Nové české dálnice vyjdou na 360 miliard. Stát ukázal podrobnější mapu, začíná hledat shodu
Dálnice D3 u Budějovic před otevřením (listopad 2024). Pramen: ŘSD

Celková délka hlavních koridorů je cca 540 km. Teď se bude hledat "společenská shoda".
Chvíli jsem nabyl dojmu, že se konečně po 30 letech lemplování během stávajících 10 let (do roku 2033) dokončí dálniční síť, opakuji dokončí, a poté se již budou vynakládat částky nikoli na výstavbu, ale jen na údržbu a provoz. Ne, v našem hovnově prostě ne. Ještě to není zdaleka dokončené a už se plánují nesmysly ničím nepodložené. Jak to bude vypadat? Dalších 30 let se budou stavět další cancy napříč republikou, tu kousek, tamhle další, hlavně aby to na sebe nenavazovalo. Dokážete si vůbec představit stav, že by bylo hotovo? Jsme toho vůbec v českým pepíkově mentálně schopni, zamyslet se… Číst vice »
Nesmysly tak pro tebe
Aha, no nic, děkuji za Váš názor. A k tématu ještě něco máte?
PS: v tuhle chvíli jsou to opravdu ničím nepodložené nesmysly.
Ačkoliv o 70dní dříve splnili plán a superúžasně rozšířili 1,6 km dálnice na šestipruh a dálnicofilové nestačili měnit prádlo, jak se freneticky předháněli ve vřískání, o kolik kiláků zkrátí 30km kolony před Brnem, včera, ač se tomu nechtělo věřit, byla opět mezi Ostrovačicemi a Rousínovem kolona na 45min. Buď nepřátelé dálnic hackli dopravniinfo.cz aby se mohli zdravírozumové pošklebovat komandu pro prošlapávání 100×prošlapaných slepých uliček (protože po 105 to možná vyjde) anébrž MD (čili Ministerstvu Dálnic) pod vedeném druhého daVinciho, vizionáře a progresivisty Martina Kupkoviče Kupkina. Takže je poměrně legrační s jakým fanatismem se tady prosazuje bolševický koncept dálnice do každé… Číst vice »
Každá dálnice je obrovský a nevratný zásah do krajiny s dopadem jak na obyvatele, tak na přírodu. Ano, cesta z Plzně do Písku je tristní, ale mělo by se to řešit modernizací stávající silnice I. třídy pokud možno ve stávající stopě ve smyslu obchvatů sídel a stoupacích pruhů (třípruh), podobná řešení by vystačila až na drobné výjimky i pro zbytek návrhu. Fakt máme myšlení 50. – 70. let, že si přírodu člověk podmaní, že blaho lidstva vede přes zabetonovanou krajinu? Více dálnic – více dopravy
Ta silnice už za 10 let nemusí splňovat kapacitu. Díky takovým jako vy jsme zaostalý a nic se nehne.
Na konci automobilového věku bude ještě stát, který si musí půjčovat na výplaty důchodů příští měsíc, zadlužovat těch rekordně málo dětí, které se ještě narodí, zbytečnými dálnicemi na zbytcích zemědělské půdy?
Kdyby se tlesklo a zmizeli lidé v produktivním věku, kteří ale (ač třeba jsou zaměstnáni a pracující i velmi usilovně) nevytvářejí společensky potřebné hodnoty, tak si zeměkoule zase oddechne a zbylé lidstvo „k něčemu“ by se mohlo konečně začít věnovat víc samo o sebe a zeměkouli, namísto starání se o ty k prdu.
Ty dálnice se přitahují investice co přinese další peníze a neprožírají se zbytečně peníze na rozhazovani lidem.
Kdyby Praha v 30 lech naslouchala J.A Baťovi, tak by páteřní dálnice byla už dávno hotova a Praha by nebyla zahlcena silniční dopravou. https://www.megaknihy.cz/historie/25134689-budujme-stat-pro-40-000-000-lidi.html?utm_si=RFlidjRTZUc2TWpVeE16UTJPRGt5TlRFek5EWTRPUT09&matchtype=&network=x&device=c&creative=&keyword=&placement=¶m1=¶m2=&adposition=&campaignid=20193818109&adgroupid=&feeditemid=&targetid=&loc_physical_ms=9048100&loc_interest_ms=&searchtype=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzYLABhD4ARIsALySuCSXURKghndRwx94klGa0N8IxGBxP5f_hqQGmcNSG2ZI79Z9vLl1WJcaArMgEALw_wcB
No jo, to je stejné, jako s tou železniční dopravou. Kdyby tohle politici schválili, tak by nebyla v pytli celá nákladní doprava od Plzně https://www.psp.cz/eknih/1929ns/ps/tisky/t0117_00.htm
Koukal jsem na mapu. Doplnění vybudování nové páteřní dálnice D20 dává smysl. Bojím se, že územní rozhodnutí bude zasahovat přírodní krásy. Třeba Soběslavská Blata oblast je bohaté architektury, kulturní a přírodní krásy. Místo dobře znám od dětství. Oblast leží mezi Bechyně a Soběslav. O další chráněná místa mohou být zasažená.
Dává mi smysl jižní dálnice Brno-Plzeň i ten severní ,,obchvat“ Brna přes Drahanskou vrchovinu. Ono je dobré si uvědomit, že to není ani tak pro města na trase, ale pro tranzit, protože je to přesně ta trasa kudy jedou vozidla směr Polsko/Pobaltí/Ukrajina až do západní a jižní Evropy. Akorát je důležité se na vrchovině vyhnout Moravskému krasu, ale jinak si myslím že se to dá postavit šetrně k přírodě i lidem.
Jediný co mi nedává smysl je ten cancourek jižně od Brna okolo Šlapanic, protože tam tranzit odvede už D55 od Břeclavi.
Suma sumárum, ty červené linie mi dávají smysl.
No… D19 považuji v trasování Domašov – Prostějov za katastrofu. Nedožiji se toho, ale vnímám to jako katastrofu. Vše je v této zemi problém, strašně se krade, odliv peněz ze země, nebude nato či ono a někdo vymyslí „vysokohorskou“ dálnici ve stavebním slohu most – tunel – estakáda – most skrze jedny z posledních celistvějších lesních ploch s vysokou biodiverzitou na Moravě, včetně ohrožení CHKO s nesmírnou přírodní hodnotou. Tam to funguje tak, že ve Sloupě se kopne při hloubení základů pro garáž o 10 cm hloub a Punkva je bez vody. Fakt si někdo myslí, že při výstavbě tak… Číst vice »
D9 stále chybí
A je potřeba? Kolik toho jezdí z Prahy do Rumburka?
D9 se zaústěním do D16 u Mělníka, kde by s ní peážovala, s přestupem na peáž s D8. by byla nutně potřeba. Ta úzká klikatice s častým omezením na 30 km/h. je tragédie. Bohužel, není kudy rozumně vést trasu-Kokořínsko. To by nemohlo projít. Jezdím často z Č. Lípy; buď do Španělska, nebo za Saarbrücken. A s plnou tonáží. Na mnoha místech jedu těch třicet, i když tam není omezení značkou. Až do Mělníka jedu za dvojnásobnou spotřebu, než bych jel po dálnici. Na obou trasách bych radostně D9 využil, aniž bych měl jako cíl Prahu.
Proč ten mínus? Máte lepší nápad?
Tohle dalnicni silenstvi by se melo lecit.
Pozorujete něco na sobě?
Já se domnívám, že to napsal jasně. Lidská spotřeba roste, planeta ne. Proč si znehodnocujeme prostor, který nám příroda na krátkou dobu propůjčila, nikoli dala, to netuším.
Však ano, planeta si s námi v historicky krátké době poradí. Proto je zbytečné se zabývat nějakou dlouhodobou udržitelností. Vezměte v potaz, že i kdyby tady existovala nějaká civilizace, nemáme možnost po ní najít nějaké artefakty, protože tak důkladně se za pár milionů let přetvoří prostředí.
