Nová tramvajová trať do Libuše už má položené koleje a natažené troleje v celé délce

Nová tramvajová trať Modřany - Libuš (duben 2023). Pramen: ROPIDNová tramvajová trať Modřany - Libuš (duben 2023). Pramen: ROPID

První tramvaje s cestujícími by podle organizace ROPID měly vyjet na trať koncem května.

Nová tramvajová trať z Modřan do Libuše, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) buduje od loňského dubna, je téměř hotová. V celé délce už jsou položené koleje a natažené troleje.

„V současnosti probíhají dokončovací práce na nástupištích v celkem čtyřech nových zastávkách. První tramvaje s cestujícími na trať vyjedou na konci května,“ oznámil organizátor pražské dopravy ROPID. Dopravní podnik přitom od zahájení stavby mluvil o červnu.

Nový úsek tratě je dlouhý 1,7 kilometru, vznikají na něm čtyři páry zastávek. Trať staví sdružení OHLA ŽS a Strabag Rail, vysoutěžená cena je 304 milionů.

Trať vychází z dnešní smyčky v Modřanech (nástupní zastávka Levského), odkud dále vede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. V tomto zhruba 1,3 kilometru dlouhém úseku má trať otevřený kolejový svršek a tři páry zastávek s názvy Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš.

Novodvorskou je trať vedena v ose ulice do konečné zastávky Libuš, která je umístěna vedle zastávek autobusů Pavlíkova (budou přejmenovány na Libuš), nedaleko obchodního centra Obzor. V budoucnu zde bude přestup na metro D.

Počítá se rovněž s prodloužením tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory.

Tagy dpp ropid tramvajová trať Modřany - Libuš
84 komentářů