Nová část brněnského okruhu otevře za dva týdny, estakáda překlene tramvajovou trať a koridor
Stavba Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: ŘSD
Zprovoznění bude předcházet den otevřených dveří.
Zprovoznění bude předcházet den otevřených dveří.
Kéž by to radši neudělali. Čert ví, jestli teď nebude stát i doprava přes Vinohrady. Aspoň že směrem nahoru neudělali další semafor, ale i tak je jich tam víc než dost (v čele s ultrazbytečnými Údolíčkem a Vlčnovskou), na to, aby to tam stálo taky. A tunel v nedohlednu (ne, že bych se těšil na něj, pokud ho opravdu chtějí prorazit pod panelákama).
Jsem zvedavy jak to bude zasekane na Rokytove smerem dolu diky dvou semaforum prvni na vyjezdu a druhy u prechodu na zastavku Udolicek
Tak to bude masakr . Rampu na Lerk otevrou kde bude zácpa jako prase !! To nemohli součastne delat tunel a silnic k D1 soucastne?? Ne,nemohli jelikoz neumi myslet takze u Lerku bude masakr jako v Pisarkach .
No současně to asi opravdu nešlo, nejen že peníze, stavební kapacity, povolení ale hlavně by k tomu na všech těchto místech musela být nějaká aspoň částečná uzavírka… FAKT byste chtěl stát na ještě více místech než takhle??
Jako rozumné by bylo kdyby na dokončení jednoho úseku plynule navazoval start dalšího úseku…
V Pisárkách je masakr protože se tam pracuje (nyní i na dvou místech) takže vy byste to řešil tím že by se pracovalo naráz na ještě více místech??
Jenže se na tom pracuje už 100 let. Vím, jak jsem se tehdy smál, že v letáku z roku 2015 bylo napsané UP Q03/2023,když to rozhodně nebyla práce na 8 let, spíš tak na polovinu…a ejhle, jim se podařil skluz rok navíc 😁
Ne, bude tam o neco mensi masakr, nez je ted u kasaren.
Pokud na Vinohradech nezruší těch několik semaforů na opuštěná parkoviště, tak to bude masakr nejen u Lerku. 🙂
Brno nikdy moc nepodporovalo veřejnou dopravu, bohužel.
No tohle taky dramaticky zlepší spolehlivost a včasnost páteřních trolejbusových linek 25, 26, okružních autobusových linek 44 a 84 a několik dalších. Jo, je to primárně pro auta, ale výrazně to zároveň podpoří i veřejnou dopravu.
to je nejaka nova moda brecet u kazdeho kousku nove silnice , ze to neni podpora hromadne sopravy?
A silnic už není dost?
Já osobně doufám, že tam bude převedena nějaká linka MHD spojující Husovice a Vinohrady (a nejenom nějaká expresní, co jezdí jenom ve špičkách, ale ideálně něco jako současná výluková 57)
Expresní linku bych viděl jako pravděpodobnou, „řádnou“ moc ne. Ono zase úplně není cílem se „vyhnout“ co největšímu počtu zastávek…
Propánajána každej metr VMO v Brně dobrej. Nešlo by nějak podplatit pár haviřů z Ostravy ,že by si udělali melouch pod Vinohradama ,aby se to trosku pohnulo?Ted jim tam odstřelili tu šachty Lazy ,tak tam určitě sedéj se založenejma rukama a jenom kejvou kahanem.
A budou taky kopat průzkumnou štolu? https://zdopravy.cz/stola-pro-novy-tunel-v-brne-vyjde-draz-do-souteze-prisly-tri-nabidky-200851/
Nemohlo, za prvé důl Lazy není a nebyl v Ostravě a za druhé tam už od roku 2019 žádní haviři nebyli
Skvele. Vkrada se jen otazka, proc se neblizi ke konci take aspon ta pruzkumna stola…
To úplně uzavření Husovického tunelu na cca měsíc je ale na druhou stranu neuvěřitelné faux pas.
V kontextu toho, že byl někdy kolem roku 2020 uzavřen kvůli rekonstrukci na 3 měsíce, tak jo (nešlo pár let počkat a udělat to zároveň?). Ale co se týče napojení stavby, ta měsíční výluka byla nutnost. A je to řekl bych i míň, než jsem čekal.
