Nová komplikace pro D52. Soud musí řešit znovu územní plán Mikulova, který počítá s dálnicí do Vídně
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Podle Nejvyššího správního soudu Krajský soud neřešil jednu z hlavních námitek.
😀😀Šaráda pokračuje. Začíná mít pochybnosti o užitečnosti NSS. Je to instituce, která řeší jen procesní záležitosti.
Připomíná mi to historky o císaři Karlu VI. z rodu Habsburků, který byl předchůdcem Marie Terezie. Šlo o člověka obrněného masivním státním aparátem, který byl schopný odmítnout převzít důležitý dopis nebo vojenskou depeši jen proto, že nebyla v patřičně uhlazené formě
Stará dobrá podunajská monarchie u nás tedy stále přežívá ve formě našich úředníků.
NSS je zcela v pořádku, co v pořádku není je schopnost státem velmi dobře placených úředníků vypořádat se s agendou správního řízení, tak aby jejich rozhodnutí obstálo. Přestože existuje rozsáhlá judikatura mnozí z nich stále nejsou schopní odvádět 100% práci a to je ten důvod proč si vždy někdo najde to 1% na kterém to otočí vzhůru nohama. Problém nehledejte ve správním soudnictví nýbrž ve správních úřednících.
Jste si jistý ohledně “velmi dobře placených”? Nevím, ptám se. Jen často lze slyšet, že stát nemá dobré lidi jak zaplatit.
podívejte se na platové tabulky, jsou veřejné.
A není to přímo zázračné že „úředníci soudní“ pracují bezchybně a „úředníci správní“ jsou podle vás totální lemry?
Kromě toho, doufám že sám už za sebou nějakou tu (samozřejmě zcela bezchybnou) práci správního úředníka máte, přece byste nemluvil o něčem co jste sám nikdy nedělal…?
A není to náhodou naopak? Je nás víc, tak si na něj dovolíme?
Výběžky. Směšné.
To je totální výsměch zkřížený s neschopností u nás něco tak důležitého jako je páteřní dálnice postavit.
Co se vleče neuteče !
Nedávno se tu psalo že již nic nebrání zahájení stavby.
To už mě připomíná komedii.Nekonecny byrokratický příběh značka Česko.
Přeložka I/40 tedy blokuje D52? A musí se to vůbec schvalovat dohromady jako jedna stavba??
Já bych byl raději, kdyby se najednou schvalovalo víc. Ne salámová metoda, kdy se postaví kus z jedné/z druhé strany, a pak se na sílu protlačí propojení ve chvíli, kdy není jiná možnost.
Nevíte někdo jak to vypadá s obchvatem Znojma?
Dle ŘSĎ by se mělo letos dělat výběrko a příští rok začít stavět. Stará povolení na kritickou 1. etapu zrušili nejspíš proto, že ta stavba jela podle legislativy v době vydání stavebního povolení, tj. cca 15 let zpátky. Stavba se rozjíždí znova podle současné legislativy, která už nemá být tak nakloněna odpůrcům. Ale bojím se, že odpůrci si zas najdou nějakou klíčku a stavbu vyřeší až nějaký puč nebo něco podobného.
Když teď začneme plánovat dálnici v trase I/38 přes Znojmo,mohla by být hotová rychlejc (pokud to nezastaví spolek Mlíko z Želetavy,teda..)
a D55 protáhnout až do Poštorné..to by nakonec bylo mnohem lepší řešení od začátku..takhle se do „Brna“ tahá transit, který tam vůbec nemusí být.. směr Vídeň-Praha a Vídeň-Katowice atd. dělá se z toho druhá Praha..
Tak jistě, obchvat Břeclavi se ještě pořád nekopl ale už ho začínáme protahovat… a rozšíření přechodu Reintal dohodnete také?
Jako jo, obojí je užitečné, ale úplně stejně (ne-li ještě víc) ve hvězdách jako D52. A když se náhodou zadaří a bude to brzo, může doplňková trasa na chvíli převzít hlavní roli…
Reintal nerozšiřovat, jediný normální přechod, kde se člověk nemusí štosovat (s osobákem).
to je proto že tam je zákaz vjezdu pro auta nad 3,5 t, výstražná tabule je již na rakouské dálnici
já mluvil hlavně v minulém čase, co se mělo udělat..možná by to už stálo a dopravně by to bylo mnohem přínosnější..přes Mikulov jezdí jen cca 20% vozidel co míří do Brna..ale všichni s ním nyní musí projíždět..přitom dominantní trasnit tam je na Prahu a Ostravu..I/38 tomu ještě dost ulehčuje a po dokončení D52 se tam kus provozu z I/38 ještě přesune, bylo by to kratší spojení jak na Prahu, tak přes Břeclav na Ostravu a odvedlo provoz z Brněnského uzlu..
Počkejte, I/38 by bylo zároveň kratší spojení na Prahu, a zároveň i na Ostravu?
Nebo to myslíte tak že ty DVĚ silnice dohromady by nahradily D52? Tak to není zase až tak překvapivé… nicméně, spojení DÁLNIČNÍ by stále neexistovalo (jedině že by byl obchvat Břeclavi dálniční, a i pak by to do doby kompletace R/D55 bylo stejně cikcak D2+D1 a stejně zase přes Brno).
Jako vrátit se do minulosti není pořád ještě snadné, nicméně plán byl že D52 bude „brzo“, zpožděné jsou dneska všechny debatované silnice (ale 52 nejvíc).
