Nové BEMU pro PID. Kraj s Prahou plánuje jejich nasazení na tratě k Labi a Sázavě
Testovací jízda jednotky 690.2 (BEMU) na trati Praha - Čerčany. Foto: Petr Borecký

Středočeský kraj a Praha počítají s nasazením jednotek BEMU od konce roku 2029.
Zajímalo by mne, zda BEMU jednotka ujede úsek Krč – Dobris a zpět bez dobíjení
IDOS udává 47 km, tam a zpět tedy 94 km. Baterkopanter má za optimálních podmínek dojezd asi 80 km. Ne, nedá to.
Stadler Akku má na severu Německa vozební ramena bez drátů až 120 km a dává to.
Nevím kde se furt bere ta posedlost, že na celém světě existuje jen baterkový panter.
Ujede 42km za méně než 40% akumulátoru (ze Sedlnice a zpět), v zimě a s velkým převýšením, takže by to asi bylo realizovatelné, s nějakým trochu lepším nebo větším akumulátorem) i v prřípadě Pantera.
Na Krč zapomeňte. Podmínkou je chystaná prostá elektrizace do Vraného/Měchenic.
Že by to rovnou zdvojkolejnili aspoň do Zvraslavi a narovnali, to né…
Je tam jediný (tedy před vlastním Vraným) drsný oblou v Braníku (aktuálně na 40-50 km/h). Když ho budete chtít zrušit, tak musíte zbourat pivovar a odkopat kus svahu…
Mně drásá spíše 30-40 km/h v oblouku před Vranským nádražím.
Ten oblouk před nádražím a za nádražím zas taková tragédie není, vzhledem k tomu, že všechny spoje na všech nádražích zastavují.
Ale ta dvojkolejka (hlavně Vršovice – Kačerov, ale taky Zbraslav – Krč) by tomu slušela, to jo
Takže se ušetřilo na lokálkách, aby se dotoval tenhle nesmysl … a ještě zvedeme jízdné o 30%.
Nechápu proč když se konečně jednou za měsíc píše o Posázavském Pacifiku tak tady tolik lidí píše o úplně jiných tratích
No uvidíme.
Tuší někdo jestli bude konečně nějak řešen šílený stav patráků po zpackané rekonstrukci?
Vše se rozpadá a nikdo to neřeší a neopravuje a přitom kdyby to udělali dobře a možná úplně znovu a hlavně konečně dodali klimu tak jsou to super vagony
U každého vozidla se jednou dojde do stavu, kdy je jakákoli větší (i menší) oprava nerentabilní a byla by mrháním peněz. Zda se to týká i pražských patráků, to ať raději odpoví někdo znalejší.
Máte naprostou pravdu, čeká je již maximálně vnitřní polep foliemi, jako 471. Do vozů 40+ je to jediná možná „investice“. Chápu, že Tomáš a Petr jsou v tomto jako kolovrátek, ale vždy u trati 210, kde to jezdí jen velmi doplňkové víkendy. Kupodivu ze 171, která jich má nejvíc a ve všední dny nechodí žádné drsné stížnosti na stav vozů, tam řeší podstatné věci – kapacitu.
Ty problémy hlavně nejsou vyřešitelné kvůli zkroucené skříni. Jelikož jí v PRASu nenarovnali a nějak nestabilizovali, způsobuje to ty nekonečné problémy se dveřmi. Vyřešit to nejde, max koupit NIM patrák u Schade…
Ty vozy prostě už mají své odslouženo, zaslouží si nechat je dožít zrovna na takových výkonech, jako jsou pacifické posiláky. Spíše by se hodilo porozhlédnout se po nějakých civilizovanějších second-hand patrech, protože pacifickou kombinaci krátkých perónů a nárazové poptávky jinak bez zásadních úprav infrastruktury nejde.
Na dolním Pacifiku se takové výkyvy poptávky už nevyskytují a úplně by stačilo zavést GVD pro pracovní dny i o víkendu s tím, že se doplní několik vlaků. Ty by klidně mohly jezdit s patrovými vozy.
Trasy musíte mít rozděleny, jakmile zavedete vlak s klasikou, tak má nepatrně jiné jízdní doby a tím hne i s protivlaky.
Na Sedlčany by se to nehodilo?
Hodilo, ale musí se to vysoutěžit a objednat.
Však o chystání soutěže se tu píše. Tak mi je divné, že tato trať v tom zahrnuta není.
Je to trochu drahá hračka, no. Aktuálně tam nejezdí ani průvodčí…
Nehodilo.Na pantery tam není dost cestujících ani dostatečně dlouhá nástupiště.
