Nová VRTka jako národní průšvih. Bude později a dražší, přiznali Britové

Náklady na stavbu od schválení v roce 2012 výrazně stouply.
Stavba nové vysokorychlostní trati (VRT) High Speed 2 (HS2) z Londýna do Birminghamu nabírá další zpoždění a není jasné, kdy vlaky vůbec vyjedou.
Ministryně dopravy Heidi Alexanderová ve středu v parlamentu prohlásila, že „neexistuje žádný rozumný způsob, jak dokončit železnici včas a v rámci rozpočtu“. Poslední termín byl 2033, nyní už vláda žádný termín neuvedla. „Celý projekt může skončit tím, že půjde o jednu z nejdražších železnic na světě,“ uvedla.
Náklady na stavbu od schválení v roce 2012 výrazně stouply. Z 33 miliard se zvýšily na aktuálních 57 miliard, lze ale očekávat další zdražení. Podle ministryně je za navýšením nákladů a zpožděním „řada selhání“. „Miliardy liber jsme vyhodili neustálými změnami projektu, nevýhodnými kontakty a špatným řízením celého projektu,“ uvedla Alexanderová. Chybami z této akce se chce vláda poučit pro přípravu dalších velkých projektů na železnici, zejména Northern Powerhouse Rail a Lower Thames Crossing.
Už dřívější vlády zkrátily původně plánovanou trasu jen z Londýna do Birminghamu a obce Handsacre severně od Birminghamu, odkud mají vlaky pokračovat dál po konvenčních tratích.
Velká Británie škrtá plány na vysokorychlostní tratě, lepší spojení do Manchesteru nebude
HS2 má nově na starost Mark Wild. V minulosti řídil například projekt Elisabeth Line v Londýně. Podle aktuálních plánů má být po dokončení doba jízdy mezi stanicí Euston v Londýně a Birminghamem 49 minut.