Ne, jen bych byl rad, kdyby stat investoval i do neceho jineho, nez do aut. Napriklad do lidi.
Ty auta jsou roboti nebo je vlastní zvířata? 😉
Esence pravé české zaprděnosti a zpozdilosti. Vyhozené peníze s marginálním užitkem na neefektivní způsob dopravy. Naopak enormní nárůst všech externalit, od dopravních zácp v kritických místech přes sníženou kvalitu života, enormně zvýšenou zátěž na krajinu, biodiverzitu, životní prostředí a zdraví obyvatel, až po astronomické náklady na údržbu a provoz takovéto sítě.
Dopravní stavby a koncepce u nás plánují dinosauři jako Sosna a Hlubučková. Dokud tam budou sedět a kazit to všem, nic se nezmění.
Toto je jejich vizitka.
Často s Vámi nesouhlasím, ale tady musím. Přínos takových staveb je diskutabilní, možná kromě té D19/20, která by ale měla vést v úplně jiné stopě. Když už další silnice, tak zkvalitňování jedniček, odstraňování špuntů, nebezpečných míst. Ale hlavně VE STÁVAJÍCÍM KORIDORU. Ničit relativně zachované části krajiny megalomanskými stavbami dálnic je jak z roku 1980, např. ta trasa ze severu Brna přes Drahanskou vrchovinu je naprostá čuňačina.
A navíc víceméně neužitečná… úspora řádu 10km (na dálkové trase), pokrytí dálnicí „divočiny“ plus evtl. zálohování D1 na Vyškov je dost malý zisk za ty náklady a prorážení cesty…
Presne tak.
Je to jednoduché, když jsem tady psal o možnostech varianty F a terminálu Lochovice odbočka VRT, s tím, že by šlo napojit vlečku z Mníšku až k tomuto terminálu. Všichni tady prskali. No silničáři prostě nedrží paradigma, že jsou někde kopce a něco nejde projednat. Dráha, pokud postaví tunel, bude dalších padesát let řešit problém údolí Litavky. Jak píšete Dráha má své dinosaury. Ono je někdy hoší, když se nechce, než když to skutečně, nejde.
Já s Vámi nesouhlasím ohledně Vašich názorů na budování páteřní dálniční sítě, ta za mě potřeba je. Ale v případě těchto plánovaných dálnic se shodneme. Budovat obchvat obchvatu ve středních Čechách, nebo prznit masovým motorismem ještě nesprzněnou krajinu Drahanské vrchoviny a Moravského krasu je naprosté barbarství.
Jaký smysl má nová dálnice začínající X km severně nad Hradcem a končící ve Vamberku? Vždyť je jasné, že po dostavbě D35 tady klesne intenzita. A když se postaví severní tangenta Hradce Králové a obchvat Kostelce a Častolovic, bude I/11 mimo obce. Tak proč by se měla stavět ve volné přírodě další silnice? Peníze raději přesuňme na železnici na tunel Oucmanice, který zajistí, že na trati spojující města Praha-Pardubice-Olomouc už nebudou ostudná esíčka, ale moderních 200km/h, což přispěje dopravě v ose západ-východ mnohem víc než další kopie I/11.
kdybyste si precetl clanek, a neskoncil u obrazku, zvedel byste, ze nejde o dalnici, ale o silnici prvni tridy.
Kvasiny?
Sorry, to patřilo jinam.
Konečně se ta stavba dálnic trochu rozjela. Do roku 2030 bude mít Česko síť za kterou se nebude třeba stydět
Naopak, budeme se stydět za své normalizační uvažování.
no tady mě teda přijde snad skoro všechno špatně..jediné rozumné je dejme tomu D20, D16 Jíčín – Boleslav a prodloužení D11 i směrem na východ od Hradce, zbytek mi přijde jako opravdu Apríl..dělat už třetí obchvat Prahy, to je fakt hodně velký vtip, D38 od Jihlavy uhnout na Chlumec, z jakého důvodu? Obchvat Prahy je potřeba, ale tak 100 km od Prahy a ne zase tohle..stejně jako přemsyk jižně od Brna a dálnice Tišnov – Olomouc…. Za mě navhruji od Plzně, kde bude křížení D5 x D20 táhnout severně dálnic v cca trase I/27 a I/13 přes Žtec, Most, Teplice,… Číst vice »
Hustota a výstavba dalnic je v Česku nerovnoměrně rozlozena. Do Liberce například nevede dalnice vůbec. Pouze rychlostní komunikace. Do Liberce jezdí predpotopni vlak. Nechápu že mezi Brnem a Olomouci se prakticky připravuje třetí dalnice. V okolí našeho města máme 40m!!! cyklostezek a to jsme brána Českého ráje. Je to blízko u Mladé Boleslavi. Většina silnic je v dezolatnim stavu kde můžete jet max. 50 km/h jinak zničíte auto atd. Proti Moravě jsme rozvojové území. Pokud se bavím s návštěvníky z Moravy tak nechápou že to může někde v republice takhle vypadat.
Vy jste na tu Moravu asi ani nedojel. Protože byste zjistil, že zatímco na Vaší R35 se dá legálně jezdit 130km/h, tak na „dálnici“ D46 je limit 90km/h. Na „modernizovaných“ úsecích pak 110km/h (víc stejně kvůli hustotě dopravy nepojedete), takže slovo „dálnice“ platí spíše pro Vaši R35. D46 se tak tváří jen na mapy.cz
Potom co významně poklesne intenzita na D46 díky dostavěné D1 u Přerova bude z D46 příjemná „regionální dálnice“ je to sice samá zatáčka, ale jízda po ní je vcelku komfortní. Hodit tempomat na 115-120 a pohoda, jen v oblouku u Olšan a na 3km úseku přes Prostějov je 90…
A to si predstavte, ze nektere statu v evrope maji dalnice i na trch 100km/h bezne, nekde i s nizsi rychlosti… a nemecko zase neomezenou, take ne vsude, a take nekde omezenou na 120…
Smyslem dalnic je efektivni spojeni, zkraceni jizdnich dob, odvedeni dopravy z obci, atd., rychlost je podruzna…
Zrovna na tomhle místě bych nějak zvlášť nezdůrazňoval „obrovský“ rozdíl mezi I/35 a „pravou“ dálnicí… jo, má to prudší zatáčky, a co? Kolik toho na 20ti kilometrech naženete, minutu či dvě?
Určitě by se do budoucnosti měla ta silnice vylepšit, ale udělat to ekonomicky, při příležitosti nějaké větší údržby…
Morava má proti Čechám stabilní obyvatelstvo (snad kromě částí nad Šumperkem) a proto je mnohem lidnatější. Dálnice jsou tady potřeba víc než v prázdných krajích ala KV-PLZ-JČ.
Spíš je to tím, že většina vrcholných politiků byla a je z Moravy (počínaje Masarykem), proto to v ČR taky vypadá tak, jak to tu vypadá.
Nezoufejte, vždy je možnost, že vyhrají Moravané.
Tenhle stárnoucí stát s ubývajícím počtem obyvatel, ale rostoucím počtem důchodců, má úplně jiný starosti. Zdravotnictví postupně kolabuje, za deset let bude v totálním rozkladu a kdo se o sebe nepostará sám, bude mít prostě smůlu. Místo 22 procent důchodců jich bude za 20 let 40 procent. Státní rozpočet v rozvratu, infrastruktura už je podfinancovaná dneska a bude to ještě horší. Budeme síce chtít víc dálnic, ale o to víc silnic a dálnic bude v rozkladu, o železnici na úrovni 19. století nemluvě. Před pár lety Babišem nově postavená D1 už zase trpí poměrně výraznými poruchami. O některých jiných dálnicích… Číst vice »
Projektanti jsou ten menší koláč. Stavební kolosy, tam hledejte zakopaného psa. Na čem budou chudáci živi? Stavby bytů snad?
