Nouzová tlačítka na části linky C nefungují. DPP je přelepil kvůli chystané týdenní výluce
Přelepené nouzové tlačítko zastavení vlaku ve stanici metra C Vyšehrad. Foto: Zdopravy.cz

Od soboty nebude jezdit metro mezi stanicemi Chodov a Muzeum.
Nešlo by tam dát teda tlačítko na ten kontakt (napadá mě bezdrátový zvonek za pár korun od ťongů, případně v kombinaci s chůvičkou na hlasový kontakt, ale to by nemělo patřičnou homologaci, že to bude fungovat, když bude potřeba). Dozorčí stanice bývali dřív v těch budkách na nástupišti, aspoň to na nich bylo napsané, ale už tam nejsou (ani nápisy, někde ani ty budky). Aspoň tak často nezní ten nevrlý hlas „postavte se za bílou čáru“ i když na pejskaře, co nechávají své čokly běhat po stanic bez náhubku a vodítka by to nějaký zásah dozorce chtělo (třeba aby pustil… Číst vice »
V případě nebezpečí použijte kontaktní formulář a do dvou měsíců obdržíte pár řádků univerzálních planých keců.
Nikde se o tom nepíše, ale dle IDOSu dojde ke zrušení vložených spojů 19, což dává smysl. Přijde mi škoda že nejsou žádné zrychlené spoje, co dřív bývaly, u takhle dlouhé výluky by dávaly obzvlášť dobrý smysl. Mohly by po vzoru 911 jet z IPP na Roztyly bez zastavení a bez sjíždění z magistrály. Možná trochu škoda že 36 nejezdí až na Pankrác, namísto těch vložáků – ušetřili by si prodloužení 23 a bylo by to fajn nové spojení. Jasně, oběhově trochu otrava (stridání s 19), ale to je tak trochu i teď, navíc vždy je možnost zpožděný spoj otočit… Číst vice »
Může mi vzhledem k plánované výluce někdo znalejší/inteligentnější vysvětlit situaci v úseku Háje – Chodov? Metro tam má jezdit, ale s přestupem na Opatově a čekáním asi 7 minut. To má člověk fakt jet jednu stanici, vystoupit, počkat 7 minut, a pak jinou soupravou odjet zase jednu stanici, aby mohl přestoupit na náhradní bus?
Já chápu výluku, to se prostě udělat musí, ale tenhle retardovaný provoz metra ve dvou mezistaničních úsecích, to mi teda rozum nebere. Přemýšlím, jak to šlo udělat ještě hůř a více naštvat cestující, ale teda moc mě nenapadá.
Já tam vidím na přestup 1 minutu – možná to někdy výjimečně bude víc, ale to snad bude max. párkrát za den.
Asi je to nejkapacitnější způsob, jak vyjezdit takový pendl.
Úplně stejně dobré je mít jednu soupravu v celém úseku na obou kolejích, ale to by taky mohlo někoho mast, z které strany to přijede.
Upřímně, tuhle situaci DPP vůbec nezávidím. Kdyby se to udělalo pořádně, tak by výluka (už tak dlouhá) byla ještě delší.
V podstatě je to přiznání, že v čase vyhrazeném na výluku se to nestíhá. V takovýchto případech jsem zastáncem otevřené komunikace. Klidně přiznat negativní stav a vydat na to tiskovou zprávu. Když si to veřejnost zjistí sama, působí to zvláštně. DPP v tomhle má tedy rezervy. Podobný případ byl výtah na Českomoravské: to, že nebude, bylo zformulováno „skrytě“ a mezi řádky.
No dobře, ale výluka začne v sobotu a kriticky důležitá tlačítka jsou nefunkční od úterka?
To je fakt něco, co nešlo udělat v pátek večer, aby takto důležitá bezpečnostní pojistka byla k dispozici?
Ano, skutečně neuvěřitelné. Asi má přelepovač dovolenou, tak co řešit bezpečnost, že?
