Nová konkurence pro TGV. Na francouzské rychlotratě míří Proxima

Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomVysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Firma investuje do startu miliardu eur.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomāš

A bude i SJT (resp. FJT), když máme tolik dopravců? 🙂

Kubrt

Jen doplním, že depo v Marcheprime bude nově postaveno společností Lisea – což je PPP koncesionář LGV Tours – Bordeaux.

TPal.

Jen trochu opravím – určitě to není první soukromý dopravce VRT vlaků ve Francii, možná ani ne druhý 1. dopravce – Le Train – objednány vlaky Talgo Avril 2. dopravce – Kevin Speed s obchodní značkou ilisto – pravděpodobně objedná AGV. Docela zajímavé požadavky (žádné místo pro úschovu zavazadel) 3. dopravce – Proxima A ještě se blíží Heuro na lince Amsterdam – Brusel – Paříž – Londýn. Ti chtějí Hitachi vlaky (ekvivalent Frecciarossa ETR 1000). Budoucnost VRT tratí je takhle připravena fantasticky! Snad něco podobného bude i v Čechách (je jasné, že český rybníček je malý, ale v kombinaci s… Číst vice »

Xaver

Alstom dělá nejlepší vysokorychlostní vlaky, tak je to logické.

www

Ani zdaleka se nepřibližují spolehlivosti Siemensa. Třeba při nasazování Pendolino v Polsku se porodní problémy táhly 2 roky.

Xaver

Pendolino je ještě zděděný projekt po Fiatu.

Jan

To bych rozpor al. Polské pendolino už je výrobkem Alstomu a nemá nic společného s Fiatackym pendolinem, co se prohání po Evropě a také u nás.

Dušan

Možná by bylo dobré to slovo „nejlepší“ tak nějak blíže identifikovat – třeba slovy peněz od doby, co vznikly:-). A zde víme, že jedna souprava AGV (obejdnatel NGV) stojí cirka 650 mil. Kč, což je sice velmi dobrá cena – v porovnání třeba s ETR 1000 (cca. 732 mil. Kč) nebo Avrilem S-106 (cca. 873 mil. Kč), ale obsaditelnost AGV je 460 sedaček, tj. podobně jako u ETR1000 (457 sedaček), ale třeba Avril 3+2 nabízí 589 sedaček s téměř identickou cenou za sedadlo (1,48 x 1,41 mil. Kč/sedadlo ve prospěch AGV), tj. o 28 % více. Samozřejmě otázka jsou náklady… Číst vice »

Xaver

Přijdou mi nejlepší z hlediska konstrukce. Alstom staví jako jediný patrové rychlovlaky.

O.K.

Jako jediný v Evropě..! Nezapomínejte pořád na ten svět :))) Rychlovlaky jezdí všude možně po světě, dokonce jich mimo Evropu jezdí víc, než v Evropě…

Xaver

CRRC stráví patrové rychlovlaky? Jsem si nevšiml. Japonci pokud vím taky ne. Kdo jiný? Že jsou VRT všude po světě je sice hezké, ale dodavatelů vlaků tolik není.

Addams

Šinkansen E1 a E4 byli 2-podlazni, ale uz nejezdi.

Addams

VR-soupravy delaji take CRRC, CAF a Talgo, zatim jen 1-podlazni, ale kdovi, co bude za mesic, rok, …

Addams

Neco zkouselo i Ansaldo Breda, ale nodopadlo to slavne …

O.K.

Správně jste si nevšiml, CRRC je nestaví. To Japonsko si ale zopákněte, tam patrové shinkanseny jezdily.

Dodavatelů VR vlaků právě není zas tak málo, jak se ze zdejších diskusí někdy zdá.

www

ne vždy ale dvoupodlažní rychlovlaky se samostatnou pohonnou jednotkou dávají smysl. Jo pokud máte třeba krátká nástupiště jako ve Francii tak ano, Němci nebo Italové nevyužívají dvoupodlažní vlaky, jelikož u nich skoro všechna nástupiště mají aspoň 450metrů. Tak to tehdy nedává smysl, a dvoupodlažní vlak nikdy nedostáhne pohodlí jednopodlažního mám srovnání jel jsem Velaro a TGV Duplex v TGV všechno se třese.

www

navíc to Velaro 402metrů má větší kapacitu než TGV duplex 200metrů.

O.K.

To jo, ale na LGV mají nástupiště 400 metrů, takže tam ty duplexy nacpete dva (a také tak jezdí). Tzn 2x víc lidí. Ve Francii se ten koncept velmi osvědčil.

www

české VRT jsou navrženy takhle že dvoupodlažní jednotky nebudou potřeba a jejich provoz není předpokládán. Už ve fázi projektu byla navržena dlouhá nástupiště.

Jiří Kocurek

Které staví? TGV Duplex se už dlouhé roky nevyrábí.

O.K.

Alsthom Duplexy samozřejmě pořád vyrábí, jen se jim řiká Euroduplex. Ano, není to ten samý typ jako duplex, ale je to prostě další vývojový krok a v podstatě z něj přebírá dost.