Nová D11 se dočká odpočívek. První zakázka míří k Eurovii
D11 Hradec Králové - Jaroměř. Foto: Královéhradecký kraj![D11 Hradec Králové - Jaroměř. Foto: Královéhradecký kraj](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/D11.jpg)
![D11 Hradec Králové - Jaroměř. Foto: Královéhradecký kraj](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/D11.jpg)
V letech 2025 až 2027 by měla vzniknout i středně velká oboustranná odpočívka Jaroměř.
V letech 2025 až 2027 by měla vzniknout i středně velká oboustranná odpočívka Jaroměř.
Záchody jsou v projektu, nebo budou podle vzorce Křelov?
Už jsem se ptal na facebooku, kde sice schytávám lajky, ale žádnou kloudnou odpověď. Tak to zkusím tady.
Místo na ilustrační fotografii dobře znám, je na hlavním sjezdu do Hradce od Prahy. Nevíte, co na té směrovce dělá Šumperk? Kdo příčetný by jel do Šumperka tudy po I/11 přes vsechny ty Žamberky, Vamberky a serpentiny namísto I/35? A proč tam není normálně napsáno HRADE KRÁLOVÉ, ale jenom okrajová část Plotiště?
Patrně konvence uvádět cílová místa od nejvzdálenějšího k nejbližšímu (na stejné komunikaci), ale tady je to opravdu obzvlášť pitomé. Obdobně na 90. km je sjezd značen Nový Bydžov – HK Kukleny.
Na Hradec je odbočka už v km 84:
https://mapy.cz/turisticka?pid=80334963&newest=1&yaw=1.178&fov=1.257&x=15.7298054&y=50.1472333&z=13&ovl=8
Aha! A dokonce tudy navigují do centra. Díky za info! To vlastně dává asi smysl. Tak nic. Ale ten Šumperk je kravina, to mi nikdo nevymluví 😀
Tuhle námitku už jsem v nějaké diskusi viděl. Podrobnou odpověď si nepamatuji, ale šlo zhruba o to, do jakého většího města se po té silnici dá dojet.
Jinak cesta do Šumperka po I/11 je v mém okolí poměrně zažitá. Na přelomu tisíciletí, kdy nebyla dostavěná D11, se jezdilo po I/11 přes Hradec až do Šumperka úplně běžně. Nicméně zkusil jsem si to zadat do dvou navigací a dnes už nabízí rovnou trasu přes I/35, nebo pahýl D35 a dál.
Stanovuje to TP 100 MDČR (na pjpk.rsd.cz). V mapě dálkových cílů tam je opravdu Šumperk.
Jenom doplním, že bohužel podle těchto TP je to správně, protože ještě nezohlednují nově postavené úseky dálnic a pak vznikají tyhle zvláštní cíle. Na tom pjpk je i příloha s mapou, kde je vidět, na jakých usecich dálnic a silnic I. třídy je uveden který dálkový cíl.
Vidím pouze 4 místa pro osobáky na každé straně, jinak vše vyhrazeno kamionům…
Odpočívka Jaroměř se rozhodně nebude stavět letos. Ani ŘSD s tím nepočítá. To by ale autor musel dát správný odkaz na leták a nikoliv tu archivní verzi. Stačí se podívat do mapy staveb v přípravě, kde je nový leták z 2. 1. 2025 a nikoliv z dubna 2024. https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/668/infoletak_D11-jaromer.pdf?t=2025-01-02%2018:09:04.269
Dvě odpočívky bez čerpací stanice tak blízko od sebe? Aby to s nimi nakonec jednou nedopadlo jako v Polsku na čtyřproudé rychlostní silnici od Lubawky do Świnoujscia – většina z nich je už je od loňska zavřená.
Odpočívka Osice má ČS, odpočívka Jaroměř bude mít ČS, mezi nimi odpočívka Předměřice bez ČS. Kde je ta druhá?
No přece v protisměru, ne?🤭
No nevím, Vámi popsanou trasu jsem absolvoval v celé délce loni v srpnu a nepamatuji, že bych potkal nějakou zavřenou čerpačku
Byl bych rád, kdyby byly odděleny místa pro busy od kamionů závorou (Francie), nemůže se mi pak stát, že zastavím 500m za pumpou mezi spícími kamiony a lidi mi na záchod a zpátky jdou hodinu.
Je to nešvar mnoha zemí, že jsou místa pro busy zaplněna kamiony. Je to nekomfort pro cestující. Rovněž bych byl rád za WC výlevku, když už budou místa pro obytňáky, klidně i placenou, ale aby byla.
Naprostý souhlas…
No jo. Dáte jim 30 minut. Ale oni to nestihnou. A vám klesne autorita.
🙂
Proč je na odpočívadlech vždy tolik míst pro osobní auta a tak málo míst pro kamióny?
S osobákem, když už zastavím cestou, tak se protáhnu, vyčúrám a za deset minut jedu dál. Kamióňáci ale jsou nuceni stát mnoho hodin, tak by měli mít kde.
„Součástí budou i občerstvovací služby, …“ – to by mě zajímalo co tím myslí, bude tam automat na kávu a cukrovinky/bagety, když tam nebude čerpačka? Ani infoleták ŘSD nezmiňuje jak bude zajištěno. Jen, že se bude soutěžit samostatně provozovatele na úklid a provoz toalet, sprch na min. 5 let.
Po přečtení TZ k výkresové dokumentaci je skutečně „občerstvení“ bráno čistě jako „nabrání energie odpočinkem“ nikoliv jako činnost související se stravováním. 🙂
Možná se ŘSD inspirovalo v Rakousku u Asfinagu, který má typizované malé odpočívky s nerezovými toaletami a automaty na kávu a jiné nápoje.
Doufejme, že se neinspirují až příliš a nezavedou zde také turecké záchody 😀
Je kolem oběda, tak to není vhodné téma, ale viděl jste někdy, co dokáží někteří lidé udělat s toaletami, které nemají přímý dohled? Potom ty turecké záchody chápu minimálne z pohledu údržby a čištění.
já nevím, asi fajn, ale 14 míst pro kamiony v roce 2025?
No, v současných intenzitách a s plánem spojit D11 s Polskem si myslím, že by ta kapacita měla být 10x větší. 14 míst pro TIR je fakt úsměvné.
Hlavně by to mohli stavět jak v Polsku. Hlídané placené odstavné parkoviště, vedle benzinka a hotel s restaurací na přespání.
Ano, přesně. Klidně placené, ale aby bylo místo a bezpečí. Devadesátky, kde pobíhaly šlapky od auta k autu, Balkánci vnucovali svoje cigára a cetky a když jsi nekoupil, tak ti přes noc vybrali bednu s vercajkem. Všude odpadky a smrad moči… To už je snad pryč. Já si za to klidně zaplatím, solidní motorest a odstav pro velký auta, výlevku pro busy, kvalitní servis pro lidi, takhle je to fajn. Takhle se mi to líbí.