Nová linka k Baltu. Cesta vlakem z Prahy do Gdyně má trvat devět hodin
Vlak EuroCity, ilustrační foto. Pramen: České dráhy
Cesta z Prahy a z Čech do Gdaňsku linkou Ex 32 bude zhruba o tři hodiny rychlejší než současná jízda přes Bohumín a Varšavu.
Odjezdy jsou blízko polohy odjezdu slováckého expresu z Prahy. Bude tedy evidentně odjíždět těsně před slováckým expresem (?)
K odjezdům z Prahy 06.56, 10.56, 14.56, 18.56 (křižování s regionály na úseku Ústí n.O. -st. hranice v Jablonném n.O.): Odpovídají příjezdy Wrocław Gł. 11.20, 15.20, 19,20, 23.20., zastavení v Polsku: Międzylesie, Bystzyca Kł, .Kłodzko Miasto, Bardo (?), Kamieniec Ząbk. – Ziębice (?)- Strzelin(?). Jsem zvědav, jak naváží na polský „quasi-taktový“ po léta zaběhaný jízdní řád! Dosavadní odjezdy z Wrocławi Gł. via Poznań – Bydgoszcz Gł. – Tczew – Gdańsk Gł. – Gdynia Gł. jsou: 10.56 IC „Heweliusz“, 12.36 IC „Artus“ , 14.41 IC „Piast“, 17.46 IC „Pomorzanin“ , 23.53 IC “Rozewie“, příjezdy Gdynia Gł. 16.10, 18.03, 20.03, 23.14, 06.09.… Číst vice »
SŽDC určitě nad ničím neuvažuje…
Na české straně vlak zastaví ještě ………… v Ústí nad Orlicí, Letohradě, Jablonném nad Orlicí a Lichkově….. Tak je to expres, nebo osobní vlak ?? Mě by z těch zastávek šlehlo. Tím spíše jak pomalu to jede.
Když mezinárodní vlaky dostanou prostor na žel. dopravní cestě, vezou zhruba 13 -15 vagónů, ale ne 4. Ovšem když je to spíše odosobní vlak, který stojí i na vesnicích, chápu, že tam tak dlouhá nástupiště nejsou. Mě by do takového vlaku nikdo nedostal. Myslím, že celá akce skončí ekonomickým propadákem. Tím jsem si naprosto jistý.
Jakým propadákem, vždyť je to dotovaná doprava. Dva rychlíky/spěšňáky spojené do jednoho mezinárodního vlaku.
Dotované to je jen u nás.
Mezi Ústí n.O. a hranicí je nový turistický region K. Sněžníku, Dolní Morava. Takže tahle linka by měla sloužit i také jako rychlý dojezd z Prahy, a krajů SČ a VČ – a také i z Polska. Tak jak to mám proježděné v Polsku, frekvemci mezi hranicí a Vratislaví dodávají hodně lázně (s přestupem v Kłodzko Městě, Kudowa, Dušníky, Polanica, Łądek)a i Długopole Zdrój na trati (nástup spíše v Bystrzyci Kłodzké. Kromě toho dnes je Bystrzyca Kloduka centrem také turistické frekvence. Obce mezi Vratislaví a hranicí chtějí dojezd i k tomu Baltu (o Varšavě nemluvě), Poláci od dráhy zase argumentují,… Číst vice »
Kolem Meziměstí ale už dálkové vlaky na Wroclav a dál jezdí, že? Jaká by byla vůbec jízdní doba tudy po tom, co bude komplet hotovo Hradec-Praha a vlaky by tudy jel expresně a dál nahoru do Walbrzych jako rychlík versus přes Pardubice?
Skončí to spíše rozlomením tohoto ramene protože až k Baltu s tím téměř nikdo cestovat nebude, takže z toho zbyde spěšný vlak Praha Klodzko případně Praha-Wroclaw…
A těch 13-15 vozů se tam do stanic vejde? Vlaky to projedou na jednokolejce bez zastavení? Tak to určitě..
Vzhledem k tomu, že se z polského pobřeží stává oblíbená turistická destinace, si myslím, že podobné vlaky tím směrem budou v blízké budoucnosti hojně přibývat a budou stále oblíbenější.
Devět hodin na nějakých 820 km https://mapy.cz/s/fenebenuzo Na naše poměry to není tak špatný.
Pohlreich: „Všechno tady stojí za hovno, ale tohle není špatný..“:)
Na to, jaký kus jednokolejky to musí proskákat mezi protijedoucími vlaky, je to velice dobrý čas.
