Nová průmyslová zóna na Rychnovsku už získává obrysy. Přibudou silnice i železnice
Vizualizace průmyslové zóny Solnice–jih. Zdroj: Královéhradecký kraj
Nově bude silnice v zóně podcházet železniční trať v osm metrů hlubokém zářezu.
Jenom zdvoukolejnění úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň je ve hvězdách. Úsek Pardubice – Hradec Králové se staví skoro 10 let a zdaleka není hotovo.
😞😞😞
S názory že by se měla víc podpořit železnice souhlasím. Bude se moci vozit více hotových aut a proto je potřeba postavit nákladní nádraží Lipovka, elektrizovat trať a až bude možné sestavovat dvakrát tak dlouhé vlaky díky nádraží odveze se víc aut vlakem a snad se uvolní se i kapacita trati, takže se tam vejde i více osobních vlaků. Nevím zda si někdo představuje, že se budou vozit díly. Teoreticky by to šlo, ale musí to být levnější. VW je firma, která podniká, když zkrachuje, průmyslovou zónu zavře. Firma na místě vyrábí finální produkt (což je docela plus – není… Číst vice »
Na Superb už v Kvasinách není kapacita.
Pokud budeme takto uvažovat se závěrem,že všechno na železnici je drahé a na silnici levné a kombinovaná doprava je nemožná,prostě že s přechodem přeprav na železnici dojde ke krachům a nezaměstnanosti,tak pak neslibujme občanům ani EU,že výrazně snížíme emise skleníkových plynů.
Hmm,i kdyby se v EU zakázala veškerá doprava, tak ubydou stěží 3% emisí skleníkových plynů.
Ano, to je logika hodná žáčka páté třídy obecné školy, který právě přinesl ze školy čtyřku: „Ale tatííí, některý děcka to maj’ eště horší!“ Osvícený rodič by na to měl odpovědět jediným možným způsobem: „Aha, takže až se ostatní děcka pudou utopit, tak pudeš s něma?“
Takže ohledně železnice jsou to zase jen nenaplněné sliby, ostatně stejně jako celá modernizace trati z Hradce do Kvasin. Kolik let už platí, že se příští rok začne?
Já bych to tak tragicky neviděl. Železnice bude elektrifikována a vznikne nová hlavně nákladní stanice Lipovka. V podstatě bezprostředně vedle průmyslové zóny. Takže potenciál železnice pro přepravy zboží masivně vzroste.
Nebo jste čekal, že tam někdo bude stavět trať na 160km/h ?
Hlavně, aby to už konečně bylo. Zatím jen samé sliby a skutek utek a SŽ termín se neustále posouvá.
Bezprostředně vedle průmyslové zóny potenciál železnice pro přepravy zboží masivně vzroste, ale ve skutečnosti, stejně jako v jiných průmyslových zónách s přítomností železnice, se přeprava uskuteční jen kamiony..
Rychnovsko je i s širým okolím plné zahraničních dělníků a politici, kteří podle vzoru Mstilouše Zlomana tento zdroj tlaku na dovoz další levné pracovní síly vytvořili, se podle vzoru Mstilouše Zlomana budou chvástat, kolik pracovních míst vytvořili a podle stejného vzoru budou žádat tvrdší přístup k těmto zahraničním dělníkům. Zisky pak prostřednictví nejrůznějších investičních institucí odejdou do nadnárodních bankovnívh korporací. Velmi moudrá investiční politika, taková Grérg-Zlomanovská, což?
Když se místním k lopatě a do buňky nechce, tak kdo jiný by to měl dělat? Vy to děláte?
Neřešitelný problém vnímaný i širší veřejností nastává většinou až ve chvíli, kdy se po jakémkoli omezení výroby stanou z těch gastarbeiterů nezaměstnaní bezdomovci.
Ono to je vůbec taková socializace ztrát, privatizace zisků. Je fajn, když někde fabrika má lidi, ale typicky gastarbeitři jsou mladší svobodní chlapi (a žádní myslitelé to taky nejsou, to by nedělali v montovnách, ale třeba programátory) a jejich mimopracovní zábava tomu odpovídá: chlast a, pokud jsou trochu temperamentnější, tak rvačky. Řešení je buď to, co mají na Arabském poloostrově: ztratíš práci, tak máš nějakou dost krátkou dobu na to, abys odjel domů a hotovo. A nebo masivní nasazení automatizace, kdy tihle gastarbeitři nebudou potřeba. Což bych preferoval, koneckonců by nás to posunulo více k vyspělým zemím, ale tlak šéfů… Číst vice »
Což by legislativně minimálně u těch, co by pocházeli mimo EU, šlo jednoduše řešit deportací, Rumuny a Bulhary v továrnách na perníku je vykazovat složitější.
