Automobily Silnice

Po dálnicích až 140, vyšší pokuty a body smskou. Stát mění pravidla a tresty pro řidiče

Policejní kontrola. Ilustrační foto: Jan Sůra
Policejní kontrola. Ilustrační foto: Jan Sůra

Ministerstvo dopravy chystá zásadní změny v bodovém systému.  Návrh už odeslalo do meziresortního připomínkového řízení jako novelu zákona o provozu na pozemních komunikací. Po projednání ve vládě budou mít konečné slovo poslanci a senátoři.

Podle ministerstva jde o kompletní revizi současného systému trestů za přestupky proti pravidlům silničního provozu včetně revize bodového systému. „K navrhovaným změnám se přistupuje s cílem zvýšit bezpečnost silničního provozu,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Ve velké části přestupků dochází ke zpřísnění trestů a zvýšení pokut, současně dává novela zákona více pravomocí policistům vyřešit přestupky na místě.

Nově bude výše pokut namísto stávajících sedmi pásem rozdělena jen do čtyř, přestupky budou rozdělené podle typové závažnosti. „Dochází k rozšíření jednotlivých pásem tak, aby bylo vzhledem k okolnostem spáchání přestupku a individuálním poměrům pachatele možno uložit tvrdší pokutu než dnes,“ uvedlo ministerstvo. Více se bude lišit rozdíl mezi pokutou udělenou na místě a ve správním řízením, řešení pokuty přes úřad bude dražší než dosud. Za prohřešky v nejdražším pásmu (například jízda pod vlivem návykových látek) bude pokuta 25 000 Kč až 75 000 Kč.

S výjimkou nejmírnějších pokut v prvním pásmu nebudou mít už policisté možnost stanovit výši pokuty podle toho, jak se jim zachce. Nově budou sazby za pokuty zcela pevné. „Výše ukládané pokuty tedy již nebude na zvážení policisty, čímž bude dosaženo sjednocení přístupu a snížení korupčního rizika,“ vysvětlilo ministerstvo. Novinkou je dále navyšování sazeb pokut na dvojnásobek, pokud byla spácháním přestupku způsobena dopravní nehoda. Nejvyšší možná výše pokuty bude omezena na 100 000 Kč. U nejnižších pokut půjde snížit pokutu až na jednu pětinu dolní sazby (ta bude dva tisíce korun).

Podle návrhu přibude dopravních přestupků, které lze řešit na místě. V Praze má dojít k přesunutí agendy projednávání přestupků z magistrátu na úřady městských částí. Velkou změnou projde bodový systém, který se změní po dvanácti letech. Ministerstvo připouští, že současný systém je už nepřehledný. Nově budou jen dvě pásma bodů: 6 a 4 body. Za nejlehčí přestupky se už body nebudou udělovat. Současně ale dojde k prodloužení doby, na kterou se ukládá zákaz řízení za vybodování a zvýšení bodového postihu za některé prohřešky

V případě způsobení dopravní nehody, při níž došlo k těžké újmě na zdraví nebo smrti, má dojít k zákazu řízení na 6 až 18 měsíců. Řidiči mají být o stavu bodů lépe informování: za každé odečtení jim má přijít textová zpráva na mobil či e-mail.

Přísnější bude stát u takzvaných „řidičských průkazů na zkoušku“, tedy u začínajících řidičů. Do dvou let od získání prvního řidičského oprávnění budou mít řidiči možnost spáchat přestupky jen za 6 bodů, poté přijdou o řidičský průkaz. Důvodem je vysoká nehodovost mladších řidičů. Policie získá současně větší možnosti zabavit řidičský průkaz.

Novela řeší i tradiční nešvar českých řidičů: nedodržování bezpečné vzdálenosti. Novela zákona navrhuje pokutu 2500 až 10 000 Kč za situaci, kdy při rychlosti 80 km/h má řidič menší odstup než třicet metrů. Pro řidiče nákladních vozidel budou pravidla ještě přísnější.

Současně umožní zvýšení rychlosti na dálnicích na vybraných úsecích až na 140 kilometrů v hodině.

Ministerstvo dopravy předpokládá platnost nového zákona od srpna příštího roku.

