten) o sebe navzájem opřít (a rozumně „optimalizovat“ stylem střídání řídítek vlevo-vpravo)… ale pak se někteří bojí o svá kolečka tak moc že by nedopustili aby se byť jen dotýkaly jiných… V takovém případě svislé umístění přecejen umožňuje jistou úsporu.

Asi jde o to aby prostor byl co možná nejvíc „víceúčelový“ pak se holt ukáže podle situace…

PvvS

Ale to, že si někdo kopí těžký kolo, který nezvládá pověsit, tak to je jejn jeho problém.

Václav Pašek

Hlavně na kole se má jezdit, ne ho vozit vlakem.

Leinad

Primárně jo, ale mimo špičky má vlak vozit koho chce(třeba lenochy), ne vzduch nebo co hůř třeba aby vlak mimo špičky nejezdil.

SYN

No… asi lepší vézt (elektro)kolo které cestujícímu umožní dojet „poslední míli“ než ho ztratit aby jel celou cestu autem??
Ale samozřejmě vymýšlení „kompaktnějšího“ prostředku (třeba elektrokoloběžky) je pořád zajímavá disciplína…

M 474 003

Těžká kola jsou na elektriku a ty mají ve špičce jezdit samy. A pokud někdo zapomněl pořádně dobýt, tak ať šlape.

SYN

S trochou „dobré vůle“ se stejný princip dá aplikovat na „šlapání pěšky“? Ono jako pořádně si „máknout“ na kole obvykle způsobí další časové ztráty (jako třeba projít sprchou) takže to jsou až desítky minut navíc… proč potom třeba nejít celou cestu pěšky? Že by to trvalo třeba hodinu? Kdo rozhoduje že půl hodiny je OK a hodina „už moc“?

SYN

Ale s tou špičkou to bohužel taky má něco do sebe, pokud se stěží vejdou (na stojáka) osoby tak pak to kolo každý prokleje…

David

Úplně mě irituje slovní spojení „nová linka“ do Úval. Není to nová linka, bude to jen zkrácená S1/S7.

Adam Ř

Přesně vzato S1 ani S7 nezajíždí do Vršovic

MicKys

S7 do Brodu už nejazdí pekných pár mesiacov, s S7 to nebude mať spoločné vôbec nič. Bude to fakticky „druhá polka bývalej S7 s predĺžením na Vršky vo vybrané dni“. Ale linka nová.

Michal82

Kolik ma ten vlak WC? Jedno a jeste k tomu poruchové pro invalidy? Tohle jsem v lete zažil na trase Madrid-Salamanca. 3 hodiny bez funkčního WC byl tedy očistec.

Stráťa

Na tak krátkých linkách na jaké jsou jednotky plánovány je WC zbytečně nevyužité místo. Pád sedaček nebo trocha volného prostoru na stání je nepochybně užitečnější.

SYN

Hm… POKUD je tomu tak, pak by to jedno přítomné mohlo třeba být poloviční, kdyby nemuselo být velké jako náměstí aby se v něm dalo jezdit invalidním vozíkem?
Každopádně by možná třídílná jednotka délky nějakých 70m mohla mít teda jedno „normované“ WC a jedno normálně maličké, jen tak akorát aby bylo funkční… redundance je fajn věc…

Eliášek

Záchody to má dva, jeden z nich je univerzální. Vaše srovnání s tříhodinovou cestou ve Španělsku je naprosto irelevantní výkřik do tmy.

M 474 003

Na záchod máš jít ve stanici a ne ve vlaku. Tramvaje a autobusy taky nemají WC.

SYN

Ha-ha, dobrý vtip, kdejaká zastávka žádné WC nemá tedy pokud nejste „přítelem přírody“… než je dělat všude možná opravdu není až tak špatné mít „onboard“.
Tramvají typicky jezdíte „kousek“ navíc by neměl být problém vystoupit a pak chytnout za pár minut další…
Jako pokud je toto extrémně krátká linka jezdící často mezi „vybavenými“ zastávkami tak máte pravdu, ale platí to? A jednotky by snad proboha měly být trochu univerzální??

