Nová křižovatka na Slovácku je měsíce hotová, ŘSD ji nechce otevřít. Bojí se o poškození
Okružní křižovatka u Starého Města na silnici I/55. Foto: ŘSD
Uzavření ŘSD vysvětluje průjezdy těžké techniky.
Uzavření ŘSD vysvětluje průjezdy těžké techniky.
„..Je to kvůli tomu, že silnice slouží k přepravě nadrozměrných vozidel a nákladů…“ asi jí mají dimenzovanou přesně na kila
Tak svoje si chrání, ale když potřebovali vozit materiál tak zničit pár domů a silnice třetích tříd je úplně v pohodě.
Neví někdo náhadou proč je už několik let uzavřena D1 ve směru na Přerov u křižovatky s D35? Do Přerova se už několik let musí přes odbočku na Olomouc a pak zpět najet na D1. Žádné práce ani stroje jsem tam nikdy neviděl, přesto je to furt zavřené.
Prý je to tak bezpečnější, protože když to bylo původně normálně, hodně řidičů zapomnělo odbočit na Olomouc nebo odbočovali na poslední chvíli rizikově. Z mého pohledu je toto řešení však nebezpečnější nyní – přesmyk Lipník-Přerov je vyloženě hazard ve špičku.
Avšak ŘSD dělá hodně věcí, které někdy nejsou k pochopení. Například stále chybí zákaz předjíždění kamionů v denní dobu v úseku Lipník-Olomouc (sjezd na Brno). Kamióny v tomto úseku dokáží těžko představitelné porušování pravidel silničního provozu. Stejně jako postavit betonku nad tunelem, počkat na konec záruky a pak ji kompletně přestavět znovu za peníze nás všech.
Tato křižovatka by se měla kompletně otevřít až se zprovozněním posledního úseku D1 okolo Přerova. Do té doby je hlavní tah na Olomouc, poté bude přesměrován na Přerov.
Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi ….
Chtěl jste napsat:
postavili si kruhový objezd, ale jezdili jim tam auta…
Přesně… „nestavební“ technika (projíždějící náklaďáky) budou výrazně šetrnější k této stavbě? Nebo už za měsíc nebudou (bude jiná cesta)? OK, tak tedy kompromis, zákaz vjezdu vozidel nad 7,5t (objezd těchto po současném „bypassu“)…
Ne, fakt neberu toto vysvětlení pro oddálení o jeden rok! O měsíc čí dva snad, ale co je moc to je moc.
Co to je v tom prostředku ? To navrhoval někdo kdo byl po flámu? Kdyby se to bylo alespoň rovně dalo by se to použít pro přímý průjezd , ale takhle?
Takhle to nebude nikdo zneužívat pro přímý průjezd a ohrozovat ostatní.
Ale jak se do toho má poskládat dlouhý nadrozměr?
Podle mě by bylo lepší, kdyby to šlo rovně středem, ale vjezd/výjezd byl přehrazen nějakým snadno rozebiratelným betonovým obrubníkem, který by tvořil jednotný kruh se zbytkem objezdu.
Přesně . A ony by tam ty zábrany ani být nemusely. Stačí „pitomá“ značka
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=14.3159124&y=50.3110500&z=19
Poskladá nebojte, rovně je stejně ostrůvek a takhle to snižuje riziko zneužití.
On totiž skutečný nadrozměrný náklad nejezdí jen tak – sám, ale na speciální povolení, s doprovodem zapnutými oranžovými majáky, s právem zastavovat okonlí běžnou dopravu, A ZEJMÉNA NEMUSÍ DODRŽOVAT JÍZDU PŘI PRAVÉM OKRAJI VOZVOKY = DO TOHO KRUHÁČE TAK REÁLNĚ NAJEDE Z JEDNÉ ČI DRUHÉ STRANY PROTISMĚREM/VLEVO A VYJEDE Z NĚJ NA SPRÁVNÉ PRAVÉ STRANĚ – viz video https://youtu.be/ko6NnjLPY4A?si=aLPKH9uABK3UK22O&t=295 ve stopnutém čase 4:55!
