Nová spojka z Mladé Boleslavi na Jičín může ŘSD vyjít o čtvrtinu levněji, dorazily tři nabídky

Dokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSDDokončená přestavba MÚK Kosmonosy na D10. Foto: ŘSD

Nová přeložka má stavební povolení, hotovo má být do roku 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

Tenhle druh silnic mi přijde dost rozumný. Vést z Jičína D35 jen do Turnova nebo jen do Bolky by bylo nedostatečné, vést na oba směry kompletní čtyřpruhy by byl zase overkill. Považuji za velmi rozumné zrušení všech úrovňových křížení, myslím že to je ještě důležité než to že přídavný pruh bude po celé délce

Martin

Střídavý třípruh je stejný nesmysl jako tříkolové auto

Lukáš Chalupa

Máte pravdu. Až bude hotová D6, právě silnice 1/16 (kdyby byla dálnicí) by mohla odklonit většinu tranzitu daleko od Prahy.
Silnice 1/16 je unikátní v tom, že propojuje dálnice D6, D7, D8, (1/9), D10 a D35…

Dominic

Ano, Řevničov-Jičín má být čtyřpruh, byl by daleko přínosnější než aktuálně představená severní část okruhu okolo Středočeského kraje, kromě D6, D7, D8, D10 a D35 silnice spojuje Slaný, Kralupy, Mělník, Mladou Boleslav a Jičín a to nejsou malá města.

PetrN

až na to že nejsilnější tranzitní vztah východ-západ bude/je mezi D5 a D11 a tento silnice I/16 fakt neřeší, zatímco D6 nebude mít moc tranzitní využitelnost ani po jejím dokončení do KV kvůli nenapojení na německou A70 u Bayreuth, které se rozhodně neplánuje…
D11-D5 bude po severní části D0 o pár km kratší než po přetížené jižní…
Shrňme to že potřebné by bylo oboje, D0 v šestipruhu a I/16 v úsporném čtyřpruhu od Jičína po Řevničov.

PetrN

A proto jsou střídavé třípruhy populární leckde v západní Evropě že?

Padre

Střídavý pruh ….to je podobné jako jednonohá milenka…je to dobré,ale stejně to není tak nějak úplně ono…

Adam Ř

Mohli by tu odpůrci třípruhu dát nějaké argumenty jiné než absurdní přirovnání?

Lukáš Chalupa

Já myslím, že jsem ten argument (alespoň ve prospěch D16) dal…
Navíc, co nepůjde přímo na Prahu (rozumnějme Pražský okruh) je jen další plus.
Budu muluvit ze své zkušenosti, dneska ten tranzit na severu od D8 zahušťuje dopravu na severu Prahy (směrem Novopacká) tak, že pravý pruh stojí až za úroveň Odoleny Vody…

PetrN

z D8 jede většina tranzitu na D1 (sever-jih). Pokud něco jede z D8 na D5, tak k tomu využívá I/16 od Nové Vsi po Slaný a D7 k Praze, což je vidět na intenzitách nákladní dopravy I/16 mezi D7-D8. S dostavbou D0 by to snad mělo být ok, nejhustší místo ale bude u Čerňáku

David

Tak nevadilo by, kdyby ten tripruh byl treba v nějakým s22 profilu a pak by se v rámci nějaký ty rekonstrukce za 5 let trochu premaloval

SYN

A co je cílem takovéto šarády? Tedy jakože proč to rovnou nenazvat SPMV a nenamalovat 2+2?
Nebo ještě konkrétněji, koho doufáte takto obelhat??