Lokální fanoušek hromadné dopravy

Jako fajn vlaky ale tyhle sedačky jsou otřesné!!! Vyšším lidem jako např. mně se ramena nevejdou pod opěrku a tak se nejde v sedadle pořádně narovnat. Zlaté sedadla v panterech

Erik85

Jakou kapacitu má 1. třída?

Jaaa

A jak půjde zaplatit?

Jan

Vyměří RegioJetu sankce 7 milionů. Ve skutečnosti je nezaplatí RegioJet, ale daňoví poplatníci, částečně též cestující.

Zlámalík

Vy jste hlava. RegioJet má předpokládám ve smlouvě s Pesou tohle ošetřeno – takže to půjde za tím, u koho to zpoždění vzniklo.
RegioJet není ČD, víme?

Ggjfdsssf

pokud myslíte polské, tak ano

Eliášek

Zaplatí to samozřejmě výrobce, vy nechytý člověče.

MilanSima

Nevím, jestli se to týká přímo těchto jednotek, ale podle recenzí cestujících jsou ty nové „motoráky“ dost hlučné. Za chvíli budou cestující povinně fasovat špunty do uší. To skutečně ve 21.stoleti nelze ty soupravy lépe odhlučnit?

Vasek

Asi jde, ale soutěží se na cenu.

Kubrt

Míra hluku může být součástí zadávací dokumentace, nemusí nutně být soutěžním kritériem. U 847 byl poždavek na hluk dán dodržením příslušné normy, což bylo splněno.

Kubrt

Toto jsou elektrické vlaky.

Chronosphere

S těma elektrickýma jednotkama ještě žáden cestující nejel,ale vy už víte, že tyto motoráky jsou hlučné. Nemáte ještě nějaký hodnotný příspěvek do diskuse?

Tomariero

Stejné případně skoro stejné jednotky jezdí v ústeckém kraji asi 3 rokem

Michal M

On myslel, že hlučné jsou motoráky, tak čeká hlučnost i u panťáku.

tarten

Jo, ale vzhledem ke kraválu od klimošky foxů to očekávání není až zas tak od věci.

Petr

u panterů jsme se jí dočkali.

LiborV

Tohle, ale nejsou motoráky Pesa u Českých drah, ale elektrické jednotky.

Juraj

V celkovém kontextu je to úplná prkotina, ale Drážní úřad už ani nepředstírá, že v číslování řad je nějaký systém? Panter dvouvozový / třívozový / čtyřvozový jsou řady 650/550, 640/440, 530. Jednotlivé generace se liší podřadou (650.2). InterPanter třívozový / pětivozový se odlišuje pouze podřadou (660.0 / 660.1), ale samostatné řady mají i vložené hnací vozy (jako u pendolina). Bateriový panter má vlastní řadu 690.2 (druhý vůz 691.2), aniž by existovala řada 690.0. Elfy u RJ pro DÚK a PID jsou odlišná délka i konfigurace, ale používají řadu 655 (ústecké dvouvozové jezdí jako 654+655), bez dalšího rozlišení. FLIRT LE a… Číst vice »

Zlámalík

Pokud to může samo jezdit, musí to mít číslo. Proto vložáky Panterů mají svoje a proto ty ve Flirtech ne.
A zkusil bych se podívat na malé parní lokomotivy, kolik typů se schovalo pod jedno značení.
Tím neobhajuju systém DÚ, jen že nějaká logika tam je.

MRC

Stadler Flirt i ten Sirius mají jedno číslo proto, že je mnohem složitější je rozpojit, neboť jsou jednotlivé vozy – články spojeny podvozkem, nikoliv nějakým typem spřáhla, na rozdíl od Pantera, či tadytěch Pes… To samé takový Shark, či Fox.

Joe

Malá chybka, druhá půlka dvouzových elfů má řadu 954. Jinak ano, to současné označování jednotek je poměrně bordel. Nejvíc Pendolino, obecně označované jako 680, ale reálně na soupravě toto číslo nenajdete, hlavy mají 681 a 682. Víc mi dával smysl „dvojičkový“ systém z řady 450 nebo 460/560. Případně polský systém, kdy se jednotlivé díly značí písmeny.

Eliášek

Co to je za řadu 450? 🙂 Vy tomu koukám taky rozumíte jak koza petrželi.

