posily_do_teamu

Urychlete napojení automobilky Hyundai na dálnici, urgují Nošovice po další vážné nehodě

Vizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSDVizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSD

Příprava mimoúrovňové křižovatky se před pár dny posunula, pomoci má i nový kruhový objezd.

Odebírat
Upozornit na
guest
87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Investice pro ČR

Obdobnou či spíše větší ostudu teď předvádí stát i na I/35, kdy má do Rožnova p.R. namířeno americké ON SEMI (největší investice v historii ČR) a MD ani tam nezvládá postavit obchvat přes Val. Meziříčí, kde jezdí 25tis. vozidel centrem města! Pak to vypadá, že ČR nemá zájem o moderní průmysl.

Sáček

Staví se nová I/35 Lešná-Palačov, v parametrech dálnice, která napojí město na dálnici D48. Obchvat Valmezu se plánuje západní, tedy to nijak nezmění cestu do Rožnova, ta zůstává stejná. Průtah Valmezu je čtyřproudý, s kruhovými objezdy, pro Onsemi dostatečný.

Swariner

Ruku do ohně za to nedám, ale někde jsem četl, že tento typ výroby není zas tak háklivý na přepravní kapacity pro výrobu samotnou. A co se týče lidí, podle dostupných informací má přibýt ke stávajícím 2000 až 1000 lidí (což může být klidně nadsazený politický peak a realita bude třeba na půlce), což mi zase nepřijde jako nějak šokující číslo.

Krachbumente

Těmto ekologickým vojákům je jedno, jestli dojde k úmrtí nebo zranění. Koneckonců globální klima je třeba zachránit, ať to stojí, co to stojí. To mi připomíná Německo. Už 30 let staví úsek dálnice, protože tito šílenci chodí k soudu. V České republice je to teď stejné.

Pavel

Proč nejvážnější nehody se na tom místě dějí o víkendu, když tam je nejmenší provoz?? 😅

petr

stejný přístup státu, jako v Liberci s napojením průmyslové zóny u Densa – bohužel všechny další vlády se na to vykašlaly a řeší to za ně město potažmo kraj

Sáček

A co krajskému úřadu MS kraje tak trvalo na rozhodnutí? 4 roky pro jedno odvolání. To asi těžko stát.

Paja

Nechápu, že za takovou dobu co je automobilka v provozu se nikdo nepostaral a neprosadil o napojení na tu dálnici jak to správně mělo být! Kruháč u automobilky bude navždy zaslepen a postaví se u nákupního centra, kde jezdí zbytečně denně plno kamionu do hyundaie a pivovaru a hlavně taky zaměstnanců do hundaie co nejsou místní. Přitom by tam vůbec jezdit nemuseli. Stačilo by dodělat konečně napojení na dálnici a kamiony svést všechny tama. A doporučit přespolním zaměstnancům hundaie, ať tama taky jezdí. (Měli by to i blíž)… Trapas je, že ani starostové stím nehnou,ani kraj , ani nikdo, ale… Číst vice »

David

Ono, stačí se podívat i s jakým zpožděním se zvládlo postavit či bylo slíbeno vládou při TPCA u Kolína. Se divím, že u nás vůbec někdo něco staví.

Petr

A ještě se staví u centra další Benzina. BRAVO OBCI DOBRÁ!!!!!

Šimon S.

Za prvé jak by asi za to mohla obec Dobrá, a za druhé proč si myslíte že se tam staví benzínka když naproti už benzínka je, a za třetí přes parkoviště nového OC povede objížďka po dobu stavby nového kruháče

Black

Neuvěřitelné, že se najde člověk, který si myslí, že odbočka z dálnice je věcí obce. Evidentně vůbec netušíte, která instituce v ČR za co odpovídá. To už dnes zpravidla jakž takž vědí i žáci na ZŠ.

Avoda

Poděkujte zejména společnosti Frank Bold Advokáti, které součástí je bývalý Ekologický právní servis – jedni z prvních pseudoekologických škodičů. Tohle je jejich akce.

Mám v počítači např. z listopadu 2013 kopii odvolání proti umístění této stavby, kterou podepsal přímo jeden ze zakladatelů a partner FBA Jiří Nezhyba.

