Nová plavební komora na Baťově kanálu po 90 letech. První lodě proplují v pátek
Nová komora Rohatec na Baťově kanálu (červen 2025). Pramen: ŘVC
                            
Vodní cesta se prodlouží o sedm kilometrů, lodě doplují až do Hodonína.

Vodní cesta se prodlouží o sedm kilometrů, lodě doplují až do Hodonína.
Za ty peníze do Baťova kanálu jsme už mohli splavnit Labe až do Pardubic, což by dávalo nejen turistický, ale i ekonomický smysl. Tyhle moravské rozhledny a plavební komory vstoupí do učebnic plýtvání veřejnými prostředky.
Komu / čemu tak důležitému ten kanál slouží – bude složit, že do něj jdou takové investice z veřejných peněz?
Slouží k přilákání turistů do krásného kraje slunce a vína. Ta investice se nakonec vrátí v podobě daní od služeb navázaných na kanál. Nedávno jsem si také zapádloval a bylo to příjemné.
Ve slozce doprava se utopi takovych penez, ktere s dopravou nemaji nic spolecneho az to boli.
Pane Stanjuro, dokud jsou penize na utapeni v kanalech, prosim seberte Kupkovi jeste vic penez.
Cyklisté do kterých se utápí ještě více peněz mají rozdílné od plavebního kanálu co?
Viděl bych 2 rozdíly – jízdou na kole lze řešit celou škálu dopravních potřeb, a jízda na kole je zdraví prospěšná, tedy podpora infrastruktury je zdůvodnitelná širším společenským prospěchem
Pádlování a veslování je také zdraví prospěšné.
Ty investice byly pro kanoisty?
Proc by jako nekdo nemohl dojizde po vodnim kanale do prace, k doktorovi, do skoly? Co treba Nizozemi? Navic vite jak to ekologicka doprava a jaky ma krajinotvorny prvek?
To napojení kanálu do Moravy u Rohatce vypadalo jako dokončené už 23.8.2025. Ten den podvečer bylo docela zajímavé to vyústění kanálu vyfotit z protějšího břehu Moravy. Už tenkrát tam nebyly žádné stroje, a za 2. hospodářským mostem svítila v dálce u nové plavební komory 2 červená světla. Z té dálky to vypadalo jako nějaké semafory pro lodě. Už koncem srpna ta jezdilo dost cyklistů i přes oba hospodářské mosty, ale přes jez u plavební komery to nešlo, tam byla ještě plotová zábrana. Škoda, že u článku není nějaká aktuálnější fotografie, jak to tam teď vypadá … 😉
Moc se těším až to půjde projet celé až do Kroměříže. Velká krásná věc. Super dovolená.
Vyhozené peníze.
Do veškerých vodních cest.
Po zrušení dol mi ty investice nepřijdou mimo, stupeň Děčín je jednoznačně dobrá věc pro dopravu a Baťův kanál je prostě turistická infrastruktura, kde se staví jedna komora za deset let. I to je podle mě akceptovatelné.
Jenom, aby byl Hodonín připravený na nápor turistů. Na náměstí byly za 8 měsíců pouze 3 akce.
Je určité riziko, že více turistů přivezou do Hodonína autobusy či vlaky, než lodě. Přece jen to přístaviště u Vesláku v Hodoníně asi nemá takovou kapacitu, jako tamní autobusové či vlakové nádraží? 😉
Turisti tam prídu práve kvôli kanálu, aj keď prídu vlakom či autobusom…
V tom případě je možná nebudou zajímat jen akce na náměstí, ale snad i v přístavišti „U jezu“. A tam se pořád něco děje, viz např. https://www.pristavisteujezu.cz/
Máte nepochybně na mysli Kanál Jana Antonína Bati. Protože tento kanál samozřejmě nepostavil Tomáš Baťa , nýbrž až již výše zmíněný Jan Antonín Baťa !!!
Stejně tak jako ve Zlíně Mrakodrap Jana Antonína Bati!!!
Taky se říká Masarykovo náměstí a ne Náměstí Tomáše Garrigue Masaryka.
Ramínko režiséra… Až půjdu do Divadla národa, na stěnu čerta, řeknu si: ano, zvítězili jste. Ale bude to vítězství Pyrrhy!
… po mostě Karla do divadla národa na stěnu ….
Ulice Milady Horákové. Naprosto běžná věc, je-li uvedeno jméno i příjmení. Naopak by to vypadalo docela divně.
Ano, jenomže Baťové byli dva! Jan Antonín Baťa zněkolikanásobil velikost firmy, rozšířil zahraniční pobočky! Jenomže měl smůlu na Beneše a svého nevlastního synovce Tomika z Toronta!! Ten ho obral o většinu majetku firmy Baťa !!!!! Kromě bolševiků !!!!
To je zajímavý názor! Ovšem tady jde si naběh! Ve Zlíně, to co založil Tomáš Baťa se jmenuje po něm, jako KNTB tedy Krajská nemocnice Tomáše Bati. Potom taky UTB tedy Univerzita Tomáše Bati (tu sice Tomáš Baťa nezaložil ale jen Školu práce) ale co vybudoval Jan Antonín Baťa, to nese neadresny název Baťův mrakodrap, Baťův kanál. Proč asi!??? Aby se na Jana Antonína zapomnělo a adoroval se jen Tomáš Baťa!! To je zbožné přání větve Tomika Bati z Toronta a zlínští politici a zastupitelé jim v tom vychází velice, velice vstříc!!! Oni mu totiž ukradli většinu majetku mimo ČSR… Číst vice »
Myslíme vodní cestu Otrokovice-Rohatec, kterou stavěl stát, a na nějž Baťa přispěl asi čtvrtinou peněz, aby se postavil dostatečně dimenzovaný pro přepravu nekvalitního uhlí 😀
Je pravda ,že náklady na kanál z části platil stát z Fondu zaměstnanosti ,ale bez Bati jeho peněz a hlavně jeho vize by mezi Rohatcem a Otrokovicemi stálo prd.
Já jsem rád, že tam nějaký spolek neudržuje nějakou lodní linku pod zaminkou VHD … a jak je to jako super ekologické
Jenomže to byl až Jan Antonín Baťa !!!!
Před čárkou ani vykřičníkem nepíšeme mezeru a předepsaná psychofarmaka je zapotřebí si brát i večer.
Jj přesně tak, nejde všechno spojit s t. Batou
Je vskutku tragické a absurdní, jake je dnes povědomí o Janu Antonínovi Baťovi!!!
Když se 80 % zlínských a mimo zlínských zeptáte, kdo postavil ten kanál nebo Mrakodrap , tak vám bez váhání odpoví , no přece Tomáš Baťa!!!!
Tragédie zaviněná bolševiky, Benešem a nevlastním synovcem, Tomíkem Baťou z Toronta!!!!!
Ale to se bohužel, díky větvi Tomika Bati z Toronta ve Zlíně a okolí děje dnes a denně.
Zcela záměrně a plánovitě !!!!!
Tento nový kus kanálu určitě nepostavil žádný z Baťů, ale spíš firmy najaté ŘVC? 😉