Nová expozice v Národním technickém muzeu představuje zlatý věk železnice

Kladno z roku 1855, nejstarší dochovaná parní lokomotiva na českém území. Pramen: NTMKladno z roku 1855, nejstarší dochovaná parní lokomotiva na českém území. Pramen: NTM

Výstavou vrcholí projekt NTM Rok evropské železnice 1825-2025. Podle ředitele muzea Karla Ksandra je skicou toho, co bude v chystaném muzeu železnice u Masarykova nádraží.

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Berkolda

Dneska jsem tam byl. Zoufalství, kde nic, tu nic, to nic skoro nenasvícené. Dominantní exponát, technická lahůdka, dokument technického umu našich předků. Dvojkolí se zalomenou osou z trojčité lokomotivy řady 387, opravdu skvost. Ale bez jakéhokoliv popisu, tabulky či odkazů. Škoda. A odpověď osob kolem výstavy? Nevíme.
Jen znalý a pozorný návštěvník najde na náboji dvojkolí z obou stran vyražená čísla řady a série. Jsou to tak náročné výrobky, že nejsou záměnné ani ve stejné řadě lokomotiv.
Opravdu chabý dojem z této výstavy.

Aleš

Číslo stroje na dvojkolí je tedy jaké? Není to náhodou dvojkolí co bylo v Chomutově z řady 375.0?

Neznamyjarek

375.0 by měla dvojkolí zalomené dvakrát. 387.0 jen jednou. Kdo rozluští záhadu?

trapper

Čest našim předkům za přímo uměleckou zručnost při výrobě těchto (Kladno) a podobných unikátních lokostrojů; čest všem těm, kteří je dokázali dochovat pro současnost.