Když jsem s tím před lety veřejně konfrontoval jiného člena FBA Josefa Karlického a ukazoval mu statistiky dopravních nehod z Dobré, tak se mi vysmál, že tam „asi teče nějaký potok“.

Tito lidé mají na rukách krev a to vůbec ne obrazně.

Petr

Ze by to byly jejich profily?

https://www.facebook.com/jiri.nezhyba
https://www.facebook.com/josef.karlicky

Vypadaji docela stastne…

Sáček

Právní kancelář je placena penězi někoho jiného. Pravděpodobně konkurencí ze světa automobilek. Zeptej se sám sebe, proč zrovna tato MÚK.

SYN

Hmmmm… podle mapy tam teče „přivaděč Morávka – Žermanice“ a podle fotek je jeho koryto tak z poloviny beton… to by teda bylo hodně „cenné“ prostředí hodné „boje“…

Tomáš Záruba

Co třeba toho mnohem víc vozit vlakem…?

NASinec

Ono by to šlo, ale po covidu se přeprava pořádně stále nerozjela. Někdy jsme rádi, že vůbec vyjedeme.

Roman

Trať Ostrava – Frýdek je už teď přetížené, takže to je nereálné.

Black

Často se vyskytuji poblíž nádraží ve Frýdku, a že by byla trať OVA – FM přetížena nákladní přepravou, tak toho jsem si nevšiml tedy vůbec. Marně vzpomínám, kdy jsem tam naposledy viděl průjezd nákladního vlaku. Ale třeba se pletu.

Levronepm

Dobrý den.

Tam je trochu problém v tom, že ty vlaky jezdí víc jak 600m dlouhé a na to stanice ve Frýdku není vůbec uzpůsebena.
Bude se ve Frýdku budovat podjezd na Frýdlantském zhlaví tak se to pak částečně vyřeší, tak snad uvidíme.

Levronepm

Frýdek byl kdysi docela vytíženej. Vozilo se tam uhlí, pak auta do Mototechny co byla na Kostíkovém náměstí, dále Unimobuňky co jezdily do SSSR z Dřevoprodeje (dneska je tam plno jiných firem), pak se vozila zelenina směrem na Dobrou atd atd.
Bylo tam několik partyjí na denní, noční spousta lidí dneska tam není skoro nikdo……………

Frantisek

Je přetížená trať, rozšíříme… silnici. Přitom životy a zdraví ohrožuje primárně ta extenzivně prováděná doprava, teprve sekundárně pak snad užší než velmi široká cesta. Ale hlavně, že víme, kdo má ruce od krve…

Badger

Více než 30% produkce, tedy vyrobených aut odjíždí po železnici. A mohlo by i více, ale omezení nejsou z větší části na straně Hyundai, tam jsou schopni v současnosti naložit i 50% produkce a do železniční nakládky se investovalo z firemních zdrojů.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/raillex–specialista-na-prepravy-automotive/-38459/
Také velká část dílů dorazí do Hyundai v kontejnerech po železnici.
Mimochodem proti vlečce zase jiní NIMBYisté kdysi protestovali
https://www.hyundai-motor.cz/vyjadreni-spolecnosti-hyundai-k-tiskove-zprave-o-s-beskydcan/

NASinec

To zas není úplně pravda, vždy se dá vykřikovat i v 30min taktu, mám zkušenosti.

MaT

Třeba tu nabouranou sanitku? A s pacienty, nebo bez?

Frantisek

Vy zavážíte továrnu sanitkami? To ale musí být rizikové pracoviště…

petr

Tomáši to by opravdu nešlo – celá železniční síť v ČR je „za hranicí“ propustnosti – to je veřejně zmámá a bohužel i pravdivá informace. Jakkoli to může být rozumný návrh v horizontu mnoha let je neřešitelný problém 🙁

Frantisek

Zajímavé, že silnice za hranou propustnosti (a často i ještě dost daleko před ní) řešitelné jsou. Fakt to je někdy marnost nad marnost tady. Jednokolejky a slepá ramena na odpis místo ke zlepšení, a všude čím dál víc aut s vyšší ‚potřebou‘ zdrojů.

Baraba

jeden problém je, že stavba silnic vždy přinášela politické body, protože silnici používají všichni, denně a skoro každý má auto. Vlakem jezdí většina lidí občas na výlet, nebo do Prahy.
Druhý je, že silnice v podstatě žádnou hranici propustnosti nemá, předpisy pro provoz na komunikacích jsou v tomto naprosto vágní a vždy může jet auto jinudy.

