Nové expresní linky tunelem Blanka a delší autobusy, plánuje v Praze Ropid

DPP loni testoval na lince na letiště velkokapacitní autobusy. Mercedes-Benz CapaCity L měří téměř 21 metrů. Foto: DPPDPP loni testoval na lince na letiště velkokapacitní autobusy. Mercedes-Benz CapaCity L měří téměř 21 metrů. Foto: DPP

Po letech odmítání změnil organizátor pražské dopravy Ropid názor na zavedení autobusových linek v pražských tunelech. Termín spuštění provozu linek

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thegrid

By mě zajímalo, co vlastně Praze 6 nevadí. Vadí jim Blanka, vadí jim severní okruh, vadí jim vlak. Vadí jim tunelbusy. A aby pro zlepšení dopravy něco udělali, to ne.

AAA

bude sranda az ten autobus zacne v tunelu horet

železničář v důchodu

Žádné neštěstí raději NEPŘIVOLÁVAT !!!

AAA

Ja nic neprivolavam, doufam ze se s tim pocita. Pozaru zvlaste nizkopodlaznich autobusu zase uplne malo nebylo.

thegrid

Snad se to vyřešilo instalací samohasících ,,trubic“ u motoru.

AAA

No snad. I tak se bude muset řešit evakuace cestujících z nepojízdného autobusu (z jakékoli příčiny) a podobně.

Štěpán

Samozřejmě, že tunelbusy MAJÍ smysl. Je to jediný způsob, jak zajistit konkurenceschopnost MHD vůči IAD. Ani se nedivím těm, kteří někdy jeli linkou 20 z Dejvic na Smíchov, že to zkusili akorát tak jednou a pak přešli do aut. Linka 125 jen dokazuje, že takováto spojení jsou žádaná a je třeba je rozvíjet.
Jen doufám, že původní argumenty typu „tunelbusy nebudou, byly by oblíbené a proto drahé“ už nikdy nikdo nepoužije. To byl vážně úlet.

železničář v důchodu

„Matláte jabka s hruškama“: linka č 125 nikde nejede žádným tunelem – a i přesto nejezdí ani zdaleka tak spolehlivě, jak by bylo žádoucí, nehledě k tomu, že to vyžaduje velkou zálohu nasazených vozidel pro eliminaci přenášení zpoždění na následné spoje. Silniční tunely jsou přitom mnohem náchylnější na vznik „fatálních“ provozních poruch než povrchové trasy.

dopravak

Nejezdí ani zdaleka tak spolehlivě, jak by bylo žádoucí, presto je I v minimálním intervalu narvana k prasknutí. Žádné přenášení zpoždění neřešíte, protože linka jezdí tak často, že to jedno. Takže pro desítky tisíc běžných řidičů je tunel bezpečný, ale pro pár autobusů s profi řidičem už je nebezpečný?

AAA

Ale kulový k prasknutí, kolem osmé ráno se i v tom posledním úseku (Chodovská tvrz, Chodovec) dá tak 50 na 50 i sednout. Není výjimka že se někde zaseknou a pak jedou dva někdy i tři prakticky hned za sebou, pochopitelně jeden narvaný a další poloprázdný….

AAA

Myslím pochopitelně v posledním úseku před nájezdem na jižní spojku

Štěpán

Pravda, linka 125 tunelem nejede, ale jede po městském okruhu bez zastávek. Linky Strahovským tunelem a Blankou by tak byly v podstatě to samé, jen by to prostě bylo v tunelu. A jak píše pan Dopravak, když do tunelu můžou běžní řidiči běžných automobilů, tak do něj může i autobus.

