Nová silnice na Semilsko získala souhlasné stanovisko, oslí farma s odporem neuspěla
Křižovatka Zelený háj. Foto: Google Street View
Stavba přeložky je podmínkou pro novou silnici z Turnova na Jičín.
Stavba přeložky je podmínkou pro novou silnici z Turnova na Jičín.
Mimoúrovňová křižovatka na Zeleném háji by byla geniální věcí, na rozdíl od té současné příšernosti, kterou tam Kraj nechal vybudovat před nějakými dvanácti-patnácti lety.
„Jednou z verzí je i prodloužení silnice až ke Slané.“
Cože? Kde je možno najít k vidění tuhle variantu?
Prodloužená varianta až ke Slané je na první situaci, zkrácená varianta končí úrovňově přímo v křižovatce Zelený háj. Tato varianta tu však není.
no ten nesmysl za zeleným hájem, kde je silnice skoro dálničního typu mě přijde zbytečnost..naopak pořešit Hořensko a Slanou by bylo potřeba, ale dělat obchvat lesního a v podstatě rovného úseku za zeleným hájem moc nepobírám
Někdy si tak říkám, že celá ČR je jako jedna velká oslí farma. To vedení této silnice mimo křižovatku Zelený háj, zbytečné kácení lesního porostu pro vedení nové silnice která bude souběžná s tou stávající a její napojení na silnici 283 v místě kdy stejně musí projít údolím Potoky a neřeší zatáčky nad obcí Hořensko je naprostý nesmysl. Není důvod nepoužít stávající silnici která tam již je a vyhazovat peníze za stavbu další nové která bude oproti té stávající mít jednu veskou nevýhodu. UŠETŘENÉ PENÍZE POUŽIJTE NA OPRAVU TOHOTO ÚSEKU KDE SI ČLOVĚK PŘIPADÁ JAKO NA LOCHNESCE !!!! https://mapy.cz/turisticka?pid=91535084&newest=1&yaw=0.634&fov=0.344&pitch=0.105&x=15.3108091&y=50.5745952&z=18&ovl=8 V… Číst vice »
Zapomněl jsem na tu nevýhodu. Nová silnice povede obloukem tudíž předpokládám zákaz předjíždění oproti té původní kde je dost dlouhá rovina na to, aby bylo vyloženě pomalé vozidlo při jízdě do kopce možno předjet.
A ještě něco. Ve směru od sSemil je před touto křiŽovatkou celkem ostrá levá. Není příjemná a nedá se projet nějak extra rychle (navíc je v ní asfalt rozbitý). Ovšem má podle mě tu funkci, že člověka před tou křižovatkou zbrzdí. Ovšem to co se provedlo na této křižovatce když se jede ze směru od Lomnice a odbočuje se vpravo na Semily…..tohle vymyslet muselo dát hodně práce. Ten ostůvek je pro toho kdo jede více než toto odbočení vyžaduje vyloženě riziko. A to před křižovatkou a přes ní je rychlost snížena jen na 70km/h. Jako 70 dse ta zatáčka dá… Číst vice »
„Jako 70 se ta zatáčka dá projet “ Zapomněl jsem na to, že sice dá, ale řidič musí být zkušený, vozidlo musí mít dobré pneu, dobré odpružení a tlumení včetně stabilizátorů a ideálně mít těžiště nízko. Ale kdo chce zachovat pro přepravované osoby konfort a nechce aby se pozvraceli nebo umlátili musí jet tak 50 a před tím musí na tuto rychlost zpomalit (i tak bude muset na výjezdu auto muset pustit co nejdále k tomu obrubníku aby snížil odstředivou sílu působící na osoby v autě) . Pokud za ním jede auto 70 musí zpomalit rovněž a kdo zpomalovat nehce… Číst vice »
Koukám, že trpíte samomluvou…
Oba odkazy jsou totožné a ukazují křižovatku již po radikálním zúžení … ano, bývala to krásná křižovatka, kde se jezdilo přiměřenou rychlostí velkými oblouky, teď se musí až do středu křižovatky a téměř zastavit …. svým způsobem to možná bezpečnější je.
Do kopce není právě účelné brzdit auto dřív, než je to nutné.
Ovšem se směrem Lomnice-Semily souhlasím, ještě před cca 12-15 lety tam byl v tomto směru krásně plynulý bypass, současný „normový“ stav je děs.
Tak třeba se někdy za 100 let dočkáme další části přeložky 🙂
https://mapy.cz/s/kacudatuhe
Hmm, nastoupat 60 výškových metrů na vodorovné 300m vzdálenosti? To je 20% stopání.
1) V obcích lze nainstalovat úsekové radary. Ovšem to by se muselo chtít městům se podělit o peníze – v současnosti to je tak, že pořízení a provoz radaru platí příslušná obec, ale výnosy z pokut inkasuje nadřízená obec s rozšířenou působností.
2) Jakou hlavní v Bořkově potřebujete? Při odbočování doprava (Slaná-Košťálov, Košťálov-Semily, Semily-Slaná) máte přednost vždy a doleva (v obráceném směru) ji musíte dát taky vždy. A za posledních osmnáct let tam není hlášená žádná dopravní nehoda, která by byla zaviněná nedáním přednosti v jízdě.
Tak to dá samozřejmě rozum, tam, kde namísto luk, polí, lesů a sadů bude 10m široký asfaltový pás s deseri tisíci aut denně, zůstává příroda v podstatě v původním stavu a žádný zásadní vliv to na ní rozhodně, ale rozhodně mít nebude.