Kdyby byly PKP i ČD schopny garantovat cca 10 min. přípojové vazby v Ústí nad Orlicí i Klodzku, tak si tam každý rád v rámci protažení svalů při dlouhé cestě přesedne. Jenomže při první výluce v tomto úseku s NAD se z toho stane nechutný horror a zkušenosti říkají že otázka výluky nezní jestli ale kdy…
Diky za kazdy mezinarodni spoj. Jezdival jsem drive busem Praha -Vroclav a opravdu se nejedna o prijemny zazitek. Trochu zvlastni je, ze od hranic az do Vrocka to pojede bez zastaveni, ale jinak by asi dochazelo k preplnovani dojizdejicimi mistnimi do Vrocka.
Jezdival jste čím? Jedoucím autobusem? Ono se dá jet i stojícím? Nebo vás vozili Portugalci? (Pro neznalé Long Drive Bus je portugalská dopravní společnost)
Nee. V článku to není uvedeno, ale zastavování v Polsku bude:
Miedzylesie, Bystrzyca Klodzka, Klodzko Miasto, Kamieniec Zabkowicki, Ziebice, Strzelin, Wroclaw Gl. Dále viz současné dálkové vlaky PKP IC.
Stále dokola, PKP IC dosud nezveřejnila seznam zastávek v Polsku a přesto se najde někdo, kdo to bude tvrdit, ostatně stačí již nesmyslná věta: „dále viz současné dálkové vlaky“, neb Heweliusz má nyní mezi městy Wrocław a Gdańsk 8 zastávek, Artus a Piast mají 12 zastávek a Rozewie má 13 zastávek.
Nechápu to. Chtělo by to aspoň sedm vozů jenom do Vratislavi, z nichž dva nebo tři by mohly pokračovat k Baltu, a letní noční linku s vozy do Helu, Leby, Kolobrzegu a Swinoustie. Ale čtyři vagóny, které pojedou devět hodin, nevím jestli nějaký normální člověk (ne fanoušek dopravy) někdy projede celou trasu.
Řekl bych, že společně s plánovaným jídelním vozem to na úsek do Vratislavi bude odpovídající kapacita. A dál si PKP zcela jistě přivěsí další vozy.
PKP IC k mezinárodním vlakům vnitrokurzy nepřivěšuje, vědí, že se cestující vmáčknou jako sardinky.
Autem to není o moc rychlejší a po cestě bude hned několik zastávek. Pokud tam budou aspoň trochu pohodlný vozy a jídelák, tak to bude pro dost lidí zajímavá volba i na celou trasu.
Na denních IC z Wrocławi mají Poláci restaurační vůz, a vozy…zatím podobné jako naše Bmz nebo Bdmpee. Nakonec s výjimkou IC „Heweliusz“ a „Pomorzanin“, které jezdí mezí Vratislaví a Gdyní, všechny další vyjíždějí z Premyšlu, Krakovat, přes Opole a samozřejmě Vratislav.
A to se musí? Projíždět celou trasu?
Vždyť je sto stejná jízdní doba jako autobus nebo auto, kde ještě musíte dělat zastávky na jídlo a wc.
Pokud by jela celá česká souprava až k Baltu, pak to je pro ČD zdroj příjmu (anebo by Poláci kompenzovali výdaje jejich vozbami, jezdícími i v ČR). Frekvence zejména z Vratislavi dál je dost velká. Na http://www.bocznica.eu viz oproti nám neobvykle dlouhé vozby (viz IC „Heweliusz, „Piast“, „Pomorzanin“, atd.).
Jasně, „rozjedeme to ve velkym“, asi jako Venca Konopníkovic z Hoštic.
Pan Vlastimil Kocurek (výše) má na věc zase naprosto odlišný názor, než vy.
Ty čtyři vlaky se čtyřmi vozy je jakýsi první nástřel, který lze na základě poznatků z reálného provozu následně optimalizovat
– jak co do počtu vozů, složení vozů tak do počtu zastavení, časové polohy, dnů v týdnu, nebo celkového počtu vlaků za den.
Jeden noční složený z Nightjetu by se tam hodil.
A kdo by v těch postýlkách na kolečkách spinkal? Z Čech k Baltu téměř nikdo jezdit nebude a z Vratislavi k Baltu to je na spacák krátká jízdní doba.
On nikdo přes léto k Baltu nejezdí?
Jezdí, jezdí. Věřím že přes prázdniny by se 2 přímé spací vozy uživily, ale rozhodně se na této relaci neuživí celoročně NightJet.