M 474 003

EM 475.0 první 2 prototypy. Přeznačení se nedožily.

Avlaky

U bateriových panterů je to jasné 690.2 je z důvodu toho aby se to dalo považovat za původní pantery ale jen předělané do bateriové verze

Další bateriové pantery už budou 690.0

Eliášek

Máte v tom velký hokej. Ústecké jsou 654/954, tohle je 955/055/655. Než budete druhé plísnit, zjistěte si aspoň základní fakta, ať nejste za rohaté zvíře. 😉

Pohoda Tv

Mate tam chybku – z Hostivaře do Roztok, ne do Benešov

MK

Místo vytváření nové linky do Uval měli přesunout jednotky na Sp směr Benešov.

Milan

Akorát jsou to jiní dopravci…

Michal M

A jiny objednatel…

Leinad

Docela kamarádský.
U bus linek je to běžné, když se mění linkové vedení, ale zůstávají smlouvy s dopravci. Pražskou linku občas jezdí někdo vysoutěžený středočechy, DPP se i skrz smlouvu uzavřenou s Prahou podívá i za čáru.
Smlouvy na vlaky jsem nečetl, ale docela bych se divil kdyby bylo zakázáno po dobu platnosti hýbat s jizdním řádem.

Jarda

Neměl by pokutu dostat výrobce, který se smluvně zavázal dodržet nějaké termíny? Takže by spíše měl RegioJet přeposlat poutu výrobci, který nedodržel smluvní termíny a nedodal výrobek včas dle platné smlouvy.

Kubrt

To záleží, co si dohodl Regiojet s výrobcem. Pro Prahu je smluvním partnerem Regiojet.

Milan

V dané situaci se to dá brát jako pozitivum. Paha pár měsíců neplatí za linku, která se v plánované trase ani nedá provozovat, a ještě dopravci napaří pokutu. Daňového poplatníka to tak nemusí tolik bolet. To ostatní si musí mezi sebou vyřídit soukromý dopravce a výrobce.

noerf

V Ústeckém kraji to tak bylo, že pokutu od kraje Regiojet přefakturoval výrobci Pesa.

prox.alfa

Výborně 🙂 Takže Regiojet může ty arrivácké jednotky půjčit KŽC na linku S34

Jarda

o to asi KŽC nestojí, jinak je mohl mít už dávno..

Kubrt

Ty nejezděj za kýbl nafty, a navíc by za ně musel Augusta platit nájem. Takže z toho nic nebude 😉

vlachjan

A jsou vysokopodlažní, tudíž jej neochrání před směšnou pokutou od pidu. Nějaká kapacita či kuluta cestování, to ho zajmat nebude.

Lukáš F.

KŽC už svoje problémy s kapacitou vyřešil, včera ráno jela souprava 810 + 810 😀

Adam Ř

A jak fungovalo zavírání dveří zadních dveří?

Lukáš F.

Myslím, že úplně normálně. Ale detaily jsem nezkoumal (jestli to dělali dálkově, nebo to někdo ovládal).

M152

Normálně,na každém motoráku je strojvedoucí.

Leinad

Od toho bych čekal, že dává plyn. Kdo zavírá dveře v 010? 😀

vbb

V 010 zavírá dveře fíra toho motoráku, ke ketrému je ta 010 připojená kabelem.
Takže když je vlak 810+010+010+810 a uprostřed je to elektricky rozpojené, tak první 010 ovládá fíra z čelního vozu a druhou 010 fíra zadního vozu.

misak

Jeden zmetek pomůže druhému zmetkovy

Průvodce původní Aleš

Zmetek byla hlavně vaše výuka češtiny.

Bert

Pantery na spěšné vlaky s 6 dveřmi na jedné straně a Pesy na osobní vlaky s 4 dveřmi, navíc naprosto nerovnoměrně rozmístěnými. V Praze museli být při stanovování parametrů vozidel opravdu myslitelé.

Michal T.

Taky jsem zvedav, jak to bude S61 zvladat ve spickach. At uz kapacitne, tak co se tyce rychlosti vymeny cestujicich…

Jakub

Vacsi problem vidim v meskaniach, ktore si vlaky v danom useku vozia, meskanie 5-10 minut je uplne bezne a ak nastane vypadok len jedneho spoja, tak sa meskania vozia dost dlhu dobu.