Hlavní přehled změn a jejich vysvětlení naleznete v důvodové zprávě k novele zákona, kompletní přehled změn pak zde.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr766
Host
petr766

To je asi to jediné, co neschopný Ťok umí – zvyšovat pokuty, postihy řidičů, poplatky. Nic víc. A ta hloupější část občanů tomu ještě bude tleskat.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Kdekdo tu v diskusi tvrdí, jak si kvůli této novele stát namastí kapsu na nebohých motoristech. Jenže to by ty pokuty někdo musel vybírat. Věřte tomu, nebo ne, ale na některých silnicích platí zákon prérie a plynulosti provozu nelegálními rychlosti není co vytknout.
Kdo jezdí pravidelně večer po I/3, dá mi za pravdu. Benga jsem tam za posledních 5 let nepotkal a běžně používaný limit 110 km/h je tak akorát.

Bunda
Host
Bunda

Co je to za svobodu slova , když článek čeká na schválení?

Jen tak
Host
Jen tak

Jaka svoboda slova? Uvedomujes si, ze jsi na soukromem webu, tam se na zadnou svobodu slova nehraje?

Bunda
Host
Bunda

No jasně zvyšte pokuty a zabavuje ridicaky,a kdo na vás potom bude makat,a jaký rozdíl že tvrdší postihy pro řidiče náklaďáku??? Pěkná kravina, stejně jako páteční zákaz pro kamiony o prázdninách,a stále budou tvrdit že tak to je v Německu a jiných zemích,ha ha výplod neschopného ministra dopravy.A dálnice D1? Nekonečný příběh,totální neschopnost ministra tak si říkám za co bere peníze,já musím makat abych měl na chleba a co on???

liberal shark
Host
liberal shark

Omezení jízdy nákladních vozidel o prázdninách bylo už před 35 lety, když jsem dělal řidičák na C.

Jen tak
Host
Jen tak

tak nějak dlouhodobě se ví, že kamionáci jsou .. takoví trošku zaostalejší.

zadnyho jsem doted neznal, nicméně potvrzuješ, ze ta myšlenka má reálný základ.

Jen Tak
Host
Jen Tak

Nezapoměňte na zvýšení pokut Ťokem v dalších volbách. ANO?

petr.r
Host
petr.r

ano a preference ANO stoupne na 45%, nebot my slušní řidiči máme už olný zuby těch, co si myslí, že jim patří vše.

Bunda
Host
Bunda

Těm co patří vše mě taky štvou,ale Tok rozhodně né.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Ať žije nesystémovost, ať žije populismus….
Zákon o silničním provozu zavede (má zavést) asi 10 nových přestupků a pak budou všichni řvát, kolik na to bude potřeba úředníků…. Klasický vzorec „politika a doprava = doleva“

FlyingJ
Host
FlyingJ

100km úsek projede auto rychlostí 130 km/h za 46 minut.
Auto jedoucí rychlosti 140 km/h ho projede za 43 minut.
Tady ale většinou půjde o několikakilometrové úseky, úspora tak bude maximálně v řádu sekund. Proto nerozumím proč vláda řešit takové blbosti, když se fakticky nezmění vůbec nic, jen dopravní značení.

skyisblue
Host
skyisblue

Tohle je neustálý argument odmítačů zvýšení rychlosti – ukázky, že zrychlení nepovede k časové úspoře. Napadlo Vás někdy, že důvodem jízdy rychlostí nad zákonným limitem není časová úspora, ale jednoduše komfortní pocit z jízdy? Že rozdíl mezi 130 a např. 150 není časový, ale ten, že ve 150 s autem vhodným pro vyšší rychlost vnímáte jízdu (naopak při 130 u velké části aut nevnímáte rychlost, protože je nerozpoznatelná), vnímáte lépe provoz, protože jste pozornější? Je to o psychické pohodě při jízdě a pozornosti řidiče, jde hlavně o subjektivní pocity z jízdy a komfort. Změna dopravního značení tak řeší to, že… Číst vice »

Ondra
Host
Ondra

„důvodem jízdy rychlostí nad zákonným limitem je komfortní pocit z jízdy“ – větší žvást jsem letos v diskuzích ještě něčetl, to je kandidát na pitomost roku!