Omlouvám se, že vám tu budu nabourávat názor nějakou tou skutečností, ale Mmziroční nárůst počtu českých turistů na polském pobřeží byl letos cca 250 %…
Vůbec není proč se omlouvat, mašlím si, že slušně diskutujeme. Nárůstu 250% věřím a je to nárůst strmý. Ale z velmi malé základny. Stále nejde o nijak oslnivá čísla.
Pokud to bude trvat další dva roky (a o té době je tu řeč), už ta čísla budou velice zajímavá.
Jako jo, jelo tam víc lidí. Obávám se ale, že vzhledem k parametrům tamního moře (teplota, slanost, čistota u vstupu) tenhle vzestup zase skončí. Taky jsme tam byli (Svinousti), pláž supr, vyšlo i dokonale počasí, ale moře je prostě studené, po celé pláži na kraji moře zelené chaluhy nebo co to je, klidně pás široký několik metrů. Nicméně kvůli absenci rozumného spojení jsme si na to půjčili auto z HoppyGo, pokud by tam jel noční spoj třeba právě přes Pardubice, tak jedeme určitě tím (a denním samozřejmě taky), protože tuto tam fakt není potřeba a je to jen pro cestu… Číst vice »
Respektive, znovu tam pojedeme při dvou variantách: bude až tam dostavěná dálnice (což v ČR z Hradce odkud jedeme bude nejdřív tak za 6 let) a nebo tam pojede vlak s jedním přestupem (Praha či Pardubice).
Jinak dává smysl zajet do Chorvatska, protože nevýhody delší cesty jasně převáží celková vyšší kvalita všeho okolo.
Baltské pláže ještě mají dětskou výhodu, spousta písku a velice pozvolné svažování břehu. Což ale teď není argument pro nás, za pár let třeba ano.
No nevím. Z mého pohledu má Chorvatsko mnoho mínusů – příšerné vedro, ceny služeb naprosto neodpovídající veskrze tragické kvalitě (brblaj i Němci), přeplněný pobřeží, ojeb jako základní modus operandi a státní zřízení na úrovni Matějské pouti.
Polsko je naopak v létě klimaticky mnohem přijemnější, služby vesměs na mnohem vyšší úrovni a za zlomek ceny, lidé ochotnější a bez sebemenšího náznaku ojebu. Plus nemají jen pobřeží.
Co se moře týče, jasně, tyrkysovej Jadran to není, ale v létě to má teplotu příjemnou. Chaluhy nevím, v Polsku jsem je neviděl, znám je spíš od Černého moře.
Vedro v létě je hrozný, ale byli jsme tam.v září a teploty ideální. Optimální postup je v červenci k Baltu, v září k Jadranu. Ale dostupnost je nic moc a to moře fakt nebylo příjemný. U břehu pás 7 metrů zelenýho.
Jezdíme do Rijeky, malé kamenné pláže s barem a nemůžeme si stěžovat.
Jezděte si kam chcete, nikdo vám nebrání jezdit do Rijeky… Já mám trojměstí velice rád, památky, lidi, místní dopravu, atrakce v okolí, atd. Moře je studené, ale není to problém, pokud je teplý vzduch, to je riziko. Podnebí mi vyhovuje víc, než kdekoli na Jihu. Dětem se tam líbí. Ale budu rád, když sever Polska budete pomlouvat i dál, čím méně Čechů tam jezdí, tím lépe, je tam větší klid 😉 Na přímý vlak se těším, na dovolenou se všema věcma pro čtyři lidi to není, ale na prodloužený víkend bez problémů, s jídelákem super. Absenci lůžek hodnotím jako chybu,… Číst vice »
Já ho nepomlouvám, já popisuju realitu moře ve Svinoústí z pohledu člověka co tam jel na i základě propagace, že Svinousti je Mallorca Baltu 🙂
Jinak je to tam moc pěkný, cenově rozumný a dobrý restaurace. Parádní, asi 20 km dlouhá cyklostezka po pobřeží.
Plánuju jet kam chci, jak říkám, s přímým spojem z ČR to nevylučuju do budoucna.
Takže vaše zkušenost s Baltem je o tom, že jste byl jednou ve Swinemünde, rozumím tomu správně?
Další obrovské mínus Chorvatska pro mne spočívá v tom, že se tam každý léto přesune půlka Český kotliny. Jestli si něčim fakt nechci nechat kazit zaslouženou zahraniční dovolenou, pak je to běžná česká populace v počtu více než dva kusy na čtvereční kilometr. Takže pro mne by bylo optimální k Jadranu jet někdy v půlce zimy, v sezóně je to no-go.