A přitom kdyby se chtělo, dalo by se tu stavět mraky projektů na regionální/obecní úrovni. Tady je tolik silnic, které by potřebovali opravit/přestavět. Co já jezdím po republice, tak prakticky všechny silnice 2. a 3. třídy jsou v dezolátním stavu. Každá druhá vesnice/menší město by potřebovalo obchvat. A co se reálně děje?
2020 10 330 000
2021 10 500 850
2022 10 759 525
2023 10 878 042
2024 10 900 555
To je anomálie daná válkou na Ukrajině.
A kdy aspoň úpravou povysite na dálnici úsek Turnov Liberec?
To nezvládnou ani v Praze od Jíloviště na D0, natož u Liberce. 🙂
Tak fakt nevím,proč ti politici nemají Liberec rádi. Železnice bez spojení, dálnice tam nevede. Možná existuje plán zavézt to tam hnojem.
Možná je plán to prodat Sasku. 😀
Laicky bych řekl, že tu chybí množství klíčovejch směrů:
1) Podkrušnohorská magistrála v dálničním profilu
2) Dálnice na Mnichov (D4)
3) dálnice na Klodsko a Wroclaw v trase „Hitlerovy dálnice“ a
4) také nějaká lepší trasa silnice přes Náchod tímže směrem
5) D12 na Kolín a Kutnou Horu,
6) pořádné propojení Liberce s Ústím.
Hlavně že vidíme už asi 20. dálnici v okolí Brna, zvlášť na Olomouc, kam už jedna vede
A komu to vlastně chybí?
1) Tady jde přeci o obsluhu místních měst, tady lépe poslouží S na 110 km/h s měkčí normou. 2) Jsem příznivce dálnic i rychlého cestování, ale dálnici skrz Šumavu nechci ani já. 3) Řeší jiná studia. 4) V Náchodě už se staví, ve zbytku trasy jeden kruhák těsně před dálnicí a jinak žádná obec ani zásadní problém. 5) Výpadovka se už se staví, ve zbytku je ta silnice na regionální trasu naddimenzovaná už dnes. 6) Tak tady souhlasím. Ale tady to sice není ale v té původni mapce tam nějaká linka přeci jen zelená byla. U toho Brna to taky… Číst vice »
Ad 2) Ani Němci nechtějí dálnici skrz Šumavu.
Do každého místního města dálnice? To není ani v USA…
Minimálně D20 ma být součástí základni sítě. Tam na jihu ta dalnice proste chybi
O čemž se ví už sto let, bohužel. 🙁
Jen upozorňuji, že v době výstavby D1 měla tato dálnice řešit veškeré dopravní problémy. Zafungovala indukce a realitu vidíme dnes, denně kolony. Dnešní úmrtí 3 občanů a havárie kamionu se sírou na D2 poukazují, že ani sebeširší dálnice nenaučí profi kruťvolanty řídit. Navrhuji naopak omezovat dálnice, aby se těmto smrtelným nehodám předcházelo. Neboť v době, kdy nebezpečné dálnice neexistovaly, nebyl problém s dopravou, ani denní nehody s kolonami.
Vaše Veličenstvo, nevěřím, že ve vaší době občas někdo nepadl pod vůz nebo jej nekopl kůň.
Takový plně naložený formanský vůz na císařské cestě musel být nebezpečné vozidlo. Špatné emise a smrt po srážce téměř jistá.
Nemáme srovnání se situací jaká by byla bez D1. Osobně jsem si téměř jistý že by doprava „po staré“ byla v ještě horších kolonách… a jako bonus by si ty kolony vychutnali občané několika měst a obcí…
Ač je D1 někdy peklo, cestování bez ní si dnes vůbec neumím představit
Trolling dobrý, jen pro jistotu podotknu, že smrtelných nehod bylo v absolutních číslech nejvíce cca kolem roku 1960, ovšem to není dálnicemi, ale úrovní tehdejších aut.
Zabij bobra, zachráníš strom… Asi tak k omezování dálnic.
Bobr maká a staví jak o život, bez nároku na odměnu. Kazí tak ceny. 😀 https://www.pribram.cz/clanek/bobri-predbehli-planovanou-revitalizaci-klabavy-v-chko-brdy-usetrili-miliony-a-vytvorili-mokrad/31248/
Vaše výsosti, doporučuji četbu knihy Zemské stezky, strážnice a brány v Čechách.
Když už používáte cizí termity. Tak abyste věděl, co znamená INDUKCE. Sledujte pozorně, ať se neztratíte, nikdo by vás nehledal…Jsem Krocan 🦃 a už po generace jsme Krocani. Přišli jsme z Ruska-a tady póózor- v Rusku je 🦃 Индюк, v české transkripci Inďjuk. Můj prapradědeček, mimochodem velký přítel Rasputina (v Rusku říkají РазПутин, всегда Путин) viděl, jak se trápí kompulzivní masturbátoři, když tehdy se ještě nemohli vybít na internetových diskuzích. Bylo mu jich líto a jako amatérský elektrotechnik vynalezl, že když zastrčí do močové trubice krovák a bambuli omotá zvonkodrátem a do něj pustí proud střídavý, tak tím pomůže masturbátorovi… Číst vice »
Tak tady to je na 30+ dané .. Né že někdo bude brečet že mu tam povede dálnice a nebude o tom vědět !!
Dálnice D99 resp. její jižní polovina je za mě absolutní kravina. Chtějí vyasfaltovat CHKO Křivoklátsko a Brdy, nechápu. Akorát by to přitáhlo velkosklady a průmyslové haly do míst, kde je zatím zachovalá příroda. Totéž úsek D99 přes Vltavu a přes Posázaví. Středočeská D3 Posázavím se ještě dá se skřípěním zubů pochopit, ale s tímhle plánem nezbude ve středních Čechách místo, odkud by nebyla slyšet nějaká dálnice 😞
A kde přesně by v těch kopcích ty sklady stály? Já jen že bydlím u
toho plánovaného spojení D99 a D3 a tady se nedá postavit ani třeba prodejna Lidlu, aniž by jedna její část nebyla zakopána do země a druhá nebyla na pilotech.
a nějake vylepšení 1/13 mezi ústím a libercem? Asi se jim nepodaří najit trasu která obejde zejmena obce cvikov či rynoltice, aby doprava nebyla vedena průtahem skrze obec. škoda že to nejde uděla jako celkový 4 pruh z liberce až do ústí. Taková kapacitní severní spojnice, která zaroven obejde obce na trase.
Toto je plán jako „nevíme co s penězi a tak postavíme 500km nových dálnic“. Vadí mi třeba že místo silnice která skutečně zkrátí cestu lidem I/19 se vybudují hned DVĚ dálnice, jednak duplikát pražského oktruhu akorát o 15km dál (no dobře, snad odstraní přeplněnost D0, ale za ty prachy…) a druhak „jižní dálnici“ přes Jindřichův Hradec a Nepomuk, která asi pomůže lokálnímu provozu ale globálu cestu nezkrátí, kilometrově už to vyjde stejně po tom „vnějším pražském“… a zkoumat Čáslav-Chlumec místo Čáslav-Poděbrady (nejspíš s odkazem na to že „vnější pražský“ existuje) je taky kompromis co asi nesplní přání nikoho…
Taky nebylo marné se zamyslet třeba nad tím, zda se dá najet a sjet muk všemi směry. Příklad Prostejov – Žešov.