Ve Sviadnově to vyřešili brankou a klíče mají v Huismanu, protože ten průjezd středem kruháče dělali kvůli nim ať tam můžou odvážet velké celky jeřábů a plošin, které tam vyrábějí. https://mapy.cz/s/jezabahusa
Správně, protože to je absolutně nepoužitelné i pro ten nadrozměr. Pokud byste měl problém se zneužitím stačí postavit to rovně jak bývá zvykem a dát tam retarder (klidně betonové bloky) které se dají snadno stranou když bude nutné tudy nadrozměr nechat projet. A představa, že by tohle chtěla využít třeba sanitka nebo hasiči v situaci kdy bude na tom kruháku nějaké špatná situace jde taky mimo. Ano, sanitky a hasiči někdy na kruháče najíždějí v protisměru a někdy ho dokonce v opačném směru projíždějí (když se pro ně z 3 výjezdu stane 1), ale má to jedno velké ALE !… Číst vice »
Přejet přes retardér je pro nadrozměry větší problém, než jet protisměrem, máte vůbec řidičák?
„Poskladá nebojte, rovně je stejně ostrůvek a takhle to snižuje riziko zneužití.“
Já řidičák mám. A na rozdíl od Vás si nemyslím, že ostrůvek co nejde demontovat je ok. A víte co to je měnit na takovém kolosu pneumatiku, která praskla díky tomu, že bylo něco nutné přejíždět protože to nešlo dát stranou? Nedej Bože aby to bylo poškození na nápravě.
https://youtu.be/ko6NnjLPY4A?t=384
Nebojte, takové náklady jezdí s doprovodem a takový nízký obrubník je řešitelný problém. Nebo sibsnad myslíte, že ti co takové přepravy realizují se při přípravě neozvali? 😁
Pro nadrozměr to použitelné je, proto se tenhle pruh takhle navrhuje a staví. Není to první ani poslední místo.
Kruhákem se za normálních okolností nemůže projíždět přímo.
Tohle je určeno pouze pro průjezd nadměrných nákladů, kterým by kruhák dělal problémy a počítá se s tím, že po dobu průjezdu nadměru bude běžný provoz na kruháku zastaven.
U Hodonína na kruháku směr na Ratíškovice je něco podobného už rok.
Za normálních okolností jistě ne. Ale zeptejte se spěchajícíhc řidičů zachranek nebo hasičů kteří mají cisternu plnou vody nebo řídí žebřík či jeříb na podvozku s dlouhým rozvorem jak se projíždí křižovatka kterou není možné projet díky tomu, že je to kruhák a ještě navíc o malém poloměru přímo. A představte si, že ten kruháč má 4 ramena a dané vozidlo přijíždí pro něj prvním a hodlá opouštět čtvrtým. Takový řidič zvolí nejkratší cestu kdy nebude muset s plnou cisternou po kruháči kroužit jak vosa kolem bombónu…. Jestli jste něco podobného ještě neviděl tak já to vídám prakticky denně. To… Číst vice »
Mimochodem kolem tohohle kruháku mají místa spoustu a proto nechápu proč tam nejsou ještě 4 přímé pruhy umožňující přímé odbočení vpravo které by bylo možné bez nutnosti vjetí na kruháč.
Vy máte řidičák a nevíte proč tam je možnost odbočení přímo? 😁 Tady už nezbývá než se smát. 😁
Protože i ty 4 pruhy něco stojí (pozemek + materiál + práce) a asi nebyl důvod (tolik aut tam neodbočuje) je stavět.
A článek, pod kterým diskutujete, ten jste četl? 🙂
Být to rovně, lákalo by to k nebezpečným přímým průjezdům IAD. Zvlášť zde v Česku, kde jsme zvyklí občurat jakékoliv pravidlo.
Ale houby, nic takového by nikoho k takovému průjezdu nelákalo. Pokud ano nemohly by takové křižovatky v Čechách existovat a jeden příklad jsem sem už dal. Ale jestli nejsou Čechy a Slovácko rozdíl a to co může být tady nemůže být tam.
Zase kruháč za všechny prachy. To to nemůžete udělat nerozbitný a ten jízdní pruh na kruháči výrazně širší? Krajnice, co prd vydrží (chytřejší by dali na krajnici aspoň železobetonové rošty).
Tenhle kruháč vám do půl roku rozryjou kamiony.
Tak mohli ten střed vydláždit celý. Když už, tak už 😆😆😆
Ten střed je úplně na nic. Jediné k čemu to pravděpodobně bude mět sloužit bude odstavení policejního vozidla (ať bude vyjíždět jedním nebo druhým směrem vždy je to do pruhu „po směru “ a nikoliv do protisměru. Pro přímý průjezd středem je nutné aby vozidlo které by toho chtělo využít vjíždělo na kruháč protisměrem a vyjelo by do správného směru. Fakt nevím co si o tom mám myslet.