železničář v důchodu

„A jak píše pan Dopravak, když do tunelu můžou běžní řidiči běžných automobilů, tak do něj může i autobus.“ Jistě, mohou – a také už to bylo vyzkoušeno (při NAD v úseku Kladno – Hostivice – Praha-Bubny Vltavská). Ale v současné provozní situaci v Praze nemůžete zaručit řádnou funkci takových linek a budete potřebovat (zcela neekonomicky) vypravovat velké množství vozidel kvůli nutnosti enormní „zálohy“ na eliminaci přenášení zpoždění do pokračování oběhů vozidel (na následné spoje) – stačí připomenout třeba zkušenosti z nedávné asi půlroční uzavírky Korunovační ulice, kdy se kvůli frekvenci na dejvickém „kulaťáku“ autobusy od hotelu International „posunovaly“ do… Číst vice »

dopravak

Jinak řečeno, než problem vyřešit, tak raději nechat lidi jezdit autem. už tomu rozumím ;-).

Martin Šubrt

Argument typu „tunelbusy nebudou, byly by oblíbené“ byl výhradní novinářskou konstrukcí, která vzniká tak, že novináře nezajímá problém, ale co nejkřiklavější titulek, co prodává ty noviny, či internetový článek. Proto se všechny subjekty snaží s novináři mluvit co nejméně, protože pak hrozí o trochu méně, že takový nesmysl vznikne. ROPID prosazuje linky v tunelech nejméně od roku 2011. V létě 2015 byly na základě žádosti ROPIDu do rozpočtu Prahy pro rok 2016 dokonce začleněny finanční prostředky na tyto linky a Zastupitelstvo je schválilo. V roce 2016 ale nebyla žádná možnost to zrealizovat, protože nejužitečnější vybrané linky vedly tam, kde s… Číst vice »

Martin Hanzal

Pane Šubrte, respekt za tuhle rozborku. Jsem rád, že jste mnohým zdejším zaslepeným diskutujícím vysvětlil, že celý problém skutečně neleží jen v tom, že se vytisknou jízdní řády a jede se… Děkuji.

Vašek

Také děkuji za osvětlení situace! Ta městská část Praha 6 je takhle zvenku stejně divná, železnici nechce po povrchu, autobusy nechce na Vítězném náměstí…

mikiqex

Děkuji za vyčerpávající vysvětlení situace. Tohle by mělo být publikováno samostatně jako vysvětlující komentář, protože v diskuzi pod článkem to bohužel brzo zapadne.

qěcy

Copak copak? Najednou už ROPIDu nevadí autobusy v tunelech Městského okruhu? To asi museli cestující hodně řvát, že takhle otočil. Pamatujete na ty úchylné argumenty, které dle ROPIDu doposud bránily zavedení busů v tunelech?
Já z toho ROPIDU fakt nemůžu. Je to banda drážních šotoušů.

železničář v důchodu

Samozřejmě to vadí stále, ale „tuplovaný inženýr“ asi před volbami dostal nůž na krk, tak se musela veřejnosti vypustit nějaká chlácholivá zpráva. Osobně ale ROPID v tom blokování autobusových linek tunely chápu a spíše mu fandím, protože to skýtá aspoň jakousi naději na to, že se při řešení problémů věnuje více pozornosti většímu zapojení železnice do dopravy po městě (včetně budování nových zastávek pro přestupy mezi železnicí a MHD), řešícímu především tangenciální vztahy (a tím m.j. i odlehčujícímu metru) – jakmile se ty problémy „sfouknou“ tangenciálními autobusovými „rychlolinkami“, prostor pro tlaky na další zapojování železnice do MHD bude mnohem omezenější… Číst vice »

dopravak

Podpora městské železnice je nepochybně v pořádku, ale nějak jsem si nevšiml trati, která by vedla v trase MO.

Tomas

To samozřejmě šotoušům nevadí. Mně například Ropid na opakované stížnosti na linku 110, která sice nejezdí tunelem, ale zpožděná je prakticky kdykoliv, taky doporučili z Dolních Počernic do Hloubětína vlak… Nezbývá než doufat, že tam po volbách konečně někdo udělá průvan.

