Nové impérium mezi cestovkami. Majitel Billy přidává k Exim Tours i CK Fischer
Dovolená na pláži. Foto: CK Fischer
Německá společnost Rewe Group výrazně posílí svůj byznys v českém cestovním ruchu. Od finanční skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka kupuje
No jestli Exim už teď je německý a stejně lítají s tím odpadem Smart Wings, tak s touhle akvizicí nečekám nic jiného, než že budou dál létat se Smart Wings a mastit si kapsy.
Aha a jaké je tady jiná charterová aerolinka než Smartwings? Od koho si ty lety mají koupit podle vás?
Jestli zbankrotuje Thomas cook, tak se situace s výberem charterových leteckých společnosti v Evropě spíše zhorší než zlepší.
Furt nářek, jak chybí MAXy a najednou možná bude volných letadel…
Thomas Cook provozuje výhradně Airbusy, takže Boeingovým flotilám to těžko pomůže, když nemají posádky s type ratingem na Airbus.
Zaplať Pánbůh za ty dary… Takže když si bude člověk kupovat zájezd, tak rovnou dostane i časy odletů a příetů jako v Německu, nebude kempovat na letišti jako bezdomovec a letadlo nebude pilotovat mongoloid usilující o rekordní let na jeden motor? Gott sei Dank.
Hurá, už se těším jak z Prahy bude létat třeba Eurowings se svou 330 a TVS bude na ústupu 🙂
Eurowings je charterovka?
Nemusí jít jen o charterového dopravce. Spíše o dopravce, kterému cestovky budou garantovat dostatečný objem zaplnění letadel, aby se mu sem vyplatilo jít.
Urcitě, ale nepřijde mi že by klasické aerolinky měly zrovna volnou kapacitu si někde vybudovat letní bázi a začít vozit koupáky. No nechám se překvapit.
Německé cestovky prodávají koupácké zíjezdy jako kombinaci ubytování, místní trnasport a letenku a let může operovat jakákoliv společnost, ne jen charterová, ne jako u nás, kde se využívá jen cargo společnost Smart Wings.
To u nás dělají cestovky také, protože celé letadlo mnohdy nevyprodají. Proto se se cestovkami létá pravidelnými linkami. Jen ty pravidelné linky provozuje SW.
Pokud jde o populární destinaci může cestovka koupit jen část letadla, když u nás létaly Poláci, tak tam byl ještě prostředník, který objednal to letadlo a pak to prodal cestovkám.
No nevím, to může fungovat u hodnotnějších zájezdů do méně frekventovaných destincí, ale když se podíváte kolik stojí typické rodinné koupací zájezdy, tak tam jediná šance jak do té částky dostat i ketenku bude charter, tedy nájem celého letadla.