No z hlediska připojování povrchů si myslím že to zavřeli cirka o 14 dní zbytečně brzo, otázka je jestli neprováděli nějakou údržbu i v tunelu…
A udělat to měli tedy kak?
Jak? Rychleji.
Já slavím a tleskám až když je skutečně hotovo,,,
No, kdybych byl troškař tak řeknu že v sobotu 3.srpna ještě neměl hotovou poslední vrstvu asfaltového povrchu cca. 100m úsek navazující na vyústění tunelu ve směru „dolů“ (na východ) ale jinak opačný směr (západní) vypal že by se po něm mohl spustit provoz prakticky okamžitě…
Ve stavu nejvíc nedodělaném je momentálně křižovatka Karlova x Provazníkova (pod estakádou), tam ještě na některých větvích byla jen udusaná zemina, ostatní vrstvy ještě chybí…
Skvělé.. neotálet a hned na MUK D1xD2!!
Kdy otevřou lávku přes řeku, která tam už tak nejmíň rok je, ale za plotem?
Hm, ona jim na jedné straně ústí prakticky přímo do „vozového parku“ takže to asi nechtějí oficiálně otevřít… ale neoficiálně už po ní o víkendu chodí kdekdo, já zatím přešel asi desetkrát 🙂
„Volejte sláva a 3 dny se radujte“.
Čtu přiloženou mapku okruhu správně? Další 3 roky se na VMO nekopne? A Jih je pouze ve výhledu…? Takže hotovo někdo do roku 2040?
Bude se provádět geologický průzkum pro tunel, firma by už měla být vysoutěžená, pokud se nepletu.
Ano měla by se kopat průzkumná štola…
Asi jen zbožné přání, ale kéž by se co nejvíc urychlil úsek Jedovnická -Cernovická. A taky město mohlo/mělo něco dělat se Žarošickou, aby se z ní nestal špunt – mimoúrovňové vedení hlavního směru jako je ve Vídni na S1. Promarněná příležitost. Gajdošova si hodně oddechne.
S1 je rychlostní silnice vedená téměř v celé délce mimo katastr Vidně – opravdu je to nějak podobné Žarošické?
Ono jako, „něco udělat“ a přitom nepřerušit provoz je docela obtížné 🙁
Tohle nevypadá ne vítezství urbanismu. Jak tu píše Jakub, tohle se muselo projektovat v 70kách.
To tady čteme pořád dokola. Ale nikdo zatím nedokázal naklikat lepší řešení ani v mapy.cz jako nástřel možní trasy.
Budete se na to chodit dívat, nebo po tom jezdit? Nebo ani jedno a jenom jste viděl obrázek?
Jsem zásadně proti tomu aby se v takovýchto případech snažilo o vítězství formy nad funkcí. Řekněme že principiálně neodmítám myšlenku že to MŮŽE být i hezké, ale primární je funkčnost. Ono se u té krásy kolikrát ani dva neshodnou co je hezké a co ne…
Vřele doporučuju tu exkurzi pro veřejnost. Byl jsem na té loňské. Na té estakádě je zajímavé to, že když se podíváte kolem dokola, tak nevidíte nic hezkýho. Jako vůbec nic. Ani blízko, ani daleko…
Ted ne, ale za 20 let – 30let se mesto zmeni a tohle bude problem
Problém je to řešení křižovatky na Tomkáči. Ale naštěstí se s tím dá něco dělat, až v Brně dostanou rozum (čehož se teda asi nedožijem). Ta estakáda zas takovej malér není, ta je jenom hnusná…
To projektovali v 70. Letech? Je to pekne mestotvorne reseni, to nemohu rict.
Doslova to překlenuje akorát majlont a Tomkáč- obě lokality na tom nic neztratí, Tomkáč se zlepší…
Mimochodem chtěl bych v tady vidět nějaké lepší „městotvorné“ řešení
No napred tunel pod vinckama a pak tam napojit tohle. Ted bude 10 let zasrany cely sidliste. Nebo mozna naporad, pochybuju, ze to nekdy dodelaj
V opačným gardu se dá říct, že Vinohrady alespoň odlehčí Židenicím, které plnou dávkou toho tranzitu trpěly doteď.
lepší „městotvorné“ řešení by byl kromě této stavby též severojižní silniční obchvat Brna, protože – co si budeme nalhávat, část dopravy je totiž tudy tranzitní a nemá start ani cíl v Brně… Jenže kvůli Moravskému krasu jsou jen dvě SJ možnosti obchvatu – obě na zápdě Brna – buď tunelem pod Bystrcí nebo kolem Veverské Býtýšky. Jenže až tak západně položený obchvat by tranzit z jihovýchodu asi neakceptoval a dál směle jezdil přes Brno…
Jedno řešení by možná bylo, ale taky by nebylo úplně všespásné…a vyžadovalo by tunel dlouhý okolo 6 km.