Milan

Nepravidelnost linky 110 mohu také potvrdit, vina zřejmě bude na straně méně spolehlivého dopravce, resp. jeho řidičů, ale chápu, že při aktuálním nedostatku jsou jim podobné prohřešky zřejmě tolerovány.

Martin Šubrt

Prohřešky tolerovány rozhodně nejsou, to by bylo absurdní. I když je pravda, že to netolerování a plné vymáhání sankcí má vliv spíše na zhoršování situace, protože, když se platí milionové sankce, tak se pak peníze k řidičům nedostanou. Nicméně pan Štěpánek rozhodně není tím, kdo by měl problémy s neodjetými spoji či zpožděními z vlastní viny. Plnění provozu vykazuje v prvním čtvrtletí na 99,944 % a ve druhém čtvrtletí na 99,966 % a celkový objem sankcí za neodjeté spoje a pozdní odjezdy apod. za celý půlrok určitě nepřesahují 10 000 Kč. Pro srovnání, u jiného dopravce je objem sankcí třeba… Číst vice »

železničář v důchodu

Úplně v trase MO sice samozřejmě žádná železniční trať nevede, ale ono ani není účelem trasovat VHD po MO jen kvůli tomu, že je to MO – účelem VHD je přece dopravovat cestující rychle odkud a kam potřebují, ne jezdit po okruhu kolem dokola. A k tomu mohou klidně sloužit i železniční trati, které přímo v trase okruhů nevedou – jen namátkou mě napadá třeba taková další „městská linka“ v trase Rudná u Prahy – Hostivice – Praha-Veleslavín – Praha-Bubny – Praha-Karlín (když už tam Praha 8 chce obnovit zastávku = přímo na Hrabovku mimo Masarykovo nádraží) – Praha-Vysočany (-… Číst vice »

dopravak

účelem VHD je přece dopravovat cestující rychle odkud a kam potřebují, ne jezdit po okruhu kolem dokola. Prosím vás, nějaký duševně zdravý jedinec jezdí po okruhu kolem dokola? MHD má rychle přepravovat lidi z místa na místo. No a v určitých směrech (Anděl-Břevnov, Kobylisy-Dejvice) je to prostě po MO suverénně nejrychlejsí a v těchto směrech zkrátka žádná trať nestojí, ani se neplánuje. A dokud tudy konkurenceschopné spojení MHD nebude, tak holt budou lidi jezdit autem, což se můžete v tunelu na vlastní oči přesvědčit. Pan Šubrt problamatiku pěkně rozvedl a uznávám, že jsem Ropid nařkl z nečinnosti asi neprávem. Co… Číst vice »

Martin Šubrt

Stanovisko Prahy 6 se může po volbách změnit, ale i tak bude nesmírně těžké autobusy do tunelů zavést. Když jsme v tunelu byli, tak třeba ve Strahovském vozíčkáře či maminku s kočárkem neevakuujete. Propojky jsou vysoce bariérové. Takže provoz by musel být bez těchto lidí, kterým právě má usnadnit spojení. Dále se ve Strahovském tunelu připravuje řada rekonstrukcí, které jsou dány jeho stářím. Je zde horší osvětlení, ventilace a další věci. A dále ty regulace na vjezdech. TSK dělá rozbor směrů jízdy vozidel, aby se regulace nastavily lépe. Řeší se i to, zda nediskutovat o možnosti připuštění alespoň krátkých kolon,… Číst vice »

