Nová spojka D1 s Karvinou jde znovu do procesu EIA. Od začátku

Projekt nové přeložky I/67 přes Karvinsko nyní zohledňuje plánovanou strategickou zónu v Dolní Lutyni.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jde v záměru přeložky silnice I/67 Bohumín – Karviná znovu do procesu posuzování vlivů stavby na životní prostředí EIA. Celý proces se tak bude opakovat od začátku. Deníku Zdopravy.cz to řekl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
Důvodem je podle Mazala upravený projekt, který byl nově koordinován se společností SIRS Development. Ta připravuje strategické pozemky v Česku pro významné zahraniční investory. Konkrétně má nyní přeložka zohledňovat plánovanou strategickou zónu v Dolní Lutyni. Tam stát plánuje umístit továrnu na baterie označovanou politiky jako „gigafactory“.
„Upravený projekt vyvolal potřebu nové EIA,“ vysvětlil Mazal.
Jak popisuje informační leták stavby, výstavba přeložky silnice I/67 vytvoří obchvat místní části Skřečoň a obcí Dolní Lutyně a Dětmarovice. Komunikace bude sloužit pro dopravu ve směru Český Těšín–Bohumín a Ostrava. Vyvedení dopravy mimo zastavěné území přispěje podle ŘSD ke zlepšení životních podmínek místních obyvatel, a to i včetně zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Přeložka bude dlouhá 11 kilometrů. Projekt počítá dohromady s 19 mostními objekty o celkové délce 1 287 metrů. Na trase vyroste 5 stykových křižovatek. Předpokládané náklady činí 2,33 miliardy korun. S výstavbou chce ŘSD podle aktuálních plánů začít v roce 2031, hotovo by pak mělo být o tři roky později.
Úprava projektu znamená pro plánovanou stavbu zdržení. Původně chtělo ŘSD stavět už v roce 2028.