skyisblue
Host
skyisblue

A Vy potřebujete mít pořád nad sebou stát, který Vás chrání? Vaší základní povinností je přizpůsobit svou jízdu podmínkám a stavu silnice. Nikdo normální nepojede nepřiměřeně rychle na přeplněné dálnici, naopak nevím, proč by mi měl zákonodárce bránit jet vyšší rychlostí na prázdné, suché a kvalitní dálnici, kde jízda ve 130 km/h je opravdu ubíjející.

liposh
Host
liposh

Popravdě, ale dnešní moderní vozy ale nejsou koncipovány na vyšší rychlosti. Vím jak jsou zpřevodované. Ekonomicky se s nimi dá jet tak do 110 kmh. Když jedete 130 kmh, už ničíte vůz, svou peněženku a vzduch. Pokud vy máte 30 let staré BMW M3, tak věřím, že tomu ty rychlosti nesvědčí, ale jste ojedinělý úkaz. Za mě osobně říkám povolit 100 kmh na normálních silnicích a nechat 130 na dálnici.

Jen tak
Host
Jen tak

Ro je smaozrejme nesmysl … je to presne naopak. Dnesni auta maji extremne dlouhe prevody, ktere naopak doslova volani “jed rychle, at moror neni podtocen”

Jen tak
Host
Jen tak

Ja treba ani tak nepotrebuju stat nad sebou… ale potrebuju, aby stat stal nad lidmi aˇjakovy, kteri jsou hrozbou pro ostatni.

petr.r
Host
petr.r

jaký žvást, sice s tím nesouhlasím stou rychlostí, ale komfort tam je, protože když řadíte 6 při 150, je radost a komfort z jízdy uplně dokonalá.

FlyingJ
Host
FlyingJ

Nejsem odmítač zvýšení na až neomezenou rychlost, pokud by naše dálniční síť měla kvalitu a kapacitu. Ale zvýšení o 10 km v hodině na krátkých úsecích odmitám. Ok, komfort beru ale troufám si říct že pro většinu aut jezdících po našich dálnicích vyšší rychlost=vyšší komfort neplatí. A rychlostní limit je kompromis pro všechny vozidla využívající dálnici. Navíc mezi řekněme 120 a 150 skokově skákají spotřeba a emise.
Jednoduše mi přijde že to přináší více škody než užitku.

skyisblue
Host
skyisblue

Díky za racionální příspěvek 🙂

Souhlasím, že vozový park v ČR není z velké části úplně dálniční, ale je to o tom, že rychle jedoucí musejí více předvídat a pomalu jedoucí musejí používat zrcátka a blinkry. Zvýšení rychlosti by samozřejmě nebylo dobré na D1, i když ne kvůli kvalitě (berme jako základ D1 po modernizaci, ne stav posledních nerekonstruovaných úseků), ale kvůli nedostatečné kapacitě, nebylo by dobré na původních R. Ale jak jsem psal níže, D3, D8, D11 a D5 (v závislosti na hustotě provozu, musely by být proměnlivé značky) by snesly plošné zvýšení rychlosti.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Po dálnici D8 nejezdím často, ale kdykoli jsem tam jel, tak minimálně úsek do Lovosic nebyl nikdy natolik prázdný (= kolony kamionů), abych tam využil rozdíl mezi 130 a 140 km/h. A „klapavá“ dálnice D11 mi zase až někam k Poděbradům nepřijde technicky tak dobrá, abych po ní jezdil více než 130 km/h. Je to opět pouze zbytečná vějička pro heslo „Ano bude líp“. V iDnes z toho udělají určitě titulní článek.

skyisblue
Host
skyisblue

U toho tématu je mi jedno, jestli z toho stranický tisk iDnes udělá titulní článek, aby se ukázalo, že „se maká“, protože to je nadstranické téma (litovat by se toho dalo jen, pokud by je kvůli tomu někdo začal/nepřestal volit). Ale např. na té D8 je 140 km/h od Kralup, případně Mělníka možné jezdit pravidelně, reálně od Mělníka by mohla být skoro pořád 160. Ty kamiony tam nejezdí tak, aby se mezi ně nedalo zařadit, problém je, že nikdo neuhne do pravého pruhu, i když je mezi kamiony mezera 1 km a více, a proto jede levý pruh konstantních 110-120.… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Klapavá D11? Kdy jste tam jel naposledy? Před 10 lety?

