Nová zastávka, nové vlaky. Změna jízdního řádu ovlivní provoz hlavně na východě Čech
České dráhy slibují konec 810 a Regionov na východě Čech během „několika týdnů“.
Červnová změna jízdních řádů letos ovlivní dopravu hlavně v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Důvodem je dokončení některých modernizačních akcí na železničních tratích i nasazení nových vozů. Se zpožděním by se tu cestující měli dočkat nových jednotek RegioFox a následně vyřazení starších motorových vozů 810 a jednotek Regionova.
Největší novinka pro cestující se chystá na trati 238 Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod, kde budou od neděle jezdit nové jednotky řady RegioFox (PESA jednotka 847). „Celkem jich bude jezdit sedm, za které Pardubický kraj zaplatí 665 milionů korun. Jednotky budou České dráhy nasazovat postupně, nejpozději k 15. červnu mají být všechny v provozu. Jsou to moderní bezbariérové vozy, které výrazně zvýší komfort cestování. RegioFoxy doplníme dvojicí RegioSharků, což znamená, že s výjimkou dvou osobních vlaků budou všechny soupravy klimatizované. Zvýšíme tím také kapacitu vlaků, takže by neměly jezdit tolik přeplněné, což je další benefit pro cestující,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš. České dráhy v tiskové zprávě uvedly, že ke změně vozidel dojde „během několika týdnů“.
Další RegioSpidery
Podle něj budou nasazovány do provozu také motorové vozy Stadler RS1, které prochází modernizací. Postupně jich v kraji bude jezdit 15. „S Českými drahami jsme také vyřešili náhradu za nemodernizované soupravy na trati 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová, více informací zveřejníme po podpisu smlouvy, ale prozradit mohu, že komfort cestujících půjde výrazně nahoru,“ uvedl Kortyš. Podle informací deníku Zdopravy.cz půjde o přesun jednotek RegioPanter z Ústeckého kraje.
Invaze polských RegioFoxů může začít, získaly typové schválení
Nasazením RegioFoxů se z tratě 238 přesunou jednotky RegioNova, které budou nově obsluhovat tratě 015 Přelouč – Heřmanův Městec a 016 Chrudim – Moravany – Holice. Na trati zmizí současně motorové vozy 810.
Díky modernizaci pardubického uzlu dojde k posílení spojení do krajského města. „Posiluje se spojení na trasách Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod a Pardubice – Skuteč. Měníme také některé jízdní řády autobusů, aby reagovaly na změny na železnici,“ dodal Kortyš. V železniční dopravě dochází k nárůstu dopravní obslužnosti z 5,02 milionu vlakových kilometrů na 5,10 milionu. V letošním roce Pardubický kraj celkově zaplatí za železniční dopravu 868 milionů korun, což představuje meziroční nárůst kompenzace o 33 milionů.
Zásadní změnou je také zahájení provozu vlaků do zastávky Pardubice centrum. Zastávku denně obslouží celkem 48 vlaků. Půjde o osobní a spěšné vlaky z/do Hradce Králové a ve špičce také z/do Chrudimi.
V Pardubicích je hotová nová zastávka u centra, prodlouží do ní vlaky od Hradce Králové
Detailně o změnách v dalších krajích informuje tisková zpráva Českých drah. O změnách ve Zlínském kraji jsme informovali v samostatném textu.
Valašsko čekají dopravní změny. Kraj přidá vlaky, začne stavba autobusového terminálu ve Vsetíně