Ono by se bylo dobré podívat, jak je to řešené v zemích s podobnou koncepcí, tedy jakýsi hybridní model mezi Francií, Belgií a Nizozemskem. Zatímco okolí Prahy bude dálničně připomínat spíše co do hustoty Belgii, místy Nizozemsko, to samé se dá říct o okolí Brna a střední Moravy, zbytek republiky vypadá spíše ve stylu Francie (alias urazit co nejdelší vzdálenost z Prahy na jeden zátah). Zrovna v okolí Hradce Králové mi integrální řešení od mono-osy D11 přijde poněkud nešťastné, obzvlášť, podíváme -lin na celou věc z pohledu jízdních pruhů, které zůstávají v celých východních Čechách pouze ve dvouokruhové variantě pro… Číst vice »
Mělo být dvoupruhové místo dvouokruhové
Souhlasím s nutností to promyslet, ale nesouhlasím s tezí, že to třípruh vyřeší. Nevěřím totiž, že se do roku 2050 naučí řidiči používat pravý jízdní pruh. Jedině, že by to za ně udělal automomní vůz…
Víte ale komu vadí tohle ježdění? Často těm, co jezdí jenom levým.
Zajímalo by mě proč D20 obkružuje sedlickou oboru. Je to směr Plzeň za křižovatkou Nová hospoda (D4), pro ty co neví kde to je. Jezdím tudy denně a je tam celkem snadno upravitelny liduprazdny terén. Jedině na pravé straně současné I/20 je zeď obory. Možná jsou nějaké normy,jak daleko musí taková zeď být? I tak je tam na levé straně místa dost.
Myslím si že to bude hlavně kvůli těm horizontům, a některé zatáčky tam taky nepůjdou úplně snadno narovnat, vést to okolo bude asi jednodušší
Prakticky chybí napojení přes hranice. Chomutov, Liberec, Jeseník, Zlín
+Znojmo
Já měl vždycky sci-fi literaturu rád :-).
Jó plánovat,to nám jde nejlépe…
Ty dálnice teď celkem šlapou 🙂 aspoň něco
Tahle politicky zadaná chiméra má dva zásadní kritické rozměry: 1) Ďábel se vždy skrývá v detailu. V mnoha úsecích projektant postupoval bez citu pro kvality území, takže proti těmto konkrétním trasám lze očekávat masivní odpor obyvatel na mnoha desítkách míst. Je navrženo zasahování citlivých a hodnotných rekreačních a přírodních míst, odřezávání měst od jejich přírodního zázemí… Historie necitlivosti projektantů se opakuje, tady je natrasováno několik desítek D3 přes nejcitlivější část Posázaví. 2) Politici se pořád zhlížejí jenom v silniční dopravě a na železniční nehledí, anebo nanejvýš do úrovně VRT. Přitom třetina obyvatel nemá k silniční dopravě přístup vůbec a desítky… Číst vice »
Až vymřou autíčkářští dinosauři, takže tak 30 let.
Prostě jsme těch 50 let za rozvinutým světem a je to jenom mentalitou lidí.
Mohu poprosit o informaci, kde je „rozvinutý svět“? Už se v tom přestávám orientovat.
Pro samozvaného odborníka Jaaa je předmětem vždy to, co se mu zrovna hodí.
A zřejmě je to nějaká móda. A ještě ke všemu někam zmizel koordinátor strategické komunikace vlády.
Jsem jediný, komu ta D99 přijde jako koncepční omyl?
Když pojede kamion z Plzně do Hradce, tak nebude chtít obkroužit celý SčK a stejně to vezme těsně kolem Prahy po D0.
Když pojede od Brna na Hradec, tak D99 je úplně pitomá zajížďka a msto toho by se hodila ta spojnice od Jihlavy, nebo ještě lépe přímá spojnice podél dnešní I/37.
Od Saska na jižní Moravu? Opět přes Prahu.
Už i z té mapy je patrné, kde jsou hluchá místa, ale místo toho budeme stavět další okruh?
Z časti souhlas, nicméně zacpy na D0 nejsou nic neobvyklého. Alternativa rozhodně neublíží. Ale hluchá místa na mapě pořád jsou.
Absolutní souhlas. D0 je ucpaná protože, měla mít 3 pruhy a nemá. Řešení tu má být obchvat obchvatu? To je prasárna nejvyššího kalibru.
Prasárna je chtít po někom aby z Příbrami do Berouna jel po D0. Bohužel takové zvěrstvo vám nabídne nejen navigace pro osobní auta, ale i IDOS. Ono není divi když I/30 zdegradovala do II/118 a ta se blíží k uplnému kolapsu.
Souhlasím. D99 je založená na předpokladu nefunkčního (ucpaného) pražského okruhu D0. Jen vyráží klín klínem – namísto okruhu mezi krajskými městy, který by dopravu do Středočeského kraje vůbec netahal a pražskému okruhu by ulevil. Jsem z Karlových Varů, když dnes jedeme do Liberce nebo do Budějovic, je to nejrychlejší přes pražský okruh. Dřív jsme samozřejmě jezdili přes Ústí a přes Plzeň. Z těchto tras kvůli paprskovitému systému dálnic ale doprava mizí a přesouvá se na pražský okruh, čímž se vytváří iluze, že jsou méně významné. Neumějí to spočítat, nemají směrový průzkum a prostě jen staví další dálnice, kde je největší… Číst vice »
Za mě mi tam chybí více dálničních propojení se zahraničím. Zvláště pak na polskou s8 a také směrem na Slovensko
To propojení na S8 údajně řeší jiná studie.
To doufám protože by byla věčná škoda konečně nedodělat spojení Vratislav Vídeň.
A nebylo by jednodušší vyasfaltovat ty pole po hektarech? Na jaře již zemědělci nenasejí a zavezou se pole sutí a navrch asfalt, aby ani stéblo nevykukovalo.
Nebylo, ale kdyby bylo, tak fajn, stejně český potravinářský řetězec produkuje potraviny vesměs velmi mizerné kvality. Můžeme si akorát polepšit 😉
Český zemědělec produkuje tak mizerné produkty že je vyvážíme do Evropy a zpět nakupujeme hotové výrobky z námi vypěstovaných produktu. Toto by měl někdo společensky vysvětlit.
I low cost má svého kupce a v ČR dokonce za prémiovou cenu.
Co to? Že by ti Frantu Pepu zabanovali, tak je tady nový Halásek verze 106?
D20 je naprosto špatně, che to vést z Plzně do Budějic a pak na Jindřicháč a Jihlavu, kdo tyto trasy jezdí dá mi za pravdu.
Já myslím, že je to rozumný kompromis na trase Jihlava – Plzeň – výhledově Vary. Do Budějic už to od toho křížení není tak daleko. A zatím to nevypadá, že by D3 kolem Budějic kapacitně nestačila. Tam, kde by z hlediska intenzit byla D3 potřeba nejvíce, zatím není.
No dobře, a kam teda tama jezdíte? Do Jihlavy? Ani tak to nebude kratší… snad na Třebíč?
Doufal jsem že se jedná o Apríl a on to někdo myslí vážně?
Podle mě by bylo mnohem užitečnější kdyby se ŘSD po dostavbě dálniční sítě soustředilo na obchvaty na silnicích prvních tříd a údržbu stávající sítě než na nové dálnice.
Krom toho by bylo fajn, kdyby MD taky udělalo něco se železnicí, kde infrastruktura velmi silně pokulhává za poptávkou a krom spojení Hradec – Pardubice, Benešov – České Budějovice a Plzeň – Ejpovice se v podstatě poslední dekádu jen opravují tratě ve stávající stopě a se stávající kapacitou.
Rozvoj sítě je důležitý, souhlasím že jedničky by vylepšení potřebovaly.
Železnice ta je oproti silnici katastrofa. Stát z nějakého důvodu na železnici z vysoka kašle
Stát do železnice dlouhodobě sype stejně, či více peněz jak do silnic, ale bůh ví proč na něj ta železnice tak z vysoka kašle, že se podílí pouze cca na čtvrtině přepravních výkonů silniční dopravy.
