Nová plavební komora na Baťově kanálu po 90 letech. První lodě proplují v pátek

Nová komora Rohatec na Baťově kanálu (červen 2025). Pramen: ŘVCNová komora Rohatec na Baťově kanálu (červen 2025). Pramen: ŘVC

Vodní cesta se prodlouží o sedm kilometrů, lodě doplují až do Hodonína.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Za ty peníze do Baťova kanálu jsme už mohli splavnit Labe až do Pardubic, což by dávalo nejen turistický, ale i ekonomický smysl. Tyhle moravské rozhledny a plavební komory vstoupí do učebnic plýtvání veřejnými prostředky.

RDP

Komu / čemu tak důležitému ten kanál slouží – bude složit, že do něj jdou takové investice z veřejných peněz?

Jaroslav

Slouží k přilákání turistů do krásného kraje slunce a vína. Ta investice se nakonec vrátí v podobě daní od služeb navázaných na kanál. Nedávno jsem si také zapádloval a bylo to příjemné.

Zbynek

Ve slozce doprava se utopi takovych penez, ktere s dopravou nemaji nic spolecneho az to boli.

Pane Stanjuro, dokud jsou penize na utapeni v kanalech, prosim seberte Kupkovi jeste vic penez.

Miloš

Cyklisté do kterých se utápí ještě více peněz mají rozdílné od plavebního kanálu co?

RDP

Viděl bych 2 rozdíly – jízdou na kole lze řešit celou škálu dopravních potřeb, a jízda na kole je zdraví prospěšná, tedy podpora infrastruktury je zdůvodnitelná širším společenským prospěchem

N.N.

Pádlování a veslování je také zdraví prospěšné.

RDP

Ty investice byly pro kanoisty?

David

Proc by jako nekdo nemohl dojizde po vodnim kanale do prace, k doktorovi, do skoly? Co treba Nizozemi? Navic vite jak to ekologicka doprava a jaky ma krajinotvorny prvek?

Vítek

To napojení kanálu do Moravy u Rohatce vypadalo jako dokončené už 23.8.2025. Ten den podvečer bylo docela zajímavé to vyústění kanálu vyfotit z protějšího břehu Moravy. Už tenkrát tam nebyly žádné stroje, a za 2. hospodářským mostem svítila v dálce u nové plavební komory 2 červená světla. Z té dálky to vypadalo jako nějaké semafory pro lodě. Už koncem srpna ta jezdilo dost cyklistů i přes oba hospodářské mosty, ale přes jez u plavební komery to nešlo, tam byla ještě plotová zábrana. Škoda, že u článku není nějaká aktuálnější fotografie, jak to tam teď vypadá … 😉

Jan Čermák

Moc se těším až to půjde projet celé až do Kroměříže. Velká krásná věc. Super dovolená.

factory

Vyhozené peníze.
Do veškerých vodních cest.

milanek

Po zrušení dol mi ty investice nepřijdou mimo, stupeň Děčín je jednoznačně dobrá věc pro dopravu a Baťův kanál je prostě turistická infrastruktura, kde se staví jedna komora za deset let. I to je podle mě akceptovatelné.

Jarmil

Jenom, aby byl Hodonín připravený na nápor turistů. Na náměstí byly za 8 měsíců pouze 3 akce.

Vítek

Je určité riziko, že více turistů přivezou do Hodonína autobusy či vlaky, než lodě. Přece jen to přístaviště u Vesláku v Hodoníně asi nemá takovou kapacitu, jako tamní autobusové či vlakové nádraží? 😉

Pepa

Turisti tam prídu práve kvôli kanálu, aj keď prídu vlakom či autobusom…

Vítek

V tom případě je možná nebudou zajímat jen akce na náměstí, ale snad i v přístavišti „U jezu“. A tam se pořád něco děje, viz např. https://www.pristavisteujezu.cz/

Milan

Máte nepochybně na mysli Kanál Jana Antonína Bati. Protože tento kanál samozřejmě nepostavil Tomáš Baťa , nýbrž až již výše zmíněný Jan Antonín Baťa !!!
Stejně tak jako ve Zlíně Mrakodrap Jana Antonína Bati!!!

Frantík

Taky se říká Masarykovo náměstí a ne Náměstí Tomáše Garrigue Masaryka.

Martin

Ramínko režiséra… Až půjdu do Divadla národa, na stěnu čerta, řeknu si: ano, zvítězili jste. Ale bude to vítězství Pyrrhy!

Vítek

… po mostě Karla do divadla národa na stěnu ….

N.N.

Ulice Milady Horákové. Naprosto běžná věc, je-li uvedeno jméno i příjmení. Naopak by to vypadalo docela divně.

Milan

Ano, jenomže Baťové byli dva! Jan Antonín Baťa zněkolikanásobil velikost firmy, rozšířil zahraniční pobočky! Jenomže měl smůlu na Beneše a svého nevlastního synovce Tomika z Toronta!! Ten ho obral o většinu majetku firmy Baťa !!!!! Kromě bolševiků !!!!

Milan

To je zajímavý názor! Ovšem tady jde si naběh! Ve Zlíně, to co založil Tomáš Baťa se jmenuje po něm, jako KNTB tedy Krajská nemocnice Tomáše Bati. Potom taky UTB tedy Univerzita Tomáše Bati (tu sice Tomáš Baťa nezaložil ale jen Školu práce) ale co vybudoval Jan Antonín Baťa, to nese neadresny název Baťův mrakodrap, Baťův kanál. Proč asi!??? Aby se na Jana Antonína zapomnělo a adoroval se jen Tomáš Baťa!! To je zbožné přání větve Tomika Bati z Toronta a zlínští politici a zastupitelé jim v tom vychází velice, velice vstříc!!! Oni mu totiž ukradli většinu majetku mimo ČSR… Číst vice »

Martin

Myslíme vodní cestu Otrokovice-Rohatec, kterou stavěl stát, a na nějž Baťa přispěl asi čtvrtinou peněz, aby se postavil dostatečně dimenzovaný pro přepravu nekvalitního uhlí 😀

Padre

Je pravda ,že náklady na kanál z části platil stát z Fondu zaměstnanosti ,ale bez Bati jeho peněz a hlavně jeho vize by mezi Rohatcem a Otrokovicemi stálo prd.

Frantisek

Já jsem rád, že tam nějaký spolek neudržuje nějakou lodní linku pod zaminkou VHD … a jak je to jako super ekologické

Milan

Jenomže to byl až Jan Antonín Baťa !!!!

Folty

Před čárkou ani vykřičníkem nepíšeme mezeru a předepsaná psychofarmaka je zapotřebí si brát i večer.

Ing

Jj přesně tak, nejde všechno spojit s t. Batou

Milan

Je vskutku tragické a absurdní, jake je dnes povědomí o Janu Antonínovi Baťovi!!!
Když se 80 % zlínských a mimo zlínských zeptáte, kdo postavil ten kanál nebo Mrakodrap , tak vám bez váhání odpoví , no přece Tomáš Baťa!!!!
Tragédie zaviněná bolševiky, Benešem a nevlastním synovcem, Tomíkem Baťou z Toronta!!!!!

Milan

Ale to se bohužel, díky větvi Tomika Bati z Toronta ve Zlíně a okolí děje dnes a denně.
Zcela záměrně a plánovitě !!!!!

Vítek

Tento nový kus kanálu určitě nepostavil žádný z Baťů, ale spíš firmy najaté ŘVC? 😉