Jistě nejde jen o přelepení tlačítek. To je jen signalizace pro cestující, aby věděli, že jsou tlačítka nefunkční. U DPP je pokrok, že je takto označil. Ale souhlasím s tím, že jsem ta tlačítka považoval za podstatnou součást zabezpečení a to, že je možné je jen tak vypnout a bez jakéhokoli jiného opatření metro provozovat mne překvapuje. Zejména s tou informací „kontaktujete dozorčího stanice“. To tam nemůže být alespoň telefonní číslo? To má jako cestující v případě nutnosti začít zjišťovat, kde by asi tak mohl v dané stanici sídlit dozorčí stanice a pak tam pěšky vyrazit? Načež zjistí, že v… Číst vice »
Zveřejňovat telefonní číslo na dozorčího (tedy pokud se na něj dá dovolat z vnější telefonní sítě) je naprosto nežádoucí.
Tato čísla jsou „chráněna“ před nevyžádanými hovory právě tím, že nejsou veřejná.
Na železnici tento nápad (oblepit zastávky telefonním kontaktem na příslušného výpravčího) nedopadl nejlépe. Žijí mezi námi bohužel lidé, kteří jsou schopní volat výpravčímu a nadávat mu, že vlaky u přejezdu houkají a oni nemůžou spát a blokovat tím linku.
To by mne zajímalo, jestli těch 15, co vám dalo palec nahoru, to bralo jako povedený vtip – nebo jestli to také mysleli vážně.
Že jeden člověk napíše takový nesmysl a myslí to vážně, to by se ještě dalo pochopit. Ale že by to myslelo vážně víc lidí, to je nepochopitelné.
Spíš než telefonní číslo bych navrh dočasné pyrotechnické tlačítko: v případě zatáhnutí odpálí petardu (bezpečně umístěnou tři metry nad zemí) a vzniklá rána upozorní výpravčího. Jednoduché, nezávislé na ostatních systémech, jen by to asi neprošlo přes nějaké bezpečnostní normy
Něco jako když spadne jmelí a nápověda Křeček se vzbudí?
Doufám, že to je vtip, ale nevidím smajlíka ani /s, tak to budu brát vážně.
Aby to dozorčí spolehlivě slyšel, musela by to být fakt pořádná rána. A vydávat obzvlášť v metru rány připomínající střelbu nebo výbuch mi teda nepřijde jako dobrý nápad, davová panika může mít horší následky, než prvotní pád do kolejiště.
Byl to takový polovtip: tuším že to není reálně možné, ale vlastně nevím co je za problém; děkuji za objasnění
To s tím že to může vyvolat paniku mě nenapadlo
První problém je v tom, že v metru běžně nejsou výpravčí.
Pokud byste chtěl upozornit dozorčího stanice, ten je často někde nahoře ve vestibulu v kukani. Způsobit dola takovou ránu, aby byla zřetelně slyšet ve vestibulu v kukani, budou dole všichni hluší, pokud by to vůbec přežili.
Pokud byste se mermomocí chtěl vyhnout všudypřítomnému mobilnímu signálu a chtěl z nástupiště něco signalizovat dozorčímu stanice, dali by se k tomu využít kamery. Prostě k tomu tlačítku umístit něco výrazného a pokyn mávejte tím směrem na kameru umístěnou támhle.
Pořád by to byla kravina, ale aspoň reálně proveditelná.
Proč nebylo možné v předstihu připravit a zavést k tlačítku samostatný signální systém, v podstatě zvonek k dozorčímu? Přehodit potom jeden pár drátků u tlačítka by pak byla opravdu akce na jednu noc.
Cestující stiskne tlačítko, dozorčí přijme signál a koná přesně to, co by konal když někdo mávající přiběhne k budce.
118, 124, 134, 193, 3, 14, 18 bez posílení, jako obvykle.
tramvaje/autobusy a hlavne ridici navic asi rostou na stromech, co?
To se má zahrnout do nákladů na výluky.