železničář v důchodu

„Prosím vás, nějaký duševně zdravý jedinec jezdí po okruhu kolem dokola?“ To já nevím, ale to, jak tady pořád horujete za vedení MHD po MO, na mě působí, že jste to možná právě Vy. „v určitých směrech (Anděl-Břevnov, Kobylisy-Dejvice) je to prostě po MO suverénně nejrychlejsí a v těchto směrech zkrátka žádná trať nestojí, ani se neplánuje“ V současné situaci ani to není úplně jednoznačné, protože „suverénně nejrychlejší“ vůbec neznamená „spolehlivě nejrychlejší“ – a propos: říká Vám něco termín „počet pravděpodobnosti“? Ve Vámi zmíněných směrech samozřejmě žádná železniční trať nestojí a minimálně ještě dlouho stát nebude – tedy pokud se… Číst vice »

qěcy

Vzhledem ke své profesi a místu práce moc dobře vidím, kde a jak moc to na železnici drhne. Drhne to proto, protože na ty počty vlaků osobní dopravy je normální mít segregované dvojkolejky. To znamená, že například všechny stávající tratě v Praze by měly být dvojkolejné a užívané výhradně osobáky, přičemž pak teprve lze zvýšit počet zastávek třeba až na dvojnásobek. Ostatní vlaky musejí mít svoje vlastní tratě, kde je žádné zastávkové vlaky brzdit nebudou a nebudou na nich skoro žádné zastávky. Do té doby je naprosto nežádoucí počty osobáků zvyšovat, nebo zvyšovat počty zastávek. Brzdilo by to rychlíky a… Číst vice »

Milan

Stavět v Praze extra železniční infrastrukturu jen pro rychlíky a expresy je naprostá utopie, když jen postavit pár úseků pro zdvojkolejnění je úkol na desetiletí. Jediná reálná možnost je zavést inteligentní způsob řízení, tak aby tratě byly využity maximálně efektivně. Spousta kapacity také ubírají přejezdy prázdných souprav jen kvůli obratu/odstavení.

Petr.R

dříve autobusy mhd neměly konstrukční rychlost 80km, a tak na dálnici nemohly.

dopravak

Tak to už je asi nějaký ten pátek. Nehledě na to, že po jižní spojce 125 je v provozu již řadu let před otevřením blanky, kde je 80km/h a v tunelu je pokud vím jenom 70.

Petr.R

Nejsem z prahy a tak to tam neznám, ale cedule omezení rychlosti jestli to je dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemá na omezení konstrukční rychlosti vliv. Třeba v brně (byla) cedule cosi mhd vjezd povolen

Vít Jůza

Těch 80 mě překvapilo, myslím, že to bývalo méně, tak jsem zahledal … je to teď 80, ale v obcích pro hromadnou dopravu sníženo na 65.

Martin

Neprovadel se uz nednou zkusebni provoz?

Vojta

Tak hlavně posledně myslím ROPID zaříznul bus tunelem (tuším, že se mluvilo o prodloužení 118 do Dejvic) kvůli tomu, že byla obava, že by to spojení lidi používali. To se tehdy v žebříčku blbých výmluv zařadilo hned na druhé místo za slavné prohlášení při prosincové ledovce v Praze, kdy s překvapením zjistili, že voda při mrazu zmrzne.

dopravak

No já jsem při dotazu na prodloužení linky 125 dál přes Anděla Strahovský tunel atd. dostal odpověď v podobném smyslu. Že by busy v tunelu suplovaly tramvaje přes Malostranskou a jezdilo by s nima tudíž příliš mnoho lidí.
To je zřejmě pravda, protože ne každý má náladu kodrcat se tramvají přes Malou Stranu. Ale není právě úkolem Ropidu vymýšlet rychlá a oblíbená spojení? Asi jako by hospodský, který odmítá otevřít zahrádku, protože by na ni musel obsluhovat lidi.
Naštěstí jim to po pár letech konečně došlo. Skoda, že to nepřišlo drive.

qěcy

Přesně tak, takovéhle argumenty, že by tím jezdilo příliš mnoho lidí, může vypustit snad jedině mentálně retardovaný jedinec.
A pokud by náhodou někomu vadily výfukové plyny z busů, no tak holt jednak můžu používat ty nejmodernější kusy, jednak existují i busy na baterky, nebo hybridy, byť chápu, že proti jejich užití v dlouhých tunelech by se možná nějaký argument našel. Ale předem to odepisovat, to je hodno páru facek.

