Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Nová aerolinka mezi Evropou a USA oznámila start letů na 21. června. O spojení z Prahy jedná

Vizualizace A350-900 v barvách společnosti PRAGUSA.One. Foto: Pragusa One
Vizualizace A350-900 v barvách společnosti PRAGUSA.One. Foto: Pragusa One
Mezi Chorvatskem a USA nabídne nová společnost šest letů týdně.

Nová společnost Pragusa.One včera  oznámila konkrétní plán na zahájení letů mezi Evropou a Spojenými státy americkými. Firma se stolibrovým základním jměním chce 21. června létat mezi New Yorkem a chorvatským Dubrovníkem, o den později zahájí lety do Chorvatska z Los Angeles.

Na linku z New Yorku (letiště Newark) nasadí Airbus A330-300, na spojení z Kalifornie Airbus A340. Dopravce chce zahájit prodej letenek 21. května, plánuje je do konce října. Létat bude třikrát týdně. Pragusa.One stále nemá vlastní provozní licenci, není ani jasné, kdo letadlo bude provozovat.

Britská společnost letos na začátku roku uvedla, že má zájem i o lety z Prahy. „Se zástupci projektu jsme v kontaktu, nicméně další vývoj obnovení nebo spuštění dálkových spojení bude záviset zejména na obnovení příjezdového cestovního ruchu a spuštění souvisejících návazných služeb, které jsou pro něj klíčové,“ uvedla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Na stránkách dopravce je Praha uvedena jako jedna ze základen.

Chorvatsko těží z toho, že už jasně dopředu stanovilo podmínky, za jakých lze vstoupit během léta do země. Do Dubrovníku se chystají s novou linkou z USA i United Airlines.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Je to odnož SmartWings Prag Unimex Simane And One

Zdeněk

Jaroslav Hašek by ústy dobrého vojáka Švejka řekl, že to je blbost na kvadrát.

Pavel

Vidím to naprosto stejně. Vemte si třeba takový lowcost Skyup – měl začít lítat od června z Brna a Ostravy na Ukrajinu a zrušené je všechno.

Ginno B.

Ani bych se moc nedivil, kdyby se ukázalo, že za tímto projektem stojí jako otec-vizionář Václav Fišer. :-D:-D:-D Ten projekt je totiž asi tak důvěryhodný jako nedávno avizované Air Fischer. 😀

Martin Csabo

Bud to je dobrý vtip nebo skvělá realita

Y.K.

By mě zajímalo jak chtějí jako dopravce tak rychle validovat ETOPS provozní certifikát pro tu A330 přes oceán, když ještě nemají ani AOC, ani letadla ani posádky.

Teď bych teda u nich letenku nekoupil ani hodně levnou.

Jakub

Nikdo vám tu letenku nenutí.

Y.K.

No ještě aby to. 😀

Ondra

Vždyť je psaný, že to nebudou provozovat přímo oni.. AOC bude potřebovat ten konkrétní dopravce, který to „pro ně“ pod jejich značkou bude lítat..

Y.K.

Psaný kde? Asi jsem slepý. Pak jsou ovšem spíše prodejce než aerolinka.

Ten jejich podezřele jednovrstvý simple web sugeruje fleet A330, A340 a dokonce A350! Jinak žádné detaily.

Aleš

Zpočátku plánují létat s pronajatými stroji od jiných dopravců, takže formou nějakého ACMI pronájmu by ETOPS a posádky nemusely být takovým problémem. Ale jestli stačí získat AOC, to je už jiná otázka, moc času do plánovaného startu linek nezbývá.

Y.K.

Pokud by létali na cizí AOC, tak to asi ano, ale na vlastní budou potřebovat vlastní Operator ETOPS schválení i když budou mít pronajatý ETOPS letoun a posádku, si myslím.

Frequn

ja taky planuji A380 , z Budejic do Pardubic..jeste mi zbyva vyridit par povoleni a pak s vsichni proletime..mozna na to udelam i web..

Andrej

Zrejme prichádza obdobie príležitostí (nielen) v leteckej doprave. Odvážnym bude priať šťastie. Bude zaujímavé sledovať, ako (a či vôbec) sa preskupí trh. Mnoho projektov skrachuje, ale niektoré prežijú.

PetrJ

Zatím to nelze brát vážně.

Frequn

dobrej joke..

Stony

Rozhodne jim fandit. Ale nemuzu se ubranit pocitu ze mi tady neco smrdi 🙂

Míla

Je to koncept jako flixbus…

Bergham

Praha a Dubrovník jako jediné dva huby? Kéž by to vyšlo. 🙂

Walker

No nebylo by to skvele? Clovek by si mohl naplanovat dovcu v Dubrovniku s tim, ze by si udelal na ceste z Prahy zastavku na nakupy v NY nebo CA 🙂

Krize východní společnosti

Jojo, je to podobné jako třeba z Frankfurtu do Prahy, taky každý běžně lítá přes Singapur.

Tuaer

No právě že nelítá. Ze Singapuru do Prahy přímá linka není. Ale kdyby bylo, tak určitě ano.

Já, kdo jiný

Hobby chorvatského miliardáře

Ales

Začínat s prodejem 1 měsíc před odletem, na takové lince. Jsem zvědavý, jestli uskuteční alespoň 2 lety

VíKo

100£ zakladni jmění. To mi stačí. 🙂 každá prodána jednosmerna letenka minimaolne ztrojnasobi vklad. Me tohle smrdí i u CZ s.r.o., kde je zakladni jmění 10.000,- Kč. Spolupráci s nimi moc navazovat nechci, pokud nedostanu reference o verohodneho zdroje. Tady není nic moc, z čeho bych důvěru nabral. Ale byl bych rád, kdyby fungovali a létali za rozumné peníze.

Alca

Ještě před rokem bych tvrdil totéž, ale vzhledem k tomu, že výhled na měsíc dopředu v podstatě neexistuje… I já jsem zvědavý