Urychlete napojení automobilky Hyundai na dálnici, urgují Nošovice po další vážné nehodě
Vizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSD

Příprava mimoúrovňové křižovatky se před pár dny posunula, pomoci má i nový kruhový objezd.
Příprava mimoúrovňové křižovatky se před pár dny posunula, pomoci má i nový kruhový objezd.
Obdobnou či spíše větší ostudu teď předvádí stát i na I/35, kdy má do Rožnova p.R. namířeno americké ON SEMI (největší investice v historii ČR) a MD ani tam nezvládá postavit obchvat přes Val. Meziříčí, kde jezdí 25tis. vozidel centrem města! Pak to vypadá, že ČR nemá zájem o moderní průmysl.
Staví se nová I/35 Lešná-Palačov, v parametrech dálnice, která napojí město na dálnici D48. Obchvat Valmezu se plánuje západní, tedy to nijak nezmění cestu do Rožnova, ta zůstává stejná. Průtah Valmezu je čtyřproudý, s kruhovými objezdy, pro Onsemi dostatečný.
Ruku do ohně za to nedám, ale někde jsem četl, že tento typ výroby není zas tak háklivý na přepravní kapacity pro výrobu samotnou. A co se týče lidí, podle dostupných informací má přibýt ke stávajícím 2000 až 1000 lidí (což může být klidně nadsazený politický peak a realita bude třeba na půlce), což mi zase nepřijde jako nějak šokující číslo.
Těmto ekologickým vojákům je jedno, jestli dojde k úmrtí nebo zranění. Koneckonců globální klima je třeba zachránit, ať to stojí, co to stojí. To mi připomíná Německo. Už 30 let staví úsek dálnice, protože tito šílenci chodí k soudu. V České republice je to teď stejné.
Proč nejvážnější nehody se na tom místě dějí o víkendu, když tam je nejmenší provoz?? 😅
stejný přístup státu, jako v Liberci s napojením průmyslové zóny u Densa – bohužel všechny další vlády se na to vykašlaly a řeší to za ně město potažmo kraj
A co krajskému úřadu MS kraje tak trvalo na rozhodnutí? 4 roky pro jedno odvolání. To asi těžko stát.
Nechápu, že za takovou dobu co je automobilka v provozu se nikdo nepostaral a neprosadil o napojení na tu dálnici jak to správně mělo být! Kruháč u automobilky bude navždy zaslepen a postaví se u nákupního centra, kde jezdí zbytečně denně plno kamionu do hyundaie a pivovaru a hlavně taky zaměstnanců do hundaie co nejsou místní. Přitom by tam vůbec jezdit nemuseli. Stačilo by dodělat konečně napojení na dálnici a kamiony svést všechny tama. A doporučit přespolním zaměstnancům hundaie, ať tama taky jezdí. (Měli by to i blíž)… Trapas je, že ani starostové stím nehnou,ani kraj , ani nikdo, ale… Číst vice »
Ono, stačí se podívat i s jakým zpožděním se zvládlo postavit či bylo slíbeno vládou při TPCA u Kolína. Se divím, že u nás vůbec někdo něco staví.
A ještě se staví u centra další Benzina. BRAVO OBCI DOBRÁ!!!!!
Za prvé jak by asi za to mohla obec Dobrá, a za druhé proč si myslíte že se tam staví benzínka když naproti už benzínka je, a za třetí přes parkoviště nového OC povede objížďka po dobu stavby nového kruháče
Neuvěřitelné, že se najde člověk, který si myslí, že odbočka z dálnice je věcí obce. Evidentně vůbec netušíte, která instituce v ČR za co odpovídá. To už dnes zpravidla jakž takž vědí i žáci na ZŠ.
Poděkujte zejména společnosti Frank Bold Advokáti, které součástí je bývalý Ekologický právní servis – jedni z prvních pseudoekologických škodičů. Tohle je jejich akce.
Mám v počítači např. z listopadu 2013 kopii odvolání proti umístění této stavby, kterou podepsal přímo jeden ze zakladatelů a partner FBA Jiří Nezhyba.
