Nová zastávka, nové vlaky. Změna jízdního řádu ovlivní provoz hlavně na východě Čech

Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy

České dráhy slibují konec 810 a Regionov na východě Čech během „několika týdnů“.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
geras

Na to by museli být náměstci dva. Třeba se nedohodli ?

Avlaky

Dostanou pantera nový nátěr? Dosud žádný panter nemá pardubické schéma ne?

Není možné

Ještě to tak

geras

Co na něm vadí?

janvagala

No on ten pardubický nátěr…. Nic hezkého.

Tomáš Záruba

To jen částečné obsloužení PU-centra z CR je zásadní fail a ostuda.

Joemax

Nevíte někdo, chystá se zkvalitnění spěšňáků Vrchlice z Kutné Hory do Prahy? To je taky jezdící muzeum…

Tomáš Škrov

Od prosince tam budou panteři a zároveň tam dochází ke kompletnímu překopani způsobu zastavování A

ušatá

Co je na těch soupravách špatného? Jezdí se v tom dobře, lépe než v těch nových jednotkách.

Bert

V Honeckerech se jezdí dobře?

Koro

Další z tuny článků o startu toho a toho a ve finále přijdu kamkoliv ze slíbených krajů a zastaví mi regionova. Naposledy v Rudné u Prahy. 810 a vedle regionova. Přesunu se do východních Čech a co přijede, regionova. Těším se na další članky o polském vlaku.

Twix

Potvrzuji že na hrbaté jsem teď poslední dobou 847 prakticky neviděl. Jak vlastně souvisí schválení typu s nasazením vozidla? Chápu že pokud výrobce doloží a v provozu prověří, že všechny komponenty vozidla splňují co splňovat mají, a podaří se mu nějak odjezdit kilometry co má, přičemž závady jsou shledány opravitelnými, vozidlo je schváleno. Ale pořád může jít o velmi nespolehlivý vlak, který nadále nemusí být na trati vůbec vidět. Je to tak?

Hans

Ale je to o konkurencí soukromníků!!! Na trati Ústí nad Orlicí – Králíky jezdí LEO express s nízkopodlažními jedno a dvojdílnými vozy. A je to o poznání vyšší komfort! ČD teprve 35 let po pádu komunismu poznávají, že jim ty „skvělé a moderní“ Honeckery Bdmtee a Chcipaky 810+010 dělají akorát ostudu. A dálkové rychlíky se skvěle rekonstruovanými B a Bpee jcesrujicim taky nevoní, ale smrdí! Stačí kouknout do sousedního Polská!!! Tam už více let na místních spojích jezdí ELFy a Regio foxy od výrobce PESA Bydhošť!. Zatímco Poláci pracují na sobě, blbí Češi si nechali všechno zničit ( viz osud… Číst vice »

Martin1

Málo vykřičníků!!!

ušatá

S tím průmyslem a vagonkami má víc než pravdu!!!!!!!

Jiří Kocurek

Protože 810 byla plně srovnatelná se západní produkcí! (Vagonka Studénka)
A cizáci ze Zýmensu nemaj v Praze co pohledávát! (Tatra Smíchov)

S tímto postupem do dobře dopadnou nemohlo.

Jiří Kocurek

Tak jen dál likdvidujete současné české firmy, protože jsou moc malé, nejsou dost národní, státu a straně josu k ničemu…

Víte jak dopl pan Lorenz, zakladatel firmy Ignác Lorenz? Ano, přesně tak, strana ho zlikvidovala. Vyráběl motory pro nesilniční využití.

Jan

České dráhy slibují konec 810 a Regionov na východě Čech během „několika týdnů“. Chrudim-Moravany neděkuje, něčí představa, že 814 je lepší než 810 je mimo…

Suchdolák

Lepší je jen v tom, že má nízkopodlažní část – jinak bych asi také za lepší pokládal „zrekonstruované čukafóny“.

Franta Pepa Jednička

Ano, není to úplná výhra, ale minimálně pro cestující s koly a kočárky (byť osobně považuji 814 za parodii na nízkopodlažnost) to lepší bude, už z toho pohledu, Když se zrovna sejde obojí. Do 810 se více ko, či kočárku vešlo těžko.

Tomáš Záruba

Podle mě je více méně otázka času, i když asi ne úplně krátkého, než tam postupným „padáním“ dorazí 841.

Petr S.