Opravdu Praho není levnější kancelář než Havel Partners? A to si neumíte PTK, které se jedou jak Baťa cvičky, udělat sami?
Opravdu Přípraváři nejlevnější znamená nejlepší?
Urcite jine nejsou tak pratelske
I o víkendech na trati na Sázavu bez otviracich oken? To snad už fakt není normální…
810 a jejich vleky snad měly otevírací okna? (polospouštěcí pro vyklonění se) To samé patráky. Pisateli patrně jde o kochání se krajinou a ne samotnou ventilaci, kterou mají nová vozidla s klimatizací.
814 a upravené 810 mají, na to asi poukazuje..ale o víkendech už tam vozidla bez možnosti kochání jezdí nyní
Přesně. Jezdí tam honeckry bez klimy i bez možnosti kochání
Jak je náročné, aby BEMU uměly jak stejnosměrný, tak střídavý systém? Uvažuji s budoucí změnou trakční soustavy. Také mě napadá, že BEMU by byly vhodné pro etapy v době výstavby Praha-Kladno: nejdřív bude hotový úsek Kladno-Hostivice, pak do Veleslavína, ale do Dejvic se bude čekat na tunel. Pak by se hodily BEMU, ale musely by umět oba systémy, protože kladenská trať bude střídavá, ale v Praze bude ještě stejnosměr.
BEMUpantery úplně normálně jezdí pod oběma systémy, jak bylo demonstrováno mimo jiné během prezentačních jízd v Plzeňském kraji.
Stavba se neetapizuje v Hostivici: tunel začíná až za Veleslavínem a další stavba bude Kladno-Ruzyně.
Takže nevíš nic o té stavbě, nevíš nic o těch vozidlech, ale to ti nevadí splétat z toho nějaké kindršotoušské nesmysly.
Nicméně závěr je správný, na etapizaci by se hodily.
Závěr je, že by se hodily dvousystémové BEMU, přičemž jiné se nevyrábějí.
V době výstavby Veleslavín-Ruzyně bude úsek Ruzyně Hostivice nepoužitelný. Nicméně mohlo by se v té době jezdit po Semmeringu
Těch pár měsíců hlavně NAD z Ruzyně.
Kapacita Semmeringu je bídná a chybí ještě výhybna někde ve Stodůlkách.
Já když se teda podívám na tu trať, tak vidím stanici Zličín a výhybny Stodůlky, Waltrovka a Žvahov, to je málo?
Tak hlavně že si tu hrajete na pana učitele. 🙂
Výhybny ve Stodůlkách a na Žvahově byly opětovně zprovozněny v roce 2017, žst. Jinonice byla přeměněna na výhybnu Waltrovka v témže roce. Už je to opravdu HODNĚ dlouho, co má Pražský Semmering kapacity velký NADBYTEK pro současný rozsah provozu. Pro současný rozsah provozu totiž stačí výhybna Žvahov.
Musím se pana Jiného zastat, stavba Kladno (mimo) – Praha-Ruzyně (mimo) skončí daleko před stávající stanicí Ruzyně, zhruba pod mostem dálnice D0, kde se v budoucnu bude dělit trať do Kladna a na letiště, takže pro elektrické jednotky by skutečně byl využitelný jen úsek po Hostivice.
Mám pocit, že škodovka je zatím jediný výrobce, který to už má v provozu
Dolní pacifik – tady BPanetry určitě smysl mají, ale říkal jsem si, že nejlepší pro tuto trať by bylo dát ji do jednoho balíku s koridorovou příměstskou linkou, kde se přes všední dny uplatní dvoupatrová jednotka pro 400 lidí. Čili by se vedle panterů pořídily BEMU400 (otázka ale zda takový kolos není scifi). A ty jednotky by se vždy na víkend prohodily. BEMU400 by vyřešily velký sezónní víkendový nápor na Pacifiku a Pantery by si víkend v klidu jezdily pod dráty. Horní pacifik – I sem by po zadrátování Zruče mohly o víkendu na rekreačních vlacích BEMU400 zavítat a využily… Číst vice »
Oprava – do Prahy dva ranní spoje, z Prahy dva odpolední. Že by ty jednotky neměly přes den v Praze co dělat, se nebojim.
Mně se líbí, jak je tu dnes sraz šotoušků z osmé třídy ZŠ.
BEMU 400 je velmi drahé vozidlo a zajebat ho na dvě hodiny na lokálce, kde jeho kapacita bude využita jen z malé části, je nápad jako stehno.