Takové malé meduzy, průhledné, lze na klidné vodě vidět. Pravda je, že služby jsou na vysoké úrovni, lidé ochotní… a i příroda kolem je hezká.Mně se líbí tamní pláže, kvalitní písek, a hezké jsou ty háje, oddělující široké pláže od příjemných letovist,. Těším se výdy do WLadyslavova.,..Rád plavu, ve vodě vydržím i déle, doporučuji první půli srpna – neboť voda se musí v červnu a červenci napřed ohřát, a ohřívá se 3krát pomaleji než pevnina, konec srpna též je vhodný, ale už zase se krátí den,.
Teplota bude stoupat jak u Jadranu, tak Baltu, tam ještě chtějí stavět jaderky na pobřeží a vypouštět vodu na chlazení do moře, to vám tu vodu tam ještě oteplí.
Já jsem jezdíval na Hel, a velice se mi také líbila Kdynica morska, ta je až při hranici s Královeckým obvodem. V té východní části polského Baltu – čím dále od oceánu – je totiž stálejší počasí,. A Krynica? o stupeň dva i teplejší voda, Moře tam totiž je ve stínu proudů, které omývají ty nejsevernější části (ustku, mys Rozewie, dle něhož se nazývá i IC vlak), takýe u té Krynice se spíše ohřeje,
Rádi máme jinak Wladyslawowo na Helu, klidnějí je Jastarnia…Výborné je na Helu mít s sebou bicykl.
Nedivím se, na jihu začínají hrozit čím dál tím více ilegální imigranti,. U nás akorát po leta přiblblá česká propaganda vytvářela obraz Poláka akoloholika a z Polska nějakou zaostalou zemi, jenže opak je pravdou. Žil jsem v Polsku na stále a pracoval 8 let, a nakonec i spojil s touto zemí svůj soukromý život, takže Polsko navštěvuji pravidelně,. a některé trasy mám projeté. Na Baltu se mi líbí na Helu, ale byl jsemi v Ustce, velice se mi líbili v Krynici Morské, to je ale na viselské kose,pár km od hranice s Ruskem (královeckým obvodem). Tam až ale železnice nevede,… Číst vice »
Jo, to máte pravdu. Nicméně to, že si běžnej českej jantar (ať jsme on-topic s tím Baltem) představuje Polsko jako zemi, kde se chodí hnojem a pojídá silničářská sůl, mi nijak nevadí, alespoň mne tam nebude obtěžovat svojí přítomností (a pojede se zase cpát paštikou někam na Brač) Krynici i Hel znám dobře, ovšem ono to není jen o moři. Kus na jih od pobřeží jsou třeba Tucholské Bory s nádhernýi písčitými jezery a vesničkami utopenými v hubokých lesích, největšími megalitickými kruhy v kontinentální Evropě a úžasná je i řeka Wda, kterou čím dál více objevují i čeští vodáci. Taky… Číst vice »
Čím to , že i na jaře nebylo v Gdaňsku nic neobvyklýho vidět českou RZ ?
Ten nárůst je fakt strmej. Eště před 3 lety bylo potkat v Gdaňsku Čecha naprostá anomálie.
Jenže už dost lidí zjistilo, že Gdaňsk (a celý Trojměstí) je fakt nádhernej a že je tam co k vidění i mimo sezónu. Ubejvat jich myslim nebude.
Jako obyvatel Gdaňsku potvrzuji. Hodně českych RZ. Navic, dvakrát týdně lety Praha – Gdańsk (Ryanair). Uvidíme se příští rok u moře.
Ráno po šesté z Prahy, příjezd Gdyně kolem 16, návrat do ĆR odjezd z Gdyně cca ve 12 hodin, náívrat do Prahy po 21. hodin. A ještě k tomu by to byl spoj vhodný na jednodenní návštěvu Vratislavi (příj,. mezi 10 a 11 hod, návrat cca 17.20, příj. Praha po 21. hod.) Jenže pochybuju, že by plánovači na ministerstvu n, SŽDC takto uvažovali. Stačilo by upravit polský pár IC“Rozewie“, viz www,bocznica.eu
včetně řazení vozby. ..