SYN

Třeba lidi do práce? A co že tam jezdí??

cracatit

Odpověď je v poslední větě článku. Kruhák u obchodního centra má stavět kraj, protože je na jím spravované silnici. Takže to šlo taky udělat opačně, postavit kruhák a pak teprv schválit obchodní barák. Ve spoustě měst se to dělá obráceně, že třeba nejde otevřít kauf bez doplnění světelné křižovatky, nebo kruháče. S D48 ta lokální křižovatka nemá v podstatě nic společného.

asfalter

pamatuji se, že snad jednu dobu měl Lidl podmínku, že na výjezdu musí být kruháč. Proto se v některých městech začali budovat tyto obchody spolu s kruháčem. A mělo to něco do sebe.

Petr

Ten kruhac nesouvisi s vyresenim napojeni Hyundai, jak si nekteri mysli, ale je pro vsechny, kteri vyuzivaji starou cestu FM – Vojkovice a tem, kteri miri do Beskyd z dalnice. Bohuzel kdyz jedete po stare ceste a neznate to, tak ze krizite hlavni tah nekdy zjistite, az v nem jste. Viditelnost zleva/zprava nulova vzhledem k odhlusnovacim barieram. Detim zeme – fajn – pokud tam zachranujete zaby, tak ty auta, co tam litaji do prikop jich zabiji vic, nez kdyby krouzily. Prekvapuje me, ze se na tyto posty dostavaji pitomci, co nemaji selsky rozum… Vystavba obchodniho centra (bez prichoziho chodniku) a… Číst vice »

pemato

Ta benzinka tam stála už dávno, teď ji po změně majitele pouze rekonstruují.

PetrD

Naproti má být ještě jedna.

Josef Schüller

Hyundai to nepotřebuje. Pomalu už 20 let funguje i bez toho. Potřebujou to obyčejní lidé kteří se tou křižovatkou snaží se zdravou kůží projet.

Avoda

Což je to samé.

Alibaba

Taky si ji mohla automobilka MÚK zaplatit a postavit sama jako PPP projekt, když ji teda potřebuje.

Jakub Kasalický

Přesně tak.

František

Jasně, největší zaměstnavatel v regionu by neměl nic dostat…radši dát dotace na inovativní toastak a nebo něco takového, ne?

Alibaba

Tak potřebuje ji nebo nepotřebuje?
Jinak dostal dálnici velice blízko, dostal(?) snad i tu vlečku, proč tu vlečku nevyužívá víc?

Babič taky neměl žádné dotace dostat.

SYN

No, jakože mají vlastní kapacity na silniční stavby tak by je mohli využít nebo tak něco??

Alibaba

Asi stejně jako ŘSD, že by si tu stavbu u někoho zaplatilo, a pak ji splácelo s vybraného mýta.

SYN

A znovu, jejich podnikání je v oblasti nemovitostí nebo tak nějak? Ale asi ano, kdyby jim to stát přiznal hned že daně chce hned ale nájezd postaví až za čtvrtstoletí tak by si to možná raději fakt postavili sami… anebo šli jinam!
Takže stát udělal klasickou skrčku – slibem nezarmoutíš… kdyby byli chytří, měli si dojednat slevu na dani do doby než bude hotovo… to by najednou hejbalo kostrou…

Alibaba

Hodně často se stávalo, že daně i odpouštěl, ale nevím, jesti je to tento případ.
To že by šli jnam je jen důsledek socialismu jinde, takže jsme se museli přispůsobit, protože kdybychlom nasadili antidumpingová cla, tak by se to socialistické EU nelíbilo.

mgr.pavel

Jestliže ale stát něco slíbil, tak to měl dodržet, ne?

Náhodný Kolemjdoucí

Ano, ale to se dostáváme k tomu, kolik státy, kraje, města stojí, aby firmy milostivě stavěly fabriky. Celkem posun od doby, kdy si podnikatelé budovali zcela běžně kompletní infrastrukturu, kterou pro své firmy potřebovali.

Náhodný Kolemjdoucí

Je zajímavé, kolik lidí považuje silnici k soukromé fabrice za důležitější než páteřní komunikace nebo třeba než vzdělání a zdravotnictví pro občany.

mgr.pavel

Kdo kde píše, že je tato silnice důležitější než páteř.komunikace nebo zdravotnictví?

