Přes Atlantik v masážních sedadlech. Aer Lingus představil svůj Airbus A321XLR
Aerolince umožní létat hlouběji do Severní Ameriky a propojit nové destinace.
Letecká společnost Aer Lingus ukázala interiér svého Airbusu A321XLR. Jde o nejnovější typ letounu od Airbusu, irský dopravce je jeho druhým provozovatelem. První dvě letadla převzal před Vánocemi.
Celkem převezme Aer Lingus šest Airbusů A321XLR. Dodávány jsou v konfiguraci dvou cestovních tříd s celkovou kapacitou 184 cestujících. Do byznys třídy se jich vejde 16, do ekonomické třídy 168.
„XLR je nejširším jednouličkovým letadlem ve své třídě, to znamená širší sedačky a více místa pro naše cestující. Máme 16 plně polohovatelných masážních sedadel s více soukromím pro extra pohodlí v byznys třídě. V ekonomické třídě máme 168 prostorných sedadel Recaro s polohovatelnou opěrkou hlavy,“ uvedl dopravce.
Každé místo má USB nabíječky a sdílenou zásuvku pro větší zařízení, jako jsou laptopy
Přihrádky pro palubní zavazadla nabízí o 60 % více úložného prostoru. Zábavní systém využívá 4K obrazovky s ultra vysokým rozlišením jak v byznys třídě, tak v ekonomické třídě.
„Schopnosti Airbusu XLR s dlouhým doletem nám umožňují létat hlouběji do Severní Ameriky a nabízejí dříve neobsluhovaným trhům větší konektivitu s Evropou prostřednictvím uzlu v Dublinu,“ řekla již dříve šéfka Aer Lingus Lynne Embleton.
Oba nové Airbusy XLR podle ní obslouží v létě 2025 nově oznámené linky do Nashvillu a Indianapolis. Pro rok 2025 chce dopravce rozšířit flotilu Airbusů XLR ze dvou na šest letadel.
Delší dolet a efektivnější provoz
Airbus A321XLR nabízí oproti letounům řady Neo například delší dolet nebo nižší spotřebu paliva. Aerolinky si od něj slibují efektivnější provoz a novou kapitolu letecké konektivity. Má jim umožnit létat třeba na některých dosud nedosažitelných transatlantických trasách.
Výrobce chce s letadlem proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit.
A321XLR je úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Podle konfigurace zvládne přepravit až 220 cestujících. Airbus má na něj v současnosti asi 500 pevných objednávek včetně 69 od největšího zákazníka IndiGo.