Jen tak
Host
Jen tak

Jezdim 140 bezne…. a teda na d8 nikdy nebyl problem…. zadne kolony kamionu jsem tam nepotkal.

A na d11 neco klape?

Josef
Host
Josef

No a ona ta spotreba to vlastne tak nejak sama resi, kdyz budou lidi jezdit rychleji, bude je to vic stat, takze ve vysledku stejne pojede vetsina lidi kolem tech 130 i kdyz by byla neomezena rychlost, protoze tu si tak nejak obcas zkusi, ale dlouhodobe ji jezdit nebudou, protoze spotreba.

coolio
Host
coolio

To proto až tam pojedeš 160 jako všichni normální, tak abys překračoval jen o 20 kmh a ne o 30, takže dostaneš nižší pokutu, až zas budou muset švestky plnit pokladnu.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

To platí možná tak pro SUV se silným dieselem, co jede těch 130 nebo 140 km/h na tempomat. Když ale máte těžké auto se slabším motorem, tak je fakt rozdíl, jestli (i na dálnici) o nějakých 10-20 km/h překročíte předpisy, nebo ne, abyste to rozjel do kopce.
A běda těm, kteří musí brzdit za autem (nebo autobusem), co jede do kopce 80 s plynem na podlaze jen proto, že předtím cestou z kopce řidič držel předpisovou rychlost.

Jen tak
Host
Jen tak

Koukam , ze tady se dneska sesla opravdu zajimava particka…

… rozjizdet se do kopce
… jel osmdesat, protoze se nerozjel

Mam pocit, ze vy jste naposledy ridil za prvni republiky

Desper
Host
Desper

Berte to jako snížení pokut

petr766
Host
petr766

Třeba proto, aby tam pak Kobra 11 nemohla kasírovat za naprosto minimální překročení rychlosti, když se tam dá jet v pohodě a klidu i více? A naprosto bezpečně.

skyisblue
Host
skyisblue

Nechápu, kde se bere v diskusích ten neustálý iracionální strach z jakéhokoli zvýšení rychlosti. 140 km/h na dálnici je v dnešní době standard, kterým jezdí každý, po většině dálniční sítě se dá při rozumném provozu jet v klidu a bezpečně 160 km/h, na D3 a většině D8 bych si dovedl představit i neomezenou rychlost, ty dálnice jsou v lepším stavu než většina německé sítě. Spíš nechápu, co se na tom musí „testovat“, jak řeší v Rakousku a jak asi budou i u nás (jenže kvůli Besipu a dalším organizacím u nás stejně nikde tu rychlost nakonec nezvýší, protože argumentace těchto… Číst vice »

skyisblue
Host
skyisblue

Ještě bych dodal, že na úsecích bez omezení v Německu se jezdí lépe ne kvůli kvalitě dálnice a řidičů (naopak nikde tak moc jako v Německu neblokují řidiči levý pruh pomalou jízdou), ale kvůli tomu, že člověk nekontroluje neustále tachometr, ale věnuje se za volantem opravdovému řízení. Tím se zvyšuje pozornost, řidič je méně roztěkaný a tím je jízda bezpečnější. Naopak při přejezdu hranic a nutnosti zpomalit začíná ochabování pozornosti, protože při 130 km/h v moderním autě má člověk pocit, jako by stál a v důsledku se zvyšuje únava.

Josef
Host
Josef

S tim souhlasim, v Nemecku mam pocit daleko volnejsiho rizeni, clovek jen sleduje auta kolem sebe a podle toho slape na plyn/brzdu. Nemusi se resit jakou rychlosti se jede (samozrejme tam, kde to je dovoleno)

Jen tak
Host
Jen tak

Vetsi nesmysl jsem uz dlouho nevidel 🙂

petr766
Host
petr766

+1

liberal shark
Host
liberal shark

Přestupkové řízení je formou řízení soudního. Vyšší zpoplatnění znamená jen další omezení práva občanů na soudní ochranu a spravedlivý proces. Zásadně nepřistupujte na řízení na místě nějakým pologramotným opicajtem s nulovým právním vědomím.