Po dokončení D3 budete na P+R Písnice za 10-15 minut. Tomu se bude jakýmkoliv vlakem konkurovat jen těžko.
Jenže to chce dokončenou D3 a dokončený metro D….
A to D nejméně na Mírák, jinak si z něj na Pankráci moc nepřestoupíte…
Přesně tak, což ovšem není zas tak vzdálená budoucnost. Za 10 let bude hotovo.
Náhodou dobrá myšlenka. Na Pacifik by byly dobré i Push pul soupravy s brejlovcem jako v Ostravě
Bohužel řídící vagon Push pul který ve všední dny jezdí s patry do Karlštejna není kompatibilní s Brejlovcem takže o výkendech se od soupravy odvěšuje a Brejlovec klasicky v Čerčanech soupravu objíždí.
Po EMU400 se ve výběrku vyžaduje přechodnost C3, BEMU400 by zaručeně nebyla lehčí, naopak. Trať Praha – Vrané má relativně malou nosnost, vyžaduje přechodnost C2. Takže než se s ní něco udělá kromě prostého natažení drátů, bohužel.
A dneska jezdící patráky nemaj přechodnost nebo to už nejde vyrobit (přísnější TSI?)
Sázava – Zruč v zimě málo cestujících, v létě narvaný vlaky. Totéž Zruč – Světlá. Co s tím?
Člověk z toho má takové smíšené pocity. Samé novinky, ale to hlavní v nedohlednu. Super. Budeme mít Foxy. Pak budou Bemu. Na rychlících budou hybridní jednotky, nebo Bemu (uvidíme). Takže nejpozději v roce 2029 zde přestane jezdit skanzen. Jenže kde je ta slibovaná modernizace? Co věčně přenášená zpoždění kvůli křížení?
Tady mezi Nera–Prahou není snad jediný vlak, který by jezdil včas. A modernizace prostě nikde.
Rovněž mě tohle štve. Doufám ale, že je to otázka postupného vývoje. Potom co se lidi přestanou ptát, proč nemáme nové vlaky, začnou se intenzivněji ptát, proč naše nové vlaky jezdí věčně zpožděné. A chtěl bych, aby se začli i ptát, proč jsou naše zmodernizovaná pěkná nádraží po roce zdevastovány sprejery a dalšími individui.
Protože modernizaci má na starost SŽ, zatímco vozidla a vlaky řeší kraje 😉
To samozřejmě vím. Však říkám, že jsou to rozporuplné pocity.
I kraj tím, že tam objednává dopravu (a to tak, že kapacita je v podstatě vyčerpaná), a chce nová vozidla, říká, že je ta trať důležitá. Nebo by se to tak alespoň dalo pochopit.
A SŽ? Maluje projekt za projektem, opravuje si nádražní budovy a posunuje termíny.
Smutné.
to asi máte zrovna štěstí..vše tam opravdu zpožděné nejezdí
Jak dopadl test Interpantera na Praha – Vrané – Čerčany a je z toho víc fotek?
Dříve tam tvrdili že jsou problémy v zatáčkách a ty Panter má nebo nemá?
Ta legenda o problematických obloucích na pacifiku se týká nasazení klasických osobních vozů, které měly mechanicky propojené brzdy obou podvozků a v protisměrných obloucích někde na dobříšské větvi se přibrzďovaly. Posléze byly nakoupeny pro pacifik patrové vozy Bap, kde každý podvozek měl svůj brzdový válec a nebyly nijak propojené (a bylo po problému s přibržďováním). Vozy Bap se samozřejmě kupovaly kvůli kapacitě, aby mě někdo nechytal za slovo, že to bylo kvůli brzdě.
Interpanter tam v životě nebyl…
Budou součástí soutěže i spoje jen do Čakovic? Jelikož většina trasy je stejná s S3 tak by to mohlo dost zlevnit a zároveň kvalitatnivně posunout linku S34. Bateriové jednotky se tam hodí. A po dokončení eletrifikace (snad někdy) se mohou přesunout jinám nebo posílit provoz do Mělníka.
Ne, tam je potřeba plně uspokojit přátelství s KŽC Doprava pseudosoutězí s povinným odkupem jeho křápů. Kdo tuhle soutěž asi vyhraje a kolik dopravců podá nabídku?
Je ovšem paradoxní, že mravenec je prakticky to nejlepší, co na té trati jezdí. Pokud jezdí.
