Nový úsek D1 naváže na rozbitou část, ŘSD tak rychlou devastaci nečekalo
Úsek D1 u Lipníku. Autor: Petr Synek
Dnes řidiči poprvé vyjedou na 14,3 kilometru dlouhý úsek nové D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Dálnice D1 se
Jak moc tam policajti a celníci kontrolovali nápravové zatížení u kamionů ? Neměli by náhodou jít před soud za maření úkolů úřední osoby z nedbalosti ?
Díky bohu za každý km liniové stavby zvláště pak za každý km dálnice, které nám chybí jako sůl. Ale co nepochopím, že do té stavby rovnou nezahrnuly MÚK Přerov Sever. Sice by to nevyřešila věčně zacpaný Přerov, ale aspoň by byl vyřešen nájezd na dálnici. Takto je ta dálnice prakticky nepoužitelná, protože kdo jede Od Ostravy na Zlín stejně odbočí na Lipník protože nebude riskovat uvíznutí v Přerově. Snad se ledy pohnout a poslední úsek D1 se začně co nevidět stavět. O prasklinách a jiných „dárečcích“ se nemá ani cenu zmiňovat, beru to jako folklór.
Znovu odkaz na fotky z otevření, nevím, proč se to zapletlo do textu:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Otevreni_dalnice_D1_v_useku_Prerov_-_Lipnik_12.12.2019/
Pár fotek ze slavnostního otevření dálnice: https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Otevreni_dalnice_D1_v_useku_Prerov_-_Lipnik_12.12.2019/ Pan ředitel ŘSD se mimochodem nelibě zmínil o lidech, kteří znevažují jejich práci a reptají, že dálnice na jedné straně končí v poli a na druhé rozbitým úsekem. Že prý dnes takový nějaký článek kdesi četl a nezttožňuje se s tím… A ona má přitom takový přínos… Jinak i přes snahu vyjádřit optimismus nad pokračováním výstavby byla patrná spíše skepse a nejistota, zda a kdy se bude posledním úsekem pokračovat. Nikdo z řečníků se žádný termín říct neodvážil… Mimo pana ředitele ŘSD ostatní řečníci v projevech polemizovali nad tím, zda je vůbec co… Číst vice »
AN, už je líp. Ještě že se na tom zdevastovanem úseku už 2 roky nejezdí. Byl by nyní na odpis.
No nejezdí. Podle odkazu si tam stavba zřídila meziskald materiálu a vesele tam rajtovali pracovními stroji. A to jak po původním povrchu z roku 1997, tak po novějším z roku 2009, který začíná u té velké zelené cedule směrem na Ostravu.
https://mapy.cz/s/latokujusu
Mít v textu část diskuze není úplně proti, ne? 🙂 Nemyslím to špatně, jen mi nepřipadá, že přidaná hodnota těch názorů zvyšuje kvalitu Vašeho textu, popřípadě by nám říkala něco nového.
Já jenom nechápu to, že úsek otevřený v roce 1997 z Olomouce do Lipníka drží pohromadě. Jo, na pár místech je vidět přebroušení a to je asi tak všecko.
Tento úsek se ale na fóru taky docela často řeší, ty nejhorší úseky jsou snad až na jeden připravovaný už opraveny, podrobně Vám to úplně nepovím, ale je to pořád stejné – mizerná převzatá! kvalita + alkalická reakce.
Myslíte tenhle úsek „držící pohromadě“?
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-lipnik-nad-becvou-dalnice-d35-prestavba-nekvalitni-stavba-oprava-doprava.A191104_512100_olomouc-zpravy_stk
Mno tak vydržela nejmíň 20 let bez větší opravy. Uvodní fotka z článku je z úseku, který prošel přestavbou v roce 2009 a takhle to tam vypadalo v roce 2017: https://mapy.cz/s/bulozerura
Kdypak to poškození povrchu nečekaně intenzivní dopravou zjistili? Znaky degradace lze odhalit rychle a snadno průběžným monitoringem, což by vedlo k včasnému projektu opravy. To nejsou lidi na monitorování? Kdyby se systém údržby přeorientoval na koncepci založenou na cestářích s přiděleným úsekem, základní technikou a materiálem a povinností hlásit vše, co přesahuje kapacitní možnosti, nedošlo by k napojení nového úseku na zničený. Cestář osobně procházel (projížděl) svůj úsek i dvakrát denně a snadno poznal, když došlo k prvním trhlinám a provalům povrchu vozovky. Má snad ŘSD řidiče jedoucí po dálnici jako své monitorovací jednotky?