Jen tak
Host
Jen tak

Neoristupujte na policajta, ve spravnim to dostanete jeste s tisicovkou prirazkou…

To jsi chtel rict?

liberal shark
Host
liberal shark

Ve správním řízení nemusíte dostat vůbec nic, protože policie nejméně v polovině případů neunese důkazní břemeno :-).

petr766
Host
petr766

A někdo takový jako ty tady bude psát, že ostatní píšou nesmysly…

Ondra
Host
Ondra

Takže místo dosud, policií ČR tolerovaných, 160km/h se bude beztrestně jezdit 170km/h. To zcela odporuje tvrzení, že „K navrhovaným změnám se přistupuje s cílem zvýšit bezpečnost silničního provozu,“

petr.r
Host
petr.r

policie toleruje do 150.

liberal shark
Host
liberal shark

Ať se jezdí třeba 250, ale korektně.

Max80
Host
Max80

Hlupák platí za pokuty a blbec přichází o řidičák jen tak dál a konečně se zbavíme řidičů co za volant nepatří.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Obávám se, že Vaše představa o zbavení se řidičů, kteří za volant nepatří, je zcela lichá …

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Aha, tak při diskusi o změnách bodového systému zvýšíme na některých úsecích dálnic rychlost o 10 km/h. Co to má společného s bezpečností provozu, to ale netuším. V další etapě na vybraných úsecích v obcích také zvýšíme rychlost o 10 km/h. ?

liberal shark
Host
liberal shark

Hodnota nejvyšší povpolení rychlosti na dálnici má na bezpečnost PPK zanedbatelný vilv.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Tato problematika se řešila opakovaně a pro ilustraci dávám odkaz na článek z roku 2007, kde nějaké argumenty jsou :
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pruzkum-sto-tricet-na-dalnici-je-tak-akorat.A070223_140904_automoto_fdv
Jinak každé zvýšení rychlosti způsobuje to, že na zareagování na nečekanou událost potřebujeme více času, neboť se např. pro zastavení potřebuje delší úsek. To se týká předjíždění a případných nečekaných předmětů na silnici. No a když si vzpomenu na oblíbené vybržďování některými rádoby zkušenými řidiči, co stále někam pospíchají, tak bych zůstal u letitého zvyku.
A podle čeho soudíte vy, že má zvýšení rychlosti na bezpečnost zanedbatelný vliv?

Josef
Host
Josef

Ano zvyseni rychlosti logicky zvetsuje usek na zastaveni, bavime se tady ale o dalnicich, kde by nemel byt problem s predjizdenim, jelikoz pokud nejakej mamlas nenajede v protismeru, tak byste tam nemel nikoho potkat. Pokud se chceme zamerit na bezpecnost, tzn. snizit pocet usmrcenych, tak pojdme resit okresky, kde je nejvetsi podil mrtvych a nedebatovat o tom jak nebezpecny je zvyseni o 10km/h na statisticky nejbezpecnejsim typu silnice. Obecne mam pocit, ze tady u nas stale mame potrebu vymyslet tisic a jeden duvod proc neco nejde namisto toho, abychom se zamysleli nad tim jak to udelat aby to slo. Napriklad… Číst vice »

skyisblue
Host
skyisblue

Ve všem naprostý souhlas. Ještě bych k Josefovi doplnil, že při vyšší rychlosti musí každý dodržet větší odstup od vozidla před ním, takže logicky máte potom i větší prostor pro zastavení. Pokud Vám někdo vjede do cesty aniž by se podíval do zrcátka, tomu nezabráníte žádnou regulací, jen osvětou a tlakem na kvalitu řidičů a navíc s takovou možností musíte vždy dostatečně dopředu počítat, když se k někomu blížíte. @Josef: Přesně tak, než abychom se někam posunuli, tak pořád jen řešíme, proč něco nejde, respektive proč něco dělat jinak, když se to už desítky let dělá nějak (např. při stavbách… Číst vice »

liberal shark
Host
liberal shark

Ten odkazovaný článek neobsahuje žádné objektivní skutečnosti, jen subjektivní názory dvou skupin řidičů. Osobně najedu více než 30 000 km za rok za každého počasí na různých cestách. Jezdil jsem po celé Evropě, v USA i Kanadě. Nemám strach ze skušených řidičů i když jedou třeba 200, ale děsí mně ti, kteří nedávají blinkr, nedodržují bezpečnou vzdálenost, mění pruhy na poslední chvíli, jedou 120 v prostředním pruhu a telefonují za jízdy. Ti jsou skutečným zdrojem ohrožení. Co se týče náhlého objevení se překážek, tak je úplně jedno, zda jedete 130 nebo 140. Prostě to nestihnete. Na dálnici nemají překážky co… Číst vice »