Radku, tvrdit že Mravence jsou nejlepší vozidla na dané trati je hodně silné kafe. Po ani ne dekádě provozu vypadají, že mají přes 30 roků… O tom, že nízkopodlažnost u těchto vozidek je spíš vtip škoda mluvit, nemít ve „vaně“ jedinou sedačku, regulaci teploty termostaty, atp…
Větší pekáč fakt neexistuje.
Co je nejlepší je dost subjektivní názor. Paradoxní je ale především skutečnost, že s výjimkou rychlíků Arrivy na této trati nejezdí nic, co prošlo soutěží. Což je pro změnu dědictví soudružky Jermanové z ANO a její devastace Středočeského kraje.
Jenom aby to znova nevyhráli KŽC.
A kdo jiný by se hlásil do soutěže, kde je podmínkou odkup mravenců od KŽC?
Jestlipak by si troufli i přesto nastavit soutěž tak, aby to mravenci nesplňovali? 😀
jestlipak jsou na to taky připravená servisní střediska??když jsou vlaky každý pes,jiná ves??to musí být skvělý,mít velkou skříň napěchovanou papírama ,příručkama a schématama
Řešíš problémy někoho jiného.
Baterkáč snad přece u unifikaci vede, ne? Při porovnání panter x motor a panter x panter s baterkama.
Zatím zkušenosti s baterkou .. no má to chyby jezdí to ale přilákalo to lidi. Ale myslím si že bylo lepší ty Veřovice zadratovat. Jezdí aktuálně tři pantery a jinak kvatra ..což je za mne moc povedený motorák.. nikde mne nenechal a i na jeden motor sem dojel .
no ono všechno nový má nějaké své dětské nemoci
Ma ..ale baterie se fakt sere
a jak? Že funguje?
Těžko víc než pushpull-
Pushpully poslední dobou už všechny jezdí až na ten jeden s poničeným spřáhlem (číslo 002), a ten by podle aktuálního infa z Bohumína měl „zanedlouho“ jezdit také. Občas se ale stává, že k nim není provozní mašina.
Dokud to nehoří. 😀
Souhlasím ale taky ..oblouky tomu nedělají dobře
Oblouky tomu nedělají dobře bez ohledu na to, odkud souprava bere elektřinu, to spolu nesouvisí.
To nezní moc přesvědčivě. Ty baterky něco váží a v původní konstrukci se s nima nepočítalo.
Naopak, nasazení BEMU do Veřovic posunulo prioritu zadrátování této tratě až někam dolů za jiné opravdu potřebné tratě – pro rychlíky, náklady a silné příměsto.
Trať je zadratovana po Sedlnice a těch pár km a modernizaci ..už snad není problém.sz má problém musi něco dělat.
Peníze nerostou na stromech, ani kdyby šlo jen o pár km do Veřovic.
Proč? Ty baterky už přestávají sloužit nebo co? Tady je elektrická doprava prozatím vyřešena a SŽ ať se soustředí třeba na dráty do Frýdku.
Stále relativně silná nákladní doprava do Sedlnic kolejí 1-6, Kopřivnice a Štramberka je v elektrické trakci vyřešena jak?
Nijak, samozřejmě.
Ono i když se podaří dotáhnout dráty po Frenštát, nebo klidně do Valmezu, tak obsluha Paskova, Lískovce, Nošovic a minimálně některých nákladišť ve Frýdku, Bašce, Frýdlantu a Frenštátu bude vyžadovat diesel alespoň ve formě last mile. Spíše to budou vozit 742.7 a 753.7, jako dnes, do Ostravy Kunčic. Na štramberské trati obdobně, snad ucelenky vápence ze Štramberka by šly vozit čistě elektricky, jsou tam vlečkové diesely.
No jo, Čerčany-Zruč. Ale to můžou zapomenout na rychlé obraty ve Zruči, takže potřeba více jednotek v oběhu, takže celý zase zbytečně dražší.
A možná ani obrat KH-Zruč a zpět by to na baterku nedalo. Navíc v KH jsou opět rychlé obraty, takže další jednotka v oběhu navíc.
Ať počítám, jak počítám, furt mi to proti naftě nějak nevychází.
To není o naftě. Nafta končí.
Potřebujeme ji na podstatně důležitější věci jako hnojiva, léky, plasty.
jo to už před třiceti lety měla nejdéle za dvacet let dojít
„Dojít“ a „končí“ není totéž.
Tak pořád v celkovém objemu spotřeby jsou vlaky zaokrouhlovací chyba, oproti třeba IAD. Pokud BEMU zdraží vlakovou dopravu a způsobí odsun části cestujících do IAD z důvodu ceny, může to v konečném efektu spotřebu fosilních paliv napříč celou sṕolečností zvýšit.
