Nová jednotka od Pesy nepřežila první den testů v Ghaně, narazila do nákladního auta na trati
Nová jednotka pro Ghanu. Foto: Ghana Railway Development Authority
PESA má do Ghany dodat 12 jednotek.
PESA má do Ghany dodat 12 jednotek.
nojo…to je dřív jak na nový boty…to prostě nenaplánuješ
V takové zemi bych očekával automaticky ochranu vozidel bytelným rámem ve stylu divokého západu … 🙂
Na tratích kde není možné zajistit bezpečnost apod. s vysokým rizikem srážky – před samotnou lokomotivu/stanoviště strojvedoucího předřadit tzv. falešnou kapotu – předřazený odpojitelný vyměnitelný vagón se speciálním odpružením zajišťujícím stabilitu v jakýchkoli podmínkách a tlumícími prvky které pohltí energii případného nárazu. Ideálně tak aniž by to příliš ovlivnilo jízdní vlastnosti původního drážního vozidla. Snížení rizika úrazu strojvedoucího a poškození mašiny.
A nebo permanentně sunout nákladní vůz s pískem.
To dělali už za války. Jmenovalo se to předběhový vagón/vagóny a používalo se to když bylo riziko podminování či zabarikádovaní trati. Při najetí na minu/překážku došlo ideálně jen k poškození předběhového vagónu a lokomotivě se nic nestalo.
Na předběhový vagón se často nakládaly kolejnice či jiné těžké předměty, protože v případě zabarikádování trati mohl vagón zafungovat jako beranidlo.
Ono se to asi jinak dělat nedalo. Nicméně na parních lokomotivách
chránil fóru (asi) i kotel lokomotivy. Představa byla taková že by to mohlo mít podobu s aerodynamickou kapotou se světly a v podobném vzhledu a nátěru. Ale je to jen takový nápad.
Firu ně fóru 🙂
Kotel fíru chránil pokud nedošlo k jeho proražení. Pak to zhusta znamenalo uvaření za živa, protože se pára a žhavé uhlí z topeniště dostaly přikládacími dvířky na stanoviště.
O tomto riziku mi vyprávěl děda který celý život pracoval u dráhy a za války byl totálně nasazen. Při poškození kotle jde pára nejen ven do prostoru, ale i dovnitř kotle. A odtud to vymete „žhavé“ dvířky na stanoviště.
To vse s vloženým vmontovanyym tlumicem pred sprahlem apod.
S tim, že v případě srážky dojde k poniceni predrazeneho vagonu/radlice (neomezujiciho rozhled strojvedouciho) apod. A samotna jednotka nemusi tolik utrpět.
Pro testovací jizdy na podobných tratích (Afrika apod.) bylo „příliš kacirske“ uvazovat o nejaké předrazene krátké radlici na samostatnem podvozku pred samotnou novou jednotkou?
Dobrá zpráva alespoň je, že se Pese obchodně daří. Vstup na nový trh je velmi složitý.
Když už nepomůže ani polský vlak, který je z místních podmínek zvyklý bourat do náklaďáků, tak už jim nepomůže vůbec nic.
Jakoby je ty koleje nejak pritahovaly nebo na nich zmatkovali apod.
Afrika no 😂
Tohle by se vyspělé Evropě nikdy nestalo, že ano?
V Evropě už běžný řidič ví, že autem se koleje mimo přejezd přejet nedají. To se ještě v Africe nerozkřiklo…
Zvlášť když jde o novou trať a řidič tam byl zvyklý jezdit.
Úplně stejně jako v Polsku. Se divím, že polská Pesa neobstála.
Skoro se mi chce říct, že zlatí polští řidiči.
To by jim ČD mohly nabídnout nějaké 810 jako zálohy, tam se budou hodit. A hlavně by se Afričani svezli pořádným vlak 😀
Africká řidič být zmatená, on vidět pořádná vlak.
časem by jim dodaly 380 k tomu nějaké ty B249 +B256 a třeba i Pendolina 😀
V Mauretánii jezdí vozy B exČD 🙂
810 v Ghaně ? Raději je uvidím v České republice ale spolehlivé vozy se hodí na každé železnici Pěkný den
Chtěl bych vidět reakce africanu pokud by spatrili 810
Tak už 810 jednou měli v Alžírsku, takže by to nebyla taková novinka.
Podle té fotky, předpokládám z kamery jednotky, mi přijde jak kdyby ten nákladní vůz tam někdo umístil naschvál
Spíš je to záběr po nehodě. Dotlačili ho tam.
Nejspíš ano, nicméně v té původní zprávě se píše, že vozidlo stálo mimo přejezd. Jasně, tohle internetové vyšetřování je k ničemu, ale klasický střet na přejezdu to nutně být nemusel.
Je to nová trať, auto jelo mimo přejezd. Takže někdo tam byl zvyklý jezdit a nepochopil, že to nedá přes ty nové koleje. Druhá věc je jaký má rozhled strojvedoucí, že nedokázal zastavit, podle fotek to je rovina a ne zarostlá džungle.
To nebude „po nehodě“. Na dalších fotkách má Pesa rám korby toho náklaďáku vyskládaný pod čumákem.
že by někdo nesouhlasil s novým vlakem? podobně jako na některých tratích u nás a nový dopravce…
A je je, uz vime, kde panuje podobny bordel v silnicnim provozu…skoro jako ten umelec, co zabil onehda na Karvinsku onoho fyru kamionem…
V Česku: Otevřel hospodu a chodili mu tam lidi.
V Ghaně: Postavili koleje a jezdili po nich vlaky.
Jen zapomněli zveřejnit, že ještě smetla tlupu paviánů, dva nosorožce a 30 sběračů železa, než se zavrtala do písečné duny…
Dle těch mínusů soudím, že spousta lidí nerozumí legraci 🙂
Dle těch mínusů soudím, že legraci nerozumí Honza s Josefem.
nechci jim radit, ale já bych ten crashtest naplánoval spíše ke konci testovacího období….
A ten je naplánoval na které období?
Pokud vím, jedná se o jednotku 847 013 pro ČD co měla nehodu. Poláci ji opravili a prodali dál…. Hold má tento kus smůlu.
Jo tak proto měla na záběrech ze stanoviště LS 06. 😀
Jakože ještě v pondělí v Áčkách, úterý Hamburg, středa loď, čtvrtek crashtest 🤭
HolT…
Zkuste už alespoň někdy pochopit rozdíl mezi holt a hold. Chyba je zde téměř na denním pořádku a způsobuje krvácení očí čtenářů znalých alespoň základně použití jazyka českého
Třeba té jednotce vzdává hold, co my víme?
Jen bych upřesnil, že ona první nehoda se stala v továrně v Polsku. My Polákům říkali že ta 013tka nebrzdí 😀
Jasná sabotáž, není poblíž ani náznak cesty
A to na fotce vlevo je co? Vodní tok?
Pokud řidič se nesnažil varovat strojvedoucího nebo zkusit se dovolat někomu, ke všemu stál úplně mimo přejezd, tak to vypadá jako úmysl…
Ta trať je nová a tu jednotku před pár dny vyložili z lodi. Ten řidič mohl vidět vlak prvně v životě.
Přiřítila se taková strašná velká věc a udělat do auta hrozná bum!😲