Nová tramvaj pro Prahu hlásí splněné kilometry. Pravidelný provoz modelu 52T začne do dvou měsíců
Škoda 52T na Palmovce. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Před schválením nového typu tramvaje provede výrobce ještě softwarové úpravy.
Opce až do roku 2032 na dalších 160 kusů. Tomu říkám efektivita. Jiná města asi ráda vypisují na každou dodávku 5 i méně tramvají novou soutěž, v Praze pochopili, že je lepší soutěžit jednou a pak přiobjednávat podle potřeby.
To je určitě pravda, nicméně je třeba druhým dechem dodat, že město jako Praha má úplně jinou vyjednávací pozici, než většina ostatních měst v republice…
A třetím dechem lze dodat, proč třeba Ostrava, Brno, Plzeň nebo Olomouc se nedohodnou a neudělají společný tendr? Že by důvodem bylo všimné? Nebo pohodlnost…
V Brně máme schopné pracovníky v dílnách, takže si šaliny, co jsou pro Brno naprosto dostačující a výborné dokážeme v licenci dostavět sami a tím ušetříme, jen doufám, že jich nakoupí víc a víc a vymizí ty staré hnusy a kačeny
Opravil bych to na Olomouc, Most a Liberec. Plzeň a Brno si jede po své ose. Navíc Plzeň má už relativně nakoupeno (s výjimkou dlouhých souprav na linku č. 4) a Brno si dělá tramvaje i samo jak píše kolega. Jenže bohužel v Oloumouci je dost zaháčkovaný výrobce s pobočkou v Krnově 🙂 Takže reálně jen Most + Liberec a to stejně nějaké zázračný objem nebude. Ale určitě lepší než nic… Docela bych měl radost kdyby to vyhrál třeba Stadler, jako kdysi v Ostravě, ať se tady trh trochu naředí.
Nektera mesta, v nemecku napriklad, se spojuji a nakupuji spolecne, aby dosahli lepsi ceny…
Tak Praha je velký provoz sám o sobě a to tu ještě stále jezdí kolem 300 modernizovaných T3. Aktuálně je na tratích 421 tramvajových spojů, což je klidně 10x víc než u menších měst. Čímž tedy neobhajuju kusové ojednávky typu Olomouc, tam se mají spojit s ostatníma městama a brát to společně, viz východní Německo.
…kde to měli ve výsledku dražší, později a tramvaje jsou vzájemně odlišné…
Pokud jsou myšleny braniborské ForCity, tady asi tak nevadí že jsou trochu odlišné, ale taky je otázka jestli si pomohli. Finančně možná ano, procesně a časově moc ne, trvalo než to mohli vypsat, každý DP si stejně sám řeší financování (byť ze stejného programu), výrobce musí všechno řešit se všemi…
Základ je stejný, liší se nepatrně šířkou skříně. Ale je tam i druhá skupina měst (Görlitz), které taky spolu čekají na nové vozy. Další problém je německé pomalé schvalování, kdy zkušební provoz daného typu trvá déle než rok, což platí pro každého výrobce.
Tak doufám, že tu bude všech 200 co nejrychleji.
Nevíte, jaké logo budou nové tramvaje mít? Okřídlený šíp prodala Škoda Group mladoboleslavké Škoda Auto, takže se docela divím, že ho i tento testovací vůz pořád má.
Víme. Umíme s Googlem.
Maminka je Vás určitě pyšná.
Moje máma zemřela už před pěti lety. Už nejsem nejmladší a v dobách, kdy jsem na internetu začínal, byly otázky na snadno dohledatelné informace považovány za nevhodné zaneřáďování diskuzí a líní tazatelé byli přesně takto odkazováni, kam patří. To spíše vy působíte dojmem, že vás maminka obskakuje jako miminko, když chcete, aby za vás na internetu elementární informace vyhledávali druzí.
No v Česku je spíš problém, že se běžní lidé bojí na něco zeptat, aby nebyli uzeměni a označeni hlupáky jako vy.. Ale co no, zdravíme do českého školství.
