umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Nová tchajwanská aerolinka StarLux má první airbus, s lety začne v lednu

Předání A321neo pro StarLux Airlines. Foto: Starlux
Předání A321neo pro StarLux Airlines. Foto: Starlux

Nová tchajwanská letecká společnost StarLux Airlines udělala další krok k chystanému zahájení provozu. V Hamburku včera převzala první Airbus A321neo. Do provozu ho nasadí v lednu.

V době, kdy vznikají hlavně nízkonákladové letecké společnosti, se chce dopravce odlišit, sází na větší komfort. Letadlo si objednal v konfiguraci pro 188 cestujících, i když některé aerolinky do něj vtěsnají o 32 cestujících více. V letadle bude 8 míst jen pro byznys cestující včetně plně rozkládací sedačky.

Aerolinky už v posledních týdnech představily například interiér letadla, sedačky si nechaly navrhnout od BMW.

StarLux mají objednáno celkem 10 A321neo, další dvě letadla má firma převzít do konce roku, zbytek během příštího. Poté má firma získat dálkové Airbusu A350. S nimi chce létat i do Evropy a USA. O přímém spojení Prahy a Tchaj-wanu se mluví několik let i vzhledem k tomu, že Tchaj-wan je třetím největším asijským investorem v Česku, výrazně větším než Čína.

První lety plánuje aerolinka na 23. ledna do Macau, Da Nangu a Penangu.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Jenom jedna aerolinka?

TGm

Kromě taiwanské rodinné telenovely sledované i u nás, jsou na této objednávce vidět dvě důležité věci. Kupovat jen několik kusů letadel A321 verze XLR jako ČSA je bůlšit – budou stačit na stěží tři dálkové linky a při výpadku jednoho vás prostě nechá Šimáně čekat na letišti a hlavně musí mít ve flotile i větší širokotrupá letadla, neb co když se nedej bože linka rozlítá a Češi se naučí létat na lednové výprodeje za Velkou louži nebo si Američané zamilují únorové procházky po zledovatělém Karlově mostě. Copak, budou si ČSa zas půjčovat starý letadla od Mongolů?

Ulafme

Podle mne je celá ta akce Airbus marketingová záležitost jak z počítače Máry Prchala. Šimáně je dobrý obchodník. A320 mu jsou na nic. A pokud Airbus nabídl ty A220, tak by byl blbý, kdyby to nebral. A on blbý, na rozdíl od Tvrdíka, fakt není. A220 mají u lidí dobrý zvuk a díky tomu se v takovém pozitivním duchu o Smartwings jako teď nepsalo snad nikdy. Co se týká A321XLR, tak je to to samé v bledě modrém. Kdo ví, co bude za pět let…? Ale všichni mohou snít… třeba o linkách do USA, které už tady v té době… Číst vice »

Ulafme

Já přece netvrdím, že objednali A220 kvůli svému PR! Co tvrdím o začátku je fakt, že ten kolotoč, který se kolem té objednávky děje, se Smartwings náramně hodí. A to snad nepopřete – to, že veřejnost najednou řeší, kam se možná bude za pět let(!) létat, místo jednomotorového plachtění SMI-PRG a třeba klasických lží Dufkové o rušení destinací. Upřímně – mne ten spolek Smartwings/ČSA vůbec žíly nerve. Jen mne znovu a znovu překvapuje ta schopnost selektivní ztráty paměti českého národa. Všechno během týdne zapomenuto a ze Smartwings je najednou společnost s nejméně 5,5 hvězdami podle Skytrax. Cestuji, žil jsem roky… Číst vice »

Ulafme

Škoda, že jste si nenašel čas odpovědět mi na můj dopolední dotaz ohledně kodexu chování zde v diskusích. Ale máte pravdu – žádná odpověď, taky odpověď. Je to Váš web. Jen jsem za těch asi 14 roků, co Vás znám, měl o Vás dost jiné mínění. Lepší. Jestli i Vy vytrháváte mé věty z kontextu a nazýváte je „plkáním“, tak to vzdávám i já. Byly časy, i když už to je léta, kdy Vám moje analýzy byly dobré. Vlastně nejlepší, které jste tehdy v MF DNES měl – proto jste je po nás chtěl. Nebudu chodit tam, kde nejsem vítán.… Číst vice »

Tom

No zrovna Ty máš co o kodexu chování na těchto stránkách co mluvit….Ty, kterej tady používá vůči některým diskutujícím specifický tituly za to, když mají jiný názory….Zrovna Ty…..

Tom

Vážený pane, myslím, že se jak to nazýváte „jednomotorovému plachtění“ tyto stránky věnovaly dostatečně, proto nevidím důvod, proč by se neměly věnovat redaktoři i jiným pozitivnějším tématům týkajícím se SW/ČSA, a to objednávky nových Airbusů a vše okolo toho určitě jsou. Proč bychom měli být všichni jako Vy, a pořád vytahovat něco a furt se v tom hrabat, nebo si pamatovat, to co chcete pamatovat Vy. Vy musíte být strašně, ale fakt srrašně ukřivděnej malej zlopamětnej a hlavně nepřející a závistivej „čecháček“, na kterýho se tady pořád odvoláváte…..

TGm

To není o snění. V Praze dálkové lety jsou provozovány jako cílová destinace nikoliv jako výchozí až na čestnou výjimku jedné linky ČSA do ICN, přestože počty cestujícićh v PRG posledních pět let rostou, tak poměr 75 % cizinců ku 25 % našinců z nichž většina jsou sezónní charterové lety jednoznačně indikuje, že buď po dálkových letech u nás není poptávka nebo, že si je stahují okolní letiště. Pokud v PRG nechává Lufthansa letadlo, aby prvním letem v 6 hod si stáhla našince do Frankfurtu, nebo pokud si spočítáte kolik je sedačková kapacita Swiss, LOT i Austrian tak tu velmi… Číst vice »

Ulafme

Něco z historie.
Starlux Airlines založil Chang Kuo-wei v roce 2016. Stalo se tak potom, co byl po smrti svého otce Chang Yung-faa, zakladate Evergreen Group, zbytkem rodiny vyhozen z funkce ředitele Eva Air. Byl totiž synem z druhého manželství a jeho tři nevlastní sourozenci z otcova prvního manželství ho zrovna v lásce neměli. A tak se ním „po kuomintangsku“ vypořádali.

Takže tady máme něco na způsob Addidas/Puma a soukromé války bratrů Dasslerových, přenesené do leteckého průmyslu. Já tuhle taiwanskou mýdlovou operu sleduji od samotného začátku a jsem zvědavý na další díly…

Jirka

Všichni by „chtěli“ lítat do Prahy, všichni o tom mluví.. bohužel Ruzyně není nafukovací a rychlost s jakou se u nás buduje jí odsoudí na úlohu malého provinčního letiště….