Svojsin

To si taky pamatuju, jsem to četl vícekrát po sobě, jestli nemám halucinace.
No ale na Ropidu znovu začli jezdit do Mochova, tam se nemusí bát , že by někdy bylo hodně cestujících…

Martin Šubrt

Prodloužení busu 118 do Dejvic je absurdní, když si na jeho pravidelnost ve špičce už dnes stěžují i na Dvorcích. Do doby existence Dvoreckého mostu by nebylo možné zajistit pro to spojení do Dejvic alespoň základní pravidelnost, stejně jako v opačném směru, kdy by ze Smíchova na Prahu 4 třeba desítky minut nic nejelo, protože by na Malovance čekal bus při regulaci v koloně. Pokud jde o to „prohlášení“, byl to čistě novinářský titulek. V době, kdy mají všichni dopravci podstav cca 10 % řidičů prostě žádní řidiči pro takto silnou linku nejsou. Takže jsme vysvětlovali novinářům, že dokážeme mezi… Číst vice »

Milan

Když je tak málo řidičů a provoz autobusů drahý a neekologický, proč jezdí v souběhu s trasou metra v úseku Kobylisy-Prosek-Letňany tolik autobusů a v úseku Kobylisy – Třebenická je dokonce v souběhu metro, autobus i prázdné tramvaje?! Další příklad souběhu Nádraží Podbaba – Vítězné náměstí. A dalších podobných souběhů lze v Praze najít víc.
Jinak postoj Prahy 6 k autobusům se může o 180° změnit už po nadcházejícíh volbách;)

Martin Šubrt

To nám určitě pomůžete po volbách s projednáním tohoto omezení. Ale metro je holt postavené velmi špatně, takže to vede i k nelogičnostem v povrchové dopravě. Po otevření Letňan se zvažovalo jezdit bez pásma a mezi Kobylisy a Prosekem žádný bus. To vyvolalo tak masivní nesouhlas místních, že to nebylo možné. Redukce třeba jen na linku 177 je nereálná, protože tu by cestující převrátili a linka by přestala fungovat zcela. Problém je v hloubce stanice Kobylisy, která je jako přestupní hodně nevhodná. Kdyby metro jelo rovnou přes Bohnice, je velmi blízko povrchu a hlavně by nebyla přestupní stanicí. Od Bohnic… Číst vice »

dopravak

Myslíte zásahy jednoho z dvojice Kolibřík-Mazánek? Zajímala by mě ještě jedna věc. Neuvažuje se o provozu delších tramvají? Je mi jasné, že by tato úprava vyžadovala někde prodloužení nástupišť, nebo změnu provozu. Nicméně 40m tramvaj co 4 minuty odveze s jedním řidičem to same, co 30m co 3 min, což má na počty řidičů, vozidel, propustnost tratí určitě pozitivní vliv. Neuvažuje se u tramvají take k nějaké redukci zastávek? Minimálně těch, které jsou už teď vedeny jako na znamení. Tramvaje jezdí tak pomalu, že se dají často předjet I na kole. zvýšení rychlosti je tak z pohledu atraktivity, počtu řidičů,… Číst vice »

Martin Šubrt

U tramvají je dlouhodobě požadován spíše nárůst zastávek. Aktuálně třeba na předmostí mostu Legií. Kolegové na DPP mají rozbor, který vyjde teď v DP kontaktu, že to není šťastné, že se vyhoví méně lidem, než se novou zastávkou lidí zdrží. Máme teď nejvíc zmodernizovaných kilometrů, ale stále klesá cestovní rychlost. Jako ROPID se snažíme vydávat spíše negativní stanoviska k novým zastávkám, ale býváme nařčení, že nebojujeme za cestující. Na Bělohorské se zamezilo posunu zastávky k poliklinice a teď hrozí, že tam místo posunu přibude další. Formuje se boj za zachování zastávky Na Padesátém, i když bude další pod vlakem v… Číst vice »

