Nová konkurence mezi čtyřnápravovými lokomotivami. Stadler představil DuFour

Jde o nejvýkonnější lokomotivu v kategorii.
Společnost Stadler Rail se rozhodla zahustit konkurenci v segmentu nejčastěji prodávaných lokomotiv v Evropě, kterému vládne Siemens s modelem Vectron a Alstom s hnacími vozidly TRAXX.
Na mnichovském veletrhu Transport Logistic představila lokomotivu DuFour, která bude nejvýkonnější v segmentu čtyřnápravových vícesystémových lokomotiv. Vychází z řady EuroDual, výroba probíhá ve španělské Valencii. Prvním zákazníkem bude švýcarský státní dopravce SBB Cargo, který si jich objednal až 129.
Největší zakázka Stadleru v železničním cargu. Nové lokomotivy začnou nahrazovat švýcarskou legendu
Lokomotiva bude mít výkon až 7 MW při jízdě v elektrické trakci, bude se vyrábět jako vícesystémová s možností jízdy pod střídavým i stejnosměrným napětím. V nabídce bude i jako duální v kombinaci se spalovacím motorem na naftu nebo hybridní s baterií.
Stadler za přednost lokomotivy uvádí i její nižší hmotnost – 80 tun. Ta má umožnit jízdy i na tratích s nižší traťovou třídou (C2/C3/C4).
Název DuFour je odvozen od nejvyšší švýcarské hory Dufourspitze a současně odkazuje na čtyři nápravy.