To máte fuk. Bude se jezdit na falešný olej z friťáků z Malajsie.
A nebude škoda o víkendu toho brejlovce s patry?
Ten tam stejně díky ETCS už nebude
Patra už jsou ve stavu, že skoro nejezdí. Táhnou to teď honekry.
Rozhodně nebude. Jak patra tak honekry patří na nejbližší šrotiště.
Musí vydržet ještě nejméně 5-6 let do nástupu EMU400.
Lehce mimo téma, ale v květnu má být dva týdny výluka na trati Studénka – Veřovice, kde BEMU jezdí. Neplánují toho ČD využít pro nějaké prezentační jízdy?
Ale potom by musela být nějaká El. Jednotka k dispozici ze studny do ovy
Mohly by jezdit do frýdlantu místo těch spojených regionov
Tam by nejvíc pomohlo, kdyby už jezdilo všech pět jednotek pushpull s nějakou „normální“ spolehlivostí.
Jak dopadl test Interpantera na Praha – Vrané – Čerčany a je z toho víc fotek?
Dříve tam tvrdili že jsou problémy v zatáčkách a ty Panter má nebo nemá? Kvůli šílenému hluku který vevnitř je a nikdo ho stále neřeší a hloupě rešeným sedadlům opačně směrem harmoniky a nedostatku sedadel po dvou vlaky nemám rád.
Kdyby to tam občas zkušebně jelo tak o to bude výrazně vetsi zajem nez o parní vlaky tím že jsou tam všichni zvyklí ze to je smetiště odpadu.
le style c’est l’homme…
Použijte mokrý hadr na hlavu a pak dlouhé procházky.. to vás neurazim ,jen máte zavařené závity.
zatáčky jsou na silnici
To je na tom komentáři ještě to nejmenší.
A co přesně je tam špatně? Obsah je jednoduchý:
1. Dotaz, jak dopadly testy. To je špatně?
2. Dotaz, jak je to tedy s průjezdností. To je špatně?
3. Hodnocení pisatele, že podle něj je jízda hlučná a interiér špatně řešený. H
Subjektivně hodnotit je špatně?
4. Hodnocení pisatele, že nasazení BEMU přiláká více cestujících, protože jinak tam jezdí to, co se jinde vyřadilo. To je špatně?
Zjevně je tady velmi mnoho lidí, co nezvládají základní čtení s porozuměním.
Odpovědi jsem se nedočkal 🙂 Musím příště dvě témata a dotaz na zkušební jízdu a kritiku vlaky rozdelit a psát zvlášť 🙂
Tak pokud dotaz pisatele vyžaduje překlad do češtiny, nebude asi vina ve čtenářích, ne?
Jistě jsi z příspěvku pochopil, jaké „vlaky“ se v něm hodnotí i co znamená autorův popis „opačně směrem harmoniky“ a utvrdil se v závěru, že autor je myslitel, jehož tvorbou má smysl se hlouběji zabývat.
Příspěvek jsem normálně přečetl a normálně pochopil. Nevím, o co vám jde.
Tak povídejte, jaký že je technický rozdíl mezi obloukem a zatáčkou.
Bazírování na tomhle sektářském názvosloví je skånsen sám o sobě.
Pro takové osoby, jako byl zdejší pan Axel/ Vtvt/ Olcit ap. (např. jeho vagónek s řidičem) znějí vaše slova, jako rajská hudba.
Pro autentický zážitek si vyhledejte nějaký starší článek kolem roku 2021-22. S velkou oblibou se vyjadřoval k investicím „SŽDC“, financím ČD, případně modernizaci tratě 226.
Pak možná přijmete myšlenku, že ctít základní oborové názvosloví má svůj půvab.
Jojo, lokotka s vagonkama tu už dlouho nebyla :-).
Každopádně kvůli šílenému hluku který vevnitř je a nikdo ho stále neřeší, kvůli hloupě řešeným sedadlům opačně směrem harmoniky a nedostatku sedadel po dvou vlaky nemám rád. Chystám se svézt vlaky od Pesy od Regiojetu a na fotkách vypadají zatím mnohem lépe
Pokud Vám vadí hluk v interieru Pantera, obávám se, že Pesa ve Vás nadšení nevyvolá…
Interpanter tam v životě nebyl…
Takže za rok se na 070 nasadí Foxy, a po třech letech budou nahrazeny BEMU? To je opravdu brilantní plánování 😀
Foxy se daji přesunout jinde
Jednotky 847 se na tyhle tratě podívají jen dočasně, po nahrazení BEMU se přesunou do Rakovníka, kde nehradí 810 a 814.