Nehodlám navrhovat řešení, na to jsou tu pomazanější hlavy; nicméně čím je taková hlava ve zdejší řídící hierarchii výš, tím méně toho řeší, a ty úplně nejvýš neřeší vůbec nic – kromě malých domů sobě a svým mafiánským loutkovodičům. Řešení by se určitě našla, kdyby se chtělo. (Represi typu vyvážení bezdomovců bez bot městskou policií do lesů za město jako v Mladé Boleslavi za řešení nepovažuji.)
A co když je místních nedostatek?
Ten nadpis je hodně zavádějící.Ano,přibude téměř 10 km silnic s perfektními parametry,ale žádná nová železnice,pouze její stavbou silnic vynucená přeložka.A postrádám nějaký terminál kombinované dopravy v té průmyslové zóně,kam by směřovala přeprava automotive po železnici.Takže navzdory všem proklamacím bude po železnici realizována jen část přepravy hotových aut,plechy do skladu (odtud po silnici do automobilky) a možná ty převodovky.Stovky kamionů denně tam zůstanou nebo přibudou.Navíc ty nové silnice s nutným nevyužitelným záborem ve svém okolí zaberou větší plochu než seřaďovací nádraží v České Třebové.Takže dobře to děláme!
Přesně tak. Bez modernizace železnice z Hradce až do Solnice + bez navazujících obchvatů měst se doprava výrazně zhorší.
Plechy do Kvasin nejezdí. ŠKODA má lisovny pouze v Boleslavi. Do Kvasin směřují hotové výlisky. Část z Boleslavi, část z Německa a část od dodavatelů v ČR a okolí…
O výstavbě průmyslové zóny se rozhodovalo asi tak před deseti lety kdy převládal názor, že aut se bude vyrábět čím dál tím víc. Tlaky EU na automobilový průmysl však způsobují jeho úpadek a nyní lze s jistotou říci, že investice státu do nové průmyslové zóny u Solnice, tedy u Kvasin, je zcela zbytečná a nedává smysl. V podstatě vyhozené peníze.
Se závěrem postu plně souhlasím, ale toto tvrzení „Tlaky EU na automobilový průmysl však způsobují jeho úpadek…“ je přinejmenším hrubě zjednodušené. Řešení současných globálních civilizačních problémů – resp. té jejich části, kterou zapřičiňuje doprava – nespočívá v elektromobilitě a dalších politicky průchodných myšlenkách/slibech, ale v zásadním omezení individuální automobilové dopravy.
*v zásadním omezení individuální dopravy a mobility.
Ano. Téma článku sice souvisí s automotive, takže jsem reagoval v užší souvislosti, ale globálně vzato je tato formulace přesnější. Zvlášť kdybychom pod pojem „mobilita“ zahrnuli i migraci, ale to už jsme OT… Politicky průchodné řešení příčin (a koneckonců i následků) migrace všeho druhu – myslím tím politicky průchodné do té míry, aby se na něm shodla většina lidstva – je ještě větší sci-fi než řešení kolapsu životního prostředí a vyčerpání surovin, ke kterým individuální doprava přispívá zásadní měrou. Jedeme proti zdi, na plný plyn a bez brzd. „Zelená“ mobilita není nic jiného než předstírání, že před námi žádná zeď… Číst vice »
Kraj dělá za posledních několik let super práci v podpoře infrastruktury, ale stát trochu pokulhává.
Je super, že se výrobní zóna rozvíjí, ale bez obchvatu Rychnova a Častolovic (+ Solnice a Kostelce) bude rozvoj polovičatý. Jako kulhavý sportovec.
Ty silniční obchvaty Rychnova a Častolovic jistě, ale jak kdysi kraj uvažoval, zcela jistě by dopravě odlehčilo vybudování železnice Solnice – Dobruška, pořád se teoretizuje nad úkolem co možná nejvíce převést nákladovou dopravu ze silnic na vlaky.
A ta trať Solnice-Dobruška nějak pomůže k vožení převodovek ze Solnice do Mladé Boleslavi? Normálně bych to bral přes Týniště, Hradec a Nymburk, elektricky. Jen udělat tu trolej…
A jak pomůže přepravě převodovek do MB obchvat Opočna?
