Nová zastávka, nové vlaky. Změna jízdního řádu ovlivní provoz hlavně na východě Čech
Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy
České dráhy slibují konec 810 a Regionov na východě Čech během „několika týdnů“.
Předpokládám, že tato změna neodstranila tragickou (ne)návaznost vlaků této tratě s vlaky do Posázaví v Havl. Brodě. Ale on takhle daleko náměstek Kortyš prostě nedohlédne.
Včera se ještě dal stihnout přestup aspoň ráno, vlak od Pardubic dojíždí do Brodu 7:43, osobák na Ledeč odjíždí v 7:49. Ale-ode dnes-vlak od Pardubic dojíždí nově v 7:50, osobák na Ledeč jede v kolik? V 7:49. 😉
Na to by museli být náměstci dva. Třeba se nedohodli ?
Dostanou pantera nový nátěr? Dosud žádný panter nemá pardubické schéma ne?
Ještě to tak
Co na něm vadí?
No on ten pardubický nátěr…. Nic hezkého.
To jen částečné obsloužení PU-centra z CR je zásadní fail a ostuda.
Nevíte někdo, chystá se zkvalitnění spěšňáků Vrchlice z Kutné Hory do Prahy? To je taky jezdící muzeum…
Od prosince tam budou panteři a zároveň tam dochází ke kompletnímu překopani způsobu zastavování A
Co je na těch soupravách špatného? Jezdí se v tom dobře, lépe než v těch nových jednotkách.
V Honeckerech se jezdí dobře?
Další z tuny článků o startu toho a toho a ve finále přijdu kamkoliv ze slíbených krajů a zastaví mi regionova. Naposledy v Rudné u Prahy. 810 a vedle regionova. Přesunu se do východních Čech a co přijede, regionova. Těším se na další članky o polském vlaku.
Potvrzuji že na hrbaté jsem teď poslední dobou 847 prakticky neviděl. Jak vlastně souvisí schválení typu s nasazením vozidla? Chápu že pokud výrobce doloží a v provozu prověří, že všechny komponenty vozidla splňují co splňovat mají, a podaří se mu nějak odjezdit kilometry co má, přičemž závady jsou shledány opravitelnými, vozidlo je schváleno. Ale pořád může jít o velmi nespolehlivý vlak, který nadále nemusí být na trati vůbec vidět. Je to tak?
Dnes v 7:54 Sp směr Havl Brod z Pardubic, regionova 🙂 wow, tyjo, 10/10 modernizace.
Ale je to o konkurencí soukromníků!!! Na trati Ústí nad Orlicí – Králíky jezdí LEO express s nízkopodlažními jedno a dvojdílnými vozy. A je to o poznání vyšší komfort! ČD teprve 35 let po pádu komunismu poznávají, že jim ty „skvělé a moderní“ Honeckery Bdmtee a Chcipaky 810+010 dělají akorát ostudu. A dálkové rychlíky se skvěle rekonstruovanými B a Bpee jcesrujicim taky nevoní, ale smrdí! Stačí kouknout do sousedního Polská!!! Tam už více let na místních spojích jezdí ELFy a Regio foxy od výrobce PESA Bydhošť!. Zatímco Poláci pracují na sobě, blbí Češi si nechali všechno zničit ( viz osud… Číst vice »
Málo vykřičníků!!!
S tím průmyslem a vagonkami má víc než pravdu!!!!!!!
Protože 810 byla plně srovnatelná se západní produkcí! (Vagonka Studénka)
A cizáci ze Zýmensu nemaj v Praze co pohledávát! (Tatra Smíchov)
S tímto postupem do dobře dopadnou nemohlo.
Tak jen dál likdvidujete současné české firmy, protože jsou moc malé, nejsou dost národní, státu a straně josu k ničemu…
Víte jak dopl pan Lorenz, zakladatel firmy Ignác Lorenz? Ano, přesně tak, strana ho zlikvidovala. Vyráběl motory pro nesilniční využití.
České dráhy slibují konec 810 a Regionov na východě Čech během „několika týdnů“. Chrudim-Moravany neděkuje, něčí představa, že 814 je lepší než 810 je mimo…
Lepší je jen v tom, že má nízkopodlažní část – jinak bych asi také za lepší pokládal „zrekonstruované čukafóny“.
Ano, není to úplná výhra, ale minimálně pro cestující s koly a kočárky (byť osobně považuji 814 za parodii na nízkopodlažnost) to lepší bude, už z toho pohledu, Když se zrovna sejde obojí. Do 810 se více ko, či kočárku vešlo těžko.