Zapa

První čeho jsem si všimnul. Jsem tak nějak žil v přesvědčení, že do těch čelních vozů ty další dveře dají automaticky. PID není DÚK….

Kubrt

Vozidlo odpovídá smlouvě mezi hlavním městem Prahou a dopravcem, co k tomu dodat. Ano, taky to nepovažuju za dobré řešení.

MilanSima

Jednoduše řečeno kdo se na magistrátu Prahy zabývá dopravou, ten vlakem vůbec nejezdí.

Kubrt

To si nemyslím; tyhle veci řeší Ropid a jeho fungování vykazuje řadu šoto-znaků 🙂

Leinad

Jo, ale ROPID může rozhodovat jen do výše rozpočtu. Dát do výběrka požadavek, ze kterého by si magistrát myslel, že vyjde dražší vozidlo(třeba vozidlo se dveřmi) to nemusí projít.

Ares

Stejně všichni nastupují jedněma dveřma.

Twix

Ale zase z toho Pantera na R41/S4 se „všichni“ vyvalí těmi 6 dveřmi na Masarykově nádraží a pár dalších frekventovaných stanicích. To je pro rychlost výměny cestujících směrodatné. Jaká podobná stanice je na S49, Holešovice? Doteď tam jsou 2 dveře, budou 4 nedostatečné? U linky S61 se to uvidí, hlavně teď v té „dočasné“ fázi s obsluhou hlaváku.

Jakub

Povedal by som, ze Podbaba, Holesovice a Hostivar. Udaje o tom urcite su, pretoze koncom minuleho roka bezal prieskum na okrajovych zastavkach Prahy (Kyje, DPo, Bechovice-stred a Klanovice) Vsade to bude plus minus rovnake, v sedle to byva do 10 cestujucich vystup/nastup a v spickach to bude aj 20-30 vystup aj nastup.

Lukáš F.

Na Holešovicích a Podbabě jsou to často docela davy.

Kubrt

Používám Podbabu od jejího otevření a pozoruju stálý nárůst zájmu o S49 (S41). Ty 845 tam samozřejmě nejen dveřmi absolutně nevyhovují, to bude posun. Ovšem ty jedny dveře v 655 se mi taky nelíbí 🙂
Mimochodem, sledovat se dá i nárůst zájmu o vnitropražské cestování S4, teď ovšem bez Masaryčky to samozřejmě ztrácí část kouzla.

Twix

Tak to je dobře že zájem roste, oproti 845 to určitě bude zlepšení. Já tím skoro nejezdím, ale ještě vzpomínám jak tam čerstvě nahradili 810 prvními dodanými 814 (které o víkendu jezdily na Dobříš) a fírové si na to zvykali 🙂 A lince S4 určitě pomůžou i Bubny, možná to trošku ubere lidi z S49 co jedou od Roztok na metro C.

Pacicka

No ovšem někteří ti průvodčí Regiojetu jsou odpudiví, oproti Arrivě ta kvalita lidí šla fest dolů.

Pavel S.

Dnes jsou na motorácích Arrivy troje dveře, je to celkem brzda jak v Podbabě, tak v Holešovicích a vzniká kvůli tomu mnohdy zpoždění. Nově budou čtyři dveře, širší, bez schodů… Tak za předpokladu, že budou všechny fungovat, může to být zlepšení. Na druhou stranu, ta linka má potenciál k přepravě většího počtu cestujících, jak to bude potom, kdoví…

Jakub

V Podbabe tomu urcite nepomaha ani velka medzera medzi supravou 845 a nastupistom, ak tam bude ta medzera mensia, moze to vystup urychlit.

Kubrt

To nevím, musím se podívat, co tam je za mezeru 🙂 Z 845 se prostě rychle vystupovat/nastupovat nedá, dveře jsou úzké a je jich málo.

Pacicka

No ono až to vyjede, tedy pokud vůbec, na tu trať, kudy to bylo vysoutěženo, tak problém s kapacitou dveří nebude 🙂

Noscortas

Linka je to sice zcela zbytečná, ale vláčky tedy velmi povedené.

Air Traveller

Mohu se zeptat, v čem spočívá ta zbytečnost?