Když jsem s tím před lety veřejně konfrontoval jiného člena FBA Josefa Karlického a ukazoval mu statistiky dopravních nehod z Dobré, tak se mi vysmál, že tam „asi teče nějaký potok“.
Tito lidé mají na rukách krev a to vůbec ne obrazně.
Ze by to byly jejich profily?
https://www.facebook.com/jiri.nezhyba
https://www.facebook.com/josef.karlicky
Vypadaji docela stastne…
Právní kancelář je placena penězi někoho jiného. Pravděpodobně konkurencí ze světa automobilek. Zeptej se sám sebe, proč zrovna tato MÚK.
Hmmmm… podle mapy tam teče „přivaděč Morávka – Žermanice“ a podle fotek je jeho koryto tak z poloviny beton… to by teda bylo hodně „cenné“ prostředí hodné „boje“…
Co třeba toho mnohem víc vozit vlakem…?
Ono by to šlo, ale po covidu se přeprava pořádně stále nerozjela. Někdy jsme rádi, že vůbec vyjedeme.
Trať Ostrava – Frýdek je už teď přetížené, takže to je nereálné.
Často se vyskytuji poblíž nádraží ve Frýdku, a že by byla trať OVA – FM přetížena nákladní přepravou, tak toho jsem si nevšiml tedy vůbec. Marně vzpomínám, kdy jsem tam naposledy viděl průjezd nákladního vlaku. Ale třeba se pletu.
Dobrý den.
Tam je trochu problém v tom, že ty vlaky jezdí víc jak 600m dlouhé a na to stanice ve Frýdku není vůbec uzpůsebena.
Bude se ve Frýdku budovat podjezd na Frýdlantském zhlaví tak se to pak částečně vyřeší, tak snad uvidíme.
Frýdek byl kdysi docela vytíženej. Vozilo se tam uhlí, pak auta do Mototechny co byla na Kostíkovém náměstí, dále Unimobuňky co jezdily do SSSR z Dřevoprodeje (dneska je tam plno jiných firem), pak se vozila zelenina směrem na Dobrou atd atd.
Bylo tam několik partyjí na denní, noční spousta lidí dneska tam není skoro nikdo……………
Je přetížená trať, rozšíříme… silnici. Přitom životy a zdraví ohrožuje primárně ta extenzivně prováděná doprava, teprve sekundárně pak snad užší než velmi široká cesta. Ale hlavně, že víme, kdo má ruce od krve…
Více než 30% produkce, tedy vyrobených aut odjíždí po železnici. A mohlo by i více, ale omezení nejsou z větší části na straně Hyundai, tam jsou schopni v současnosti naložit i 50% produkce a do železniční nakládky se investovalo z firemních zdrojů.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/raillex–specialista-na-prepravy-automotive/-38459/
Také velká část dílů dorazí do Hyundai v kontejnerech po železnici.
Mimochodem proti vlečce zase jiní NIMBYisté kdysi protestovali
https://www.hyundai-motor.cz/vyjadreni-spolecnosti-hyundai-k-tiskove-zprave-o-s-beskydcan/
To zas není úplně pravda, vždy se dá vykřikovat i v 30min taktu, mám zkušenosti.
Třeba tu nabouranou sanitku? A s pacienty, nebo bez?
Vy zavážíte továrnu sanitkami? To ale musí být rizikové pracoviště…
Tomáši to by opravdu nešlo – celá železniční síť v ČR je „za hranicí“ propustnosti – to je veřejně zmámá a bohužel i pravdivá informace. Jakkoli to může být rozumný návrh v horizontu mnoha let je neřešitelný problém 🙁
Zajímavé, že silnice za hranou propustnosti (a často i ještě dost daleko před ní) řešitelné jsou. Fakt to je někdy marnost nad marnost tady. Jednokolejky a slepá ramena na odpis místo ke zlepšení, a všude čím dál víc aut s vyšší ‚potřebou‘ zdrojů.
jeden problém je, že stavba silnic vždy přinášela politické body, protože silnici používají všichni, denně a skoro každý má auto. Vlakem jezdí většina lidí občas na výlet, nebo do Prahy.
Druhý je, že silnice v podstatě žádnou hranici propustnosti nemá, předpisy pro provoz na komunikacích jsou v tomto naprosto vágní a vždy může jet auto jinudy.