Jinými slovy investice do silnic jsou k užitku a investice do železnic jsou jen drahá libůstka.
Na západ od nás v jednu dobu zvládli stavět jak dálnice, tak smysluplně investovali do železnic. Nám se moc nedaří ani ty silnice, natož železnice. Ta i kdyby dostala 10x tolik, tak nepoznáme rozdíl.
Fascinuje mě, jak za podobné peníze je na železnici řádově méně muziky.
Tu D99 bych zrušil, stačí dokončená D0. D20 bych dal severněji na Milevsko Tábor a Humpolec. D38 jako prioritu a na té Moravě je to asi vymyšleno dobře.
Takže je docela štestí, že to nemůžete ovlivnit 🙂
Každý chce stavbu tam, kudy potřebuje jezdit. Ale ono se nejspíš nic stavět nebude. Až bude autonomní doprava, bude plynulý provoz.
D99 bych zrušil taky, obchvat obchvatu je zhovadilost nejvyššího kalibru. V Čechách by se to mělo nahradit lepším propojením krajských měst mezi sebou, bez nutnosti jezdit směrem na Prahu. Uznávám potřebu nějakého severního obchvatu Brna, ale vést to, přes celou Drahanskou vrchovinu a Moravský Kras až do Prostějova? To je devastace, ještě ne-úplně zdevastovaného území. Region Drahanské vrchoviny je určitě periferní a zlepšení dopravní infrastruktury potřebuje. Ale jelikož tam jezdí opravdu jen místní, tak je zde potřeba spíš opravit stávající silnice a maximu obcí postavit obchvaty, než postavit obří betonový lán, ze kterého nebudou mít místní nic. Jižní spojení Západních… Číst vice »
D99 stejně bude neprůchozí jižně od Prahy. Severně by postacovalo nějaké propojení „D16“: D5 – D6 – D7 – D8 – D10 – Jičín / D35 (a po ní na Moravu).
Mohu vidět Váš návrh obchvatu Jinec a Čenkova?
Čeho?
Navrhujete řešit to obchvaty. Silnice II/118 původní I/30, která byla díky svému profilu a stavu degradována, je dnes přetížena a obce podél ní požadují aby zejména tranzit byl veden po dálnicích a silnicích první třídy. Rád bych tedy viděl Vaši náhradu D99 formou obchvatu na silnici II/118 v Obcích Jince a Čenkov. Zde je ta petice https://portal.gov.cz/e-petice/1043-petice-za-zakaz-omezeni-tranzitni-nakladni-dopravy-nad-12-tun-na-silnicich-ii118-zdice-horovice-pribram-a-ii114-horovice-zdice-dobris
Tuhle silnici lze pro nákladní tranzit uzavřít. Není potřeba nic stavět.
A IAD kudy? Také pro ni zavřít? Ono totiž těch pár kamionů je už pouze třešničkou na dortu. Silnice, kde linka 531 má problém projet a osobáky jezdí v tzv. vláčcích, je trochu no slušně řečeno na rekonstrukci.
Tak já bych ty náklaďáky zakázal. Udělal bych průjezdné brány 2m40, aby tam projely osobáky, dodávky a sanitky. Brány bych postavil na D5 za sjezd na Loděnici, na D1 za sjezd na V. Popovice, obojí směr Praha, na D11 také před Prahu, D10 sjezd Brodce směr M.B. Uzákonil bych povinnost alespoň tři lidi v osobáku, nebo připojený vozík a povinně se zastavit pro náklad a doručit ho po trase cesty UV řidiče.
Přesně, a vlak nebo bus by vyjel až se sejde minimálně 50% kapacity vozidla. Přísnost musí být. Možná i nějaký soumar by se na Litavské stezce uživil. Jen dotaz, bude obnovena mýtnice ve Zdicích nebo v Žebráce?
Po 118 jsem jel jenom jednou. Měl jsem vykládku v jedné vesnici, kde vyrostla fabrika, zřejmě ze skromných začátků. Pro mne, jako řidiče byl dojezd do té fabriky čistá tragédie a musím se smát takovým autistickým konstruktům, že by po této konkrétní silnici jezdili řidiči náklaďáků, aniž by měli na trase cíl. Mýtnice samozřejmě budou obnoveny všude, kde historicky byly a v duchu doby bude jejich počet stále zvyšován. Technicky půjde o služebny-pártystany s dlouhým stolem. Posádky budou ve složení: celník, pasovák, pohraničník, dopravní policajt, finanční stráž, justiční stráž, právník, veterinář, pracovník kontroly LKW (odvolávám-LKW přeci nebudou), zástupce STK, imunolog,… Číst vice »
Čenkov.firma KOSTAL Areál Čenkovských strojíren, kde v mládí pracoval Josip Broz Tito vůdce Jugoslávie a pro Stalina ten „krvavý pes“ 😀
Tak se omlouvám, je to 114 Hostomice fa. Mandík. Ale to nic nemění na tom, že po šoustkách nikdo dobrovolně jezdit nechce. Teď jsem jel KO-Písek-Nýřany-Kolín za někoho a je to trapný a obtěžující, že Písek-Plzeň není dálnice. Za to ale D4 je radost a to parkáre cca. čtvrt hodiny před Pískem má konečně normální parametry. Takže jsem se startem z Kopidlna hned absolvoval objížďku za zavřenou I/32, potom Stau v Praze na okruhu, 2x vykládka+nakládka, další velkou Stau na D5 u Rudné a v KO jsem odpřáhnul návěs a vyjel z fabriky s výkonem 16h. a 560km. V cizině… Číst vice »
Kromě Wiki i toto https://arhiva.tacno.net/beograd/ceski-pogled-na-titovu-eru-josip-broz-tito-cenkov-i-cehoslovacka/ Jinak tu měl nemanželskou dceru, ale již zemřela.
To prostě musí být Apríl.
Tam jsou nepotřebné dálnice a chybí zásadní co chybí! Hlavně extrémně důležité 4 pruhy
– Písek – České Budějovice
– Strakonice – Passau
– Jičín – Turnov
– Jičín – Mladá Boleslav – Česká lípa
Pro relaci Písek – ČB je přeci D20. Zatím by bylo fajn, kdyby se D4 dostala alespoň do Strakonic. Po dokončení D3 u Prahy to s tou D4 na Budějice nebude tak slavné. Východní polovina Prahy je lidnatější, proto bude volit při cestě na jih D3.
Ostatně soudím, že já chcu také nějaké tu dálnicu!
Silnice z Brna na Svitavy je silnicí smrti. Dennodenně na ní stojí kolony a dochází k nehodám. Dálnice Brno-Svitavy-Hradec Králové měla být hotová už před léty a stále nic. Není naplánována ani v prezentované vizi MD. To stejné platí o dálničním napojení na Vídeň. Rakouská strana přivedla ze své strany dálnici až na hranici s ČR. A my…., nic. Úsek Pohořelice Mikulov a napojení na mezinárodní dálnici opět není ani naplánován. Nezlobte se na mě, ale pokud porovnám počet km dálnic dokončených, rozstavéných a plánovaných v Čechách a na Moravě, je evidentní, že na Moravu se v Praze na ministerstvu… Číst vice »
Brno – Svitavy řeší silnice I/73, která se bude stavět v parametrech dálnice..tohle je navíc vize nad současný plán, proto tam není, protože to jednak není dálnice a zadruhé už je v současném plánu
Úsek D5 mezi Zdicemi a Berounem bude tedy pěkně plný než plnější po dostavbě D99…chtělo by to aby součástí výstavby D99 bylo i zkapacitnění tohoto úseku.
D99 by chtělo úplně zrušit. Chceme stavět obchvat/obchvatu, nebo raději postavit lepší spojení krajských měst v Čechách mimo Střední Čechy? Já bych byl jednoznačně pro druhou variantu.
