kmax

Nová éra litevské železnice. S Flirty se vrací na paluby vlaků občerstvení

Nová jednotka Stadler Flirt pro LTG Link. Foto: Stadler RailNová jednotka Stadler Flirt pro LTG Link. Foto: Stadler Rail

První jednotky vyjedou příští rok.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Komarek

Když je jde naložit a odvézt po silnici, proč je stejně tak nejde naložit a odvézt po železnici? Jako kdyby to byl třeba kontejner, naložené na nějakém vagónu normálního rozchodu?

jkk

Vlak na širší rozchod většinou bývá širší. To znamená, že na standardní železnici se nevejde na šířku prostoru a narazil by třeba do nástupiště či jiného objekty u trati.

Kubrt

Vozy EMU na široký rozchod jsou široké 3480 mm, běžné vozy na tento rozchod 3000 mm, naše pantery asi 2900 mm.

Josef Pešek

Nová éra litevské železnice: Nechceme vlaky od Škody.

Addams

Rekl / napsal to nekdo krome tebe ?

jkk

Měl jsem pocit, že v Litvě doposud spíš jezdily vlaky od Pesy než od Škody.

MPE

Ciste na pocet to skutecne vyhravaji DMU od Pesy (23) oproti Skode (14 EMU). Krome toho jeste maji 13 starych „rizskych“ EMU a ted nove postupne dodavanych 15 Stadleru.

pony

No ten seznam na en wikipedii nevzbuzuje moc důvěry tím, že vůbec neuvádí DR1.

MPE

Vcera nesel railfaneurope, tak jsem cerpal z EN wikiny.
Railfaneurope ta cisla uvadi trochu jina, lec v zasade hodne podobna:
– Skoda EMU 13 (zajimavosti je, ze nekolik Elefantu je jen dvoudilnych, bez prostredniho vozu)
– Pesa 22 DMU tri ruznych rad,
– 17 starych „rizskych“ DMU DR1 (tedy nikoliv EMU, ty uz jsou komplet vyrazene),

a krome toho jeste:
– 1 DMU Riga (r.v. 1997)
– 4 DMU Metrovagonmas RUS (r.v. 2008)