Je neuveriteľná drzosť od ŘSD a ministerstva dopravy zahrňovať „D46 MÚK Olšany“ ako 1.1 km nových diaľníc. Jednalo sa len o rekonštrukciu a predĺženie pripájacieho pruhu. Nič viac. Nechápem ako to môže niekto sčítavať v tabuľke s novmi úsekmi ako keby to boľo aspoň vzdialene porovnateľné.
no to je takový český fenomén – D1 stará dálnice rekonstrukce a Tok s Kroupou to pojmenovali taky jako novou dálnici. Jednou se v těch lžích utopíme
no ona to totiž byla nová dálnice ve stopě té stávající, nerozšířil se počet nových km, ale pokud by se takto nezrekonstruovala, tak by naopak km dálnic výrazně ubylo, neboť by se rozpadla, takže o žádnou lež nešlo, pouze jde o správnou interpretaci …
Marek Prchal by to nenapsal líp…
v celém světě se to nazývá rekonstrukce, maximálně rozšíření. Nikoliv nová dálnice. To byl např. A4 Dresden x Erfurt. Zde se vedle staré dálnice postavila kompletně nová dálnice. Následně se ta stará zbourala.
Ne nešlo o nesprávnou interpretaci. Byla to pravděpodobně lež podobně jako každé PR od MD
Co tu lžete! Žádná nová dálnice tam není. Vždyť jsou tam vidět i rozdíly mezi starým a novým asvaltem. Nejedou jsem v tom úseku, co ho dělali 2 roky stal. Nežerte už ty Koblihy!
Takže dle vás oprava rozbitého auta je výroba auta nového, protože jinak by se s tím autem už nedalo jezdit?
Hele a nejste náhodou z ŘSD nebo ANO?
Bumbiku, tady to máš marný:o) Jinak „nekoblihám“ – ŘSD D1 mezi nové dálnice nepočítá, je to třetí kategorie – vedle nových dálnic, silnic I. třídy je pak modernizace D1. Mají to léta na svém webu, důsledně to takto rozdělují. Proto 2020 mají 21km, a 2021 18km, přestože tam bude 30+40km modernizace…Ale proč si neplivnout, že.
jasne, timpadem ja vlastne jezdim novym autem!!!
Pár fotek z dokončeného úseku – křižovatka s II/437 u Lipníka:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Exit_D1_II-437_Trnavka/
A další fotky z onoho 100m dlouhého původního úseku D35, nyní D1:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Deformace_vozovky_na_D1_u_Lipnika/
Jinak dnes ráno na dálnici u Přerova nic nenasvědčovalo tomu, že by se mělo dnes otevírat – tedy alespoň nikde žádný párty stan, jen tam stály dvě dodávky a přemýšleli, kde mají začít s chystáním… Snad to do odpoledne stihnou. Jinak na dálnici všechno už svítí, bliká, tak jak má, takže tam asi ok…
bohužel D1 není dostavěna kvůli Tokovi. Můžete mu poděkovat. Vyšel vstříc obcím, krajům, tetám a strejcům. Jen nějak zapoměl na ekonomický pokrok.
… hele Mimoň 🙂
proč. Pan Prachař připravil celý úsek. Přišel Tok a vše zničil.. takže v životě platí reálná fakta.
větší blábol už jsem dlouho nečetl pane Michellini … naopak Ťok dokázal velmi výrazně pohnout s přípravou staveb, včetně modernizace D1 a dokončení D1 u Přerova, včetně staveb na I/55 přímo v Přerově, jemu vděčíme za to, že se staví MÚK s ČD Přerov – předmostí na I/55, a že se brzy rozjede i průpich (I/55 Přerov – průtah centrem 1. etapa), takže nepište nesmysly a zjistěte si fakta, D1 0136 Říkovice – Přerov nestojí, protože Přerov 20 let opomíjel trasování upravit o 150 m mimo intravilán Dluhonic a ti se bouří natolik, že si najali ekoteroristy, aby společně tu… Číst vice »
díky za feedback. A kde je ta příprava? Kde jsou ty nové dálnice po maestru Tokovi? I ta D3 nedávano otevřena se začínala za PRachare, podobně jako D4 Skalka nebo těch pár kilometrů u Postoloprt.
Tok začal pár kilometrů na D6 / banální úseky, doba výstavby 4 roky/ nebo D3 kolem Budějovic, ale vyběr.řízení trvalo snad 3 roky
Michellini
Máš krátkou paměť?