ČD má na 070 smlouvu jen do roku 2029.
Prý jen
Tam jsou dvě větve Boleslav a Mělník. Na Boleslav to moc nevychází dojezdem.
Kolik bude přímých Os do Boleslavi od prosince 25? V návrhu objednatele je to zhruba 1 pár + pár Sp, zbytek v celodenní hodinovce do Mělníka, tedy večer s jedinou dvouhodinou neb nevyšly vlkm.
Je ten návrh někde možné najít?
Zkuste objednatele, IDSK to má přehlednější. ale v zásadě stejný rozsah jako teď, jen se zpravidelní (vše) do Mělníka.
To tam budeme jezdit vraky až do 2029? Nešlo by tam zatím dát alespoň RS1?
No bude tam dočasně jezdit Regiofox.
A kdy konečně? Nikde zatím nikdo nic nepíše ale kdyby byly teď konečně od prosince po 30 letech utrpení tak by to bylo rozumné
asi jo,protože tu zatím žádné RS1 dodané nemáme
A nešlo by to dřív, já už se snad nových vlaků na Posázavském Pacifiku ani nedožiju.
Přesně, trať je odkladiště vraků a přitom při zkrácení jízdních dob a nasazení spěšných vlaků co by stavěli až od Davle a jely z Čerčan přes Říčany na Prahu má obrovský potenciál
Pacifik by hlavně SZ mohla zmodernizovat
Stačilo by zrychlit a částečně zkapacitnit. Modernizace ve smyslu stavebních změn bez zlepšení provozních vlastností už by si mohli naopak začít odpouštět.
Zrychlit? Jako vystřílet miliony tun skal, postavit kilometry tunelů a mostů? To je opravdu mimo realitu. ale zpětné zvýšení z 60 na 80 Zbraslav-Modřany by šlo.
Nicméně u kapacity jako první výhybnu Svárov a může být na celé trati hodinovka bez dlouhých pobytů. Ostatní je pro šoto provoz – Luka, Krhanice, Hraštice. Ještě tak Autoblok Vraný-Zbraslav, možná by stačil Ahr, od Vraného před tunelem, paky mohly do Vraného být Sp jízdní dobou proti Os o 5-6 min kratší.
Ale ano, zrychlit. Kdejaký elektrický hébl už má rychlostní profil V150, tak by se trať mohla přizpůsobit, aby se z toho ve stávajících obloucích mohlo vytřískat maximum.
dobře, ušetříte další 1-2 min = nic, protože Jílové-Čerčany to pod 30 stejně nesjede a jen by byla výhybna o kilometr vedle s napnutým JŘ. V130 na 174 udělalo po přepočtu asi 1,5 min. na srovnatelném úseku = naštěstí tím zbylo na delší pobyty nových vozidel. Nové vozidlo prostě za 15s zastávku s miniobratem nedá.
Není nutné vrtat nové tunely, ale některé úseky narovnat jdou. Třeba od Jarova do Braníka na 120 – 140, na což se ty dnešní EMU dostanou i mezi zastávkami, o Sp nemluvě.
Jistě, takže od Braníka do Jarova postavíme zcela novou trať v hodnotě mnoha miliard, aniž by se to mělo šanci projevit na jízdní době vlaků A k čemu taková investice, proboha?!? Úplně by stačilo zvýšit rychlost až na osmdesát od Modřan na Jarov, což by s menší přeložkou (v rámci již existujícího rozšířeného tělesa pro dvě koleje) na Zbraslavi šlo i v současné stopě. Dnes trápí dolní Pacifik zcela jiné věci, například neexistující výhybna ve Svárově, proto pak ty nesmyslné pobyty v Týnci, stabilitě GVD též nepomáhá nevyužití souběhu koleje z Vršovic do Krče a z Vršovic na ONJ, kdy… Číst vice »
Pacifik za sebou nákladnou modernizaci už má! Nové koleje, zrušení některých stanic(Krhanice, Luka pod Medníkem), dálkové řízení provozu. Už schází opravdu jen ten elektrický provoz.
,,S Regionovou na věčné časy a nikdy jinak!”