Hele, strčte si toho slaměného panáka někam, ju?

Náhodný Kolemjdoucí

Pravda, stačí navýšit dluh a peněz bude dost na všechno.
Mimochodem, postavit se to musí, protože jsme se k tomu zavázali, ale i protože současné komunikace tam i dle článku už nestačí.

Baraba

Ta komunikace tam nestačila nikdy a nikdy nebyla určena jako hlavní napojení průmyslové zóny. K tomu měl sloužit nikdy nevybudovaný nájezd na dálnici.
Jinak by se mi ale vaše myšlenka líbila. Já osobně bych velmi přivítal nájezd na dálnici poblíž mého bydliště, mohu si jej dle vašeho návodu sám za své postavit? Nebude mít někdo z ŘSD, nebo policie ČR blbé pindy?

SYN

Dneska máme hentu pohyblivost zboží, podniků i financí… tehdy když si budovali do lesa pro těžbu úzkokolejku tak tehdy tu těžbu do vedlejšího státu přesunout nemohli. Cementárku by tam třeba tehdy přesunout mohli, ale prodělali by boty na dopravě. Lidi chodili do fabriky zhusta pěšky, to nešlo daleko. Stavělo se tam kde byly suroviny a pracovní síla. Dneska postavíte linku na montáž aut klíďo píďo „o stát vedle“ a funkční infrastruktura je při rozhodování důležitá…
Ty silné kecy jste jim měl říct už při vyjednávání, ne zbaběle mnoho let potom…

Náhodný Kolemjdoucí

Souhlasím, že stát by měl dodržet, k čemu se už v minulosti zavázal. Stejně tak souhlasím, že zboží i firmy jsou dnes velmi pohyblivé. Pro vlády je tedy důležitější se podbízet velkým firmám, než investovat do svých obyvatel – ti jsou sice méně pohybliví, ale přeci jen mají také nějakou mobilitu. Ideálem je tedy montovna v polích a v ní lidé bez vzdělání. Ne dost zoufalí, aby odešli přes půl světadílu sbírat salát, ale ne dost vzdělaní, aby měli příliš jiných možností. Samozřejmě chápu, že i ty montovny mají svůj význam a neobejdeme se bez nich, takže jsme vlastně v… Číst vice »

Alibaba

A na kdy ji slíbil?
Je zajímavé, že montovna aut funguje, takže ji vlastne tu křižovatku ani nepotřebuje. A bezpečnost zlepší na křižovatce kruháč, kdyby spěchali, tak třeba pomůžou i semafory.

mgr.pavel

Hezky vyčuránkovská čecháčkovská odpověď.

Až se bude nějaký další potenciální investor zajímat o investici v ČR, vzpomene si jaký fakáč Česko ukázalo předchozímu investoru a půjde rovnou o stát dále.

Alibaba

Socializace nákladů, kapitalizace zisku, to by incestorům šlo. Celé tyhle investiční pobídky totiž smrdí socialismem jako celá EU.

Sáček

Tohle píšou vždy staří KSČ. Vše už je jasné. Tobě nezáleží na lidech, jenom na lokomotivě, nestyď se za to a řekni to naplno.

SYN

A bude dělat že do železnice nevalí dotace ve velkém? To není socializmus??

Alibaba

A automobilce záleží na lidech, nebo si jen tvrdě vydělává a externality v podobě nehod na kritické křižovatce ji nezajímají?

SYN

BOŽÍ! Takhle teda určitě tu průmyslovou výrobu v Evropě pozvednete, to teda jo! Si nevidíte ani do h… úst.

Alibaba

Průmyslová výroba vlivem (zeleného) socialismu v Evropě jde do kytiček.

Sáček

Míváš jen ty nejjednodušší odpovědi z jednoduchého světa. Většinou nějaké okopírované věty. Začni už se sebou něco dělat. Proč ten kruháč kraj na své krajské silnici dávno nepostavil. Proč tam obec a kraj místo toho povolují další obchodní centrum. Proč tam kraj ty semafory nedá za ty desetiletí? Jsi motivovaný jen železnicí a nepřemýšlíš o tom podstatném. Nevíš ani o závazku státu a pyšně něco prohlašuješ. Zbav se té pyšnosti, když o tom nic nevíš.