I když G99 zrušíte, ty auta mezi D5 a D4 zůstanou a včíl mudrujte, 😀 Ono to nastalo už při zrušení I/30, kterou v tomto úseku nahradila II/118 a I/66. Někdo si asi myslel, že auta to odradí, no nestalo se tak. 😀
Lze přitvrdit.
Hele, už nejsme v 50. letech minulého století. 😉
On je a sní o 30. letech v Sojuzu.
Ano lze, ale přeci jen bych na Vás nechtěl být tak zlý. 🙂
Suma je vice nez prijatelna, konecne nekdo pochopil, ze do Prahy a Brna se uz vice aut nevejde a hlavne neni treba aby pres ne, ci jejich obchvaty a prutahy vubec jezdili, my ty mesta proste musime zcela obejt jinudy!!!
Hlavně by bylo fajn, kdyby konečně někdo pochopil, že stavbou dalších dálnic se jenom posiluje nechtěný tranzit a ve výsledku bude zase víc aut i v té Praze.
Hmmm, odborník na slovo vzatý, jako vždy! heh
Vedení D20 má jít z Písku přes Tábor (I/29 a I19) na Humpolec. Trasu držet ve stávajících liniích silnic. Navržená trasa přes Jindřichův Hradec do Jihlavy je zločin proti přírodě a lidem v jižních čechách a na Vysočině!!!
A není samotná populace člověka zločin na přírodě?
Také si myslím, že minimálně Jindřichův Hradec – Jihlava se bude těžko prosazovat. Tam proti tomu budou úplně všichni. Třeba v Horní Cerekvi brojí proti větrným elektrárnám v Stonařově což je 20 km daleko s tím, že by jim to kazilo panorama. A najednou kolem povedete dálnici.
Nebojte, mají šanci i na sklad radioaktivního odpadu.
Tam je ten odpor snad ještě větší.
Myšlenka dálničního propojení krajských měst je výborná. Obzvlášť dálniční spojení Ústí nad Labem s Libercem a Karlovými Vary přes Prahu nebo spojení Karlových Varů s Plzní po dálnici rovněž přes Prahu.
Ano jenže, navržené provedení neznamená propojení krajských měst, ale obchvat obchvatu Prahy.
Tolik mínusů když má pravdu? Jedete třeba z Liberce do Brna a buď přes Prahu po nedokončené dálnici nebo o cca 80 km kratší po silnici 1 třídy přes města….
O některých úsecích mám tedy pochybnosti vzhledem k udávaným intenzitám provozu z posledního měření. Serverní část D0 bude kapacitnější a dá se čekat, že odebere jižní části provoz směr Ostrava. Až budou odstraněny špunty ze základní sítě dálnic, pak se ukáže. Někde vzhledem k intenzitám a absenci dálnic je asi víc jasno.
Jsem lajk, tak mě prosím opravte, pokud jsem mimo…
přišlo by mi nejrozumnější jít spíš cestou „zkapacitnění“ dosavadních klíčových tahů.
Např. D13 / E442 = KV, Chomutov, Most, Teplice, Ústí, Liberec (propojení D6, D7, D8, I9, D10),
případně D20 / E49 = KV, Plzeň, Písek, ČB (propojení D6, D5, D4, D3)
Snad by to pomohlo jak regionální dopravě tak tranzitu…
Chybí kapacitní propojka na SK někde v úrovni D49.
Propojka k čemu? Na slovenské straně minimálně do roku 2050 nebude kapacitní komunikace, na kterou by se to napojilo.
Lžete, naopak uvažuje se o zařazení R6 do staveb, kde bude využit slovenský „liniový zákon“ pro urychlení příprav. Dokonce se mluví o plnohodnotné 2+2, takže žádný ½ profil.
Navíc, jak jste už dostal odpovědi minule. Kdyby se k tomu tak přistupovalo všude, tak se nepostaví nikdy nic. Protože někdo začít musí. Čekáme s D3 na Rakušáky pod ČB, Poláci u Lubawky zase na nás. Je totiž jasné, že dovede-li tam jedna strana logických a bezpečných 2+2 druhá postaví stejně, viz třeba Lubawka.
Tak to je fajn, že se uvažuje. Slováci si vymysleli R6 právě protože jim Češi „vyhrožovali,“ že tam přivedou D46. A jsme v situaci, kdy to vlastně ani jedna strana úplně nechce a vypadá to, že žádná R6 už pro Slováky zdaleka nebude prioritou. V současném harmonogramu s tím nepočítají minimálně do roku 2050! Jaké tam jsou objemy dopravy?
Ta se jmenuje D49 ale očividně se její dokončení neplánuje.
U té D99 je zajímavé, že nevyužívá současných územních rezerv okolo Lochovic a Hostomic. Také to budí dojem, že budou vznikat nové MUK na D5 a D4. Chtělo by to prostě vidět celou studii, takto bude pouze docházet k dohadům a vymýšlení konspirací ohledně vedení trasy.
A není to v CHKO Brdy?
Ne není. CHKO je v Brdech a ne Hřebenech. Brdy začínají západně od Studeného vrchu a samotné CHKO až západně od Jinec.
A vytížená silnice 1/38 zůstává stále opomíjena. V Rakousku, až od Vídně k Hatím u Znojma parádní silnice, zatímco dál nejsme schopni ani vybudovat obchvaty větších měst. Slova o nutnosti zlepšení dopravní obslužnosti periférií pak zní poněkud směšně a jako pouhé prázdné fráze.
To vyšlo 1. 4. a vypadalo jako apríl a on není?
Taky zírám, přišlo mi to jako úplně jasnej apríl
Dopravní politika České Republiky je April.
Zejména citelně, pokud jste v zahraničí jel na kole. Zejména ve městě.
Cela dopravní politika České Republiky je April. Je postavena na zhoršování dopravní situace a prohlubování externalit.
Ale přesto dostanete mínusy.
proč plynule nenavazuje D37/38 Jihlava (D1) – Chlumec/C. (D11) s D20???
bezpečnost, přehlednost, zmatení řidiči hledající výjezdy, zatížení D1?
Víc MÚK, víc betonu, větší cena a vyšší zisky pro stavaře. Horší údržba, přehlednost a vyšší riziko na silnici při křížení provozu. To přece dává „projektantovi“ smysl, no ne? Tyhle studie dávají smysl jen někomu, kdo má v daných směrech vlastní zájmy (čti pozemky), jinak jsou prostě dopravně/uživatelsky/logicky nesmysl. Jak tady už mnoho lidí zmínilo, není např. vyřešená spojka I/38 Jihlava – Rakousko, která uleví provozu na D1 (a to nepočítám všechny dědiny na trase). D20 je zase navržená tak, aby na D1 ve středních čechách byl větší klid, co bude za Jihlavou to nikoho evidentně nepálí. Já vím, že… Číst vice »
Dálnice jen pro Prahu a Moravu. Zatímco kolem Olomouce bude mít dálnici skoro každá vesnice, v Čechách se skoro všechno řeší jen ve směru Praha. A těch nesmyslů je tam víc – třeba ta prověřovaná spojka z Chlumce na jih. Proč se vyhýbá Kutné Hoře a Kolínu a naopak protíná území s poměrně malou hustotou osídlení? Prostě se to celé nějak nepovedlo.
Morava na svou velikost má větší hustotu zalidnění než Čechy, takže hustěji osídlené regiony dostanou kapacitní silnic dřív než kraje, kde lišky dávají dobrou noc. Podívejte se na sčítání dopravy z roku 2020.
