Nová jižní spojka ve Žďáru je definitivně hotová, práce zdrželo smetiště
Přeložka silnice I/37, Žďár nad Sázavou. Pramen: ŘSD

Obyvatelé Žďáru nad Sázavou ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu.
Omlouvám se všem zúčastněným na této stavbě, ale už od doby projektové přípravy asi není v mých silách pochopit, čemu přesně tato přeložka má pomoci?
Jedna vlašťovka jaro nedělá.
já jsem jednou četl že aleš kratina se domluvil s ministerstvem obrany a pamatkaři na financovaní domluva dopadla dobře neco zaplatí obrana a zbytek ŘSD kratina zahají přípravu západního obchvatu v roce 2026 s tím že stavět by se mělo v roce 2031
Ten argument, že se lidem uleví od dopravy, který je v médiích prezentován už od zahájení stavby je úsměvný… Však stará silnice vedla kolem areálu silničářů, firmy Zdar, pekárny, stavevnin a nákupního centra, žádné obytné domy tam nejsou. Kdyby raději začli západním obchvatem, který by odvedl dopravu z naměstí a Vysočan. Za peníze co stál tento kousek silnice od nikud nikam mohla být zafinancovaná – plácnu- 1/4 západního obchvatu. Nedávno chytrolíní zjistili, že na západní obchvat nejsou prachy… Tak hlavně, že na toto byly. A co nechápu nejvíc – téměř po celou dobu stavby – asi rok a půl, byly… Číst vice »
„I kdyby Žďár oželel na trase západního obchvatu tolik preferované kruhové objezdy a přistoupil k mimoúrovňovým křižovatkám nebo se smířil s tím, že kolem nádraží nepovede upřednostňovaný tunel, nýbrž krátký tubus s otevřeným úsekem doplněný protihlukovými stěnami, bude stavba moc drahá. Podle ředitele Kratiny náklady řádově přesahují jednu miliardu korun. Ovšem nezmínil, že se přes ni nejspíš přehoupnou dle ekonomického posudku čtyřnásobně.“
113 miliónů není 1/4 ze 4 miliard 😀
Ten západní obchvat nedává vůbec ekonomicky smysl, možná tak levnější východní…
Na východ by se to muselo vzít hodně ze široka, aby se to vyhlo zdroji pitné vody a Zelené hoře.
Teda, jen tak principiálně – čtvrtina západního obchvatu by jaksi sama o sobě nikomu nepomohla, protože dokud to není celé tak je to nefunkční, ne? Mimochodem, tohle jako obytný blok vypadá ne? https://mapy.com/s/jejaburovo
Dobře, takže 113 milionů kvůli jedné podivné bytovce…
Pro Žďár to bude sice úleva, ale v zájmuplynulosti by prospělo, kdyby okolo města vedla už rovnou 4-proudovka, nejlépe jako silnice pro motorová vozidla s povolenou 110 km/h.
Takové obchvaty by nakonec potřebovala i další města kromě Žďáru. Jako investice do budoucnosti by to nebylo marný. Zvlášť když se železniční nákladní doprava nachází v takové situaci, že….škoda slov.
jezdím tama pravidelně a spokojil bych se i s 1+1 90km/h teda… hlavně abych už konečně nesmrděl na náměstí.
Až se na té 90 potáhnete za nějakou hajdrou, co se půl hodiny rozjíždí na 60 a víc nevytáhne, navíc na plný čáře, možná si vzpomenete, co jsem tu psal….
že by těch 5km udělalo velký rozdíl na mizerné kvalitě celé I/37… 😉
Ale to je přeci jasné, úplně všude by bylo fajn kdyby se dalo předjíždět, ale prostě a jednoduše nemáme na to abysme každou okresku předělali na krajovku, každé krajovce nadělali obchvaty a múk, a polovinu z nich upgradovali na dállnice…
S těma intenzitama, co tam jsou, by to bylo vyhazování peněz. I do budoucna.
No dle kamioňaků úzký, nějaká hlava to mohla zkusit s větším autem…….
Co byste nechtěl, když se těch 700 m na rovině postavilo rekordním tempem za 1.5 roku, to se pak detaily nestihnou.
Na Facebooku Žďáru se v diskusích po kritice úzkých vjezdů kamioňáky objevil projektant toho díla, a tak neskutečně arogantního člověka jsem už dlouho nezažil.. V podstatě jsme se od něj dozvěděli, že šoféři z povolání by se měli naučit řídit, a že okružní křižovatka splňuje normy.
jinou reakci bych vlastně ani nečekal
Typicky české řešení. Máme šílené normy, které definují každou kravinu a těch se budeme držet zuby nehty. Jestli to v praxi dává smysl, je úplně jedno. Hlavně že na papíře je všechno v pořádku. K dokonalosti chybí už jen výmluva na předpisy EU (a ignorování faktu, že v jiných členských státech to záhadně jde i jinak).
Ale i v Česku jsou kruhové objezdy, kde se na kamioňáky myslí a vjezd je rozšířen, aby si mohli patřičně nadjet a neohlodaly tam zadní nápravou obrubník. Kolikrát i s menším poloměrem, takže problém bude někde jinde…
https://maps.app.goo.gl/ocvQPXpX4ikKevtH7
Nebojte – následující průběh bude stejný jako jinde. Kamioňáci a autobusy budou ten kruháč pravidelně ničit. Po třetí opravě se přistoupí ke kompletnímu předělání. Změní se středová část, změní se okraje a nájezdové úhly, někde zmizí obrubníky.
Tohle už v ČR známe – je to taková naše novodobá tradice – udělat kruháč až napotřetí dobře, zato za dvoj- trojnásobnou cenu a 3x delší čas.
zbývající západní část obchvatu je potřeba už dávno
Opět kruhový mor. Kdyby tam kruháče nebyly tak super, ale takhle to bude jenom jedna velká kolona a špunt
Jste uplně vedle, právě sem kruháč patří! Má rozhodně větší kapacitu než obyč průsečná křižovatka v případě že jsou intenzity na jednotlivých ramenech vyvážené, což zde zrovna bude platit.
Kruháč ano, ale chybí tam bypassy. Minimálně od Jihlavy, místa tam je spousta a zvlášť když pokračování obchvatu je u ledu, když nevyšlo ekonomicky.
On to za pár let někdo za drahé peníze předělá, stejně jak ten horní kruháč.
Nejspíš při projektu počítali, že se to při pokračování západního obchvat bude stejně předělávat. Ten je teď u ledu, takže bypassy by to chtělo, nic složitého na dodělaní to není…
Od města k nádraží taktéž, jezdí tam autobus za autobusem a zbytečně se to bude celé přicpávat. Na bypass je tam místa fůra. Navíc rozměry a konstrukce kruháče pro autobusy otřesné. Neříkám že to nejde projet, ale nájezdy i výjezdy strašně kolmé, všude nacpané obrubáky až co nejblíž, no taky den po otevření už to tam bylo všechno zválené od kamionů. Jak kdyby to bylo naschvál co nejde*ilněji, jen aby to splnilo minimální normy a víc ani ň.
No je to tu na hranici obce, takže plná 90 tam těžko někdy bude povolená, a múk na tomto místě by vypadala dost divně (a byla dost drahá)…
Budeme rádi pokud se těch kruháčů zbavíme aspoň „uprostřed polí“…