Nová Ves jako přestupní uzel. U D8 se v jeden okamžik sjede až šest autobusů, plánuje kraj
Autobusy Iveco Crossway v barvách PID. Foto: ČSAD Střední Čechy
Spojení z Kralup nad Vltavou do Mělníka zrychlí na 35 minut.
Spojení z Kralup nad Vltavou do Mělníka zrychlí na 35 minut.
Byl bych raději , aby ten přestupní uzel vznikl spíš blíž vlakové zastávce Nové Ouholice, kde se dá přestoupit na osobáky mezi Prahou a Ústím nad Labem. Uvědomuji si, že se to dá dojít pěšky ale spoustu lidí by to uvítalo víc kdyby to bylo blíž té vlakové zastávce především starší lidé
Myšlenka dobrá, smysl by to dávalo, ale jak byste tam těch 6 autobusů dostal a kde by sa tam otáčely, když jenom dva jedou z/do Kralup?
No je to hezký nápad za mě jakožto člověka který se řízením busu dost dlouho živil to má možná jednu drobnou chybu. A to že se tam mají potkávat a garantovaně na sebe čekat vozy několika dopravců. Pokud by to bylo v rámci jednoho dopravce tak si umím představit že když řidič linky A uvidí že bude mít na garantovaný přestup zpoždění ale v řádu minut a bude vědět že má ve voze pasanta který potřebuje stihnout přípoj linky B tak může zavolat svůj dispečink a ten může pozdržet spoj na lince B a protože by to bylo v rámci… Číst vice »
předpokládám, že vše uvidí řidič na odbavovačce, kde bude vše nastaveno.
V PIDu to funguje celkem dobře – prostě musí počkat než mu to všechno přijede a do strojku chodí řidiči zpráva jestli mu přípojné busy jedou včas a jak dlouho má počkat. A počká – protože když ne, tak jezdil celý den zadarmo.
Když je ten připoj garantovaný, tak je přeci jedno, že to budou dva autobusy různých dopravců. A to PID nemá dispečink? Přijde mi zvláštní, že by to řídily dispečinky jednotlivých dopravců.
Tohle nebude fungovat. Jízdní doba Mlčechvosty-Nová Ves je 25 až 30 minut, točvolanti úplně ucpou kruhové objezdy.Návaznost není žádná, ani na vlaky. Od Velvar se to ucpává taky, tam žádný autobus nejezdí. Na zastávku nebude nikdo chtít chodit. V oblasti křižovatky nic není, čekárna pro 3 lidi, žádná prodejna ani stánek, pouze sídlo dálniční policie. Komunikace se nedá podle předpisů ani přejít, pokud nechci přebíhat těsně před autem. Při čekání je hluk a smrad. Do Ouholic na vlak je to poměrně daleko, navíc nepříjemná cesta plná aut.
Ty autobusy se tam sjedou kolem celé hodiny, příjezdy mají v 58, odjezdy 02. Na to nepotřebujete ani čekárnu, ani prodejnu, ani stánek. Tam budou přestupovat jenom ti, co přijedou a budou zase za 4 minuty odjíždět. Do Ouholic vede z Nové Vsi od silnice oddělený chodník. A na komunikaci jsou namalované přechody pro chodce.
Přechody jsou namalované, a to znamená co??? Že mně točvolanti pustí bez troubení a ukazování prostředníku na druhou stranu??? Ty autobusy nebudou jezdit podle jízdního řádu, protože to se vyjezdit nedá, při tom množství aut. Keříčky v okolí budou často zalévané, ty budou růst. Chce to se tam podívat, a ne jenom na m a p y . c z. Pokud budu chtít do Mělníka rychle, nebo do Kralup ne přes Lešany, tak musím běžet na Rozcestí, nebo tam přestoupit- trapné jezdit jednu zastávku.
Jezdím z Prahy do Kralup vlakem a pak
Busem do Ctiněvsi. Podle nového jízdního řádu jsem dojezdila, nevím jak budu jezdit
Asi celou cestu autem, jak jinak???
Iveta Bukovecká Do Ctiněvsi budete mít víc možností: a) busem 413 z Prahy-Letňan do Nové Vsi u dálnice, tam přestup na 617 do Ctiněvsi. Celková doba jízdy z Letňan do Ctiněvsi cca 45 minut, z centra Prahy (tj. včetně metra) cca 1 hodinu b) vlakem do Kralup, od nadrazi linkou 646 do Nové Vsi u dálnice a tam opět přestup na 617 do Ctiněvsi, doba jízdy z centra Prahy přibližně hodinu a půl c) několikrát denně lze jet vlakem do Vraňan a pak vlakem do Ctiněvsi, to trvá z centra cca 1 hodinu a 10 minut To samé pro cestu… Číst vice »
Budete mít možnost jet linkou 413 z Letňan (směr: Litoměřice) právě do zastávky ,,Nová Ves, U dálnice¸´´ s přestupem na linku 617 (směr: Roudnice n/L) do Ctiněvse. To je přetrasovaná dnešní 646, která bude od prosince jezdit na Mělník.