Milan

Mělo to jezdit Smíchov-Vršovice-Běchovice, v trase hlavák Úvaly to bude jen najíždět kilometry už v existující lince a ubírat kapacitu trati přes Libeň…. jednopodlažní třívozová mezi zdvojenými ešusy, to není zrovnat velký příspěvěk do kapacity.

Air Traveller

ale samozrejme, ze je to dulezity a znatelny prispevek do kapacity.

ty esusy tam uz ted jezdi precpane a vytizene na 100% (spis na vic, jak 100%) – a kazda kapacita navic bude pro cestujici ulevou.

tarten

Poměr nabídnuté kapacity pro cestující ke spotřebované kapacitě přetížené tratě je jedním slovem mizerný. Jinak sláva za každý vlak v PIDu navíc, ale celá tahle linka (bez ohledu na zvítězivšího dopravce) je – no řekněme hodně nešťastná.

Adam Ř

Nedávalo by tedy smysl tyto elfy poslat zdvojené na S2 a uvolněné slony používat na zdvojování na S1?

Air Traveller

zakladem pochopeni tohoto procesu by melo byt pochopeni toho, ze s1 a s2 maj ceske drahy.

a tady se bavime o lince, kterou vyhral regiojet se svoji technikou.

takze diskuse o tom, co by kdyby, jsou fajn , smysl by to treba davalo, ale neni to imho moc realizovatelne, takze celkem irelevantni.

Kubrt

Krom toho, S1 a S2 jsou společná objednávka Prahy a Středočeského kraje, zatímco S49 a S61 jsou jen pražská záležitost.

Milan

Jednopodlažní 3 vozy v intervalu 30-60 minut tu kapacitu fakt nevytrhnou. Když už, tak aspoň by musely jet zdvojené a tolik jich zas nebude.

Air Traveller

tech 480 mist / hodina (ve spicce 30 minutovy interval) bude znatelnym prispevkem ke zkvalitneni dopravy z teto strany do prahy.

Jakub

Ludia sa viac stazuju na dochvilnost nez kapacitu. Meskania povazuju za vacsi problem, pretoze ak im meska vlak a nestihnu pripojny autobus, ich cestovny cas sa moze predlzit o desiatky minut.

Air Traveller

jo, muzu to videt zkreslene

jezdim “jen” z/do bechovic, a presnost mi tady problemy nedela – subjektivne mi prijde, ze to jezdi celkem ok.

ale kapacitni problemy vnimam dost zasadni 🙂

Jakub

Je to relativne, lebo do 5 minut to nie je meskanie. Priemer bol myslim 7 minut. Jeden spoj bol zmeskany 36 kvoli neschopnosti jednotky a nebyt skokana, tak by si najskor dany obrat vozil meskanie cely den.

Pacicka

Bohužel to bude spíš ke zhoršení celkové dopravy, jak to bude o dost víc brzdit dálkovku.

Juraj

Jakože čisté navýšení kapacity a zahuštění intervalu ničemu neprospěje? Ale prosím.
Samozřejmě, že je to na 011 přínos.

smasska

Znepravidelnění vlaků, homogenizace tras dálkovky s regionálkou (čti zpomalení), vyžrání zbylých rezerv, poškození násobně více cestujících na Moravu – ano, to bych řekl, že ničemu neprospěje.

Pepa

Označit vlak za přeplněný, když na čtyřce sedí dva cestující křížem + dva batohy vedle nich, mi připadá velice směšné.

Air Traveller

Mohu se zeptat, kdy jste jel naposled ve špičce S-kem od Kolína / na Kolín?

Pravděpodobně nikdy – ono ty vlaky jsou přecepané stylem sedí se všude, čtyřky obsazené do čtyřek, stojí se na představcích (které jsou zaplněné – ne ve smyslu „stojí tam dva lidi)

Bohouš

Nevíte někdo v jakém stádiu je to u dodání jednotek na R9?

Vojtěch

RJ má určitě připravený plán B😃

Jarda

a nebo plán C, odklad..

Vojtěch

Který už běží teď. ČD maji od prosince novou smlouvu, která není úplně nejlepší co co kvality vozidel. Z Bpee jsou piváky a béčka.