Z těch spojů, které navrhují SŽDC, navazují na noční IC „Rozewie“ ten ráno z Prahy v 06.56 a ten s příjezdem ráno v 09.03.Klidně mohou poslat lehátka a lůžk,. vozy, akorát je otázka vozby, nyní „Rozewie“vyjíždí z Krakova. Jioak: Kdyby se s Poláky dohodli na prodloužení IC „Heweliusz“ (10:56 z Vrtislavi, příj. Gdyně 16.10) a zpět dynie odj. 11:55, Vratislav příjezd 17.03), krásně by vyšel denní spoj! Jenže odjezd z Prahy by vyšel dáno mezi 6. a 6, 30, a příjezd do Prahjy zpět cca 21.20 až 21.30,. Je problém navázání taktového JŘ českého a PKP Intercity. Byl by to… Číst vice »
Super myslím, že je báječné jet bez přestupu k moři. I když jsem jel 2 krát nočním vlakem z Bohumína na Hel, tak tohle denní spojení si určitě cestující najde.
Čím je Lichkov tak významný, že tam bude stavět mezinárodní expres?
Králíky, Králický sněžník. Pohraniční přechodová stanice.
Spíš mě zajímá, jestli bude zastavovat v Klodzku.
Nedivil bych se ani Mittelwalde…
Běžně užíváte názvy z jedné epochy?
Doufam, ze je to pouze vtip.
Bude. Na Miasto, na Glówne ne.
Asi podobně jako Rybník nebo Horní Lideč – přípoji.
Bude se asi měnit personál. Což by samozřejmě šlo udělat zastavením bez oznámení veřejnosti ale když už to tam bude stát…
Z Prahy se půjde dostat do Košic 3 denními přímými vlaky, do Varšavy 2 a do Norimberka žádným. Do Gdyně pojedou 4. Tak nevím, přijde mi to naddimenzované. Rayenair létá Praha – Gdaňsk 2x týdně a co jsem se ptal znalých, tak obsazenost žádná sláva.
Linka neni pouze pro Praha – Gdaňsk. Spousta dalsich destinaci cestou.
Co je tohle za srovnání? Nechce se mi to počítat, ale nemají města na trase vlaku do Gdyně dohromady víc obyvatel než na trase do Košic nebo Norimberka?
Nemají, spočti si to.
Tak jen zběžně, jen Vratislav 600k, Poznaň 500k, Bydhošť 350k a Gdaňsk s Gdyní 700k. To už jsme přes 2 miliony, což vzhledem k tomu že Norimberk má 500k a Plzeň s Chebem ještě méně, je asi jednoznačné.
Jen pro upřesnění Gdaňsk s Gdyní a Sopotama (aka Trojměstí) maj dokonce 1.1 milionu…
Gdańsk 486 345 + Gdynia 242 874 + Sopot 32 474 = 761 693.
Pokud to rozšíříme na aglomerace, tak mame dohromady ~1 300 000.
Ano, to mají.
Ano, to mají. Ale zatímco do Žiliny a na východ od ní je po dopravě naprosto reálná masivní poptávka cestujících a do Norimberka také, tak do Vratislavi a dále k Baltu to co se týče zájmu o spojení je terra incognita. Věřím, že ty vlaky budou slušně vytížené mezi Vratislaví a Baltem. Ale mezinárodně to bude, podle mého názoru, velmi chabé.
Možná to bude podobný druh spojení, jako je např, R/REX 323 Silva Nortica: Praha – Wien, přes Tábor, Gmünd NÖ. a Waldviertel.
Tohle meziregionální spojení se zřejmě osvědčilo, protože od prosince budou jezdit dva páry denně.
Teď ještě, aby na ty nově zavedené vlaky byly také nějaké ucházející vagony.
Může být. Časy se mění, ale raní rychlík z Prahy přes Hradec do Letohradu, Lichkova a dál Hanušovic a Jeseníku býval docela plný. Čtyři vozy, plus další čtyři Praha – Týniště- Náchod- Meziměstí. Odpoledne zpátky, ale to neznám.
A ony to určitě nebudou čistě nové spoje, ale nahradi nějaké stávající vnitrostátní.
A je mezi Polskem a ČR stejný nebo větší přepravní proud jako se Slovenskem nebo Německem? Není.
No, když do Polska doteď, kromě „Bohumínů“ nic kloudného nejezdilo, tak nebudou data k porovnání,
Ono to nové spojení může také dost dobře naplnit i vnitrostátní přepravní potřeby na obou stranách hranice.
Pokud bude možné dojet „rychle“ až do Lichkova, může to mít positivní vliv na celý region.
Doteď tam, kromě osobáků, jezdí asi jen 4 víkendové spěšňáky.
Co je ten pozitivní efekt? Rychlejší doprava pro ty, co opouští region? To zase tak pozitivní není .. Odjezdové a dojezdové časy jsou pro pracující k ničemu, možná pár vysokoškolákům do Pardubic.