Motorak z Vranan uz nejezdi?
Rozjezdy? Fajne, fajne … 😀
Před měsícem jsem čuměl jak funguje PID na trase Příbram – Praha( Smíchov – hl.nadraží) Sice s přestupem v Dobříši a kus metrem, ale 👍. Ale zkuste se snažit dostat někam i ve všední den na jihu, to aby jste si vzali na cca 70 km mezi většími městy a přestupem v Budějovicích celý den dovolené.
A bude to nějak navazovat i na vlak v Ouholicich?
Takže Nelahozeves bez autobusového spojení?
Místní a školní vazby Nelahozevsi (doposud zajišťované linkou 617) zajistí linka 856 prodloužená z Kralup n. Vlt. přes Veltrusy a Nelahozeves do Velvar. Tato linka také výhledově umožní obsluhu části Velvar Velká Bučina a zástavby v ulici Pod Strání v Nelahozevsi
Z čeho tak soudíte : “ …. 617 Kladno – Slaný – Nová Ves – Roudnice nad Labem Autobusová linka 617 dnes jezdí ze Slaného přes Velvary a Novou Ves do Kralup nad Vltavou a provozuje ji ČSAD Slaný ze skupiny ICOM. Nově pojedou její spoje už z Kladna. Z Nové Vsi pojede místo směrem na Kralupy nad Vltavou do Roudnice nad Labem a dopravcem budou od 1. prosince ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva a Autobusy Karlovy Vary. 646 Kralupy nad Vltavou – Nová Ves – Mělník Tato autobusová linka dnes jezdí z Kralup nad Vltavou do Roudnice nad… Číst vice »
No, a pokud jde o linku č. 646, tak tam právě bude problém: buď bude zajíždět i až do Nové Vsi, a pak je cestovní doba v relaci Kralupy n/Vlt. – Mělník pouhá naprostá utopie, nebo nebude, ale pak se výrazně zhorší spojení do/z Nové Vsi (obce).
Podle mě dělat garantovaný přestupní bod mimo obec je velice nerozumné.
Spojení z Nové Vsi (z obce) do Kralup i do Mělníka zajistí linka 466, oproti tomu 646 bude zrychlená linka zajišťující rychlé spojení a přestupy v přestupním uzlu Nová Ves u dálnice (mimo obec).
A jak ho do té obce narvete? Co kdybyste se podíval do těch jízdních řádů, než začnete zcela neprakticky spekulovat? 😉
Takže Nelahozeves bez dopravního spojení?
Ondřej Krivák Jak jste na to přišel? Dle návrhů idsk má být Nelahozeves obsluhovana linkou 466 (Mělník-Spomyšl-Kralupy, z Nelahozevsi v pracovni dny přibližně každých 30 minut spojení do Kralup a o víkendu každé dvě hodiny, a do Mělníka přibližně každou hodinu v prac.dny a každé 4 hodiny o víkendu) a také linkou 856 (Zákolany-Kralupy-Velvary, pouze pracovni dny přibližně každou hodinu)
Kde jste objevil obsluhu Nelahozevsi v půlhodinovém intervalu? Ty vložené krátké spoje přece skončí v Lešanech a do vlastní Nelahozevsi vůbec nedojedou – tam je v lepším případě interval hodinový (ale zase tam občas jezdí někam i vlak).
Máte pravdu, po většinu dne je interval do Nelahozevsi 60 minut, těch 30 minut je do Nelahozevsi jen ráno a večer, většina těch spojů v 30-min intervalu je jen do Lešan.
vždyť tam máš vlak
Nahlédl jsem do jízdních řádů a nenašel zastávku Nová Ves, u dálnice…
Je něco jinak?
V současných jízdních řádech se zastávka jmenuje Nová Ves, Rozc.
V návrzích jízdních řádů od 1.12.2024 linek 413, 617 a 646 je již uvedena pod názvem Nová Ves, u dálnice
Viz návrhy JŘ zde: https://www.autobusy2024.idsk.cz/find
Náměstek pro dopravu nezná oficiální názvy zastávek. Zastávka se jmenuje „Nová Ves, Rozc.“
A proto je i v nových jízdních řádech zastávka Nová Ves, u dálnice. 😉 Co když ji přejmenují a náměstek to ví dobře? 😉
Sorry, začínám blbnout. 🙁 Ještě před odpovědí jsem si to ověřoval, tak to by mě zajímalo, kam jsem koukal.