Tomariero

Ten odklad ale neběží kvůli RegioJetu ale kvůli delšímu výběrovému řízení než bylo původně v plánu.

Silničář v zácviku

Jj, jen že už teď běží takový plán C. Vozový park se opět vrátil tam, kde byl před 5 lety a, když si vezmu, jaké soupravy dával RJ třeba na R23 nebo ve své době R8, tak si říkám ,jak bude takové provizorium vypadat zde. Na rychlících, kde ve špičce jezdí 9 vozů.

Pacicka

Buďte v klidu, lidi utečou, stejně jako z R23.

Karel

Mají na to rok a půl to bohatě stihnou popřípadě zatím dají jako náhradu náhradní soupravy..

Vesper

Nechápu proč to má jezdit Hlavní – Úvaly místo původně plánované trasy Běchovice – Radotín. Že nejsou postavené dvě zastávky vím ale ta linka by dávala smysl i bez nich.

Petr

To víte Úvaly.

Kubrt

Tohle je pražská akce, nikoliv středočeská.

Petr

Je podepsaná spolupráce, když to sjednotit nešlo. Nebo se snad na této krajské hranici přesedá, jako na té vnější.

Milan

S 61 je Smíchov-Vršovice-Běchovice
S 71 Radotín-Kačerov-Běchovice, tu ani zatím nespustí, v trase jsou odklony na hlavák.

Juraj

Toto nebylo určeno na S71, ta si ještě pár let počká.
Plán byl nasadit to na S61 Smíchov-Běchovice, a tam nejspíš k pochybnostem přispívá i aktuální stav Smíchova.

Petr Špaček

Mohl by někdo znalý věci osvětlit, jak dlouho trvá zkušební provoz vlaku vs. busu a v čem jsou hlavní rozdíly? Děkuji za informace.

rodilyslavkovak

je na to předpis 🙂

vbb

Hlavní rozdíl je v tom, že o zkušebním provozu busu skoro nikdo (přinejmenším ze šotoušů) neví.
Homologační zkoušky samozřejmě podstupuje i bus. A řekl bych, že jejich součástí budou i crash testy. To na dráze zatím nemáme :-).
Když si nějaký DP koupí sérii autobusů, tak je to většinou už sériově vyráběné vozidlo, které má ty zkoušky už dávno za sebou, a dělá se jen kusová zkouška spočívající v najetí cca 100 km.

Vojtěch

Jak to vůbec vypadá se zastávkami? Je v dohledné době reálné, že budou postaveny?

Michal T.

Velky spatny. SZ si vymyslela zkapacitneni cele trate a to by znamenalo bourani zastavek. A jako radny hospodar to preci nemuze udelat 😀
Nikdo se k tomuhle pruseru moc nehlasi…

Vojtěch

Zkapacitnění? To je myšleno jako součást staveb pro VRT Polabí včetně Jahodnické spojky, 4kolejky Běchovice – Libeň apod?😃

Zapa

https://www.youtube.com/watch?v=rabRLYT5YsI

Řeší se tam VRT Polabí, ale do toho je zahrnuta i ta čtyřkolejka.

Pacicka

Nebudou, ale to už bylo víceméně jasné i při vypisování výběrka na tuhle šotolinku

Vasek

Ty nové zastávky už jsou nadobro pohřbeny? Škoda. Takhle pojede další linka v souběhu s jinými do Běchovic.

Michal T.

Je dost mozne, ze se tam v ramci smlouvy na 15 let (tj. do roku 2040) ty jednotky vubec nepodivaji, pac ty zastavky zrejme driv jak v roce 2035 nebudou. Ma se to navazat na Jahodnickou spojku a ta bude kdo vi kdy…

-mi-

V souběhu s jinými? Aktuálně jezdí jen S1, a místo dřívější S7 pojede S61. Takže 2 linky, stejně jako loni…

Václav Petrů

Nikoliv. S1 jezdí v intenzitě dřívější S1+S7. A vzhledem k brutálnímu zahuštění trati Vrchlicema je rozježdění zbytečný linky S61 naprostá ***.

