Nová tramvajová trať na Strahov má stavební povolení. U stadionu vznikne terminál i pro trolejbusy

Budoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPPBudoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPP

Na Strahově vznikne v rámci stavby nový přestupní terminál pro autobusy i trolejbusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Clovek

Jojo, cyklisti ti jen at dostanou horsi cestu na relativne dost vyuzivane trase, at se ve zlabku tramvaje treba zabijou.

Zato studenti a fotbalisti (typicke nemohouci skupiny) nemuzou jit 1km pesky na tramvaj a tam jim tak musi jezdit primo pred dvere.

Adam Ř

Víte, že velké stadiony se nestaví kvůli fotbalistům?
A že jestli tam nějací cyklisti jezděj, tak to asi budou převážně ti studenti, kteří přeci nejsou nemohoucí a mohou to objet o ulici vedle

Clovek

Myslim ze na tech rozpadajich se stadionech se maximalne trenuje, casy Spartakiady jsou jiz minule a i za tech tam lide zvladli ten kousek dojit pesky.
A cyklisti nevypadaji na studenty. Podle heatmap ze Strava to bude spis proud z Ladronky:
https://www.strava.com/maps/global-heatmap?sport=Ride&style=standard&terrain=false&labels=true&poi=true&cPhotos=true&gColor=mobileblue&gOpacity=100#15/50.081/14.39127

Twix

Studenti by ten kilometr na tramvaj možná rádi chodili, jenže ta jim jaksi nejede ke škole…

Clovek

Na Dejvickou jezdi tramvaj z Malovanky i z Ujezdu. A pripadne dal do Suchdola se stejne musi prestoupit

Dachs

Hlavní otázka zní, zda existuje nějaký oficiální generel pro Strahov (kromě nového fotbalového svatostánku). Tu a tam probleskne názor, že trať je prosazována kvůli nějakým záměrům „lepších“ developerů, nebo že areál studentských kolejí pro špatný technický stav budov to výhledově má spočítané. (zdroj JPP, takže nebrat vážně) Ta trať by totiž neměla moc smyslu, pokud by se mělo zjistit, že pět měsíců v roce tam ty tramvaje nebudou mít koho vozit. (143 je bagrem jen cca X-XII a II-V.) A nějaký fotbalový návoz speciální linkou z Hradčanské se nebude konat denně. Přestup ze zkrácené 149(69) na tram 28 a opačně… Číst vice »

Frantík

Jako u toho posledního bohužel musím souhlasit, že Ropid nějaké čekání asi vynutit nedokáže, aby si autobus a tramvaj neujížděly. Byť tu 28 není potřeba s ničím prokládat…

MP22

Bylo by dobré připravovat prodloužení Atletickou a Tomanovou na až na Vypich a Motol. Jakmile tam bude mít Sparta stadion pro 35000 diváků, tak se bude hodit lifrovat ty lidi i na druhou stranu stranu města kapacitně.

Kubrt

No nevím; těch 360 dnů v roce, kdy tam nebude 35 000 diváků, tam bude jezdit kolik lidí? Linku 191 tramvaj stejně nenahradí.

Adam Ř

No, trať Myslbekovou i obě smyčky s mimoúrovňovým přístupem se stavěly kvůli jedné akci co pět let.
Spíš bych řek, že nedává smysl stavět trať pro hypotetický stadion co bude za X let

Jiří Kocurek

Přemýšlím a počítám: V domácí lize hrají 15x doma, z toho vyprodají tak 3 zápasy (se Slaví, Plzní a možná s Baníkem), nějakých 5 dalších by mohlo zaplnit přes 20 tisíc. Řekněme 5 domácích zápasů v Lize mistrů by mohlo vyprodat nebo téměř vyprodat stadion.
Kdyby 15x do roka, tak to je lepší vypravit posilové autobusy a ještě zbyde na několik trolejbusocých tratí.

