Nová část brněnského okruhu otevře za dva týdny, estakáda překlene tramvajovou trať a koridor

Stavba Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: ŘSDStavba Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: ŘSD

Zprovoznění bude předcházet den otevřených dveří.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Skvělé.. neotálet a hned na MUK D1xD2!!

Ondra

Kdy otevřou lávku přes řeku, která tam už tak nejmíň rok je, ale za plotem?

Jarka

„Volejte sláva a 3 dny se radujte“.

Honza

Čtu přiloženou mapku okruhu správně? Další 3 roky se na VMO nekopne? A Jih je pouze ve výhledu…? Takže hotovo někdo do roku 2040?

M19

Bude se provádět geologický průzkum pro tunel, firma by už měla být vysoutěžená, pokud se nepletu.

Zdenek Hrdlicka

Tohle nevypadá ne vítezství urbanismu. Jak tu píše Jakub, tohle se muselo projektovat v 70kách.

Jiří Kocurek

To tady čteme pořád dokola. Ale nikdo zatím nedokázal naklikat lepší řešení ani v mapy.cz jako nástřel možní trasy.

Jakub

To projektovali v 70. Letech? Je to pekne mestotvorne reseni, to nemohu rict.

Gregyros

Doslova to překlenuje akorát majlont a Tomkáč- obě lokality na tom nic neztratí, Tomkáč se zlepší…
Mimochodem chtěl bych v tady vidět nějaké lepší „městotvorné“ řešení

Hahaja

No napred tunel pod vinckama a pak tam napojit tohle. Ted bude 10 let zasrany cely sidliste. Nebo mozna naporad, pochybuju, ze to nekdy dodelaj

Marty-t

lepší „městotvorné“ řešení by byl kromě této stavby též severojižní silniční obchvat Brna, protože – co si budeme nalhávat, část dopravy je totiž tudy tranzitní a nemá start ani cíl v Brně… Jenže kvůli Moravskému krasu jsou jen dvě SJ možnosti obchvatu – obě na zápdě Brna – buď tunelem pod Bystrcí nebo kolem Veverské Býtýšky. Jenže až tak západně položený obchvat by tranzit z jihovýchodu asi neakceptoval a dál směle jezdil přes Brno…

Pedro72

Nevšiml jsem si, že by došlo k nějaké úpravě na Jedovnické. Pokud se tam přesune část provozu, bude tam ještě veseleji než dnes.

Průvodce původní Aleš

Nejde jen o Jedovnickou, ale hlavně o Žarošickou. Do doby, než se postaví tunel pod Vinohrady (což bude ještě hodně dlouho trvat).

Jarka

Není vůbec jisté (a ještě pár let nebude) jestli se tunel pod Vinohrady bude realizovat. Rozhodne se až na základě průzkumné štoly, která ovšem tak hned nebude a mnoho stovek milionů Kč spolkne.

Bubak.cz

Realizovat se bude, to už jasný je.

Průzkumná štola je kvůli zjištění podmínek pod povrchem a vypracování podrobnějšího projektu pro tunel.

Kdy na realizaci tunelu dojde je ale už věc jiná…

Hahaja

Jojo ta zatacecka o jednom prouzku si o to vylozene rika. Tam se udela takovej spunt, ze to bude stat od dalnice az po husovickej tunel

OndraG

Sper zpráva. Nemáte někdo informace, jakým stylem bude řešeno napojení z estakády do ulice Rokytova směr Vinohrady? Bude tam semafor nebo jen značka „dej přednost v jízdě“?

Ventura35

Podle fóra České dálnice cz tam bude semafor.

Gregyros

Semafor a napojovací pruh který se pak směrem na Vincky změní ve stávající průběžný

Hahaja

Ten napojovak je sirokej tak na motorku, maximalne uzovku, uz vidim ty kamiony jak se tam motaj. Jinak rozsireni a nasledny pocmarani silnic pusobi, ze je to vse jeste uzsi nez to bylo. Uz se vsichni tesime na kompletně zasrany sídliště 🤮😂👌

M19

Tak leda ze směru od Vinohrad bude odbočovací pruh na estaķádu. Jak jste přišel na připojovací pruh? 😉

Gregyros

Směr estakáda Vincky: teď jsou tam 2 pruhy do kopce od Židenic, ten vnitřní v tomto směru před křižovatkou se sjezdem zanikne a v jeho prostoru vznikne připojovák pro sjezd. Něco jak v Lipuvce, když člověk jede od Blanska na Brno. Akorát se z pripojovaku stane pak normální pruh

Tomáš K

Doufejme, že se upraví i časování a přednosti na světelné křižovatce Svatoplukova – Rokytova. Jestliže se hlavní trasa přesune na novou estakádu, tak dle mého názoru by tato trasa měla být „hlavní“. Z toho vyplývá, že i z čtyřpruhové komunikace do kopce na Vinohrady a napojení na rampy u Lerku by taktéž měla být dána přednost před vozidly jedoucími z Vinohrad.

P73

https://ctrlv.cz/Z5OE

tady i výkres DIO

Jaaa

Jako malý děcko jsem si to takhle nějak představoval.

Jenže od tý doby se leccos změnilo a dneska to můžu nazvat jedině urbanistickou katastrofou – takhle se to opravdu dělat nemá.

Gregyros

A jak to tam chcete jako udělat? Výjezd z husovického tunelu je nad okolním terénem, pak tam máte Svitavu která je „pod terénem“ a pak Karlovu která je na něm..

Dálnice

Nijak to nechce udelat. Pro nektery lidi je „resenim“ nedelat nic.

Michal Bartoníček

Mockrát díky. Nevíte, od kdy do kdy bude stavba přístupná?

Ojin

Toto měl být správný odkaz i s popisem (nejen fotka) – uvádí 10 -18 h:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=888388583318201&set=gm.1146798563615591&idorvanity=1121973466098101

Libor

A proč se tak táhnou Žabiny? Když tam jezdím a dívám se, tak tam pracuje jen pár lidí. Z okna auta nebo autobusu mám pocit, že práce už moc nezbývá a kdyby na to vlétlo dostatek strojů a lidí, tak musí být za chvilku hotovo.

Jirka

Zaslechl jsem termín otevření pro auta 16. 9.
Ale zdroj je agentura JPP (jedna paní povídala)…

Jirka

Tak teď čtu na Twitteru přímo od pana Mátla, že otevření bude v listopadu.
Omlouvám se za mystifikaci se zářím…

Bubak.cz

afaik pro auta má být otevřeno v září, do podzimu mají dobíhat další práce, jako park nad tunelem a galerií atd.

Tomáš Gottschalk

Tak ausgerechnet na Žabovřeské se klepe víc než příkladně. Možná Vám uteklo, že spousta práce se dělá za protihlukovkou na levém břehu Švarcavy. A zářijový termín zprovoznění hlavní trasy je víceméně jistý.

Gunduľ neubiješ

Skvělé. Ať už je To otevřeno.