Jen mě tak napadá – proč všechny modernizace vozového parku dopravců spousty let stagnovaly a teď najednou během par let (skoro) nejezdí 810, Regionovy, Honeckery a skoro výhradně už jezdí nové vlaky?

Petr Křístek

Protože soukromníci…. Bojí se jich jako čert. Kříže. Kdyby jich nebylo dál by jezdili všechno s honeckery 810 apod. Nebo alespoň mnohem více tratí. Taky to začalo vyžadovat Ministerstvo atd.

Ústečan

Soukromníci měli vliv na zvýšenou kvalitu komerční dopravy, ale se závazkovou to nemá nic společného. Co objednavatel požaduje a zaplatí, s tím ČD bude jezdit, soukromníci nesoukromníci

Suchdolák

Bez příchodu soukromníků by ovšem (bohužel) ani ti objednatelé nepořadovali to, co chtějí teď.

Racek

Objednavatel může něco požadovat až od chvíle, kdy se v případě „objektivních potíží“ na straně národního dopravce může obrátit na konkurenci. Dokud nebyla alternativa, tak se občas některý objednavatel pokusil něco požadovat, a bylo mu akorát s maximální péčí vysvětleno, proč to nejde …

Jiří Kocurek

Začalo to v Libereckém kraji, kde objednatel okolo roku 2008(?) zaváděl přeshraniční spojení, které holt muselo splňovat saské standardy. Tím se hráz ještě neprotrhla, ale byl zlomen horzont událostí a moderní vlaky začaly být k vidění i v ČR. A postupně jich přibývalo. V roce 2010 tady kdosi propagoval Desiro ve vyzývavé barvě Regionovy.

A pak už to zastvit nešlo, do Znojma začal jezdit přímý vlak z Vídně.

Karl von Bahnhof

Doufám, že vás pozorně sledují. Vy prostě vidíte do všeho.

Kubrt

Kraje se začaly zajímat o to, co za svoje peníze dostávají.

Beny

A sypat do dopravy výrazně větší částky.

Míření

Ono to chce vzít postupně. Smlouvy jsou na cca 10 let, takže toto jsou třetí objednávky v režii krajů. První vlna byla v letech 2001-2003, kraje byly nové, teprve se učily a navíc neměly moc peněz. Také většina vozového parku ač se to nezdá nebyla příliš staré např 842, 843 ale i Honeckery byly prakticky zánovní vozy ( tolik let má dnes první generace panterů, kterými se dnes chlubí. I 810 měli v té době jen cca 20 let. Takže se šlo cestou velkých modernizací, která šla finančně ustát např 814, 854. Navíc se kupovaly I 471, takže nějaká obměna… Číst vice »

Míření

Obrovská skoda je ostřešanské spojky, pak by opravdu z Chrudimska a Hlinecka výrazně rychleji do centra Pardubic, takhle je to jak drbat se levou rukou za pravým uchem.

Suchdolák

A hlavně by bylo možno jezdit i přes Pardubice přímo „hladce skrz“ i mezi Chrudimí a Hradcem Králové, takže by odpadlo mnoho současných nezbytných přestupů.

Tomáš Záruba

A efekt trolej/netrolej by pak způsobil co? Obávám se, že přestupy v CR (nebo ve Slatiňanech).

Výpravčíxy

Někdy kolem roku 2000 bylo plánováno a dokonce snad již rozhodnuto o budování té spojky elektrifikované až do Slatňan. Dokonce v různých médiích byla „vizualizace“ jak to bude v roce 2006 vše hotovo a budu přímé vlaky ( Jaroměř -) Hradec – Pardubice – Chrudim ( – Slatiňany ). Pak ale volby, a jiný názor politiků a bylo všechno jinak.

T448

Drát v celé délce Pce – HavlBrod už je podložený studií proveditelnosti, takže toho bych se úplně nebál.

Tomáš Záruba

Teď ano. Ale kdyby se ta spojka zrealizovala jak se původně předpokládalo, tedy už před cca 10 lety, tak ten problém vznikl.

Kuba2

No a v brzké době by se odstranil, tak o co vám jde?

Jiří Kocurek

Ono se dá jet bez přestupů, ikdyž je po cestě úvrať.

PS: Dopustím se hereze a přijdu s nápadem parciálního trolejbusu do Chrudimi.

Gunduľ neubiješ

Hyperloop přes Dědek, Nerad a Brambor.