Akorát stejně by to řešilo „jen“ severojižní tranzit a nikoliv kapacitní spojení jednotlivých částí Brna, které je taktéž potřebné…
https://mapy.cz/s/pagesuhase
Vida, nejsem jediný, koho tento tunel napadl!
Nejsme schopní ani dostavět MO, takže dlouhý silniční tunel přímo pod Brnem je nereálný…
No nevím… Tohle má být přibližně trasa severojižního kolejového diametru a z něj mají osypky snad všichni projektanti v Brně… Brno je postavené na sedimentech, všude je spodní voda, pod centrem staré sklepy a chodby… Navíc si pamatujeme, co všechno se muselo udělat kvůli královopolským tunelům, které jsou několikrát kratší. Jestli SJKD někdy vznikne, bude to velký zázrak a takovýhle tunel by sice byl fajn, ale bojím se, že by spolkl extrémní množství peněz.
Já si tedy myslím že čistě tranzitní dopravy na Tomkáči nebude až zase tak moc (odhadoval bych to tak do 25%) jinak bude zdrojová/cílová, případně vysloveně vnitroměstská převažovat…
Takže je otázka zda by vůbec „čistě mimoměstská“ komunikace vůbec nějak pomohla (třeba jako že by se toto budovat nemuselo).
Ale samozřejmě spojení z oblasti Kuřimi/Blanska/Černé Hory směrem kamkoliv na Vyškov/Prostějov je bídné, jsou to tam samé klikaté okresky 🙁
Z Blanenska na Vyškovsko a Prostějovsko je to možná trochu klikaté, ale postupně se to opravuje a je to rozumně dostupné přímo – zato přes Brno to někdo pojede jenom tehdy, když v Brně musí něco vyřídit a ještě s velkým sebezapřením.
No to platí jakžtakž pro dopravu vlastním autem, ale když použijete VHD, tak tama projíždí máloco (řídké intervaly, jenom některé trasy, zastavuje to na každém rohu) takže spoustu cest hromadnou dopravou opravdu vede přes Brno 🙁
Nevšiml jsem si, že by došlo k nějaké úpravě na Jedovnické. Pokud se tam přesune část provozu, bude tam ještě veseleji než dnes.
Nejde jen o Jedovnickou, ale hlavně o Žarošickou. Do doby, než se postaví tunel pod Vinohrady (což bude ještě hodně dlouho trvat).
Není vůbec jisté (a ještě pár let nebude) jestli se tunel pod Vinohrady bude realizovat. Rozhodne se až na základě průzkumné štoly, která ovšem tak hned nebude a mnoho stovek milionů Kč spolkne.
Realizovat se bude, to už jasný je.
Průzkumná štola je kvůli zjištění podmínek pod povrchem a vypracování podrobnějšího projektu pro tunel.
Kdy na realizaci tunelu dojde je ale už věc jiná…
Jojo ta zatacecka o jednom prouzku si o to vylozene rika. Tam se udela takovej spunt, ze to bude stat od dalnice az po husovickej tunel
Sper zpráva. Nemáte někdo informace, jakým stylem bude řešeno napojení z estakády do ulice Rokytova směr Vinohrady? Bude tam semafor nebo jen značka „dej přednost v jízdě“?
Podle fóra České dálnice cz tam bude semafor.