Vy jste tedy opravdu pacient vyžadující nepřetržitou péči. Namísto, abyste se ze svých chyb poučil, tak toho, kdo vás na chybu upozorní, tupě urážíte. Co na tom, že informace, které jste dostal zde, je neúplná a nepřesná a kdybyste postupoval racionálně, dozvíte se o mnoho vice. Nejdůležitější je přece váš pocit. A pak, kdo je tu hloupý. Mimochodem, váš zdejší obraz rozhodně nevylepší ani skutečnost, že můj písemný projev označujete za dětský. Děti i teenageři se totiž vyjadřují diametrálně odlišným způsobem.
Spíš byste si bláboly co píšete měl zítra v klidu přečíst znovu. Nemyslím si, že bych udělal chybu tím, že jsem se slušně zeptal na jednu konkréntí informaci, na kterou mi pan Jan Tichavský slušně a věcně odpověděl. Už vůbec si nemyslím, že by byla chyba reagovat nastavením zrcadla na arogantnímu blbcovi pod anonymním nickem, který se mě zkouší bezdůvodně shodit jak někde v patnácti před holkama na diskotéce.
Takže už i blbec. Vy se tu mentální nedostatečnost nejen nesnažíte zakrýt, vy ji vystavujete na odiv. Ale nade vší pochybnost jste osvětlil, že je Google pro vaše schopnosti příliš komplikovaný nástroj. Nicméně neměl byste to vzdávat. Google je nástroj tak jednoduchý, že jej zvládají i prvňáčci a dokonce i některé děti v mateřských školkách. Naučil jste se psát, naučíte se i vyhledávat. Jen je budete muset překonat lenost.
Co třeba tohle?
https://www.google.com/search?q=definice+arogance
„Plzeňská Škoda bude smět užívat ochranné známky do roku 2029 na základě licence a bude mít také volnost dotáhnout pod původní značkou rozpracované zakázky.“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-stolete-logo-s-okridlenym-sipem-melo-dve-nezname-jednu-jsme-vyresili-241812
Děkuji.
A čo bude potom? Böhmische-Mährische Maschinenfabrik A.G.?
Šlovák se projevil.
Z mediálních vyjádření mi připadá, že i v Plzni trochu tápu, jak to pojmenují. V zásobě mají několik ochraných známek, které připadají v úvahu. Například ČKD, GANZ, Transtech, ZVIL (zvlášť, pokud volby vyhraje Stačilo:-D) Taky je možné, že to prodají předtím, než bude třeba toto dilema rozseknout.
Plzeňská Škoda je v soukromém vlast… ah ano, teď mi došlo, jak jste to se Stačilo! myslel. Je to trochu past a nedivím se, že ta částka za logo byla tak vysoká. Přece jenom Škoda má jméno a dost lidí mimo ČR si díky logu stále myslí, že jde se Škoda Auto o stejný koncern.
citace z Wikipedie: Protože název Škoda stále odkazoval na zakladatele-šlechtice, rozhodl tehdejší ministr těžkého strojírenství Augustin Kliment o přejmenování podniku s platností od 21. prosince 1951 na Závody V. I. Lenina Plzeň (ZVIL). Protože se však zahraniční zákazníci od výrobků „neznámé“ značky ZVIL začali odvracet, vrátil se podnik ke značce Škoda nejprve v označování výrobků a od 1. července 1965 se název vrátil i samotnému podniku.
Dnes by to paradoxně vadilo méně, protože se dělají výběrová řízení apod., ne že nějaký úředník jen tak objedná značku, kterou zná.
Našel jsem že pod Škodu patří i většina Vagonmaš, jen nevím zdato stále platí (to je pro ty Stačilo). Pak se ještě nabízí Ekova Electric což by bylo trochu lepší než křísit značku ČKD.
Já jako nejpravděpodobnější vidím prodej zahrančnímu zájemci, který bude rozvíjet vlastní značku. Jinak je Škodovka dnes asi nejsilnější a konkurence schopná i západně od našich hranic v tramvajích, nabízelo by se tedy používat značku Transtech, která i z těch zmíněných leží ladem nejkratší dobu.
Souhlasím, že se nabízí začít používat značku Transtech. Možná se bude hodit i po prodeji, zahraničními zájemci. Třeba Iveco i po přesunu do vlastnictví Tata Motors zůstane Ivecem. Případný budoucí vlastník totiž nemusí být z Evropy. A Asijské značky mnohdy nemají v Evropě dobrou pověst.
Ano, i Geely mělo rozum a nechalo značku Volvo.