Pokud jde o dálkové přepravy po 1/14, tak těm obchvat Opočna nepomůže. Stejně tak jim nepomůže propojení dvou lokálek, když jim nepomáhá již existující trať z Týniště do Náchoda.
Pokud jde o místní dopravu v rámci okresu: Nahrazovat vlakem tuhle, když se nezvládá ani dálková?
Místní obyvatelé v Opočně budou rádi, když nebude muset všekerá doprava tudy: https://mapy.cz/s/porobuzuno
Převodovky se vyrábějí ve Vrchlabí, v Solnici se dělají auta.
To já nezpochybňuji.Ale pan Kocurek píše,že to pomůže..Pro přepravy z Vrchlabí po železnici je nutné učinit něco úplně jiného.
Zkuste nadhodit, co to je?
Dle mého názoru je to trolej do Týniště přes Trutnov a také trolej do Mladé Boleslavi.
Jenže do Boleslavi je nevíc potřeba trolej z Numburka a Bezděčínská spojka.
Ve Vrchlabí je ten problém, že do fabriky nevede vlečka. V minulosti se hotová auta nakládala ve stanici. V devadesátkách jezdil každý den vlak s karosériemi z Boleslavi do Vrchlabí a tyto karosérie se také překládaly ve stanici.
Taky často ty karoserie dojely špinavý a poškozený. Auta skončily s povinnýma zimníma pneumatikama.
Taky jsem pro podporu železnice a snahu co nejvíce materiálu a produktů převézt po železnici. Ze slibovaných projektů modernizace a elektrizace trati HK-Solnice zbyly jen oči pro pláč. Dokonce i trať HK-Třebechovice (která pak může pokračovat i na Choceň a koridor) se nyní komplikuje a realizace posouvá.
Třeba někdo znovu opráší projekt Drah Orlických hor.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A1hy_Orlick%C3%BDch_hor
Nežijeme ovšem v 19. století – z pohledu té vize bohužel. V současnosti nikdo nic takového stavět nebude – vždyť nejsme schopni postavit ani mnohem potřebnější a rozsahem nesrovnatelně menší stavby!
Tak jistě, dal jsem to sem spíš jako kuriozitu – s tím, že ještě kolem roku 2005 se to ale prezentovalo jako reálný projekt a hledali se sponzoři pro vypracování feasibility study.
Na netu to visí dodnes:
http://www.orlickehory.net/aktuality/destne_vlak.htm
Hlavními propagátory byly dotčené obce, firma SSŽ a prý dokonce i automobilka.
Zajímalo by mě, jestli a s jakými závěry někdo přemýšlí o budoucnosti českého automobilového průmyslu. Řekl bych, že budoucnost průmyslových zón podobných té popisované v článku je přinejmenším nejistá.
Jakože přijde zákaz prodeje elektromobilů spolu se zákazem soukromého vlastnictví dopravních prostředků, aby byl i Jančura zlikvidován?
Nepřijde žádný zákaz.Ale např. ty převodovky nebudou mít odběratele.
Nekrmit trolla.
To je jistě pravda, ale pak je možné to automotive nahradit něčím jiným. Jo, otázka je, čím.
Ale tářit se, že pokud kiksnou automobilky, tak nastane konec světa, to ne.
Postačí se podívat,kolik lidí zaměstnávají a kolik odvádí na daních…
„Jo, otázka je čím.“ No, to je přesně otázka, kterou máme dnes a denně (a měli jsme celých 34 let od převratu) klást politikům; jejich povinností pak je hledat na ni odpovědi a naším právem nevolit ty, kdo tuto povinnost ignorují nebo přímo popírají. Když se po rozpadu SSSR a ztrátě sovětských trhů prakticky ze dne na den začala hroutit finská ekonomika (1995: 17% nezaměstnaných), tak si vedoucí představitelé finských politických stran a dalších institucí společně sedli a dali si za úkol vymyslet strategii, jak z toho průseru ven. Rozhodli se, která průmyslová odvětví stát podpoří a která nechá, ať… Číst vice »
Opravte si prosím hned první větu:
„Příprava nové průmyslové zóny u SOLENIC…“
Přesně tak! Je to ta SOLNICE.
Ano, zrovna jsem na to chtel upozornit. Solenice jsou na Pribramsku, trochu me to zmatlo
Asi se moc nesnaží, ta chyba v textu pořád je.
No sláva, opraveno…