Napsat, že v Čechách se skoro všechno řeší jen ve směru Praha u návrhu jehož asi nejvýraznější částí je dálnice skrz Čechy mimo Prahu je docela dost odvážné a nebo …
Hodně se kritizuje, že chybí KV – Ústí – Liberec, ale tam se počítá s dokončením upgradu na I/13 již v základním scénáři rozvoje silnic I. třídy (byť to nebude do 2033)… Udělá se tripruh z Ostrova po Klášterec, dal ctyrpruh až za Most existuje (Chomutov průtah lze nadlepsovat dílčími opatřeními), Bílina je ve 4pruhu schválena, dtto Kladrubská spojka u Teplic, která to naprimi k D8, peaz D8, přivadec do Děčína, kde je průtah hotový a pripadné zkapacitnění pokud by bylo nutné je asi představitelné, Folknářska spojka za Děčínem schválena, stejně jako úplně nové přeložka směr Česká Lípa a z… Číst vice »
Problém je především ten nekoncepční přístup k celé I/13. Proč na jednom úseku třípruh. Co pak s ním? Postavit vedle něj druhý, nebo ho zbourat a postavit čtyřpruh? Nebylo by rozumnější nejprve postavit polovinu čtyřpruhu a pak druhou? 😉 Taky chybí obchvat Chomutova. Silnice I/13 by se měla prostě celá plánovat jako čtyřpruh na minimálně 110km/h. Oni to lepí kousek po kousku a všude něco jiného.
Yes, více zboží na železnici zařídí více dálnic.
Více zboží na železnici by se mělo vyskytovat v důsledku zkvalitňování železniční infrastruktury, nikoliv v důsledku špatné dálniční infrastruktury.
Uhlí, dřevo či ocel se vozí méně. A balíčky z eshopu častěji.
Je samozřejmě důležité plánovat rozvoj infrastruktury a dívat se do budoucnosti! Nicméně pokud se D20 postaví tak, jak je na plánku, totiž přímo přes Soběslavská blata mezi Soběslaví v Veselím n. L. v jižních Čechách, zanikne jeden z nejzachovalejších a nejkrásnějších oblastí selského baroka a blat. Ta dálnice by totiž tu lokalitu měla rozdělit vejpůl. A jelikož my neumíme stavět dálnice šetrné ke krajině (jako třeba v Rakousku, viz dálce od Brna), tak se obávám, že se to postaví hezky na rovině na náspu a ta krajina bez lesů zcela zanikne.
Pokrok nezastavíš. Když si tam budete dupat pořádně nohou nebo chráněnými druhy, tak tam třeba bude mít skleník ala D55 Bzenec-Rohatec. A to už by šlo, ne?
Spojení D8-Mělník-MB (D10)-Jičín by dávalo taky smysl. Absolutně nechápu absenci dálnice na severu Čech -> Liberec – Ústí nad Labem. Tam se s rozvojem nepočítá?
Eh, a to se mnozí těšili, jak po dokončení „základní sítě dálnic“ přijdou na řadu páteřní železnice. A hle, máme tu další balíček dálnic. Tak asi nic, no. Kromě toho, že jsou už i VRT navrhovány tak, aby i ty dálnice byly nadále „potřebné“. Ale dalo se to žel čekat.
Zklamaly Tě, Františku? Jsou to bezpáteřní železnice!
Vždyť železnice se plánují. Ale vlastně jen plánují. Stavba nic. Ale zase máte krásné nádražní budovy 😁 aspoň něco, Františku..
Tak raději ty dálnice, které umime postavit, než scifi VRT
Vy jste nepotřebný komentátor. Nic kromě pláče neumíte.
Však samozřejmě to dává logiku, udělat jen základ a pak dělat něco úplně jiného. Třeba jako prakticky všichni udělají základní školu a pak místo pokračování na jiné škole jdou dělat něco úplne jiného. Nebo když se staví dum, tak po tom, co se postaví základy, tak se stavění ukončí a jde se dělat něco jiného.
No nic, to se nedá divit, že tu železnice stojí tak moc za pytel, když tam lidi mají takové smýšlení.
Já teda moc nechápu, proč se vůbec neuvažuje o dálnici Liberec – Ústí nad Labem?
Nechápu ty mínusy, být župa déle, tak u Lovosic byla dálnice Cheb- Liberec a nikdo by se nedivil. Proč ne Ústí-Liberec? Jede se přes hory a trvá to dlouho. Jen si Pražáci a Moraváci mínusujte. Vlakem 2,5 hodiny, autem tam dojedu dřív, ale utahanej z těch padesátek. Proč ne u nás!
vždyť se mezi Děčínem a Lípou planuje kompletní přeložka I/13, ne?
Může to být tím, že je to nadepsané „dálnice“, ale alespoň úvahy v tomto směru by měly být veřejně zdokumentované a jasně vysvětlené, pokud tam dálnice z nějakého důvodu nakonec nebude. Taky vidím celkem jasné nedostatky v absenci spojení KV-ÚnL-Liberec, Plzeň-ÚnL a asi i Jihlava-Znojmo. Nemusí to být asi nutně dálnice, ale měly by to být kvalitní silnice (bez zemědělských strojů, bez nájezdů na pole nebo k domům, bez úrovňových křížení, průměrná rychlost kamionu 80 km/h). Jinak mě osobně se už asi nic nedotkne, ani trasa Č. Budějovice-Chomutov, ani ČB-Č. Lípa, natožpak Chomutov-ČL už lepší nebudou a směr ČB-Morava, kde… Číst vice »
Super, jen než stavět tu severní část D99 tak bych trasu dálnice spíš vedl z Řevničova přes Mělník do Mladé Boleslavi podél I/16 a pak dále z Mladé Boleslavi přes Kolín do Čáslavi aby vzniknul souvislý tah pak dále do Znojma. Ta jížní část D99 vypadá dost složitě ale když si ministersvo/ŘSD věří tak proč ne.
Jesenicko a Javornicko nic? Nebo se to už bere jako Polsko? Tunel a pořádná silnice do vnitrozemí hodně chybí.
Tam to na dálnici opravdu nikdy nebude. Ona ta dálnice totiž musí mít podklad v určité poptávce.
Slepice – vejce. Bez dálnice se tam firmy nepohrnou. Dálnice by se měla brát jako investice do zanedbaného regionu.
ekonomicky neobhajitelné. Možná jednou, když z tama bude budoucí premiér nebo tak něco.
Moc nevěřím, že se něco z toho postaví. To bude breceni, ze všech možných vesniček, Nimby na entou
Ten středočeský skoro-úplně-okruh D99 je zajímavá snaha, jak posunout tranzit mimo očekávané budoucí hranice pražské aglomerace, ale mnohem rozumněji by se mi jevilo pro mezinárodní tranzit, který probíhá především v diagonálních směrech, využít trasování po vzdálenějších tangentách. D20 Plzeň-Jihlava je dobrý začátek. Chybí D38 Znojmo-MorBud-Jihlava. Naprosto absentuje krajské spojení na severu Čech ÚnL-Liberec, severní Morava zdá se jako by neexistovala a s nějakým rozvojem se nepočítalo.
On to není jen dálkový tranzit, ale i kraj ví, že v oblasti přechodu Hřebenů má pouze dvě dvojky a lídé chtějí provoz z nich dostat na jedničky, takže se musí nějaká postavit. Je zde totiž silná doprava Příbramsko – Berounsko-Hořovicko. Naopak se domnívám, že ta D99 je blízko Prahy a i z pohledu obrany státu by měla být víc u II/118.
Dálnice přes Jižní Čechy a další jižní okruh kolem Prahy- určitě bude stačit jedna stavba, jen vybrat tu správnou.
ano, ideálně D20 přes jižní Čechy, severní polovina D99 mezi D5 a D11 a D38/37 od Jihlavy k Chlumci. Jižní polovina okruhu D99 je naprosto utopická vedoucí další částí Posázaví a těsně kolem Slap, mezi D4 a D5 zase skrz vysoký hřbet…
Ten tah spodem by měl pokračovat k překřížení D52 a ukončovat do D2. Samozřejmě i na budoucí D38, tedy ta Jihlava, HB, KO, Pdy, NB, MB. A kríž D2xD1 by měl mít náletovou križovatku na směr OVA i PHA. Když tranzit z Rozvaděče vyjede v Jihlavě na D1, tak jsme v Brně tam, kde jsme byli.