A nebo taky rychlejší doprava pro ty, co naopak do toho regionu jedou.
Mohou to být např. studenti s bydlištěm v tomto severním pohraničí, nebo třeba turisté, kterým se zavedením nových vlaků ještě lépe zpřístupní tento krásný kout naší země.
Současné osobáky jedou těch 35 km mezi UO a Lichkovem 45 min. (průměrná cestovní rychlost 46 kmh), což není zrovna ideální.
Do Košic jede dnes 7 vlaků, 4 autobusy, do Varšavy 4 vlaky, 8 autobusů, do Norimberka 12 autobusů, plus vlak jede s přestupem co 2 hodiny, do Gdyně pojedou 4 a žádný přímý bus. Tak nevím, přijde mi, že vůbec netušíte o čem píšete.
Psal jsem o přímých denních vlacích… Kdo ví a kdo neví o čem píše, tak to ukáže čas. Já této lince skvělý obchodní úspěch nevěštím.
Tak to u Košic počítáte špatně. Ony tam nejezdí jen ČD, ale také RJ a LE. O autobusech nemluvě …
Ta linka je na objednávku. Není komerční. Co vy věštíte je nepodstatné.
Ta linka je na většině své trasy komerční, v Polsku.
To bude hlavně spojení z Prahy do Orlických hor a Vratislavi. Taky tím pojedou Poláci na polském území.
Letěl jsem (PRG-GDN a zpět) koncem září a letadla byla v obou směrech prakticky plná.
Co Choceň, zde stavět nebude? Vím že to bylo a možná stále je s otazníkem, ale při současném návrhu JŘ by při projíždění Chocně nejspíše v Ústí nevycházel přípoj od Chocně.
Choceň, Přelouč, Úvaly, Český Brod… Všechno města na trase s přibližně stejným počtem obyvatel. Proč zrovna Choceň? Byť uznávám, že je v Chocni návaznost z dalšího směru, ten vlak opravdu nemůže stavět všude. Musíte si vystačit s Ústím, Vaším okresním městem 😉
Ty poslední tři jmenovaná mají velmi širokou nabídku spojení do sousedních měst, Kralicka s Chocní to vedle toho taková hitparádá není.
Škoda, že všechno z Česka je směřováno na východ. Na Miedzyzdroje a Svinoústí by myslím byl taky zájem. Tím směrem nevede žádná přiměřeně rychlá trať nevede?
Jedině přes Německo, do Berlína, poté přestup směr Zussow a zde další přestup na regionálku do Svinoústí centrum. Z Prahy necelých devět hodin, dá se…
A pokud jde o spojení „z Česka“, tak tam v létě vždycky jede přímý nočák z Bohumína. Což není úplně marné ani pro cestu z Prahy, obětuje se odpoledne a přečká se noc na cestě.
Od letošního léta již ne – z Bohumína jenom do Kolobřehu a Helu/Leby.
OK díky, to mi uniklo. Jel jsem tím předloni.
Jaký by podle vás byl zájem na Miedzyzdroje a Svinoústí? Kolik cca lidí ročně?
Bavíme se o 26-37 turistech.
Svinoústi letos přelom červenec/srpen – čechy jsme za čtyři dny slyšeli jednou či dvakrát, jinak samí němci a samozřejmě poláci. Čekal jsem čechů mnohem víc. Ani auta s českou SPZ jsme tam neviděli.
Myslím si, že zájem by byl naprosto minimální. I touto linkou za Vratislav pojede z Čech lidí málo.
Vede, a jezdival jsem tam pravidelne s minimalne 3 prestupy- Brno – Usti n/ Orlici – Lichkov – Wrocław – Szczecin. Dohromady cca 13h, hlavne kvuli tomu, ze z Usti do Wrocławia jezdi osobaky. Wrocław – Szczecin – Świnoujście jak pres Zieloną Górę, tak i pres Poznań, jsou magistralni koridory.
Podle me uz tohle nove spojeni Praha – Gdańsk pomuze se rychleji dostat do Szczecina a Świnoujścia, staci si prestoupit ve Wrocławiu.
Jen dotaz, proč ten vlak nejede přes noc, pěkně v 23 hod a v 8 ráno u moře ??? Lůžkové vagony a restaurák včetně…š
Hádám že PKP, co jezdí na svoje komerční riziko, o noční spoj nestojí.
PKP to nejezdí na své komerční riziko. Objednává (a platí) to polské ministerstvo dopravy.