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Celá Evropa má na dálnicích limit 130 km/h., jen Německo ne a Španělsko má 120 km/h. Ale za příklad budeme neustále dávat Německo. Proč to asi ti ostatní neřeší? I Rakušáci raději neslibují a zkoušejí nějak technicky a bezpečnostně posoudit případné zvýšení o 10 km/h. Zatím jsem tady žádný logický argument pro zvýšení rychlosti nečetl. Proč tedy měnit něco, co funguje? Tak málo stačí, aby volič sednul na koblížek?

skyisblue
Host
skyisblue

A Polsko má 140 km/h. Proč má Německo bez obecného limitu lepší čísla úmrtí v provozu než země s limitem? Slyšel jste také o tzv. montanském paradoxu? Myslím, že argumentů pro tady zaznělo mnoho. Argumentů proti (kromě argumentu „proč měnit něco, co funguje“ nebo emocionálních výkřiků „přibude mrtvých“) jsem zde tolik neviděl. Ale u nás všichni rádi ve všech oblastech utahují šrouby a zesilují represe. Musím ale hlavně reagovat na Vaši poslední větu, protože mě jako obrovského odpůrce koblihové strany dost nadzvedla – již jednou jsem psal, že nejde o téma, kde by hrály roli jakékoli stranické preference, takže by… Číst vice »

petr766
Host
petr766

To se divím, že se ti řidiči na německých dálnicích ještě nepozabíjeli. V obci se jezdilo 60 a to zdaleka ne v dobách, kdy nebyl velký provoz a nebyl s tím problém. Problémem není rychlost, ale nedostatečná infrastruktura.

Jakub Hora
Host
Jakub Hora

Stát patrně ztratil peníze na výstavbu dálnic, tak si zase musí nějaké nakrást 😀 ach jo

Jen tak
Host
Jen tak

A pritom by stacilo jezdit podle predpisu. Ono to ne i tak tezke.

Jakub Hora
Host
Jakub Hora

A kdo nejezdí bezpečně? Máme jedny z nejbezpečnějších silnic na světě, nechápu proč nás má stát buzerovat a okrádat

Butrusik
Host
Butrusik

Kdyz porušujete předpisy a dostanete pokutu, nikdo vás neokrada. Mate nejak popletené pojmy.

libertarianball
Host
libertarianball

Nesmyslná výše pokuty je krádež

Jen tak
Host
Jen tak

Zadna vyse pokuty neni krasez. Stacilo by jet podle predpisu, a nikdo te “neomrade”

Pokud prijmem nahodou tezi, ze to kradez je, onrasas se leda tak sam

ZlejDedek
Host
ZlejDedek

Nějak si nejsem jist, zda vůbec dává smysl reagovat na příspěvky napsané lobotomeckou svahilštinou, ale pokusím se. 1) Poměr trestu a provinění by neměl odporovat dobrým mravům. Něco mi napovídá, že pokud máme vyšší finanční postihy, než Rakousko a BRD, kde mají lidé 2,5-3 násobné příjmy, není tomu tak. 2) To že si policie přestupky vymýšlí, manipuluje s důkazy a všemožně se snaží řidiče „dojit“ nejsou ojedinělé úkazy. 3) Skutek splňující skutkovou podstatu přestupku není přestupkem. Zkuste to někdy ale vyřešit „na místě“. No Way. 4) Trestání bagatelních přestupků, (čímž není chráněn žádný zájem) je u nás běžnou praxí. 5)… Číst vice »

petr766
Host
petr766

Tihleti „experti“ jsou ještě schopni tvrdit, že pokuty u nás jsou nízké a že z pokut v Rakousku nebo Německu bychom se teprve složili…. (ač tam jsou většinou nižší)

Jen tak
Host
Jen tak

Jak te stat okrada?

ZlejDedek
Host
ZlejDedek

Až dochodíš školu a dostaneš první výplatu, podívej se na výplatní pásku.

