Nová nástupiště, rušení přejezdů a změna napájení. SŽ hledá projektanty pro další část pravobřežky
Nádraží Mělník. Autor: Kacir – Vlastní dílo (my own picture), CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10439399

Většinu z 26 přejezdů na trase nahradí nadjezdy nebo podjezdy. Trakční soustava se změní ze stejnosměrné na střídavou.
Má ta třetí kolej smysl, při poklesu nákladní dopravy a dalším budoucím uvolněním kapacity se stavbou VRT?
Jak bude vyřešena stanice ME, aby se pak napojila tříkolejka? Nebylo by spíš logičtější tuto stanici přičlenit ke stavbě z Lysé?
Nebylo. Někde se to propojit musí. Nech to „koňovi“, ten má větší hlavu 🙂
Psal se rok 2012 a poprvé jsem četl článek, že se pravobřežka bude opravovat.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/uhelnou-magistralu-ceka-oprava.A120402_160553_eko-doprava_neh
uteklo téměř 13 let a stále se nekonečnými výlukami nanejvýše konzervuje stávající stav.
Přitom pravobřežka je takové nic proti ničemu, něco jako výstavba D6 a D7 u ŘSD. Prostě něco co se dá dělat pomalu a u kafe a za deset let to bude hotové…
Takhle to bylo s tratí 171. Už v 90. letech projekty tzv. do šuplíku 😎 až v současnosti se s tím hnulo.
Mozna „bypass“ – nova trat/spojka mezi 072 a 090: Polepy-Hnevice a Dolni Berkovice-Vsetaty , a extra kolej na usek Hnevice-Dolni Berkovice , aby to nemuselo stoupat na Hostku… ? 😉
Spojka asi nejkratší takto: https://mapy.cz/s/pamomudefu
Jojo, tohle vypadá jako relativně jednoduchá věc a pěkně by se obsloužil Mělník tratí do Prahy.
To by bylo naprosto super, část spojů S4 by se dala ukončit v Mělníce.
Ty zákruty mezi Hoštkou a Polepy se asi srovnání nedočkají, že?
Obávám se, že by to znamenalo dva poměrně výrazné zářezy, případně tunely.
Takové hluboké zářezy se 100-200 metrovým ekoduktem, čemu by to vadilo?
Kdyby trať obcházela Vrutice a Svařenice z jihu? Ne že by to u trati s minimální osobkou dávalo smysl.
To by asi šlo. Otázka je, o kolik sekund by se tím zkrátila jízdní doba vlaků 🙂
Chápu, bavíme se v nadsázce.
V tomto případě je časová úspora relativní. Zde by šlo spíše o udržení konstantní rychlosti nákladních vlaků, bez propadů rychlosti, což má vliv na spotřebu energie.
Na kolik ty oblouky teď jsou?
To není zásadní problém. Rekonstrukcí se z rychlosti 80 km/h vyrobí 90 – 100 km/h, to nám v pohodě stačí.
Nicméně zdůraznil bych problematiku, aby se odstranily propady pod 100 km/h na začátku stoupání (aby se dala využít kinetická energie). Viz otravných 85 pod Liběchovem. 🙂
Ty máš na těch čtyřech promilích nějaký problém?
Bez tunelů. náspů, zářezů to nepůjde:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&l=0&rm=9gdt8x-S7sgi0fdSgY9BpgV9ExgRGIMgU94FgWN4wgY84Xg-NGsg-0FdgX1D9gXN03gQ1ALgN90ugNgflaYGfmoYGfjngN9fb6V8fggV1f3fTN03U8fl.YNfi4gN0f5tgP0fi-gRGfjegTnflJg81AKgS02agOnFNgS9GKgS1HhgX0HQhDn0zg804GXnJ1WJJmV1J6VNItV8IZZGH0ZDFmgND21XnF5WxFp-JCigNj0zgND03gOnf5Tg68fgogQgf1BgQjf-tgO1fd-gQnf3Fg8GfcTgU0fdzgZnfcig1nfekgb8fg7g19fihg-Nfktgc0f5igRGfmoWQ2EX9AjUxCW8JCJ88AbXGfe8glNe64g-Ge9cgZxevKSq0VU0f5W8GfhpSNf5aTnfWcTGfTVRgfUZT1fO0SGfYPSgf-KSNfb8TnfZuT1favT9f1Z81fbLW1f-iWGfc.Y8fc5Z0f3dZ1f3lg61f1o-8f3NYgfgFgNgfcR-8f3lg69f1ogOdfcVWXfllWN0MZJfk7ZJflUgV1f1ogW1f-1gQDffpgPqfeSgOXffDg61ffc-gfhLg6GffogQDfd7gWxfYEZnfmGg6nfkSgO9fjmgQ0f50gVgf1H-nfieXgfka&x=14.3088127&y=50.4729934&z=13
Změna trakční soustavy? Fakt? Třikrát hurá!
A kolik tam bude normativ pro laminátku?
Vyšší jak pro Dřevěnky.
Bude už střídavina od Kolína nebo od Děčína? Pravděpodobnou odpověď známe, pravděpodobně ne, takže nesmyslný ostrov, lepší by byl stejnosměr s přípravou na střídavinu, jen zbytečná komplikace pro provoz.
Kolik tam dnes jezdí čistě stejnosměrných lokomotiv nebo jednotek?
Vzbuďte mě, až bude výběrko na zhotovitele 🥱
Vypsané, nebo směroplatné?
Co rychlost, minimum 160 km/h je asi jasné ne a maximum 230? 🙂
Tradičně až 160 (pro naklápěcí soupravy samozřejmě)
Některé oblouky by asi stálo za to přeložit, ale cokoliv nad 120 kmh je pro náklad zbytečnost. Hlavně vadí propady rychlosti pod 90 kmh.
Ono i pro zastávkové vlaky. A pokud pojede rychlík těch 120 bez propadů, za mě taky OK. Oceňuji též přisunutí zastávky k Liběchovu.
Sorry jako, komu chybí posunutý Liběchov – do Štětí hodinovka busů, do Mělníka i méně než půlhodina, po hodině celkem rychlá Praha. Myslím že celá 072 ve Stč.jraji je hodna jednovrstvé obsluhy Sp vlaky po hodině a k tomu v Ústeckém kraji ze Štětí hodinovka Os do Ústí.
Tohle je jedna z velmi malá tratí v zemi, co jsou hlavně pro náklady. Navíc nespojuje zas tak významná sídla, aby tam dávalo smysl nějak výrazněji zvyšovat rychlost
Jo, ještě by tak museli kvůli vyšší rychlosti rušit přejezdi – značka a světla stačí