Rozhodně zůstane po Ťokovi víc dálnic v přípravě, než po takovém Bártovi. Ten veškerou přípravu zastavil a kancelář předával přesně s 0km dálnic v přípravě.
Ťok určitě nebyl nejlepší ministr dopravy za posledních třicet let. Ale rozhodně nebyl nejhorší.
Jak odalo by se Ťokovi mlátit o hlavu jistě lecčíms, ale pokud tu prskáte kvůli tomu, že proběhlo zákonem definované stavební řízení, jste nikoli pravděpodobně, ale zcela evidentně idiot, kterej vůbec netuší, o čem mluví.
potkal jsi někdy pana Toka?
Měl bych tip pro redakci tohoto serveru. Německý článek o pokračující rekonstrukci 120km dálniční trasy A10 a A24, dělající se za plného provozu s rozšířením ze 4 na 6 pruhů, přes 30 mostů zbořit, strhnout a znovu postavit, atd. Mají na to tři roky a do konce 2020 budou v polovině.
Bylo by fajn si přečíst vaším redaktorem jistě výborně zpracovány článek se srovnáním modernizace D1 a německým neméně mamutím úmyslem.
Zde link k německému článku:
https://www.google.de/amp/s/www.morgenpost.de/berlin/article227586661/Berliner-Ring-wird-2020-zwoelf-Mal-gesperrt.html%3fservice=amp
Ještě se rozširuje Berliner Ring A10x A 9 na 2 x 5 pruhů. když mi bylo 20 tak byly je 2×2 pruhy. za 25 let dálnici 2x rozšířili a řikají tomu stará dálnice. U nás by Tok, Kroupa, Cocek a další vyprávěli P.R. jak skvěle staví úplně novou dálnici ve stejné trase…
ANO, už je líp. Koblihou vždy zacpeš pusu spolehlivě.
Malá země, malé firmy, všichni do všeho kecají …
Umíte si představit, že by se někde v ČR povolila 100 km dlouhá dálnice? na jedno stavební povolení? to by byl zázrak
ještě v 90.letech to bylo možné viz D5 přes Sudetenland. Dálnici připravovali a managovali Němci. Dodnes po ní jezdíme. Zlom přišel někdy před 20 lety kdy nastoupil Kroupa a Čoček. A vrána k vráně sedá , tak ted i pan Mátl je tam 15 let
nevím, jestli píšete pod vlivem … ale Kroupa Čoček jsou odborníci, a oni nemají nic společného s tím, že je dnes složitá povolovací legislativa, respektive p. Čoček teď dělal co mohl, aby se naopak situace zlepšila, takže píšete fakt úplné nesmysly …
Kroupa byl odborník. Proto stavěl 12 km D8 po dobu 12 let? Tak jeden z nás je mimo reálný svět. Já nebo Vy?
Tok svrhnul novelu zákona o liniových stavbách co připravil PRachař. Byl to úmysl nebo nevzdělanost nebo nemoudrost?
Vzhledem k pověstné neschopnosti ŘSD kombinované s neméně pověstnou arogancí, je to samozřejmě scifi. Kdybysme ale funkci ŘSD outsourcovali a jejím byznys převedli na filiálku nějaký podobný organizace odněkud z civilizace (a koneckonců by stačilo i to Polsko), nebyl by to pravděpodobně žádný problém. Němci, Holanďani, Španělé i maj často ještě striktnější legislativu než u nás, občanská společnost je tam taky agilnější, a přesto se liniový stavby úspěšně budujou, takže pes je bez debaty zakopán v naprosté shnilosti a neschopnosti příslušných českých úřadů. Nějaký vody z Tetčic sloužej těmhle šaškům pouze jako fíkovej list jejich vlastní zbytečnosti.
Moc krásně jste to napsal. Ti pošahaní ekopošukové jsou někdo na koho je snadné úkazat, že něco nejde, že někdo zlý, sabotuje takovou bohulibou činnost jaká je stavění dálnic. Ono se jen stačí podívat jakým způsobem ŘSD jedná s lidmi a pak se diví, že jim lidé nejdou na ruku. Viz paní Havránková, která byla tak „drzá“ že míst peněz původně chtěla pozemky. Opravdu nechápu, proč u nás všechno tak dlouho trvá, v době internetu a IT se musí na každé razítko, na každé rozhodnutí čekat neskutečně dlouho dobu.
Tak v tomto máte pravdu. Navíc platí, že kdyby ekopošuci skutečně nevyhmátli právní vady v přípravě, tak by s nimi správní soud pěkně vyběhl.
Takže Škoda Auto je garážová firma. Něco jako West Coast Choppers je pak velká firma, protože Kalifornie je větší než ČR.