qěcy

A proč jste si nevyžádali nápravu, nebo omluvu v novinach? Vám je jedno, že neznalí vás mají za bandu blbců a znalí za bandu šotoušů? Ono totiž kdybyste trvali na správné interpretaci, nebo aspoň na vašem webu uvedli celou problematiku na pravou míru, tak nebudete za blbce.
Jenže pokud se pamatuju, tak ten text o přílišné oblíbenosti nebyl v titulku, ale uvnitř textu, včetně toho, proč lidi mají jezdit oklikou tramvají.
Takže jak to celé bylo? Všichni novináři jsou blbci?

Jen tak

Jací neznalí?

Jen hnupi, co přečtou titulek, ale článek už nečtou. Teď jste si sám naběhl a ukázal, že neznalý jste vy – ty články sice měly bombastický titulek, ale z textu člověk pochopil , o co jde.

takže pro vás – příště nekončit u titulků, ale i číst články.

qěcy

Já jsem články četl dva a onen text byl uvnitř článku bez vysvětlení. A šotoušské návrhy ROPID má, viz mochovka. Nebo že by snad kraj mochovku prosadil přes odpor ROPIDu?

Martin Šubrt

Přemýšlel jsem, co myslíte termínem Mochovka? Pokud jde o železnici v regionu, tak je už více než rok zcela mimo pravomoc organizace ROPID. Kraj si zřídil v roce 2017 příspěvkovou organizaci IDSK, která řeší regionální linky autobusové i vlakové. ROPID má pravomoci za hranicemi Prahy již pouze na linkách 300-399, které vjíždějí do Prahy a to také už ne na všech, část linek je již také ve správě IDSK a v ROPIDu je pouze pracovník, který s kolegou s IDSK na koordinaci JŘ spolupracuje.

Martin Šubrt

V tom článku byla použita zkratka v textu i v nadpisu. Že by busy byly oblíbené a proto i drahé a proto nebudou. Jelikož jsem informace poskytoval já, tak vím, že jsem popisoval novináři celý problém i z hlediska řidičů. Ale základem pro lidi jsou vždy peníze, takže ta peněžní zkratka je jednoduše pochopitelná. Přitom o penězích jsme hovořili spíše ve smyslu těch vyšších nákladů oproti kolejové dopravě. Ale nadpisu se bleskově chytly sociální sítě a to už opravdu omluvou nenapravíte, protože to jen rozpatláte. Navíc dlouhá vysvětlení nikdo nečte. Když mluvíte s novinářem, nikdy nevíte, co ho zaujme a… Číst vice »

dopravak

Já ale nevycházím z nějakého článku. Já jsem se svého času dotazoval primo kolegů na možnosti vedení těchto linek a opravdu mi bylo odpověděno něco ve smyslu, že by autobusy byly příliš oblíbené a přetahovaly by cestující např. z linky 20. Vaše argumenty ale chápu a netušil jsem, že s řidiči je v Praze tak velký problem a že MČ dokážou věci takhle sabotovat. Pro daná spojení jak říkáte existuje alternative a jedná se o vylepšení stávajícího stavu, takže to logicky není možné dělat na úkor jiných oblastí. Bohužel v tomto směru existuje alternative hlavně v podobě IAD, takže v… Číst vice »

Panoramix

To by mě zajímalo, jak chtějí nasadit ty šíleně dlouhé autobusy na normální městské linky. Na letiště z Veleslavína ten kousek pořád po Evropské, to ještě chápu, ta silnice je rovná a celkem v pořádku i po technické stránce. Ale třeba zmiňovaná linka 136, která se motá přes půlku Prahy po těch tankodromech, tam by ten prodloužený Mercedes či cokoliv jiného nemělo šanci dlouho přežít. Mám pocit, že tyhle autobusy jsou stavěné spíš na „metro“ linky, tedy obvykle přímé dlouhé trasy nejlépe s vyhrazenými pruhy. Ne na žádné pošťuchování se v běžném provozu.