Jen tak
Host
Jen tak

No, jedny z nejbezpečnějších silnic máme v případě, že do tabulky zahrneme asijské, africké, středoamerické a jihoamerické země… pak se opravdu objevíme aspoň v první polovině.

nicmene, pokud udelame žebříček „civilizovaných“ zemí, tak jsme ohledně dopravních zemí .. spíše na chvostě.

petr766
Host
petr766

A proč teda neustálé zvyšování pokut apod. nefunguje? Protože tím to není, problém je jinde, ale to si neschopný Ťok a další nikdy nepřiznají.

petr766
Host
petr766

Jo, třeba na ulicích, kde se v klidu jezdilo 40-50 km/h mám po nastříkání modrých zón jezdit 30. A to se argumentovalo tím, že se zvýšila bezpečnost, protože se zrušila místa blízko křižovatek atd. Ne, opravdu tam těch 30 nikdo nejezdí a světe div se, bezpečnost se nesnížila tím, že najednou jsme tu všichni v půlce oblasti „piráti“ a nedodržujeme nesmyslný limit

Jen tak
Host
Jen tak

jojo .. a ze tecfh penez se na pokutach vybere tolik, aby to zaplatilo aspon kilometr dálnice.

navíc velkou část přestupků ve finále řeší měšťáci – a pokuty vybrané měšťákama jdou do rozpočtu obce.

libertarianball
Host
libertarianball

Z jakých informací vycházíš že jsme z civilizovaných zemí na chvostě?

Okrádá mě například pomocí daní. Daně jsou ekvivalent výpalného u mafie. Tím hůř že stát s nimi nakládá netransparentně a neekonomicky

Jen tak
Host
Jen tak

No .. ono se stačí podívat na běžně dostupné tabulky (např.) počtu mrtvých / rok .

jojo, tyhle libertariánský kecy…. ty znám .. když jsem byl mladý tele, byl jsem taky takový .. ale on člověk většinou kolem 25 let zmoudří . 🙂

Romanero
Host
Romanero

Zajímavé, jak na železnici se zpřísňují normy a podmínky. Co bylo možné před pár lety, je na železnici dnes nemyslitelné. Každých 10 km/h navrch je draze vykoupeno vleklým jednáním, dodatečnými investicemi a ohyzdným stavbami (zdi, zábradlí). Ale silnice si žije po svém. To přijde jeden ministr a povýší část sítě o kategorii výš, čímž dojde ke zvýšení rychlosti o 20-40 km/h. A teď místy dalších +10. Přitom je to pořád ta stejná silnice se stejnými parametry.

Josef
Host
Josef

Tech 140 bude pouze na vybranych usecich, tam kde to bude bezpecne, zase do toho bude kecat milion lidi a ve vysledku to nebude nikde, jako to dopadlo se silnicemi pro motorova vozidla (dobrej napad, provedeni tragicky). Zadny zvyseni rychlosti presunem do vyssi kategorie nebylo, naopak jsme predtim meli dve ruzne kategorie silnic se stejnou maximalni rychlosti, takze presunem do vyssi kategorie se nestalo nic. Dokonce naopak doslo ke snizeni rychlosti na vybranych usecich, jako je D7 ke Kladnu, kde je nyni 110 namisto puvodni 130. A k tomu nebezpeci staci zajet po D5 za Rozvadov, dalnice se tam v… Číst vice »

Ondra
Host
Ondra

K těm popisovaným rizikovým faktorům přibyde další (dosavadní rizika neubydou) – zvýšení rychlosti, takže důsledky případných nehod budou ještě víc fatální.

Josef
Host
Josef

Zase z toho nedelejte takovou kovbojku, zvyseni o 10km/h o tolik ty nasledky nezvysi, pocet usmrcenych a tezce zranenych na dalnici je ve srovnani s ostatnimi silnicemi radove nizsi, z toho plyne, ze rychlost na dalnici neni ten nejvetsi problem, ktery tady mame.

petr766
Host
petr766

Jistě že ne.

Butrusik
Host
Butrusik

Zrovna ten úsek D7 ke Kladnu je nejpřehlednější, bohužel ministerstvo dopravy neni schopné zajistit úpravu dvou stávajících nájezdů, aby byly bezpecne. Levnější je dat na cely úsek 110.

petr766
Host
petr766

Naopak, mnohde rychlost klesla (130 – 110) i níže.

Partneři



CSCARGO
RSD