Že je určen pro skutečně nadrozměrné přepravy, kde průjezd protisměrem není nic neobvyklého.
Tak když to říkáte. A tohle by tam projelo? Já se obávám, že konkrétně tohle by mělo problém se stočit i kdyby tam najel protisměrem a měl se na ten střed stočit.
https://www.youtube.com/watch?v=KcImCxcrkYY
To je jen váš dojem. Nebo máte nějaký věrohodný zdroj, krom úsudku řidiče sk. B? 😉 To mají problém se mnohdy trefit do pruhu. O parkování ani nemluvě. 😉
Ano, hlavně na kruháku který někdo postavil tak, že jeho vnější poloměr je 12m a vnitřní poloměr nějakých 8m se zvýšeným obrubníkem mezi jízdním pruhem pro vozidla a dlážděným pozvolna se zvedajícím středem na který už správně nemají vozidla co vjíždět.
No jo. Tak třeba oni plánují taky nějaký památník. Dají tam doprostřed kus staré zemědělské techniky, kolem vysejí řepku a bude.
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1834873&gallery=1&x=15.3566612&y=50.4327153&z=19&base=ophoto
Ale na L-410 se mi to zdá malé, takže památník pro LET Kunovice z toho asi sotva bude 🙂
Jestli v tom zas není nějaká fušeřina. Možná by se to při poškození před kolaudací celé dálnice muselo úředničit nějak komplikovaněji.
Fuserina je celý projekt. Jak myslíte, že tohle budou kamiony projíždět? Ano, po dláždění uvnitř i po krajnicích. Typický český debilní kruháč.
Kdyby byl přechod mezi asfaltem a dlážděním uprostřed pozvolný ještě to bude ok, ale jestli tam bude obrubník to budou zase pneumatiky návěsů naříkat 🙁
Jestli tam bude obrubník, bude do týdne vylámaný.
Nešlo by třeba použít takovou věc, jako jsou dopravní značky, které zakazují vjezd vozidlům nad X tun?
Takové značky kamioni se smíchem míjejí, pokud si jich při tom sledování filmu všimnou.
A kdo jí bude respektovat? Probuďte se pane, jste v čechách……
Staré město není v Čechách.
Pardon, mobil… Staré Město.
Promiňte, tak v Česku…spokojen?
jo, tak to je úplně jiná země, možná i kontinent
Anó a hlavně!!! Jsou tam ouplně jiní kamioňácí…
Ostuda ŘSD, denně nebezpečné místo bez levého odbočovacího pruhu, nutno čekat ve frontě na významné hlavní silnici. Celý rok se tam jezdí okolo hotové křižovatky, která by zvýšila bezpečnost, plynulost. Na co to staví, když se po tom nesmí jezdit? Tady něco smrdí, a to hodně.
Ja tomu nerozumim. Uprostred vydlazden pruh, protoze nadrozmerne naklady. Ale bezna nakladni doprava tam nesmi, protoze by to poskodila. Aha.
Jo ten křivý pruh je pro nadrozměry jo? Tak to jo. No už vidím jak bude nadrozměr ten pruh používat . Tahač bude muset před kruháčem do protisměru aby se na ten pruh trefil a návěs bude dělat co? Návěs pojede úplně jinou stopou tedy pravděpodobně přes „ostrůvek“ co je před kruháčem. Kdyby to mělo být kvůli nadrozměrům bude to rovně a ne takhle křivě protože to příliš práci s manévrováním neulehčí.
Máte aspoň řidičák B+E abyste tušil jak se chová souprava, byť běžných rozměrů. Nadrozměry jezdí i přes Červenohorské sedlo, ale tady neprojede? Ale no tak…. 😉
Víte co, Nechte si pouček. Zapomínáte, že není nadrozměr jako nadrozměr. Někdy má samotný přepravník náprav klidně 20 a víc a to od takače až na konec soupravy a někdy je přední část nákladu na tahači a zadní část na 4 nápravách úplně vzadu. Každá z těch souprav se bude chovat jinak a každá bude projíždět jinou stopou . A srovnávat chování takové soupravy s osobákem s přívěsem je fakt hodně mimo.
