Nová silnice do Polska. ŘSD vybírá z pěti možných tras. Podívejte se, kudy mají vést

Silnice I/43 u Dolní Lipky v místě, kde má končit budoucí rychlostní silnice S8. Foto: Google Street ViewSilnice I/43 u Dolní Lipky v místě, kde má končit budoucí rychlostní silnice S8. Foto: Google Street View

ŘSD čeká nyní debata s obcemi v regionu, kudy je možné novou silnici vést

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má zpracovanou studii o možném vedení nové silnice, která by napojila českou silniční síť na budovanou rychlostní silnici z polské Vratislavi do oblasti Kralicka.

Zpracovala ji společnost PUDIS. Řeší jak dvoupruhové uspořádání s návrhovou rychlostí 90 km/h, tak i třípruhové nebo čtyřpruhové uspořádání s návrhovou rychlostí 110 km/h. Ve všech případech půjde o nové silnice o délce 20-30 kilometrů s náklady na výstavbu výrazně přesahující 10 miliard korun.

„Studie je v základním konceptu hotova a bude se projednávat v území. Je to materiál k jednání o výběru nejvýhodnějšího koridoru,“ řekl generální ředitel ŘSD.

Jednotlivé varianty se liší hlavně tím, kde začínají. Některé počítají se začátkem trasy ještě na území Olomouckého kraje, jiné v Pardubickém kraji.

Možné trasy pro napojení polské silnice S8 v Česku. Foto: ŘSD

Varianty napojení na S8

Varianta Z: Začátek trasy je na uvažované okružní křižovatce (součást stavby I/43 Lanškroun, obchvat) mezi Lanškrounem a Albrechticemi a konec v místě přeshraničního propojení s Polskem v Dolní Lipce.

Varianta JZ: Začátek trasy je na uvažované MÚK Staré Město (součást stavby D35 Staré Město – Mohelnice) a konec v místě napojení na var. Z u Mezilesí.

Varianta JV: Začátek trasy je na uvažované MÚK Staré Město (součást stavby D35 Staré Město – Mohelnice) a konec v místě napojení na var. JZ u Lubníku.

Varianta VZ: Začátek trasy je v MÚK Postřelmov – jih (součást sil. I/44) a konec v místě napojení na var. Z u Heroltic.

Varianta VV: Začátek trasy je na sil. I/11 u Klášterce a konec v místě napojení na var. Z u Bukovice

Detailní nákres tras je v tomto souboru (33 MB)

Studie připouští u většiny tras možné problémy i odpor obyvatel proti stavbě. Jako nejvhodnější označuje variantu JZ, která podle autorů zajišťuje i dopravní obslužnost i pro hospodářsky slabší oblast Králicka. Neřeší jen tranzit.

Polsko aktuálně staví silnici S8 na dvou úsecích z Vratislavi do Kladska, úsek na hranice je zatím v projektové přípravě.

Poláci se přibližují Česku s další rychlostní silnicí. ŘSD řeší, jak ji u nás napojit

Tagy Ředitelství silnic a dálnic ŘSD rychlostní silnice S8 silniční spojení s Polskem
42 komentářů