Koukám teď na wiki a třeba u E5 se píše, že nahrazuje E2 a E4, které pochází z přelomu tisíciletí. Při tom ale jejich zástupci jezdí. Takže je klidně možné, že i E5 bude jezdit dále. Jen ne všechny. Ale chápu, kam tím míříte.
Poschodové E4 sú už všetky vyradené, z E2 zostáva posledných pár kusov, skončia v najbližšej dobe.
Šinkanseny majú všeobecne životnosť 15 – 20 rokov maximálne. Napríklad typ N700 z rokov 2007 – 2012, ktorý jazdí na najvyťaženejšej trati z Tokia do Osaky je postupne nahradzovaný novším typom N700S od roku 2022, zostáva ich menej ako polovica.
Raz som skúšal zisťovať dôvody na zahraničných fórach a ako dôvod sa uvádzalo okrem iného aj na naše pomery šialené obehy súprav, bežný denný obeh je 4x Tokio – Osaka a späť…
Je to tak, je to i na té grafice jak psal Juraj. Green vlevo グリーン車 klasicky 2+2, obyčejná 普通車 2+3 a koncept TRAIN DESK 2+2. Gran Class není nijak zmíněna. Při šířce skříní 3 350 mm je 2+2 naprostý luxus.
na co si to tady v Cesku hrajem? 😀
Tak jediné co jsem si na těch obrázcích přečetl je USB a WiFi 🙂 A krom toho jim to závidím…..
日本語を読めるようになること
V tom nafoceném prospektu jsem si tedy moc nepočetl…
Překladač v mobilu to dává v pohodě 😉
Přečtěte si něco o hroších schopnostech na tomto linku…https://cs.wikipedia.org/wiki/Hroch_oboj%C5%BEiveln%C3%BD
Píšou tam snad něco o používání mobilů? 🤷♂️
😀
Výměna jednotek za nové po zhruba 20 letech. O tom se nám v Evropě může jen zdát. To se teprve chystáme na první rekonstrukci.
Otázka je, kolik to má po dvaceti letech najeto. Tipuji, že daloko více než by to mělo u nás.
Koukám teď na wiki a třeba u E5 se píše, že nahrazuje E2 a E4, které pochází z přelomu tisíciletí. Při tom ale jejich zástupci jezdí. Takže je klidně možné, že i E5 bude jezdit dále. Jen ne všechny. Ale chápu, kam tím míříte.
Poschodové E4 sú už všetky vyradené, z E2 zostáva posledných pár kusov, skončia v najbližšej dobe.
Šinkanseny majú všeobecne životnosť 15 – 20 rokov maximálne. Napríklad typ N700 z rokov 2007 – 2012, ktorý jazdí na najvyťaženejšej trati z Tokia do Osaky je postupne nahradzovaný novším typom N700S od roku 2022, zostáva ich menej ako polovica.
Raz som skúšal zisťovať dôvody na zahraničných fórach a ako dôvod sa uvádzalo okrem iného aj na naše pomery šialené obehy súprav, bežný denný obeh je 4x Tokio – Osaka a späť…
Právě. To lidem, co vidí, že Railjet ujede za den stěží Praha- Grac a zpět nejde vysvětlit, že mají tak rychlé tratě, že to dá 4x za den…
tzn cca 4120km denně, 123 000km měsíčně
Takže kolik je to za celý život jednotky? Evropská kolejová vozidla typicky dosahovala vyšších jednotek M km.
pokud platí těch 123k měsíčně, pak by to během výše zmíněných 20 let bylo téměr 30 milionů km… úctyhodné číslo
Předpokládám, že s těmi sedačkami 2+1 řádil šotek a bude to jako v současnosti 3+2 (v první třídě – Green Car 2+2).
Vašemu tvrzení nasvědčuje jedna z grafik na, které jsou na menším obrázku 3 sedačky vedle sebe.
2+1 je v Gran Class i dnes.
Ale grand class tam být nemá co jsem četl. Navíc není ani v oficiálním videu.
To by byla dost škoda, ale pokud mají dost zákazníků, tak už ji asi potřebovat nebudou.
Je to tak. Ostatně i v prospektu se píše, že obrázek vlevo je Green Car (1. třída) a vpravo je klasická dvojka v uspořádání 2+3.
Je to tak, je to i na té grafice jak psal Juraj. Green vlevo グリーン車 klasicky 2+2, obyčejná 普通車 2+3 a koncept TRAIN DESK 2+2. Gran Class není nijak zmíněna. Při šířce skříní 3 350 mm je 2+2 naprostý luxus.