Nové BEMU pro PID. Kraj s Prahou plánuje jejich nasazení na tratě k Labi a Sázavě

Středočeský kraj a Praha počítají s nasazením jednotek BEMU od konce roku 2029.
Praha a Středočeský kraj učinily další krok k zahájení provozu akutrolejových jednotek v systému Pražské integrované dopravy (PID). Vypsaly předběžné tržní konzultace, ze kterých chtějí zjistit aktuální nabídku v segmentu kolejových vozidel kombinujících provoz pod trolejemi a na baterie mimo elektrifikované tratě.
Ke zveřejnění konzultací došlo na profilu zadavatele Prahy. Praha a Středočeský kraj předpokládají pořízení až třiceti jednotek BEMU. S administrací zakázky pomáhá společnost Havel & Partners.
Konzultace mají sloužit k tomu, aby oba zadavatelé zjistili aktuální nabídku na trhu vozidel a podle nich pak stanovili podmínky soutěže na dopravce. Chtějí se tak vyhnout situaci, kdy například vozidla může dodat jediný výrobce. Smlouva má platit od roku 2029 nejméně na patnáct let.
Praha a Středočeský kraj budou podle dokumentace požadovat vozidla s kapacitou 145 a 230 míst. Jejich nasazení plánují na spojích Praha hl.n. – Neratovice – Mělník nebo na trati Praha hl.n. – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Čisovice (popř. Dobříš) a ve střednědobém horizontu též na tratích č. 212 Čerčany – Zruč nad Sázavou a č. 235 Kutná Hora hl.n. – Zruč nad Sázavou. Podmínkou je vybudování dobíjecího bodu ve stanici Zruč nad Sázavou. Letos v lednu už na tratích proběhl zkušební provoz s jednotkou od Škoda Group.
Samotnou soutěž má podle dohod kraje a Prahy organizovat Ropid, k vypsání má dojít na počátku příštího roku.