Libor

Není to škoda vozit v PID nové jednotky? Tam stačí šrot a cajk…

Jan

Doufal jsem že se proberou a nasadí to radši na tratě které nejsou obsluhované. Například dobřichovice – most inteligence -Vršovice, nebo přímé spojení vršovice -Smíchov

Daniel Jablonecký

Ty jednotky jsou pořízené na konkrétní linky. Takové to náhodné nasazování souprav jak se komu hodilo, nebo jak bylo zrovna potřeba, bylo možné leda tak za ČSD.

Mirek/

To se povedlo. Pořízeny ano, ale nasazeny tak, jak se to komu hodilo 🙂

Tomáš

Vždyť to tak je a jsou nasazeny tam kde nejsou potřeba jak se někomu hodilo .-))))

Mickey

Kudy byste chtěl jezdit z Vršovic na Smíchov? Jen připomenu, že vám v cestě překáží hromada železného šrotu.

Dusmor

Jaký šrot? Ten starý most z roku 1901 pravda chvíli přesluhoval přes původně plánovanou životnost sto let, ale před cca patnácti lety ho přece sešrotovali a místo něj postavili nový, svařovaný, tříkolejný, s lávkami pro chodce a cyklisty plynule navazujícími na komunikace na obou březích.
Nebo snad ne? 🙂

Milan

Plánovaná S 71 Radotín-Kačerov-Běchovice je zatím u ledu, v jedné části je trať obtěžkána odkloněnými vlaky, v druhé části stejně jako S61 chybí zastávky. Jenže na S61 už prostě je podepsaná smlouva…

dizgrafy

Uuuužžžž??

Petr

A nemá nekdo prosím info, kolik je už rekonstruovaných růžovek na Relax? V rezervačním systému jsem viděl asi 3. Taky tam byl jeden cik-cak, který jezdil jako jednička na Ústí – Kolin.

Avlaky

Minimalne 10 uz ma sedačky ale jsou treba v dílnách před dokončením atd

Petr

Díky. A dělalo se na nich kromě interiéru ještě něco?

Lukyn

Jezdí dvě, částečně předělané jsou minimálně další dvě, ne li více. Každopádně růžovky teď posilují i R8

Kamui

Bude toho 1.4. nějaký slavnostní roll-out, nebo nasazení proběhne ve vší tichosti?

Pacicka

Třeba je to jen Apríl. 🙂

Air Traveller

Slava 🙂 spojeni na hlavak od Bechovic chybi

nicmene hanet soucasny stav teda tak uplne nemohu, ten soucasny kratky prestup prestup v Libni mezi S1 a Rxx na hlavak a vrsovice (a reverzne naopak) neni tak hrozny.

Frantisek X

Otázkou je, zda to bude při ještě větším zasekání kolejí mezi Libní a Úvaly navzdory přímému spojení celkově lepší…

RS Zero

Čtyři dveře na třídílnou jednotku pro příměstskou dopravu jsou úplně absurdní. Zvlášť vzhledem k linkám, na které je to určené. Dvoje dveře na vůz by měly být absolutní minimum a ideálně by vozidlo pro Prahu vypadalo jako Flirty XL s třemi dveřmi v koncových článcích. Tohle bude šíleně zdržovat a nemá to v Praze co dělat.

Frantisek X

Podle mě by ty dvoje na vůz akorát stačily. 🙂 Absolutní minimum… No, ještě by mohly být místo všech oken v nízkopodlažní části, vyházet sedačky, a rázem by se – pokud to konstrukce unese – vešlo o dost více lidí, aniž by se museli mačkat (zvláště, když všichni stojící kdovíproč stejně zůstávají u dveří). 🙂

Twix

A bude to takový problém zrovna na linkách S49 a S61, které se (v cílovém stavu) vyhnou pražským centrálním nádražím? Má to stejně dveří jako dvojice Foxů, která má podobnou délku a kapacitu. Flirt XL je určený jako bagr do velkých německých aglomerací, nemá to pomalu žádné sedačky, prostor je spíš na stání. To bych na Jahodnici úplně neposílal.

Avlaky

RegioJet koupil i 1-2x Ponorku od IDS/KDS na posuny

Avlaky

Nechápu minus, 730.625 je opravdu v majetku regiojetu

Chronosphere

Napsal jste RegioJet. To samo o sobě stačí na mínusy.