Podle mě je více méně otázka času, i když asi ne úplně krátkého, než tam postupným „padáním“ dorazí 841.
Z regionovy je člověku do pláče.
Jen mě tak napadá – proč všechny modernizace vozového parku dopravců spousty let stagnovaly a teď najednou během par let (skoro) nejezdí 810, Regionovy, Honeckery a skoro výhradně už jezdí nové vlaky?
Protože soukromníci…. Bojí se jich jako čert. Kříže. Kdyby jich nebylo dál by jezdili všechno s honeckery 810 apod. Nebo alespoň mnohem více tratí. Taky to začalo vyžadovat Ministerstvo atd.
Soukromníci měli vliv na zvýšenou kvalitu komerční dopravy, ale se závazkovou to nemá nic společného. Co objednavatel požaduje a zaplatí, s tím ČD bude jezdit, soukromníci nesoukromníci
Bez příchodu soukromníků by ovšem (bohužel) ani ti objednatelé nepořadovali to, co chtějí teď.
Objednavatel může něco požadovat až od chvíle, kdy se v případě „objektivních potíží“ na straně národního dopravce může obrátit na konkurenci. Dokud nebyla alternativa, tak se občas některý objednavatel pokusil něco požadovat, a bylo mu akorát s maximální péčí vysvětleno, proč to nejde …
Začalo to v Libereckém kraji, kde objednatel okolo roku 2008(?) zaváděl přeshraniční spojení, které holt muselo splňovat saské standardy. Tím se hráz ještě neprotrhla, ale byl zlomen horzont událostí a moderní vlaky začaly být k vidění i v ČR. A postupně jich přibývalo. V roce 2010 tady kdosi propagoval Desiro ve vyzývavé barvě Regionovy.
…
A pak už to zastvit nešlo, do Znojma začal jezdit přímý vlak z Vídně.
Doufám, že vás pozorně sledují. Vy prostě vidíte do všeho.
Kraje se začaly zajímat o to, co za svoje peníze dostávají.
A sypat do dopravy výrazně větší částky.
Ono to chce vzít postupně. Smlouvy jsou na cca 10 let, takže toto jsou třetí objednávky v režii krajů. První vlna byla v letech 2001-2003, kraje byly nové, teprve se učily a navíc neměly moc peněz. Také většina vozového parku ač se to nezdá nebyla příliš staré např 842, 843 ale i Honeckery byly prakticky zánovní vozy ( tolik let má dnes první generace panterů, kterými se dnes chlubí. I 810 měli v té době jen cca 20 let. Takže se šlo cestou velkých modernizací, která šla finančně ustát např 814, 854. Navíc se kupovaly I 471, takže nějaká obměna… Číst vice »
Obrovská skoda je ostřešanské spojky, pak by opravdu z Chrudimska a Hlinecka výrazně rychleji do centra Pardubic, takhle je to jak drbat se levou rukou za pravým uchem.
A hlavně by bylo možno jezdit i přes Pardubice přímo „hladce skrz“ i mezi Chrudimí a Hradcem Králové, takže by odpadlo mnoho současných nezbytných přestupů.
A efekt trolej/netrolej by pak způsobil co? Obávám se, že přestupy v CR (nebo ve Slatiňanech).
Někdy kolem roku 2000 bylo plánováno a dokonce snad již rozhodnuto o budování té spojky elektrifikované až do Slatňan. Dokonce v různých médiích byla „vizualizace“ jak to bude v roce 2006 vše hotovo a budu přímé vlaky ( Jaroměř -) Hradec – Pardubice – Chrudim ( – Slatiňany ). Pak ale volby, a jiný názor politiků a bylo všechno jinak.
Drát v celé délce Pce – HavlBrod už je podložený studií proveditelnosti, takže toho bych se úplně nebál.
Teď ano. Ale kdyby se ta spojka zrealizovala jak se původně předpokládalo, tedy už před cca 10 lety, tak ten problém vznikl.
No a v brzké době by se odstranil, tak o co vám jde?
Ono se dá jet bez přestupů, ikdyž je po cestě úvrať.
PS: Dopustím se hereze a přijdu s nápadem parciálního trolejbusu do Chrudimi.
Tramvaj až do Nasavrk.
Hyperloop přes Dědek, Nerad a Brambor.
Spíš je problém nedostatečná kapacita vlaků mezi Pardubicemi a Chrudimí, jezdím denně a sednu si v 1 z 10 případů….