Martin Šubrt

Při zapůjčení vozidel VanHool a Mercedes proběhly s těmito vozy i ověřovací jízdy na linkách typu 107, 112 či 136 a v řadě ohledů dopadly až překvapivě pozitivně. Potřebujeme pracovat s kapacitnějšími vozidly, protože zahušťovat intervaly už možné není kvůli nedostatku řidičů, který se pravděpodobně bude v dalších letech prohlubovat.

dopravak

No a proč se tyto autobusy už dávno nenakoupily. testování proběhlo už před několika lety. To DPP čeká, až je jeich dvorní výrobce vyvine?

Martin Šubrt

V podmínkách DPP je příprava soutěže či leasingu náročnější z hlediska času. Sami bychom byli rádi, aby tu vozidla byla nejpozději na začátku sezóny 2019.

mikiqex

Ta linka nemá šanci dodržovat jízdní řád, vzhledem ke každodenním uzavírkám vjezdů do Blanky na Prašném mostě v odpolední špičce, plus někdy se v tunelu jezdí 70 a jindy 40. Časová úspora ve špičkách je pouze teoretická, podle mého ze 14 minut bude max. 5. „Řešením“ by bylo udělat vyhrazený pruh, na což ale měli myslet už při projektování a udělat tři pruhy po celé délce (jako je třeba na zmíněné trase Smíchov-Skalka), protože za současné situace by buspruh způsobil kolaps automobilové dopravy v celé Praze, z důvodu pochopitelného odkapacitnění povrchových tras a tudíž absence náhradních možností. Ve špičkách je… Číst vice »

mikiqex

Omluva za chyby, needitovatelné komentáře jsou hrozná věc 🙂 To je tak, když se při posledním přečtení ještě dělají úpravy… 🙁

dopravak

Linka 125 se taky často zaseká na jižní spojce, presto je cestujícími velice oblíbená. Když se sekne, tak to holt pojede déle. Pořád lepší, než stávající spojení přes centrum. Pokud bude spojení MHD časově podobné autu, tak spousta lidí pojede raději MHD. Teď je bohužel cesta autem díky chybějícím linkám v tunelech výrazně rychlejší, což je hlavní příčina nárůstu IAD v tomhle směru.

qěcy

No a co jako? Na Barranďáku se busy na Smícháč zasekávaly ráno klidně o dvacet minut i bez semaforu. A taky tam jezdily tisíce lidí busama. Tak holt namaluju do jízdních řádů dojezdové časy delší, nebo třeba napíšu poznámku, že ve špičkách se JD prodlouží o cca 20 minut a hotovo. Kaštan informaci obdržel, ať si sám vybere kudy a čím pojede, ne?

Milan Bačík

Bus pruhy se dají nahradit pruhy pro vozidla s více pasažéry.

dopravak

Sice leckde asi funkční, ale na Prahu asi příliš inovativní řešení :-).

raddie

70 nebo 50 km/h, jen takový detail 🙂

dopravak

Je naprosto logické, že otevřením Blanky se spoustě lidí dojezd autem výrazně zkrátil a tak přes všechny problemy z parkováním a kolonama přesedli do auta. Proto mi opravdu není jasné, nad čím plánovači tak dlouho bádali. MHD mělo být v Blance už při jejím otevření a ve Strahovském tunelu dávno před tím.

Martin

Stary projekt z dob komunismu nepocital s dopravou v tunelech… naopak se preferovalo metro v centru, zruseni tramvaji v celem centru, doprava autobusy pouze k metru a jako povrchova doprava po sidlistich kolem Prahy…
Okruhy resp. Zakos, meli slouzit pro automobily a kapacitne i nosnosti meli slouzit i k presunu vojenske techniky a evakuaci obyvatel…

dopravak

Ale holt když metro v trase blanky a dál na Smíchov nevede, tak je nutné použít autobus.