Chci se zeptat, v článku je uvedeno, že dálnice končí v poli a dále povede přes Přerov. V současnosti, kdy dálnice otevřená není, tak tito řidiči nejeli přes Přerov? Jde mi o to, zda dojde k nějakému rozdílu nebo to pro Přerov bude v podstatě to stejné. Nebo to souvisí s tím, že se nebude jezdit přes Olomouc a zvýší se tak počet aut?
V současné době přijeli z několika směrů a přes město se (sice problematicky) nějak v kolonách propletli. Teď všichni přijedou z jednoho směru do Přerova a tam to zkolabuje …
ti, co přijížděli po lipnické křižovatce do Přerova od Lýsek (kolem Kauflandu) tak ti nově pojedou po D1 od lipníka, tzn. ve směru od Olomouce (od západu) přibude mnoho aut, tzn. podjezd v Předmostí, který byl problematický, bude ještě problematičtější …
Odpověděl jste si sám. Mám vyzkoušeno, že už teď to přes Přerov při opravách na D46 vycházelo srovnatelně, takže určitě se část řidičů rozhodne pro Přerov místo Olomouce – kromě vlastního Přerova je ten krátký chybějící kus v pohodě a D1 od Vyškova po Říkovice je luxus s minimálním provozem.
1) Je možné, že nastane nějaká indukce dopravy a že se někteří řidiči jedoucí dnes přes D35 a D46 rozhodnou jet po D1 a přes Přerov. 2) Vzhledem ke známému faktu, že Přerov je nejhorší projet ve směru sever-jih, zejména přes křižovatky u podjezdu v Předmostí, u tesca, případně přes Palackého ulici, dodnes hodně řidičů přijíždějících od Lipníku volilo příjezd z Prosenic přes Grymov a Kozlovice. Pokud se tito řidiči přesunou na dálnici, tak všichni vyjedou v Předmostí. Přerov nemá ve směru sever-jih žádný obchvat a neexistuje alternativa jak se vyhnout křižovatce v Předmostí. Tranzit tu situaci nějak přežije, ale… Číst vice »
Přesně tak, největší problém je podjezd I/55 pod tratí PR – Ostrava v Předmostí. Nyní už je po většinu dne ucpán dopravou od Olomouce a Prostějova, která se pod ním snaží dostat do města a dál na Zlín. Proto se i staví vedle něj estakáda, známá jako „Průpich“. Ta však bude dokončena až v roce 2021 (snad). Doprava od Ostravy (Lipníka) jedoucí po I/47 vjela do města až za tratí, nemusela pod ten podjezd. Nyní dálnice vyústí za Předmostím u I/55 a doprava bude i ze směru od Ostravy muset projet podjezdem, což tedy bude nářez…. Předpokládám, že po první… Číst vice »
zesp: kolego z fóra, určitě i ty mi dáš za pravdu, že řešením je úprava semaforů na lipnické křižovatce v Předmostí tak, aby preferovala I/55 Ol – Zlín … protože od Lýsek přijede podstatně méně dopravy než dnes
To určitě v určitém ohledu ano, otázka je, zda se tam dá ještě něco pilovat. Dokud se nebude zase jezdit na Polní i směr do města, jsou jakékoliv intervaly k ničemu. Jde totiž o to, se doprava zadrhává na Velké Dlážce a před kruháči u Bečvy, takže to už nejen ve špičkách stojí na všechny strany a to jak na Lýsky, tak v Předmostí (I/55 a II/436). A to i když je na semaforech zrovna zelená… Vše nyní totiž jede městem. Ale na druhou stranu, je zde alespoň to světlo na konci tunelu v podobě intenzivních prací na nové estakádě,… Číst vice »
Ta estakáda vypadá už docela v pokorčilém stavu, těch 2021 je reálných.
Zkusím něco aktuálního nafotit a dám odkaz na ceskedalnice.cz. Tady to nejde, pokud zrovna není nějaký článek.
Tohle je jenom další ukázka typického českého šlendriánu. Je mi líto už tak dost těžce zkoušeného Přerova a jeho obyvatel. Dálniční doprava středem města, nevídané.
proč líto města Přerov? Sami si zablokovali výstavbu. Kdo jámu kopá, sám do ní padá
Myslíte Přerov nebo Dluhonice? Osobně chápu lidi v Dluhonicích, že se bránili výstavbě, protože nikdo nereflektoval jejich zájmy, jejich požadavky. Pokud by ŘSD rovnou lidem, nabízelo, že jim místo jejich starého domu, hřiště atd, postaví nový, tak by nikdo prosti stavbě neprotestoval a nedělal by ofuky s prodejem. Ale pokud Vám někdo na za Váš dům nabídne tolik, že máte problém za ty peníze v dané lokalitě koupit zasíťovaný pozemek, tak asi nebudete radostí stákat do stopu s dobrým pocitem, že můžete udělat něco pro ostatní. Nebo ano?