Tak by to ten náměstek také mohl správně ventilovat: stačilo by přidat jednu větu o přejměnování …
Je to dnešní Nová Ves,rozcestí
Už dávno to není Nová Ves u Mělníka, ani Nová Ves u Veltrus, je to Nová Ves u dálnice
Jenom mám trochu obavy, že ve špičkách je v té oblasti poměrně silná IAD, tak aby na sebe pak autobusy zbytečně dlouho nečekaly. Anebo naopak, pokud budou mít omezenou dobu čekání na přípoj, tak aby se garance přestupů nerozpadala, jelikož zpoždění nějakého konkrétního spoje může být delší.
V článku se píše o garantovaném přestupu, v jízdním řádu je informace o čekání maximálně 10 minut, tak uvidíme jak to bude v praxi fungovat. Nová Ves není zrovna místo, kde bych chtěl strávit 1-4 hodiny čekáním na další autobus.
Obávám se, že to fungovat nebude, ale je otázka, kolik lidí bude vlastně ty přestupy skutečně potřebovat. Problém ovšem bude, že ty přestupy budou garantovány „u dálnice“ a ne v Nové Vsi v obci, kde by cestující byli v aspoň trochu nějaké civilizaci a při čekání měli i možnost případného nákupu občerstvení (je tam aspoň obchod).
Tak to by bylo dobré, somráci chlastající před obchodem by mohli žebrat na zastávce a neotravovat místní obyvatele.
To vypadá dobře. Podobně to funguje v Ostředku – jednou jsem tam přestupoval a fascinovalo mě jak se v malé vesničce v blízkosti dálnice během minuty sjely 4 autobusy, vyrojili se z nich cestující, kteří přeskákali do jiných autobusů a za pár minut se to všechno zase rozjelo 🙂
Tam je to ovšem přímo ve vesnici …
Škoda jenom, že všechny ty linky jsou na delší cesty neskutečně pomalé.
PID linky nemají za cíl rychlost komerční dálkové dopravy, která nestaví po cestě. Jejich cílem je dopravní obslužnost po celé trase spoje za dotovanou cenu.
Já tomu rozumím, to nebyla kritika. Spíš takový povzdech, že když se objeví nějaká nová linka z Kladna, tak po prvotním nadšení přijde pohled do jízdních řádů a zklamání z nepoužitelnosti (pro mě).
Pro rychlou dopravu do/z Kladna má sloužit vlak, který proti autoBUSům má (mít) odpovídající kapacitu (vozidel i tratí) k jeho velikosti a zejména počtu obyvatel – osobně by jsem prosazoval v kladně významější železniční depo/odstavné nádraží a prodloužení do něj z Prahy nějakých rychlíků či EC spojů – např.: a) od Plzně (západní expresy), Českých Budějovic (jižní expresy), byť tyto by směrově byly zajímavější přes Holešovice a Kralupy do Slanného b) od Hradce Králové a Nymburka (Hradečany/Krakonoše) či/i od Vsetína, Olomouce, České Třeboové a Kolína (Vsacany) a od Brna, havl Brodu, Kolína (Vysočiny) a to dle mě nejlépe přes zastávky… Číst vice »
„zklamání z nepoužitelnosti (pro mě)“
A co tedy navrhujete, aby to zároveň bylo i aspoň trochu ekonomické? Kolik lidí jezdí v těch delších relacích, aby bylo únosné zavést pro ně nějaké rychlé spoje nepoužitelné i pro krátkou místní frekvenci? Kladno podle mě takovou frekvenci nevygeneruje: cíle jako Slaný, Roudnice nad Labem nebo i Mělník nejsou ani zdaleka podobné Praze.
Tak zrovna linka 413 z Letňan do Nové Vsi rozcestí nikde nestaví a tu cestu urazí za 21 minut. To mi „neskutečně pomalé“ nepřijde na to, že jde o linku ZDO.
Myšlenka to není vůbec špatná – v přímém směru vždy poptávané spojení (Velvary-Roudnice/Kralupy-Mělník/Praha-LTM), s přestupem pak spojení doplňkové. I ze Slanýho se člověk občas potřebuje dostat do Letňan, což je nyní poněkud krkolomné. Jen doufám, že dojde i ke zkulturnění přestupních zastávek a zejména doplnění přechodu pro chodce, nejlépe na obou koncích tohoto přestupního „terminálu“.