Jeden pár pojede přes noc. Z Prahy v 19, v Gdynii bude kolem 6 ráno. V opačném směru cca Gdynia ve 22, Praha v 9.
Noční pár bude mít delší jízdní dobu o cca dvě hodiny než denní vlaky.
no konečně
Proč restaurační /bistro vůz až výhledově někdy za tři roky ? U tak dlouhé trasy bych očekával zařazení ihned – nechápu ?? Jinak pro mě bude podstatné jaký typ vozu bude mít první třída – doufám že velkoprostor ,jestli to bude oddílové uspořádání ,tak to pro mě není!
A kde je vezměte?
Protože dříve nebudou vozy které nahradí Comfortjety
Děkujeme za informaci a prosíme o přesně datum Vaší cesty. Měsíc před plánovanou cestou uděláme anketu mezi zájemci a podle výsledků zařadíme odpovídající vůz. Bohužel nemůžeme nasadit dva vozy, aby byl spokojený opravdu každý, ale snad se nám podaří Vám vyhovět. Děkujeme za pochopení. Vaše ČD.
A jiní zase oddíly požadují.
Třeba já. Velkoprostor, pokud to není tichý oddíl, je obvykle peklo.
Jeden z důvodů, proč létám minimálně. Vždycky nějaké řvoucí nebo neposedné děcko nebo podobná kategorie. A vlaky se tomu mermo mocí chtějí přibližovat.
Co sluchátka s rušením okolního hluku? Není to stoprocentní, ale dovede to výrazně vylepšit cestu.
Nemá někdo nějaké novější info k Os Hradec Králové – Walbrzych – Wroclaw, které by měli začít jezdit přibližně ve stejnou dobu jako Ex 32? Naposledy se to probíralo v lokalních médiích minulý rok ale od té doby nic.
Jakože přes Královec? To by mě celkem zajímalo, můžu se zeptat, kde jste o tom četl?
Měly by to být 4 páry Sp HK – Náchod – Meziměstí – Walbrzych – Wroclaw. Poláci kvůli tomu začali opravovat trať u Mieroszówa. Jestli to opravdu vyjede podle původního plánu od 12/2024 netuším. Taky mi chybí aktuální informace.
Jo tudy. Přes Královec mě to napadlo jako jediná bezúvraťová trasa, ale jízdní doby jsem nesrovnával.
Jinak ale touto východnější trasou zatím pokud vím jezdí sezónně polský osobák Wrocław – Wałbrzych – Mieroszów – Teplice nad Metují – Adršpach, tam a zpátky dvakrát denně, takže technicky by tam žádná překážka být neměla.
Technicky je překážka najít motorové jednotky schválené současně v Česku i Polsku.
(polské SA134 smějí v ČR jen na konkrétní tratě)
Díky, jsem rád za tuto linku. V režii ČD to bude doufám něco na styl linky do Lince, osobně se velmi těším až linku vyzkouším. Jenom mě mrzí ty časy odjezdu z Prahy, 6:56 je podle mě moc pozdě.
Ideálně v 5:55, aby se to dobře pamatovalo 😉
Pozdě jak pro koho. Vstávat ve 4 opravdu není to pravé ořechové…
Tak dospat to ve vlaku není žádný problém.
Na tohle se těším, konečně přímý spoj k Baltu z Prahy a srovnatelný časově s autem 🙂
To je velice slušný čas. Autem od nás podle mapy.cz 8:44, když odpočítám cestu do Prahy přes kterou stejně musím (45 minut) tak autem z Prahy asi 8 hodin. Vlakem 9 a člověk přijede s čistou hlavou.
Palec nahoru
Po 9 hodinách ve vlaku má člověk ščistou hlavu, jo?
Nesrovnatelně víc, než po devíti hodinách řízení…
zalezi na spolucestujicich. v kazdym pripade po 9 hodinach v aute se dva dny rovnam
Když jsem chvíli jezdil autem tak jen po pár hodinách jízdy jsem byl spíš zralej na blázinec a fyzicky jsem na tom taky nebyl úplně dobře. Možná hůř než po pěším namáhavém výletě.
Praha-Wroclaw docela slušný čas.
Juchů, Wroclawák a Poznaňák v jednom, bude to Gdyňák! A 4x denně!
Mimo téma článku – Info pro zájemce o levné cestování s DB:
Od 1.do 8. listopadu 2023 probíhá poslední letošní akce „Sparpreis“. K dispozici je 1 milion jízdenek od 9,90 €.
Se slevou BahnCard je jízdenka ICE k dostání již od 7,40 €.
