Nová éra litevské železnice. S Flirty se vrací na paluby vlaků občerstvení

První jednotky vyjedou příští rok.
Litevský státní dopravce LTG Link představil první z celkem patnácti objednaných jednotek Stadler FLIRT. Ty během příštího roku výrazně zmodernizují provoz na litevské železnici,
Dopravce si objednal celkem 9 elektrických a 6 akutrolejových jednotek, jde o první BEMU jednotky v zemi. „S obnovou vozidel vstupujeme do nové éry cestování po železnici,“ řekl ministr dopravy Juras Taminskas.
LTG Link nové jednotky nasadí na tratě, které nyní procházejí elektrizací. Příští rok má být pod dráty celkem 731 kilometrů tratí, tedy 28 % celé litevské sítě. Součástí je i modernizace na vyšší rychlosti, na trase Vilnius–Klaipėda využijí vlaky maximální rychlost 160 km/h. Akutrolejové jednotky budou jezdit na tratích Kaunas–Šiauliai a Vilnius–Marcinkonys (přes město Varėna).
Jednotky se vyrábí v polském závodě Stadleru, kvůli rozdílnému rozchodu musí nové jednotky do Litvy po silnici. Kapacita pětivozovových jednotek je 200 sedaček (včetně 16 v první třídě), akutrolejové budou třívozové se 128 místy.
Dopravce upozornil, že po několika desítkách let se s novými jednotkami vrátí i možnost nákupu teplých jídel a nápojů ve vlaku ve speciální bistro zóně. Jedna jednotka zvládne přepravit až 30 jízdních kol, přes zimu bude tento prostor proměněn na místa k sezení.
Hodnota kontraktu je 228 milionů eur. Smlouva umožňuje dodání až 54 jednotek, z toho třinácti elektrických jednotek, patnácti bateriových s dojezdem 100 kilometrů a jedenácti s dojezdem 70 kilometrů.