Kdy budou smer vrany troleje? Takhle si to neumim predstavit.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-resi-elektrizaci-casti-posazavskeho-pacifiku-233152/
Velký bizar je představa BEMU na trati 212, kde v pracovní den stačí dvoudílná Regionova. Jistě, kdyby byla postavena vzhledem k terénní konfiguraci docela nákladná spojka Hvězdonice – Senohraby a byly zavedeny vlaky Praha – Senohraby – Sázava (kam by se dala natáhnout trolej), tak už by BEMU z kapacitních důvodů smysl měly a na celé trati by to způsobilo velký nárůst počtu cestujících. Spojka ale není plánována, takže nasazení BEMU na trati 212 spíš velká zoufalost, aneb jak za hodně peněz nezlepšit prakticky nic. Trať 210 je jiný případ tam by BEMU v případě, že by byl zrekonstruován tunel… Číst vice »
Šlo by natáhnout troleje po Davli a v tunelech je vynechat a jet na baterie?
Ta spojka Senohraby – Hvězdonice by byla extrémně efektivní a skvělá
Opravdu si myslíte, že by taková spojka zhruba za 5 miliard byla efektivní? že by její přínos vyvážil nutné a dost extrémní náklady? (2 estakády – přes Sázavu a Mnichovku + cca 800 m tunel)
A to vše jen proto, abychom v Senohrabech zjistili, že se nevejdeme na trať…
Ale vejdeme, nicméně ta spojka je ekonomický nesmysl, to každopádně.
a ten novej most přes Sázavu by byl zruba kde?
Jsem z trati 212 a bohužel souhlas. Pravidelný provoz takových Bemu dává smysl pouze v úseku Čerčany – Sázava, ale i tam je to přes zimu dost slabé. Za Sázavou dál má větší kapacita smysl pouze pro turisty, čili v létě o víkendech, páteční odpoledne a ve všední dny pouze jeden posílený spoj kolem 9. hodiny z Čerčan. Spojka Senohraby – Hvězdonice by byla hodně zajímavá a minimálně by stála za studii.
Apríla už bylo, takže spojku z Hvězdonic nechte zase rok spát. Vždyť už dnes jedete autobusem (a to ještě s přestupem!) ze Sázavy na Roztyly 57 minut…
Copak?!? Spojka, která by přinesla zrychlení dopravy do centra Prahy nejen pro samotnou Sázavu, někoho velmi dráždí?!?
Mě dráždí představa miliardových nákladů pro (s prominutím) pár lidí ze Sázavy, kteří mají velmi použitelnou alternativu už dnes. Spojka by musela být skoro zubačka (min. průměrný sklon 30 promile), navíc s mostem přes Mnichovku (odhaduju 40m vysoký a cca 200m dlouhý), 1km tunel a dále aspoň 300m dlouhý most přes Sázavu. Takže prostě jen šotosen.
I mnohem jednodušší (přesto stále hypotetická) spojka Čtyřkoly – Lštění má cca 16 promile a to celé v oblouku.
Navíc v té úvaze jaksi není zahrnuta skutečnost, že by tyhle vlaky nebylo v úseku Senohraby-Praha kam dát.
Abych nebyl za nepřejníka…
Za tyhle peníze klidně zmodernizovat a hlavně ZRYCHLIT trať Čerčany-Sázava a zavést spěšňáky Praha-Čerčany-Sázava.
Tedy samozřejmě až se vyřeší, kam tyhle vlaky v úseku Praha-Čerčany nacpat.
Tak toto jsou naprosto ukázkově vyhozené miliardy.
Miliardu stojí na dráze každej prd. Kdybychom byli v rajonu IDS-JMK, máme studine na tuhle spojku dávno hotovou (ono je to dost do kopce), ne-li pomalu v realizaci.
V Sázavě nebydlí pár lidí a ta spojka by sundala 15 minut do Prahy.
Jenže v Jihomoravském kraji nejsme, tak se nic neprojektuje, studie také žádná nevznikla. Přitom tato spojka by spolu se zvýšením traťové rychlosti z Hvězdonic do Sázavy vedla k mnohem vyšší úspoře času. Jenže Středočeský kraj tohle nezajímalo nikdy a prakticky nikde.
Ano. 57 minut jen na Roztyly, s přestupem, a od Ostředku po D1. To je opravdu skvělé. 😆 Ono by to aspoň těch 57 minut chtělo až do centra bez přestupu, pokud tedy máme zatraktivňovat VHD v téhle oblasti. 🙂
57 minut že Sázavy na Roztyly a dalších dvacet minut (s časem na přestup na metro) dá dohromady téměř hodinu a dvacet, vylepšené o dvěma přestupy. To je tak atraktivní, že to nikdo nebude využívat a rovnou se do Prahy někam na metro, či dokonce rovnou do práce, pojede autem.