Tak se řiďte vlastními radami. Ten kdo tu začal poučovat druhé, jak to je, má nick Trumway. Tak nesrovnávejte. A nepredikujte, když nevíte jak takové přepravy probíhají a jaké jsou jejich možnosti. A jak píšete sám, nedá se to srovnávat s chováním běžného auta a tedy vaše vývody jsou jen dojmy vycucané z prstu. 😉
Ale moment. Namají to oni vymyšlené tak, že tahač to vezme okolo a zadek počká až bude tahač na druhé straně a pak návěs projede rovně? 🙂 Já už bych se tady nedivil ničemu
Postavili si hospodu, ale chodili jim tam lidi…
Přesně to mne napadlo. Měli ji postavit někde, kam se člověk dostane jen se sekerou a zásobou jídla na tři dny a měli by pokoj…
Paradoxně současná dočasná objížďka přinesla plynulejší provoz, na odbočení od Huštěnovic směr UH se téměř nečeká.
Aneb zvýšení kapacity díky snížení rychlosti v praxi. (Dnešní šikanou lze max 50km/h, původní křižovatkou se reálně projíždělo v hl. směru i 100 km/h…)
Což ten kruháč bude dělat taky, sníží rychlost výměnou za vyšší kapacitu pro odbočení. Vedle dálnice, kde se výhledově obrátí přednost v jízdě to dává smysl.
Už to napíšu poněkolikáté, ale na sjezdu u Kojetína nejprve nebyl kruháč, ale po jeho dostavbě rázem přestaly smrťáky. Na materiálních škodách se zaplatil odhadem za 5 let, měl tam být rovnou.
Ne, cedule „pozor namydleno“ není zabezpečení schodiště.
Vypadá to, jako nějaký ovládací prvek. Ještě by s tím mohlo jít otáčet.
Myslíte něco na způsob vlakové točny? 🙂
Knoflík od multimetru.
Poškození? To snad ne. Přece posvátná kamionová doprava nás svým působením pouze oblažuje.
Moje řeč….vše pro kamiony!!!
Jen se už bojím toho hladomoru….příklady typu Švajcu, kde kamiony fuckují, varují!!!!
Ale pivo tam stojí 130 kč za točený půllitr. Můžete jásat.
A tady? Jsem z Prahy, povídejte mi o tom. Ale jejich životní úroveň je proti naší několikanásobná…. Nemyslím, že pro běžného pracujícího Švýcara by tam bylo draho….a navíc, holt jim ta trocha drahoty za ten komfort relativně (jde li to ještě v Evropě) čisté a ekologicky přívětivé země stojí.
A jinak teda doporučuju zablokovat příjez do ochodu, kam chodíte na nákup a vyfakovat majitele.
Popravdě, moje nároky na jídlo jsou tak malé….život není o žrádle, pane…. Navíc už naši předci věděli, jak zásobovat města vlakem, že? Viz nákladové nádraží Žižkov….. Navíc problém ČR není pár kamionů s jídlem, ale stovky s plechy, motory, převodovkami atd….tedy tím, co jde lehce vozit vlakem….!!!
Musím se těmto argumentům o hladomoru jen smát….je to trapné. SM dělají jen to, co jim dovolíme. Stejně u zásobování, jako u cenotvorby, že. Kamionová doprava si zde navykla porušovat prakticky vše, dělat si z lidí otroky, porušovat silniční zákon atd….jsou to jen ušetřené peníze firem a dopravců, které nakonec stejně zaplatíme mi všichni na opravách silnic.
Kdyby jezdily jen kamiony do obchodů, tak jich je potřeba asi 15 na celý Čechy, a žádnej problém nikde není. Ale protože je absolutní většina dopravy nejídlo, a dopravuje se vše sem a tam, tak to tu vypadá jak to vypadá. Jenže mantra o pràzdných regálech s rohlikama to pěkně dramatizuje, tak to točvolanti rádi mektají.
Moje řeč…
Na jakou zátěž je ten kruhový objezd projektován (či „postaven“), když nezvládne těžkou techniku v zimě? Kdyby to bylo na nějaké zapadlé uličce na vesnici, tak bych to chápal, ale na přivaděči k dálnici? Co si mysleli, že jim tam bude jezdit? Děcka na trojkolce?
