Nová nástupiště, rušení přejezdů a změna napájení. SŽ hledá projektanty pro další část pravobřežky

Nádraží Mělník. Autor: Kacir – Vlastní dílo (my own picture), CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10439399Nádraží Mělník. Autor: Kacir – Vlastní dílo (my own picture), CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10439399

Většinu z 26 přejezdů na trase nahradí nadjezdy nebo podjezdy. Trakční soustava se změní ze stejnosměrné na střídavou.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Flek

Má ta třetí kolej smysl, při poklesu nákladní dopravy a dalším budoucím uvolněním kapacity se stavbou VRT?

Tomáš Záruba

Jak bude vyřešena stanice ME, aby se pak napojila tříkolejka? Nebylo by spíš logičtější tuto stanici přičlenit ke stavbě z Lysé?

Petr Šimral

Nebylo. Někde se to propojit musí. Nech to „koňovi“, ten má větší hlavu 🙂

Středohor

Psal se rok 2012 a poprvé jsem četl článek, že se pravobřežka bude opravovat.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/uhelnou-magistralu-ceka-oprava.A120402_160553_eko-doprava_neh

uteklo téměř 13 let a stále se nekonečnými výlukami nanejvýše konzervuje stávající stav.

Michal M

Přitom pravobřežka je takové nic proti ničemu, něco jako výstavba D6 a D7 u ŘSD. Prostě něco co se dá dělat pomalu a u kafe a za deset let to bude hotové…

MilanSima

Takhle to bylo s tratí 171. Už v 90. letech projekty tzv. do šuplíku 😎 až v současnosti se s tím hnulo.

Miro35

Mozna „bypass“ – nova trat/spojka mezi 072 a 090: Polepy-Hnevice a Dolni Berkovice-Vsetaty , a extra kolej na usek Hnevice-Dolni Berkovice , aby to nemuselo stoupat na Hostku… ? 😉

Jiný

Spojka asi nejkratší takto: https://mapy.cz/s/pamomudefu

Michal M

Jojo, tohle vypadá jako relativně jednoduchá věc a pěkně by se obsloužil Mělník tratí do Prahy.

Marian Kechlibar

To by bylo naprosto super, část spojů S4 by se dala ukončit v Mělníce.

Vesper

Ty zákruty mezi Hoštkou a Polepy se asi srovnání nedočkají, že?

Kubrt

Obávám se, že by to znamenalo dva poměrně výrazné zářezy, případně tunely.

X 1

Takové hluboké zářezy se 100-200 metrovým ekoduktem, čemu by to vadilo?

a8n

Kdyby trať obcházela Vrutice a Svařenice z jihu? Ne že by to u trati s minimální osobkou dávalo smysl.

Kubrt

To by asi šlo. Otázka je, o kolik sekund by se tím zkrátila jízdní doba vlaků 🙂
Chápu, bavíme se v nadsázce.

X 1

V tomto případě je časová úspora relativní. Zde by šlo spíše o udržení konstantní rychlosti nákladních vlaků, bez propadů rychlosti, což má vliv na spotřebu energie.

a8n

Na kolik ty oblouky teď jsou?

Petr Šimral

To není zásadní problém. Rekonstrukcí se z rychlosti 80 km/h vyrobí 90 – 100 km/h, to nám v pohodě stačí.

Tomáš Záruba

Nicméně zdůraznil bych problematiku, aby se odstranily propady pod 100 km/h na začátku stoupání (aby se dala využít kinetická energie). Viz otravných 85 pod Liběchovem. 🙂

Petr Šimral

Ty máš na těch čtyřech promilích nějaký problém?

mic

Změna trakční soustavy? Fakt? Třikrát hurá!

MildaIV

A kolik tam bude normativ pro laminátku?

Petr Šimral

Vyšší jak pro Dřevěnky.

FP1

Bude už střídavina od Kolína nebo od Děčína? Pravděpodobnou odpověď známe, pravděpodobně ne, takže nesmyslný ostrov, lepší by byl stejnosměr s přípravou na střídavinu, jen zbytečná komplikace pro provoz.

Petr Šimral

Kolik tam dnes jezdí čistě stejnosměrných lokomotiv nebo jednotek?

Pražec

Vzbuďte mě, až bude výběrko na zhotovitele 🥱

Michal M

Vypsané, nebo směroplatné?

Tomáš

Co rychlost, minimum 160 km/h je asi jasné ne a maximum 230? 🙂

Pavel

Tradičně až 160 (pro naklápěcí soupravy samozřejmě)

MildaIV

Některé oblouky by asi stálo za to přeložit, ale cokoliv nad 120 kmh je pro náklad zbytečnost. Hlavně vadí propady rychlosti pod 90 kmh.

Frantisek X

Ono i pro zastávkové vlaky. A pokud pojede rychlík těch 120 bez propadů, za mě taky OK. Oceňuji též přisunutí zastávky k Liběchovu.

platamond

Sorry jako, komu chybí posunutý Liběchov – do Štětí hodinovka busů, do Mělníka i méně než půlhodina, po hodině celkem rychlá Praha. Myslím že celá 072 ve Stč.jraji je hodna jednovrstvé obsluhy Sp vlaky po hodině a k tomu v Ústeckém kraji ze Štětí hodinovka Os do Ústí.

Adam Ř

Tohle je jedna z velmi malá tratí v zemi, co jsou hlavně pro náklady. Navíc nespojuje zas tak významná sídla, aby tam dávalo smysl nějak výrazněji zvyšovat rychlost

František

Jo, ještě by tak museli kvůli vyšší rychlosti rušit přejezdi – značka a světla stačí