Ve Znojmě, kde stojí obchvat už kolik let?? To by teda byl pokrok… plus poprosit Rakušáky aby zapoměli co mají hotové a stavěli na Znojmo komplet (nikoliv 2+1).
Fajn plán 🙁
Ty 2+1 tam v pohodě stačí, když by bylo i napojení u Břeclavi pro tranzitujici Poláky.
Tak když se bavíme o tom co by stačilo, tak na té D52 by docela stačilo kdyby konečně udělali ten obchvat Mikulova (ten „miniobchvat“ ze začátku devadesátek dlouho nevydržel, zejména z důvodu nové výstavby v Mikulově je dneska uprostřed zástavby) a asi dvě MÚK, a ono by to sice nebylo dokonalé ale celkem OK…
To je takový problém to tam vylít betonem? Stejně k tomu jednoho dne dojde, tak proč se srát s papíry?
Tak já jako státní úředník se svévolně, v rozporu se zákony, rozhodnu, že jedinou příjezdovou cestu k vašemu domu zaliju betonem a postavím tam dálnici, těsně u vašich vchodových dveří.
Nač se s..t s papíry, že?
(aneb zkuste respektovat právní stát. A stát by naopak měl ten právní stát nezmrvit do právní džungle)
Trošku jsem trolil a dívám se, kolika chytrolínům rupla cévka. Dálnice se přes Mikulov plánuje desítky let, je jasné, že tama povede (když tam vede z obou stran). Navíc nikomu (kdo by nevěděl, že tam dálnice povede) nepovede pod okny. To není o tom, že by si úředník řekl, tak dnes postavíme dálnici tudy. To je o tom, že se vede byrokratická válka a až se vymyslí papíry tak, aby to bylo papežtější, než papež, tak se to postaví.
Nebo se čeká na to, až Patrik zaklepe bačkorama.
Tak ten tu bude do sta, beduín jeden…
Tak to ani omylem, že D52 povede na Mikulov se rozhodlo za vlády Topolánka.
No a na pár roků je zase vymalované…
Mexická telenovela hadr… 🤪🤦♂️🤷♂️
Je to menší zdržení. Všechny námitky až na jedinou NSS zamítl. Fakticky půjde o to, jestli při přijímání územního plánu šel pořizovatel (Mikulov) nad rámec vyšší územně plánovací dokumentace či nikoliv. Pokud ano, musel by tuto část Krajsky soud zrušit, a to pouze v rozsahu toho přesahu. Jde tam o nějaké výčnělky. Je to pirrhovo vítězství, protože tím navrhovatelé v podstatě ničeho nedosáhli.
pirrhovo vítězství – myslíte vítězství Pyrrhy ?
Novomlýnské nádrže překoná tunelem.
Drahá sranda, ale nebyl bych proti. Hluk se nad vodou nese nepříjemně dobře a daleko. Bydlí poblíž nějaký ministr?
Když mně to napadlo, tak jsem si dělal legraci, ale když jsem to psal, tak už mně to přišlo klidně možné 😀
Ne ale hnízdí tam spousta uřvanejch ptáků, takže to bude fifty fifty.
Novomlýnské nádrže zrušit a udělat radost ekologům, kteří bojovali proti jejich výstavbě…a dřív než znovu vyroste (chráněný) lužní les, postavit estakádu.
Ano ale s podmínkou, že žáby budou mít vlastní tunel pod Novomlýnskými nádržemi „dokříže“, aby mimoúrovňově minuly silnici i vodu….
Proskleným, po dně. S výhledem na ryby.
Možná bude dřív i VRT do Rakouska než dostavěná D52.
Spíš z Rakouska, myšleno na rakouském území. Tomu bych ještě věřil. 😀
Bych spíš věřil ty kvantový teleportací či autonomním autům
Letos mi bude 33, ale i tak přemýšlím jestli se dokončení D52 vůbec dožiju.
Ne.
Opravdu si myslím, že ne. Sním o hotové D52 od 18 let, bude mi 40….🫣
Jo, kdysi jsem o tom snil taky. Po letech studií a praxe mi došlo, že tak, jak je to namyšlený, je to hovadina.
Uff, už jsem se bál, že se nedozvíme autentickou pravdu…
Zato vy jste se holt nepoučil nikdy.
Záleží na tom, kdy zemřete.
Já si nechám do závěti napsat, že dědicové dědí pouze v případě, že zpopelněného zůstavitele prokazatelně vezmou na výlet VRT vlakem a to nejpozději do jednoho roku od jejich zprovoznění v ČR, příčemž za výlet se považuje projetí úseku tam i zpět v celkové délce minimálně 400 km. 🙂 Toto je jediný způsob jak se tím projet. 🙂 🙂 🙂
Jen aby nedědily až o 3 generace později 😀
Ano i na to jsem myslel, v případě, že dědic nemůže z objektivních důvodů podmínku výletu splnit za svého života, splní ji odkazovník přičemž mu náleží podíl na dědictví po zůstaviteli ve výši…. 🙂 🙂 🙂
Ten se povedl, ten je fakt dobry 🙂
Já si tyhle plány vyslechl v roce 1990. Opakovaně. Takže pokud výstavba půjde stejným „tempem“ ….
Řek bych, že bude úspěch, když Tě po D52 svezou funebráci.
Pokud se dožijete pouze 100 let, tak těžko.