Nová spojka z Mladé Boleslavi na Jičín může ŘSD vyjít o čtvrtinu levněji, dorazily tři nabídky

Dokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSDDokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSD

Nová přeložka má stavební povolení, hotovo má být do roku 2027.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
O. M.

No sláva! Tam to potřebuje nějakou takovouhle úpravu jak prase drbání. Ta zajížďka cca 2 km od Prahy za to vyhnutí se kolonám u Řepova, za to stojí – a i kdyby jen pobírala to, co jede od severu, a v tom Řepově to ubylo, je to dobře.

Lukáš Kníže

Konečně! Díky.

Micha

A ty kruháče co tam vymysleli? Ve špičce bude lépe jet po staré přes vesnice…

Milan

Kde tam vidíte kruháče? Nejste v jiné diskuzi, planetě, rozměru?

Adam Ř

Tenhle druh silnic mi přijde dost rozumný. Vést z Jičína D35 jen do Turnova nebo jen do Bolky by bylo nedostatečné, vést na oba směry kompletní čtyřpruhy by byl zase overkill. Považuji za velmi rozumné zrušení všech úrovňových křížení, myslím že to je ještě důležité než to že přídavný pruh bude po celé délce

Sova

Je to fajn, ale tady by se rozhodně plnohodnotný čtyřpruh uživil. Už teď, natož do budoucna, až na tento úsek bude navazovat dálnice do Hradce…

Adam Ř

Co přesně znamená „uživil“?

Sova

= Je tu dost provozu, aby mělo smysl ho tam mít.

Ve špičkách je to úsek s intenzitou na dálnici a mimo všední zase zase dlouží jako jeden z hlavních tahů z Prahy do Krkonoš.

Milan

Komunikací, kde se laickým okem zdá, že je „dost provozu“ je hodně. Ale pak když se to odborně nasčitá a namodeluje, tak se většinou zjistí, že je dálnice v tomto úseku ekonomický nesmysl. No a pokud by neměla vůbec nikde a nikdy vzniknout kolona v té největší špičce, tak bychom opravdu museli zabetonovat a zaasfaltovat celou republiku. Když vyjedu ve špatnou hodinu, tak se zdržením holt počítám. Problém je jen tam, kde to nepobírá trvale. Ale to zde rozhodně není.

Jan

Střídavý třípruh je stejný nesmysl jako tříkolové auto

Lukáš Chalupa

Máte pravdu. Až bude hotová D6, právě silnice 1/16 (kdyby byla dálnicí) by mohla odklonit většinu tranzitu daleko od Prahy.
Silnice 1/16 je unikátní v tom, že propojuje dálnice D6, D7, D8, (1/9), D10 a D35…

Dominic

Ano, Řevničov-Jičín má být čtyřpruh, byl by daleko přínosnější než aktuálně představená severní část okruhu okolo Středočeského kraje, kromě D6, D7, D8, D10 a D35 silnice spojuje Slaný, Kralupy, Mělník, Mladou Boleslav a Jičín a to nejsou malá města.

PetrN

až na to že nejsilnější tranzitní vztah východ-západ bude/je mezi D5 a D11 a tento silnice I/16 fakt neřeší, zatímco D6 nebude mít moc tranzitní využitelnost ani po jejím dokončení do KV kvůli nenapojení na německou A70 u Bayreuth, které se rozhodně neplánuje…
D11-D5 bude po severní části D0 o pár km kratší než po přetížené jižní…
Shrňme to že potřebné by bylo oboje, D0 v šestipruhu a I/16 v úsporném čtyřpruhu od Jičína po Řevničov.

Milan

Ano všude je potřeba nejméně 4+4. ŘSD a projektanti jsou úplně mimo. Jen zdejší diškutéři jsou letadlo. 🤭

PetrN

A proto jsou střídavé třípruhy populární leckde v západní Evropě že?

Padre

Střídavý pruh ….to je podobné jako jednonohá milenka…je to dobré,ale stejně to není tak nějak úplně ono…

Adam Ř

Mohli by tu odpůrci třípruhu dát nějaké argumenty jiné než absurdní přirovnání?

Lukáš Chalupa

Já myslím, že jsem ten argument (alespoň ve prospěch D16) dal…
Navíc, co nepůjde přímo na Prahu (rozumnějme Pražský okruh) je jen další plus.
Budu muluvit ze své zkušenosti, dneska ten tranzit na severu od D8 zahušťuje dopravu na severu Prahy (směrem Novopacká) tak, že pravý pruh stojí až za úroveň Odoleny Vody…

PetrN

z D8 jede většina tranzitu na D1 (sever-jih). Pokud něco jede z D8 na D5, tak k tomu využívá I/16 od Nové Vsi po Slaný a D7 k Praze, což je vidět na intenzitách nákladní dopravy I/16 mezi D7-D8. S dostavbou D0 by to snad mělo být ok, nejhustší místo ale bude u Čerňáku

SYN

No, a uvažujete třeba u případné D16 o tom kudy povede? Jakože, pokud by se eventuálně přestavěla přímo v současné stopě (samozřejmě by místy byly potřeba další obchvaty obcí, ale často už existují anebo je to mimo obce) na přímo nejvyšší třídu („plnotučné“ D) tak vznikne problém s tím že některé druhy vozidel na dálnici vůbec nesmí, a někteří tam kvůli placení nechtějí. To vyvolává potřebu doplňkové komunikace nižší třídy, takže prakticky jednu rozšířujete zatímco jinou „opodál“ stavíte… nemusí tam na to být místo, vznikají všelijaké kompromisy… Takže přímá přestavba většinou není vhodná. Tento problém odpadá pokud se má přestavět… Číst vice »

N.N.

Cokoliv z výše uvedeného by znamenalo přemostit Labe i Vltavu v nové trase mimo Mělník.
Technicky provedeitelné, ale projednání něčeho takového?

David

Tak nevadilo by, kdyby ten tripruh byl treba v nějakým s22 profilu a pak by se v rámci nějaký ty rekonstrukce za 5 let trochu premaloval

SYN

A co je cílem takovéto šarády? Tedy jakože proč to rovnou nenazvat SPMV a nenamalovat 2+2?
Nebo ještě konkrétněji, koho doufáte takto obelhat??

PetrN

Taky jsem to absolutně nepochopil, hlavně se jedná typově o úplně odlišné profily, zatímco S21,5 má dva pásy se šířkou zpevnění 8,75m a mezi nimi 3m SDP, zatímco zde plánovaný třípruh v S13,5 je jeden pás o šířce zpevnění 12,5m