MP22

Předpokládám že tam budou koncerty a jiné akce jako na Edenu, pravděpodobně častěji, ředitel Sparty se nechal slyšet že musí být stadion co nejvíce multifunkční, ono se to asi jinak nezaplatí…

Rossec

Raději bych tam viděl něco multisportovního, než stadion pro 35.000.

Adam Ř

Jak tu asi všichni vědí, obě tramvajové smyčky u Malovanky byly postaveny pro obsluhu stadionu při spartakiádách. Ne všichni ale asi viděli mapu, jak během spartakiády 1955 fungovala MHD, tak jí to posílám, třeba to někoho zaujme
https://drive.google.com/file/d/1e-gFtD_62JU3q8srBzS8nMK8VhTEuLCT/view?usp=drivesdk

MrMarkus

Smysl mi to dává. Jen jsem zvědavý na občasná zimní specifika, Pražský rallysprint se Vaníčkovou nejezdil náhodou, ta severní strana dokázala překvapit i když ve zbytku Prahy panovalo úplně jiné počasí 🙂

Jiří Schenk

No, jestli Křetínský, jak se zmínil, hodlá opustit Letnou a nový kapacitnější stadion mít na Strahově, tak bude mít argument v dobré obsluze areálu tramvajovou dopravou.

Vesper

Jenže to by pak bylo lepčí mít trať ukončenou blokovou smyčkou kolem stadionu. Ta smyčka co tam bude bude mít mizernou kapacitu.

https://mapy.cz/s/fepenoluho

Adam Ř

Jako jo, ale to už se stejně bude muset řešit až s výstavbou samotného stadionu.

Franta

Takhle to je v pohodě. Stadion Sparty má být místo Stadionu Evžena Rošického. A od něj to pak je v docházkové vzdálenosti i na Malovanku. Teď taky po zápase Sparty na Letné někdo čeká na tramvaj, někdo jde pěšky na metro Hradčanská, já chodil většinou pěšky až na metro Vltavská nebo přes park a Revoluční až na Masaryčku.
Kdyby byla smyčka kolem Spartakiádního stadionu, tak se tam akorát budou motat lidi, takhle se rozejdou na víc směrů.

Michal Bartoníček

Za jakýkoliv úsek tramvajové trati do místa, kde to má smysl, jsem rád. Mám k tomu ale nějaké dotazy.
1) Mezi zastávkami Malovanka a Stadion Strahov bude 900 m trať bez zastávky? Není nebo v budoucnu nevznikne potřeba zastavovat vedle atletické haly? Je tam ten potenciál?
2) Křižovatka Vaníčkova x Bělohorská bude řešená jako odbočka nebo tvar T?
3) Opravdu toho pro cyklisty nebylo možné udělat víc?

Adam Ř

1) mě se 900 metrů nezdá jako moc velká vzdálenost – ostatně autobus tam taky nastaví
2) vypadá to na odbočku, což IMO není moc problém – moc si nedokážu představit provozní režim, kdy by dávalo smysl dělat ostrovní provoz Bílá Hora – Strahov, nebo tak vést nějakou linku

Frantík

Vždycky se to dá točit přes Hládkov .

Adam Ř

Nn, Hládkovská kolej v současnosti umožňuje otáčení pouze ve směru Brusnice – Pohořelec – Hládkov – Brusnice. Nebo jako teoreticky by to šlo, kdyby se někomu chtělo hodně couvat v provozu, což není dobrý nápad, respektive pak je jednodušší (a stokrát bezpečnější) procouvat Dlabačov

Frantík

Jo vlastně máte pravdu, nahoru to nevyjede.
No je to tam navrženo blbě, navíc ještě v protisměru té jednosměrky.