Jak by jí mohla poničit těžká technika? Máme předsi funkçní policii, né? Přetížené kamiony atd u nàs předsi nehrozí…..nebo tedy obec, když horko těžko opraví silnici a přes zákaz tam drze jezdí klucí od kulaté lopaty s IQ dlažební kostka, máme se bát, že jsou přetížení? No to snad né 😂😂😂. Fakt banánistán….
Když mezi přetížená nákladní auta se počítají i dodávky. No a těch jezdí % nejvíce, bohužel za přetíženým nákladním autem vidí každá lopata automaticky kamion.
Já nejsu lopata, nejezdím kamionem. Zajímavé je, že váží li se kdekoliv, vždy tam jsou kamiony…dodávku jsem tam ještě neviděl….
Tak já jsem sice neviděl, ale slyšel o pokutě právě za přetížené dodávky. Jde o to, že papírově jsou tyto dodávky schváleny jako <3,5t, aby stačil řidičák B, ale využívají se samozřejmě jinak.
Né každá dodávka je schválená do 3,5t…. Přesto při hmotnosti té dodávky cca 2t a i jejím přeložení o 1t a to už je co tam nacpat….je škoda na silnici minimální. Je to zcela něco jiného, než přetížený kamion. Myslím, že přibližný poměr mezi přetíženým kamionem a běžným os.automobilem je asi 1:9000.
Musíš se pořádně koukat.
Tak dobrá, každého trápí něco, někoho dodávky, někoho kamiony….
Ano, to známe od SŽ. Nejdříve opraví za miliony budovu a přilehlé plochy a pak to vše nechá zdevastoval při rekonstrukci perónů atd…. Viz asi 150 etap v žst Kolín. Teď budou dělat peróny, podchody atd… Jsem zvědav na silnice, chodníky a vše v okolí…
Lemplové ze SŽ nejdou pod miliardy za akci s výsledkem za miliony.
Tak to doufám, že na jaře hned po otevření nezačne oprava děr po nezvykle kruté zimě, kterou nikdo nemohl předpokládat.
Dává to smysl. Při přetížení takovou dopravou by mohla padnout šance na jakékoli případné reklamace stavby.
Vydlazdeny pruh uprostred neni nijak nezvykly, naopak bych rekl, ze je celkem obvykly…
Pro ožralé kamionisty jak dělaný. Schválně jak dlouho bude trvat než jej nějaký přetížený, pardon nadměrný kamion „otestuje“.
Tobě sežrali psa, všichni řidiči ho jedli? To musel být velký pes.
Nejsou ožralí….ježiš….unavený chudáčci, unavený….nemají kde parkovat, odpočívat a vůbec…..
😀 😀 😀 Sem prsknul do klávesnice … Pravda, pravda, já zapomně. 😀
Takovýto pruh vidím na kruháči poprvé. Běžný rozhodně není.
Je například z Mladé Boleslavi do České Lípy
https://mapy.cz/s/gugujajuzu Lovosice
https://mapy.cz/s/logodolura Mělník
https://mapy.cz/s/delubegoma Hradec
https://mapy.cz/s/necanocace Řevničov
https://mapy.cz/s/dejutuvola Praha
https://mapy.cz/s/cojarutoce Holice
https://mapy.cz/s/gareleducu Chrudim
atd…
To se dělá kvůli nadměrům, proto je to uděláno do protisměru, aby tudy neměli snahu jezdit různí joudové. Ještě tam přibyde plechová zábrana.
Asi by se jim to rozpadlo něž tam za x let bude napojení dálnice
doporučuju si nejdříve něco zjistit než plácat bludy… napojení dálnice tam bude na konci letošního roku.
ono se tady pod tímto příspěvkem našlo „odborníků“
Pokud je tato stavba kvalitně udělaná, nemá se ŘSD čeho bát, ani těžké stavební techniky. Takto se akorát nepřímo přiznala tato firma, že na této okružní křižovatce není vše, jak má být- žel problém ne jen tu.
Někde – myslím že tady – psali že ji chtějí spustit až z dálnicí aby se okružní křižovatka opotřebovával rovnoměrně 🙂
* s, opotřebovávala
Čeho se vlastně bojí ? To jako pásový bagry jezdí po silnici ??? Jiná kolová technika silnici nepoškodí. Co tam sedí na ŘSD za hlupy ??? Ať nám to Honzyk Rýdlů poví, když je tak optimistickej.