Ono už tam zkulturnění prošlo i včetně přechodu https://mapy.cz/s/bacasacaha, jen panorama na mapách přímo té zastávky je staršího data. A prý se tam sjede až šest autobusů naráz, ale stejně si myslím, že jsou ty zastávky na to krátké.
Jojo, jsou dost krátké, ale fungovat to bude. Ve směru do Nové Vsi budou stát zadní autobusy mimo vydlážděnou plochu zastávky, ale 3 autobusy se tam vejdou. A ve směru z Nové Vsi bude potřeba aby první autobus stál víc vpředu před označníkem, tj. trochu zasahoval do té křižovatky před ním – pak se za něj další 2 autobusy taky vejdou. Ale souhlasím s tím, že by do budoucna stálo za to udělat tyto zastávky plnohodnotně – s pořádným zálivem ve správné délce pro 3 autobusy, výškou nástupní hrany dle normy a kasselskými obrubníky aby autobusy mohly zajet co nejblíž… Číst vice »
To vůbec není lokalita vhodná pro přestupní zastávky, lepší by to bylo řešit v obci, ale chápu, že místní by z toho asi velkou radost neměli.
A kam byste do té obce umístil 6 autobusů najednou? Vidím tam místo na 4, ale na 6 ne. A z toho 2 by se tam musely otáčet.
Ze kdy je ten snímek, to bylo v neděli dopoledne? Tam jsou fronty aut.
To by musely být podchody, tam se přejít bez porušení předpisů nedá, znamená to přeběhnout těsně před autem, a doufat, že mně nesrazí, jenom vytroubí.
zároveň obnovíme spojení, která dříve existovala. Například spojení Kladno – Mělník
Zrovna toto spojení bylo IDSK před pár lety zrušeno (zkrácení a přetrasování linky 617).
Údajně s tím nikdo nejezdil a za doby SIDu ta linka dokonce jezdila až do Mladé Boleslavi.
To není první případ, kdy IDSK vytváří, co dříve zrušila. Zřejmě tam jsou placeni za změny…
Evergreenem je věčné prodlužování/zkracování linek 300 a 399 na Kladně a jeho okolí…..
Díky za skvělý přehled linek kterých se to týká.
Nebo někdo, nová zastávka bude v místě současné zastávky Nová Ves, rozcestí nebo někde vedle okružních křižovatek?
Je to přejmenování současné zastávky Nová Ves rozc.
Konečně postupně končí ten mnohaletej absurdistán kdy autobusy končily z obou stran na hranicích kraje, kde se oba otáčely jely zpátky a ani na sebe nenavazovaly. 👍
to už ale povětšinou dávno neplatí, alespoň ne na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje, byť by to šlo jistě ještě vylepšit (např. ústecká linka 705 a prodloužení do Slaného, což by zajistilo, že z tohoto mikroregionu nepojedete pár km do Slaného 45 minut, středočeská linka 475 a prodloužení všech spojů do Bechlína, kde je možný další přestup atd atd….)
Zkuste to někde navrhnout, jednou jsem napsal Ropidu návrh na vedení linky v trase Praha – Karlovy Vary. Odpověděli mi že to není potřeba a že se nic takového nechystá. Nakonec po několika letech byl můj nápad prakticky realizován v podobě dnešní linky 305.
To tak bývá… Taky něco navrhnu a nic..do 5 let na to pak přijdou sami.
To je snad všude. Pokud něco navrhne někdo z venku, tak za to nejsou odměny, nebo alespoň pochvala.
mě stačí, že dětem ze školy v Klobukách nebude ujíždět autobus před nosem a nebo nebudou muset čekat 2 hodiny.
Tak linka 305 znamenala zkoordinovat linky PID, DÚK, IDOK a z části i IDPK, aby to dávalo smysl. To, že to ROPID/IDSK samostatně nechystal, neznamená, že když se dohodnou s dalšími kraji, tak to najednou nezačne dávat smysl.
Jenže to nerealizoval ROPID, možná to bude tím. Pro Prahu to třeba zajímavé není, pro Středočeský a Karlovarský kraj ano.
– čímž vznikaly a prohlubovaly se tzv. vnitřní periferie i v tzv. centrálních částech státu, což konečně představitelům alespoň některých krajů ČR začalo docházet a snaží se to napravit – právě provazováním svých spojů VHD případně další spoluprací (počínaje nezanedbáváním svých silnic na hranicích se sousedními kraji – j istě jsou i případy, kdy hranici mezi kraji tvoří nějaký vodní tok,,který je překonáván mostem jej křižujícím silnice, která z jedné strany je jednoho kraje a z druhé druháho kraje = ten most je napůl obou).