Adam Ř

To, že je to na otáčení 22 mi přijde jako OK volba, ale ta protisměrka je fakt na hovno. Nejen z hlediska bezpečnosti (je tam docela dost nehod, na to jak málo tam toho jezdí), ale i z hlediska parkování, kterého se na vozovku vejde méně, než kdyby auta mohla jezdit po kolejích. V důsledku toho se parkuje na zvláštním lichoběžníku a žáci nemají téměř žádný plácek u vstupu do školy

Michal Bartoníček

1) Taková průměrná vzdálenost mezi zastávkami bývá 300 až 500 metrů, proto jsem se ptal, jestli tam ten potenciál je. Čtu jen z mapy.
2) Snažím se předvídat, jde mi o variabilitu sítě. Taky se dá dostat z Podbaby na Bořislavku. Kdysi tuhle relaci obsluhovala linka 2.

Frantík

No hlavně se tento rok takto výlukovala trať ve Svatovítské, takže jezdila jak říkáte linka 30.

Kubrt

1) Je tam pustina. Jestli se ta oblast jednou probudí k životu, jistě nebude problém tam zastávku dodělat, ael teď to nemá smysl.
2) Oblouky z Podbaby na Evropskou mají význam vzhledem k vozovně Vokovice. Dvojka tudy velmi krátce jezdila, jako posila provozu po Leninově po otevření metra. A protože na kulaťáku nebylo jak jinak jí ukončit, jezdila až k Internationalu.

Jan Dobiáš

Jezdila tam celé roky 20 – ale jako napaječ k metru z Podbaby a Č. Vrchu.

Adam Ř

1) 300m je docela málo, to není téměř nikde, jen když z různých důvodů si to určité vazby vynucují (třeba Pražského povstání pro přestup tram – metro a Kotorská pro přestup tram-bus, nebo oblast Karlova náměstí) 2) na Kulaťáku je situaci jiná kvůli vozovně, takže oblouk je užitečný pro výtahy/zátahy a v případě odstřihnutí (přerušení Svatovítské) je možný ostrovní provoz. Z obdobných důvodů dává smysl například oblouk mezi Michlí a Paloučkem. Vzhledem k tomu, že poptávka mezi Strahovem a Bělohorskou bude poměrně malá, tak tam nebude nikdy dávat smysl zavést linku, i kdyby se jedna z tratí z Malovanky do… Číst vice »

D1

Zruší se tedy s touto stavbou smyčka Dlabačov, či se jí to nedotkne?

Adam Ř

Uprostřed se bude dělat retenční nádrž (není mi jasné, zda nová, či rekonstrukce), jinak by měla být (z pro mě nepochopitelných důvodů) zachována

Jaaa

Odbočka pro dvě zastávky… Neznám to tam detailně, ale přijde mi to trochu málo…

Kubrt

V jakém smyslu málo?

Frantík

Autor asi neví, že 143 jezdí v souběhu s kolejemi jenom proto, aby nebyl zbytečný přestup na Malovance.

Tramvaj T3

Právě proto že to neznáte. 😉 Trať má obsluhovat přilehlé vysokoškolské koleje a stadion, dál ji není potřeba vést a hlavně skrz terén to ani prakticky možné.

Tomáš V.

Tenhle milý pán sem téměř zpravidla chodí jen sbírat mínusy. Nemá většího smyslu mu cokoliv vysvětlovat. 🙂

Milan

Podstatnější je ta délka 1,3 km, v dokumentaci, dokonce 1,5 km. Jinde by bylo o zastávku víc, ale od Malovanky ke stadionu je spíš průjezd lesem.

Adam Ř

Vemte to tak, že je to odbočka, která umožní převelet linku 143 (3.8 km dlouhou, interval ve špičce cca 4 min) na koleje, což má mimo obvyklé výhody tram proti bus také tu výhodu, že se vyhne zácpám na Patočkově

Bert

Zácpám na Patočkově by se býval mohl vyhnout i autobus, ale z pro mě nepochopitelných důvodů ukončili společný pruh pro tramvaje a autobusy právě před místem, kde téměř nejčastěji vznikají kolony.