Ještě že máme tak sofistikované procesy a úředníky, kteří po dlouhém zkoumání dojdou k tomuto naprosto logickému a jedinému možnému závěru!
Super, už aby to bylo!
A ještě změnit ten kousek I/35 z třípruhu na čtyřpruh. Jsme pro srandu celé Evropě. Dá se to schovat do zářezu, kde je to nutné…
No, pro srandu celé Evropě opravdu tak trochu tu a tam jsme, ale že by to bylo kvůli tomu, že nevede čtyřpruh z Turnova do Rovenska pod Troskami či do Zeleného háje, to si nejsem úplně jistý.
Protože souvislý čtyřpruh z Chrastavy do Valašského Meziříčí bude na kousku přerušen kvůli narušenému výhledu z Trosek.
No vidíte, někdo třeba považuje výhled z Trosek za mnohem hodnotnější statek, než možnost dovézt si co nejrychleji pozadí z Chrastavy na Valašsko.
Až na to, že z Trosek by ta D35 vidět být nemohla, protože by byla schovaná za terénní vlnou Václavského potoka…
Z Turnova do Hradce
od Úlibic do Hradce to bude D35
Než čtyřpruh je potřebnější třípruh s MÚK v celé délce I/16 Úlibice-Kosmonosy
Ten třípruh místo čtyř pruhů, je opravdu pitomost nejvyššího stupně. Bohužel si to prosadili různé vyděračské ekologické organizace.
To je v dané oblasti skutečně důležité, zkuste dnes jet do Semil, btw okresního města, což Turnovsti špatně nesou již roky, a pojedete větším či menším obloukem kolem Kozákova a pěknými serpentýnami. Takže +1.
Jezdím vlakem. 🙂 Zatím. Ale jestli budeme nadále přednostně zlepšovat i dálková spojení po silnici, tak nevím. Krajina zaplavená auty…
Taková Praha – Semily vlakem, je můj každodenní sen!
A teď vážně. SM, ale i Lomnice a v neposlední řadě Turnov(ské centrum a náměstí) si tuto přeložku navázanou na novou I/35 zaslouží víc, než děti odměnu za pěkné vysvědčení.
Aktuálně, podle posledního sčítání dopravy z roku 2020, je v Bělé u Turnova cca 6200 aut, je tedy otázkou, co těch 15000 aut na Náměstí Českého ráje v Turnově generuje. Navíc, záměr přivaděče končí v Zeleném Háji a nabízí se tudíž otázka, co bude dále? Přitom, Turnov měl už od roku 2014 mnohem levnější řešení a to i bez přeložky I/35, bratru za cca 1/10 částky za nový přivaděč.
Tři základní školy v této části města
Ze Zeleného háje „dál“ nic vysokokapacitního už být nemusí, protože třetina dopravy se tam odkloní na Lomnici a zbylé dvě třetiny se téměř rovnoměrně rozdělí pod Slanou mezi směry Jilemnice a Semily. A obrovsky se uleví Tatobitům, Lestkovu, Mírové, Loktuši a Bělé – a zejména řidičům, kteří těmito šílenými zatáčkami s prudkým klesáním a stoupáním musejí denně jezdit.
Jojo, až se to postaví, nastane ve všech zmíněných městech a jejich širokém okolí dopravní ráj.
Jistě, ale jak pro koho.Bude ještě větší porblém s parkováním, bude větší provoz a v neposlední řadě vybrané pokuty za parkování budou plnit městské pokladny.
A to si dovedu představit, že ze Slané od školy zmizí informativní radar a bude nahražen radarem s výběrem .
To snad mohou udělat už teď. A určitě nebude do Semil jezdit víc aut, jen kvůli tomu, že to bude o 5 minut kratší a nebudou muset skákat na kostkách přes turnovské náměstí.
Těch aut bude určítě více protože ta cesta bude nejen rychlejší ale také provozně přívětivější. Nikdo (někdo možná jo, ale to spíš jde o rozměrnější a těžší vozidla ) kdo jede od Turnova do Semil touto stranou Kozákova nejezdí až Na Zelený háj aby odbočil až tam ale jezdí přes Bačov.
Semily-Lhota-Kozákov-Loktuše-Mírová-Turnov A bez průjezdu přes náměstí to holt z tohoto směru většinou nejde.
Mohou, ale ty radary stojí peníze a musí být předpoklad, že se investice vrátí. Já osobně bych ho tam dal už dávno a nikoliv až do Slané, ale už do Hořenska na tu rovinu kde si spousta řidičů s 50kou hlavu neláme a je jedno jestli jedou dolů nebo nahoru.
Mám chuť se vsadit, že oblast mezi Turnovem, Harrachovem a Novou Pakou znáte leda z mapy a že vůbec nemáte šajna o tom, jaké tam jsou přepravní potřeby a přepravní kapacity. Jo, až bude existovat třeba železniční trať údolím Jizery ze Semil a až do Vrchlabí, pak to bude vypadat úplně jinak. Teď prostě ten sever nemá kvalitní pozemní spojení a odhaduji, že to věčné rozjíždění, brzdění a zatáčení osobních i nákladních aut a autobusů na těch místních křivolakých silničkách sežere dvakrát víc paliva (a opotřebuje dvakrát tolik brzdy a pneumatiky), než kdyby tam stála přímější trasa s plynulými oblouky.