Alibaba

Proč ho nepostavil kraj se ptejte kraje, já za něj nnemluvím. Ale velmi pravděpodobně nebyl potřeba.
Nevím o závazcích státu, a připadají mi závazky státu nezodpovědné, stát by se neměl k takovýmhle věcem zavazovat.

Vadí mě hlavně rozeřvanost silniční dopravy (a hlavně točvolantů), ale že by se třeba zavedla daň ze silničního vozidla (všech), aby bylo na rozvoj silnic, to se vždy ozve největší řev, o nějakých omezeních pro ně ani nemluvě.

jkjk

Za rok 2023 zaplatili jen na dani z příjmů právnických osob 3 mld. Kč, v roce 2022 2,5 mld. Kč.

Alibaba

Taková oblíbená vetička: Mohl si dát tu křižovatku do odpisů z daní.

mgr.pavel

Taková normální větička: infrastrukturu potřebnou pro všechny obyvatele staví stát – zvlášť pokud to sám slíbil.

Alibaba

Ale tahle křižovatka není pro všechny, ta má sloužit hlavně automobilce.

SYN

Jakože tam dají šraňky a zakážou vjezd komukoliv jinému?? Ano, je to hned u fabriky, ale sjezd/nájezd bude pro všechny. Ostatně se s nima u nás šetří jak se šafránem, a současný nájezd má cedule „obec“ už na nájezdových rampách… perfektní situace!

Alibaba

Máte pravdu, ten nájezd využijí všichni.

Baraba

pletete si dojmy a pojmy. Křižovatka má sloužit mídtním lidem. Automobilce měl už patnáct let sloužit nájezd na dálnici.

Badger

Když byl současný viceprezident HMMC ještě šéfem právního oddělení, snažil se seč mohl celou záležitost urychlit a dle svých vlastních slov to považuje za nejtěžší úkol, před který byl postaven…

M.H.

Ten kruháč se měl stavět před čtyřmi nebo pěti léty,pořád nic, ale aby se ztížila dopravní situace tak postavili ještě obchodní centrum a to šlo rychle! Žeby tohle zde dětem země nevadilo?!

MaT

A to obchodní centrum jako postavil kraj? Ten (nebo obec) ho tak akorát povolili, ale stavěl (a platil) ho developer…

mgr.pavel

Ano, stát či kraj to OC povolil. A udělal chybu že měl povolení podmínit kruháčem.

Marty

Ten kruháč tam je pro místní už sci-fi, hlavně že tam staví úplně novou benzínku.

pemato

Ta benzinka tam stála už dávno, teď ji po změně majitele pouze rekonstruují.

asdfasdfasdf

Je roztomiléí jak na te vizualizaci trati pod mostem použili něco jako ICE a přitom reálně na te trati jezdí regionova 😀

Lysimachia

Zvlášť pak v kombinaci s těmi feldami na dálnici.

Jiný Petr

A to je tady ta vizualizace ještě oříznutá – když se na ní podíváte přímo na stránkách ŘSD – tak před těmi Feliciemi ještě jede červená Avia (asi s nápisem Cola) 🙂 — asi AI nebo co 🙂

Libor

Takových MÚK po republice chybí…

SYN

Jo, například na D2. Ale zase sliby se mají plnit…

Avoda

Jediná MÚK, ke které se Česko mezinárodně smluvně zavázalo.
Před dvaceti lety.

Badger

Taky vlády ČR a SR naslibovaly urychlit výstavbu dálničního propojení „montoven“ Hyundai Nošovice a KIA Žilina.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-hrozi-dopravni-kolaps-mezi-zavody-hyundai-v-cr-a-kia-na-slovensku-40121257
Tak snad se jim to urychleně do roku 2038 podaří k 30.výročí zahájení výroby v Hyundai.
Otázkou je, zda a co a v jakém objemu se bude v těch továrnách v té době vyrábět…

Lysimachia

Vůbec nechápu, jak zrovna tohle se připravuje tak dlouho a realizace spíš v nedohlednu. Vliv na ŽP pozitivní, výkupy nic, všichni to chtějí, projekčně je to pár mostů, pár ramp a pár přeložek…

Jarda

Děti Země mají asi jiný názor..

Avoda

Frank Bold Advokáti.