A proč ne? Není možné zajistit supr dupr VHD pro každého kdekoliv kamkoliv.
Jenže Sázava je docela velké sídlo a ani ty vesnice po trase nejsou úplně marný, obyvatelstvo je naknedleno v údolí a tím pádem má na vlak blízko.
No… To je myslím ten problém. Sázava je díra ze 3.800 dušemi. Zřejmě skvělý bydlení (to nepochybně), kulturní a pro české království nepochybně důležité sídlo (to zaručeně), ale chlapi, soudně nastřelte počet cestujících, na které by tato investice dopadala („-“ důchodci, děcka, maminy na mateřské, OSVČ a jiná „svobodná“ povolání). Jen pro doplnění k následujícímu příspěvku – kdo chce táhnout v současnosti hypotéku s rodinou v širším okolí Prahy ten nechápe co je VHD (čest vyjímkám, ale ty potvrzují pravidlo). Na těch však miliardy neodůvodníte, ať se vezme v potaz jakákoliv varianta. Apropó – těch pár vesniček po cestě možná… Číst vice »
Necelé 4000 obyvatel je docela velké sídlo?
Samotná Sázava až zase tak velká není, ale v okolí trati bydlí hodně lidí a dojíždí do Prahy autem, protože to jinak nejde.
Možná proto, že se bavíme o oblasti, která denně generuje tisíce aut zaplavujících D1 a silnici č. 2, které jsou ve špičce extrémě zacpané? Protože jiná alternativa není? A zaměstnání v místě bydliště jsou placená tak ,,štědře“, že kdo chce založit a živit rodinu, a nedejbože táhnout hypotéku, musí dojíždět za důstojně placenou prací do Prahy? Ono to není tak černobílé, milý Dušane. 😉
No přesně. A to si ještě přidejte zpoždění, které obvykle busy jezdící po D1 nebo přes Říčany ve špičce dostávají. Pro denní dojíždění nepoužitelné.
Mám za to, že tím nikdo denně nejezdí ani omylem.
Na „57 minut do centra“ je nějaký ústavní nárok?
Něco takového jsem snad výslovně řekl? 🙂
Dušane, ten autobus je příšernej. Tím může ze Sázavy jezdi jen masochysta.
Regionova dvoudílná 84 míst k sezení, 105 k stání, celkem 189 míst. BEMU ČD RegioPanter 140 míst k sezení, 50 míst k stání, celkem 190 míst. No to je mi teda bizár, že tohle někdo myslí vážně. 😀 😉
105 míst k stání v Regionově není ani omylem. To si tam kdysi někdo bůhvíproč dal, ale jde jen o teoretickou možnost. Cestovat v takovém vlaku bych opravdu nechtěl.
Tak vidíte, že to BEMU není hloupost, když ani vy sám nechcete cestovat v Regionově. 😉
Pouze jste natvrdlý a nechápete psaný text. Nic víc v tom není.
Ony by se našly i jiné trasy. Podle mého soudu užitečnější než to Vrané. Třeba Praha-Kralupy-Slaný nebo Praha-Kralupy-Kladno-Praha.
Nemohu souhlasit
Kralupy-Kladno se v dohledné době má drátovat pro nákladní dopravu, ale vzhledem k mimoběžnosti směru si nejsem jistý velikostí poptávky…
S tím Slaným je to pravda. Daly by se vlaky co dnes končí v Kralupech prodloužit až do Slaného – odpadl by přestup.
A bylo by to k něčemu?!? Vždyť by vlakem ze Slaného do Prahy stejně nikdo nejezdil a obce mezi Slaným a Kralupy jsou malé. Daleko rozumnější je elektrizovat trať do Velvar a tam nasadit EMU a nikoliv BEMU, protože BEMU znamená krom výrazně dražšího vozidla též vyšší energetické nároky než má EMU. Takže necpat BEMU tam, kde by bylo po všech stránkách pro zlost, nebo je mnohem lepší trať elektrizovat.
Jako Sp, co nestaví, by to smysl mělo
No tak to určitě, když by to i do centra Prahy slibovalo delší jízdní dobu než kombinace metro a autobus.
Proč ne? Dokud nebude most mezi podbabou a zoo, tak je to rychlejší jet přes Kralupy, než z hradčanské metrem/tramvají
Ukončení vlaků v Dejvicích je z tohoto směru katastrofa. Měly by správně jezdit do spodního parteru hlaváku (ano, toho co neexistuje).
No, na to si teda počkáme ještě pěknou chvilku.
A kdo za to může?