Severní je v tomhle trasování neprojednatelná taky
Přičemž ta správná je v kompromisní poloze, ve východní části téměř hotová: l/19. 🙂
Snad by se hodilo i nějaké lepší propojení ve směru České Budějovice – Břeclav? Kdyby to třeba od toho Jindřichova Hradce pokračovalo přímo na Znojmo a Mikulov, možná by to byla zajímavá alternativa D1 od Plzně na Bratislavu … 😉
Taky se tou červenou a modrou mohli trefit u Jihlavy na stejné místo než dělat peáž po D1
Červená navazuje na přivaděč z Jihlavy, modrá je navrhována od D1 k HB v koridoru VRT. Protože v místě současného křížení I/38 a D1 bude terminál nádraží VRT (snad někdy), další napojení nové dálnice se sem už nevejde.
D99 na jihu od Prahy byla asi soutěž trefit každou velkou horu v trase.
D19 Domašov-Prostějov taky lítá nahoru dolů. Domašov 450 m n.m., Čebín 280, údolí Svitavy u Rájce taktéž 280, Ludíkov-Žďárná 600-650, Ptení 400, Plumlov 320, Prostějov 230-250.
Srovnají to tunely a estakády … 😉
Jakože Drahanský úpatní tunel od Rájce k Plumlovu? 🙂
hehe s naslednou estakadou pres Plumlovskou prehradu a pak idealne pres vsechny ty skleniky a zahradnictvi u Smrzic hezky nekam k Olsanum 😀 D19 vypada jako jedna z nejvetsich hovadin tady toho celeho
A ten jednadvacetikilometrový tunel v geologicky komplikované oblasti bude jistě triviální a hlavně finančně nenáročné řešení.
21 kilometrů počítám ve vrstevnici 450 m n.m. východně od Rájce n/S. až jižně od vesnice Seč. A pořád za tím tunelem čeká sešup o 200 výškových metrů dolů ke Kostelci n. H.
Snad by to šlo zkusit i jižněji, kdyby šlo vést dálnici místo tunelů skrz tamní krasové jeskyně. Jen aby pak nebylo nutné postavit most nebo estakádu přes propast Macocha … 😉
Nebo by možná šlo celou D19 v takto navrženém trasování prohlásit za nebetyčnou hovadinu a plýtvání prostředky. Pokud je potřeba z D1 okolo Brna odvést část tranzitní dopravy směr Polsko, nabízejí se rozhodně schůdnější trasy jako např. plánovaná R73 prodloužená až k hranici směr Kladsko. Dtto pro jižní trasování směr Rakousko/Itálie/Balkán, kde se už staví D55.
Metrostav umí v Norsku tunely za cenu prostého dálničního tělesa u nás. Je fakt, že tam nemají nenajedené Dozimetry a další jiné skokany z oken.
Bude to chtít hodně práce ještě udělat, než to bude rozumně vypadat. Například D38 je nutné od Jihlavy táhnout ke Znojmu až na hranice s Rakouskem a napojit se na rakouskou silnici S3. Aby dávala smysl.
D19 je za mě zbytečně vedena příliš velkou oklikou. Před Nepomukem bych jí zahnul a vedl na Mirovice, Milevsko, Tábor, Pelhřimov a Jihlavu.
Ani to nemá tolik smyslu jako Plzeň – Písek – Budějovice – J.Hradec a pak buď Třebíč – Brno nebo Znojmo a Břeclav
S tou dálnicí přes Slapy se někdo musel zbláznit. A nejspíš těch bláznů musí být víc, protože asi těžko je ta mapa výmysl jediného člověka…
Četl jste staré periodika před stavbou Slapské přehrady „to se někdo musel zbláznit, zatopit krásné údolí a vystavět betonové monstrum“ 😀
A jako použít aspoň zlomek těch peněz na upgrade stávajících jedniček a dvojek, které jsou za hranou kapacity by nešlo?
A to se nedeje (viz. treba I/20)?
Velmi pomalu.
Zrovna na te I/20 je bohuzel velmi pekne videt, ze se to deje pomalu a opravdu extremne blbe (stridavy nesmysl misto 2+2)..
Ne, ty se rozpadnou, protože jediná použitelná silnice je přece dálnice (a jediný způsob dopravy auto).
Pane inženýre, proč máte pro každou diskusi novou přezdívku?
buď dostává ban, nebo ji tam vždy znovu zadává a starou si nepamatuje
Ten koho – jinak trefně – popisujete je Halásek, ale Frantisek X není tentýž člověk.
Dvojky mají (bohužel) na hrbu kraje, a to jsou jiné rozpočty.
Jihlava – chlumec je naprosty nesmysl. dalnice se nesmyslne vyhyba obema nejvetsim mestum v regionu – Hradci a Pardubicim ….
Když si přepnete mapu na Turistickou, tak mezi Jihlavou a Pardubicemi leží CHKO Železné hory, takže je nutné je obejít, nejlépe ze západu. Projít dálnicí skrz CHKO je neprojednatelné. Napojit D38 na Hradubickou je také nesmysl (ta je již teď dost vytížená).
U Středohoří ani jinde to přece vůbec nevadí. Nějaká ochrana prostředí je podružná, když jde o to ještě více jezdit a vozit…
Mohl bych poprosit o vyjádření toho Jinde? D35 protíná cíp CHKO Litovelské Pomoraví (stavěno za komunizmu) a D8 fakt jako nešla trasovat jinudy. D52 byla schválena také před několika desítkami let. Jinde to není a ani se to neplánuje (protože je to neprojednatelné a nepovolitelné).
Nechci nikomu stranit ve vašem sporu, ale Jinde existuje. Co třeba D6, která povede kilometry skrz CHKO i Ptačí oblastí a nikomu to nevadí, dokonce ani plánovaná MÚK Bochov. Naopak na D55 kvůli Ptačí oblasti řeší složitý „umělý tunel“, chcete-li galerii
D6 nepovede přes CHKO, tam bude jen 4 pruh I/6 (celých 2,4 km).
Kvůli ptačí oblasti se D35 vede tunelem u VM. totéž u D55. takže všude kde je to možné se dnes vyhýbáme CHKO, protože jsme moudřejší a nechceme ničit to co nám tu zbylo.
Přesně, CHKO nejsou posvátná kráva.
A když už se udělala chyba v minulosti, chceme ji znova opakovat, když nemusíme?
Takhle bude dalnice prazdna a auta budou dal jezdit po stare silnici ….
A co ji vést víc na Výhod na D35?
Jako k Litomyšli? To by trochu postrádalo smysl.
Při náhledu do mapy, mě mrzí, že se nějak nepočítá s kapacitnější cestou na úseku Čadca – Třinec. Slováci už tam mají dálnici, dokonce se i blíží finále některých úseků, takže to začíná být pro TIR zajímavější trasa
brzké dokončení polské S1 Katowice-Zywiec-Zwardon/SK odvede dost polského nákladního tranzitu, který v současnosti jezdí přes ČR právě po I/68 od Českého Těšína na Jablunkov
Zaráží mě koridor Zdice D5 – D4. Dnes je to soustava silnice druhé a třetí třídy. Ma to nahradit dálnice. Nikomu není divné, že jsou to současně i trojky, kde ji čirá kamionová doprava a nic se s tím nedělá, např. mýto?
No však kvůli tomu tam tu dálnici mají stavět, aby to nejezdilo přes obce. Vždyť je to i požadavek petice „V Příručce na regulaci tranzitní nákladní dopravy vydané Ministerstvem dopravy v r. 2015 je psáno: „…je v zájmu obcí, krajů a celé ČR, aby tranzitní nákladní doprava využívala dálnice a silnice 1. třídy“