Český šlendrián? Přerov je na Moravě.
Ok, tedy východomongolský šlendrián. Spokojen?
Vy jste ale arogantní náfuka. A to píšu jako rodilý Čech, na Moravě toliko bytem.
No to asi spíš západomongolský když už ne?
A on je Přerov investorem D1? Není to jen tak čistě náhodou věc ŘSD se sídlem v Praze?
Nicméně příslušný stavební úřad je kde ?
V Praze a Budějovicích to máme taky :-).
Jo tak oni nepředpokládali. Snad každý, kdo má rozum ví, že auta na silnici přibývají exponenciálně. Protože si dneska můžete koupit auto za 20 tisíc a méně a to si může dovolit i ten s tím nejminimálnějším z minimálních platů. Bohužel v Česku se dálnice staví podle aktuálního provozu. Příkladu je tady více, například D1, kde v super boží prezentaci o rekonstrukci se uvádí, jak není potřeba více pruhů, a že povrch vydrží 20 let. Za 20 let z toho bude parkoviště s tím, jak provoz narůstá. Nechápu, kdo to počítal a kdo to vůbec vždycky posvětí. Ale předpokládám, že… Číst vice »
To není jen o penězích, ale i o projednání. V dnešní hyperkorektní době je těžké cokoliv systémového v rozumném čase prosadit. Neumím si představit, kdy by se začalo, pokud by byly navrhovány 3 pruhy od začátku. A často platí, čím více zúčastněných, tím větší paskvil vznikne.
No, nevím jak to dělají v Polsku, ale tam běžně mají kolem dálnic široké travnaté pruhy. Takže nebudou mít sebemenší problém v případě potřeby je rozšířit. O tom, že mosty jsou rovnou projektovány na rozšíření netřeba mluvit.
Jestli to nebude nižší hustotou osídlení v širých polských rovinách.
Ad vytizeni D1 – pocitate s tim, ze po zprovozneni kdyz ne cele D35, tak alespon jejich 2 aktualne rozestavenych casti v delce 26 km (rok 2022) se dost velka cast presune na sever? Pricetny Ostravak, Opavak, Polak, atd do Slezska z Prahy pres Brno nejezdi…
D35 dopravě na D1 neuleví, ale na D1 šestipruh není třeba. Jen kolem Brna.
Můžete upřesnit, kolik km na západ a na východ kolem Brna byste šestipruh připustil? Předpokládám, že obecně bude panovat shoda na úseku Kývalka – Holubice. Já bych teda byl velkorysejší a po vzoru rakouské A1 bych ten šestipruh prodloužil na obou koncích – na východním do Vyškova, kde se od D1 odděluje D46, a na západním postupně až do Jihlavy.
S Vyškovem souhlasím a na západ Rosice, maximálně Bíteš. Iglau už je zbytečné. Stejně Češi na šestipruhu neumí.
Jo, Vyškov sedí. Na západě bych dal šestipruh minimálně po Velkou Bíteš. Lépe však po Exit Velké Meziříčí -Ost.
Tak jsme zasnili a múžeme dál čekat aspoň na ty Holubice Kývalka.
Brno jih – Kývalka, Brno východ – Holubice. A to sním velmi hluboce. 😉
každý příčetný Ostravák už v Praze dávno bydlí, tak tam nemusí jezdit přes Brno :).
Nejminimálnější… takové zajímavé slovíčko. To je jako nejoptimálnější?
Neznáte stupňování přídavných jmen až do 5. stupně?
Tak exponenciálně, jo? Takže 10.000.000 obyvatel ČR bude vlastnit 20.000.000 automobilů, tj každý čech se poveze ve dvou automobilech naráz.
A ano, dnes dá koupit automobil za 1 mzdu. Dřív to bylo za 20 mezd a byla to ta nejobyčejnější Škoda 120, zadní okna nejdou stáhnout, není posilovač brzd a na posilovač řízení zaponeňte. Dřív totiž bylo líp, papaláši měli Tatru a nikdo jim nezavazel.
A dnešní papaláši se mermomocí snaží učinit automobily nedostupné, aby měli dálnice samo pro sebe.