Semafor a napojovací pruh který se pak směrem na Vincky změní ve stávající průběžný
Ten napojovak je sirokej tak na motorku, maximalne uzovku, uz vidim ty kamiony jak se tam motaj. Jinak rozsireni a nasledny pocmarani silnic pusobi, ze je to vse jeste uzsi nez to bylo. Uz se vsichni tesime na kompletně zasrany sídliště 🤮😂👌
Tak leda ze směru od Vinohrad bude odbočovací pruh na estaķádu. Jak jste přišel na připojovací pruh? 😉
Směr estakáda Vincky: teď jsou tam 2 pruhy do kopce od Židenic, ten vnitřní v tomto směru před křižovatkou se sjezdem zanikne a v jeho prostoru vznikne připojovák pro sjezd. Něco jak v Lipuvce, když člověk jede od Blanska na Brno. Akorát se z pripojovaku stane pak normální pruh
Určitě? A ten postaví za 3 měsíce? 😁 Já ttudy jezdím denně, tak povidejte, co je tam přikryté neviditelným pláštěm. 😁😉
Nechápu proč se mu posmíváte, popsal to skoro přesně. To že vy to tam nevidíte ještě neznamená že tomu tak není. Holt vámchybí představivost, nic mimořádného. Pro přesný plán viz příspěvek diskutujícího „P73“ o trochu níže… Když to shrnu – tam jak vedou okolo Akátek do kopce dva pruhy, tak tam bude průběžný odspodu jen jeden (ten pravý ve směru jízdy) kdežto druhý bude za křižovatkou Kulkova končit, a do něj se napojí auta z nové rampy. A protože je tam křížení s pruhem Rokytova „dolů“ tak tam budou semafory… Asfalt tam už měnili teď, takže stačí vytvořit „ostrůvky“ zapíchnout… Číst vice »
Směju se, protože to vaše skoro přesně jsou jen bláboly. A to co píšete vy, to he jen toho potvrzení. Přijeďte se tudy a pak ta vaše představivost se stane pouhým výmyslem. Ale za snahu máte jedna. 😉
Doufejme, že se upraví i časování a přednosti na světelné křižovatce Svatoplukova – Rokytova. Jestliže se hlavní trasa přesune na novou estakádu, tak dle mého názoru by tato trasa měla být „hlavní“. Z toho vyplývá, že i z čtyřpruhové komunikace do kopce na Vinohrady a napojení na rampy u Lerku by taktéž měla být dána přednost před vozidly jedoucími z Vinohrad.
https://ctrlv.cz/Z5OE
tady i výkres DIO
Jako malý děcko jsem si to takhle nějak představoval.
Jenže od tý doby se leccos změnilo a dneska to můžu nazvat jedině urbanistickou katastrofou – takhle se to opravdu dělat nemá.
A jak to tam chcete jako udělat? Výjezd z husovického tunelu je nad okolním terénem, pak tam máte Svitavu která je „pod terénem“ a pak Karlovu která je na něm..
Nijak to nechce udelat. Pro nektery lidi je „resenim“ nedelat nic.
Ještě bych do galerie doplnil trasu prohlídky:
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/453874938_888388579984868_7911573826031012815_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=zX3EtSHPX_QQ7kNvgHcP1fR&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AYDokPYgFtHmGSP0CiiAaktkVuxSRVsy7EoEKxnrycG_tw&oe=66B635AF
Mockrát díky. Nevíte, od kdy do kdy bude stavba přístupná?
Toto měl být správný odkaz i s popisem (nejen fotka) – uvádí 10 -18 h:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=888388583318201&set=gm.1146798563615591&idorvanity=1121973466098101
A proč se tak táhnou Žabiny? Když tam jezdím a dívám se, tak tam pracuje jen pár lidí. Z okna auta nebo autobusu mám pocit, že práce už moc nezbývá a kdyby na to vlétlo dostatek strojů a lidí, tak musí být za chvilku hotovo.
Zaslechl jsem termín otevření pro auta 16. 9.
Ale zdroj je agentura JPP (jedna paní povídala)…
Tak teď čtu na Twitteru přímo od pana Mátla, že otevření bude v listopadu.
Omlouvám se za mystifikaci se zářím…
afaik pro auta má být otevřeno v září, do podzimu mají dobíhat další práce, jako park nad tunelem a galerií atd.
Kde to na tom twitteru vidíte? Nedaří se mi to tam najít.
https://twitter.com/MatlRadek/status/1820155142718591084?t=Di3H9ef7RUuYlAwhsbFzRA&s=19
Snad odkaz projde…
Tak ausgerechnet na Žabovřeské se klepe víc než příkladně. Možná Vám uteklo, že spousta práce se dělá za protihlukovkou na levém břehu Švarcavy. A zářijový termín zprovoznění hlavní trasy je víceméně jistý.
Skvělé. Ať už je To otevřeno.