posily_do_teamu

Nová generance šinkansenů. JR East představil rychlovlak E10

Nová generace šinkansenu E10. Foto: JR EastNová generace šinkansenu E10. Foto: JR East

Provoz s cestujícími začne v roce 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik Björgenskjöld

na co si to tady v Cesku hrajem? 😀

Motýl Emanuel

Tak jediné co jsem si na těch obrázcích přečetl je USB a WiFi 🙂 A krom toho jim to závidím…..

SpitiPater

日本語を読めるようになること

hroch.obojzivelny

V tom nafoceném prospektu jsem si tedy moc nepočetl…

vagonář

Překladač v mobilu to dává v pohodě 😉

Nemel

Přečtěte si něco o hroších schopnostech na tomto linku…https://cs.wikipedia.org/wiki/Hroch_oboj%C5%BEiveln%C3%BD

Píšou tam snad něco o používání mobilů? 🤷‍♂️

😀

Václav Pašek

Výměna jednotek za nové po zhruba 20 letech. O tom se nám v Evropě může jen zdát. To se teprve chystáme na první rekonstrukci.

Erik85

Otázka je, kolik to má po dvaceti letech najeto. Tipuji, že daloko více než by to mělo u nás.

Vojta

Koukám teď na wiki a třeba u E5 se píše, že nahrazuje E2 a E4, které pochází z přelomu tisíciletí. Při tom ale jejich zástupci jezdí. Takže je klidně možné, že i E5 bude jezdit dále. Jen ne všechny. Ale chápu, kam tím míříte.

autobusik2

Poschodové E4 sú už všetky vyradené, z E2 zostáva posledných pár kusov, skončia v najbližšej dobe.

Šinkanseny majú všeobecne životnosť 15 – 20 rokov maximálne. Napríklad typ N700 z rokov 2007 – 2012, ktorý jazdí na najvyťaženejšej trati z Tokia do Osaky je postupne nahradzovaný novším typom N700S od roku 2022, zostáva ich menej ako polovica.

Raz som skúšal zisťovať dôvody na zahraničných fórach a ako dôvod sa uvádzalo okrem iného aj na naše pomery šialené obehy súprav, bežný denný obeh je 4x Tokio – Osaka a späť…

vojtech

Právě. To lidem, co vidí, že Railjet ujede za den stěží Praha- Grac a zpět nejde vysvětlit, že mají tak rychlé tratě, že to dá 4x za den…

PetrD

tzn cca 4120km denně, 123 000km měsíčně

libcha

Takže kolik je to za celý život jednotky? Evropská kolejová vozidla typicky dosahovala vyšších jednotek M km.

markuc

pokud platí těch 123k měsíčně, pak by to během výše zmíněných 20 let bylo téměr 30 milionů km… úctyhodné číslo

Průvodce původní Aleš

Předpokládám, že s těmi sedačkami 2+1 řádil šotek a bude to jako v současnosti 3+2 (v první třídě – Green Car 2+2).

liborvavrik82

Vašemu tvrzení nasvědčuje jedna z grafik na, které jsou na menším obrázku 3 sedačky vedle sebe.

Václav Pašek

2+1 je v Gran Class i dnes.

Jakub

Ale grand class tam být nemá co jsem četl. Navíc není ani v oficiálním videu.

Václav Pašek

To by byla dost škoda, ale pokud mají dost zákazníků, tak už ji asi potřebovat nebudou.

Juraj

Je to tak. Ostatně i v prospektu se píše, že obrázek vlevo je Green Car (1. třída) a vpravo je klasická dvojka v uspořádání 2+3.

Y.K.

Je to tak, je to i na té grafice jak psal Juraj. Green vlevo グリーン車 klasicky 2+2, obyčejná 普通車 2+3 a koncept TRAIN DESK 2+2. Gran Class není nijak zmíněna. Při šířce skříní 3 350 mm je 2+2 naprostý luxus.