Všechny nabídky Sparpreis lze rezervovat až 180 dní předem, a tedy i pro cesty do konce jara 2024. Levné jízdenky jsou k dispozici pouze do vyčerpání zásob
Více info na:
https://www.bahndampf.de/deutsche-bahn/super-sparpreis
To nebude stavět v Klodzku?
Určitě bude, jen to z článku není patrné.
Taky se divím, hlavně že to zastavuje Lichkově a Jablonném nad Orlicí…
Tipuju, že se možná bude měnit v Lichkově lokomotiva za Polskou, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Lokomotiva spíš ne, čety asi ano. Navíc je běžné že vlaky ve slaběji využitém příhraničním úseku staví i v méně důležitých stanicích (Bad Schandau, Horní Lideč, Summerau, Chałupki).
V Summerau jen kvůli těm četám…
To nerozporuji. Ale staví i třeba v Kefermarktu. Nedá se těmi EC na rakouské straně cestovat i na IDS doklad?
Lokomotiva ne. Přepřah bude až ve Wroclawi.
Nebo Ryanair za 1 hodinu 25 minut.
V konečném důsledku sice bude letadlo rychlejší, ale musíte si do rovnice ještě dosadit cestu na a z letiště, která u vlaku odpadá, aby to srovnání bylo fér…
Stale bude na 4hodinach, tedy pulku casu oproti vlaku.
kvůli vlaku nemusim shánět taxi ve 4 ráno na letiště
A hlavně si můžu s sebou zabalit co chci a jak chci.
Ano, pro někoho i cesta vlakem může být cíl 🙂
Tak je jasné, že u vlaku odpadá cesta na letiště, ale cesta na nídraží taky může zabrat docela dlouhý čas…pro cestující mimo Prahy a trasy vlaku bude to letadlo asi pořád o dost rychlejší…
K cestě letadlem je potřeba připočítat dobu trvání cesty z nádraží na letiště.:)
Také Ryanair nelétá každý den, natož 4x denně.
Létá 2x týdně a asi ví proč létá jen 2x týdně.
Aby srovnání bylo skutečně fér, tak si budete muset do té vaší rovnice rovnice dosadit i čas cesty do výchozí stanice tohoto vlaku odkudkoliv mimo Prahu + čekání na přestup.
Díky tomu by v některých případech mohlo nad vlakem zvítězit i auto, tedy kromě naprosto jednoznačného vítězství letadla.
A půl intervalu v obou případech.
Vy bydlíte na nádraží?
Přijedu na nádraží, což je třeba pro mne mnohem rychlejší než do Prahy na letiště. 🙂
Nejen cestu, ale i odbavení a bezpečnostní opatření.
2x za tejden. Dobry, no…
Ten vlak bude jen pro Pražáky a pouze pro ty, kteří pojedou pouze a jenom celou trasu?
V jaké časy a za jaké ceny, tedy jak dlouho před odletem to musím objednávat? Ve vlaku mám kufry zdarma.
Nevěřím, že to letadlo staví na tolika letištích. Má vůbec Ústí letiště?
Má😉: https://www.lkuo.cz/?utm_source=mapy.cz&utm_medium=ppd&utm_campaign=firmy.cz-480718
Ale ne úplně využitelné…
VPD 887 x 100 m, to už Dakota zvládne. 😉
Od nás z Ústí nad Orlicí do Poznaně? Kdy to odlétá?
noční spoj nemá lůžkový vůz … to je v 21 století škoda ..
Můj osobní a ničím nepodložený tip je, že poslední spoj z Prahy a první spoj do Prahy nepojedou celou trasu až do/z Gdaňsku.
To tak sice md nepočítalo, ale uvidíme, jak se k tomu pkp postaví
Je to škoda, protože právě na těchto dvou vlacích by se šiklo lehátko s lůžkem
Řekl bych že lůžko a lehátko pojede, ale ne pod objednávkou MD, takže to není součástí té objednané kapacity.
To je jedna z možnost, druhá je, že se ve Vratislavi nebo třeba Kladsku nějaké ubytovací vozy připojí.
Jak jsem psal, je to můj tip, nic víc. V článku zmíněný restaurační vůz by byl na nočním vlaku v dnešní době poměrně rarita. A dále, poslední vlak z Prahy by byl v Gdaňsku přibližně ve čtyři hodiny ráno, což je pro cestování přes noc velmi nepraktické. Do dalších nácestných stanic ani nemluvě.
Taky si myslím, že ty „noční“ budou začínat a končit v Vratislavi.