Frantík

Mám pocit, že třeba ani na Vozovně Střešovice to dlouhou dobu nebylo , neboť ve směru od Prašného mostu je na zemi značení „BUS POZOR“ v jízdním pruhu, i když dneska normálně jezdí autobus po kolejích.

Adam Ř

Ve Svatovítské ZC to zavedli pár měsíců zpátky i přesto, že tam asfalt je už dlouho. Holt ne vždy se myslelo hlavou

Lysimachia

Kdy bude vypsán tendr?

Adam Ř

Skvělé! 143 je autobus, kterého mi líto nebude.

Maj štěstí, že jim tam (těsně) vychází prostor na 70m zastávku Malovanka – ve čtyřma linkama ve špičce to bude potřeba.

Ještě mě zaujalo, že do smyčky se bude vjíždět „křížem“. Moc jsem nepochopil proč, nenašel jsem nikde moc podrobnou dokumentaci, jen tohle
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://system.praha6.cz/export/1822/usnrada/21/21p2999_1.pdf&ved=2ahUKEwjX6830kfCIAxX5hP0HHT3FISEQFnoECEUQAQ&usg=AOvVaw2ZcV8N2824HmSEMTbpe_m_

Lysimachia
Adam Ř

Díky, na mobilu se mi to nepodařilo vytáhnout (teď koukám, že to tam je…) sorry

Twix

Napadá mě že vjezd křížem je proto aby byla celkově smyčka menší (zastávky uvnitř). Třeba v Rostocku je hodně nových smyček do kříže, protože uvnitř staví busy a z tramvaje se na ně přestupuje hrana-hrana. Ale z plánku jsem nepoznal jestli to má být i tento případ.

Adam Ř

To zní jako dobré vysvětlení, díky

Tom

To bude kvůli společné zastávce s busy.

55p

„V prostoru vysokoškolských kolejí vznikne nová zastávka Koleje Strahov.“

Ehm, jak moc nová? Vždyť už tam dávno je.

Adam Ř

Ta se zbourá a postaví se nová, tramvajová namísto autobusové. Bude na de facto stejném místě

Twix

Trochu off-topic, na zastávce Koleje Strahov byl pokusně vybudován kasselský obrubník, taková ta zaoblená věc co má řidičům umožnit najetí přímo k němu, v praxi se toho spíš bojí. Je to tam ještě? Rozšířilo se to v Praze i jinde?

Pavel Vavříček

Bude tento úsek stejně náročný stoupáním jako estakáda na Barrandov nebo ještě víc?

Kubrt

Méně než Barrandov.

Koro

A více, než z Klárova nahoru?

Kubrt

Ano.

Radek

Bez nadsázky gratulace.

PavelX

Asi nikdy jsem na Vaníčkově ulici nepotkal cyklistu. Nevím, proč by jezdil do takového kopce mezi auty, nedejbože tramvajemi a chodci, když si může vybrat ulici Strahovskou, Chodeckou nebo Diskařskou, což bude všechno stokrát příjemnější.

Hobluj

Ovšem nesmí se klást překážky cyklistům na kole s pomocným motorkem, aby to bylo trvale udržitelné 😀

Jihočeský velkoměšťan

Ani tak daleko nemusí. Stačí použít tu „starou“ silnici, co vede nad Vaníčkovou ulicí. Možná je to oficiálně chodník, ale cyklista by mi tam opravdu nevadil.
Bylo by fajn to přebudovat na stezku pro chodce a cyklisty zrekonstruováním povrchu a doplněním dnes zchátralého a nedostatečného osvětlení.

https://mapy.cz/s/helecocepu

Frantík

Takže tudy chodily davy z Dlabačova…

Michal Bartoníček

Nebylo to proto, že se báli? Já bych tam po tom úzkém cykloproužku taky nejel.

Dachs

Já párkrát ano, po zešeření i někteří bez osvětlení. Takových sebevrahů si docela všímám. Naštěstí 🙂