Třeba lidi do práce? A co že tam jezdí??
Odpověď je v poslední větě článku. Kruhák u obchodního centra má stavět kraj, protože je na jím spravované silnici. Takže to šlo taky udělat opačně, postavit kruhák a pak teprv schválit obchodní barák. Ve spoustě měst se to dělá obráceně, že třeba nejde otevřít kauf bez doplnění světelné křižovatky, nebo kruháče. S D48 ta lokální křižovatka nemá v podstatě nic společného.
pamatuji se, že snad jednu dobu měl Lidl podmínku, že na výjezdu musí být kruháč. Proto se v některých městech začali budovat tyto obchody spolu s kruháčem. A mělo to něco do sebe.
Ten kruhac nesouvisi s vyresenim napojeni Hyundai, jak si nekteri mysli, ale je pro vsechny, kteri vyuzivaji starou cestu FM – Vojkovice a tem, kteri miri do Beskyd z dalnice. Bohuzel kdyz jedete po stare ceste a neznate to, tak ze krizite hlavni tah nekdy zjistite, az v nem jste. Viditelnost zleva/zprava nulova vzhledem k odhlusnovacim barieram. Detim zeme – fajn – pokud tam zachranujete zaby, tak ty auta, co tam litaji do prikop jich zabiji vic, nez kdyby krouzily. Prekvapuje me, ze se na tyto posty dostavaji pitomci, co nemaji selsky rozum… Vystavba obchodniho centra (bez prichoziho chodniku) a… Číst vice »
Ta benzinka tam stála už dávno, teď ji po změně majitele pouze rekonstruují.
Naproti má být ještě jedna.
Hyundai to nepotřebuje. Pomalu už 20 let funguje i bez toho. Potřebujou to obyčejní lidé kteří se tou křižovatkou snaží se zdravou kůží projet.
Což je to samé.
Taky si ji mohla automobilka MÚK zaplatit a postavit sama jako PPP projekt, když ji teda potřebuje.
Přesně tak.
Jasně, největší zaměstnavatel v regionu by neměl nic dostat…radši dát dotace na inovativní toastak a nebo něco takového, ne?
Tak potřebuje ji nebo nepotřebuje?
Jinak dostal dálnici velice blízko, dostal(?) snad i tu vlečku, proč tu vlečku nevyužívá víc?
Babič taky neměl žádné dotace dostat.
No, jakože mají vlastní kapacity na silniční stavby tak by je mohli využít nebo tak něco??
Asi stejně jako ŘSD, že by si tu stavbu u někoho zaplatilo, a pak ji splácelo s vybraného mýta.
A znovu, jejich podnikání je v oblasti nemovitostí nebo tak nějak? Ale asi ano, kdyby jim to stát přiznal hned že daně chce hned ale nájezd postaví až za čtvrtstoletí tak by si to možná raději fakt postavili sami… anebo šli jinam!
Takže stát udělal klasickou skrčku – slibem nezarmoutíš… kdyby byli chytří, měli si dojednat slevu na dani do doby než bude hotovo… to by najednou hejbalo kostrou…
Hodně často se stávalo, že daně i odpouštěl, ale nevím, jesti je to tento případ.
To že by šli jnam je jen důsledek socialismu jinde, takže jsme se museli přispůsobit, protože kdybychlom nasadili antidumpingová cla, tak by se to socialistické EU nelíbilo.
Jestliže ale stát něco slíbil, tak to měl dodržet, ne?
Ano, ale to se dostáváme k tomu, kolik státy, kraje, města stojí, aby firmy milostivě stavěly fabriky. Celkem posun od doby, kdy si podnikatelé budovali zcela běžně kompletní infrastrukturu, kterou pro své firmy potřebovali.
Je zajímavé, kolik lidí považuje silnici k soukromé fabrice za důležitější než páteřní komunikace nebo třeba než vzdělání a zdravotnictví pro občany.
Kdo kde píše, že je tato silnice důležitější než páteř.komunikace nebo zdravotnictví?
Hele, strčte si toho slaměného panáka někam, ju?
Pravda, stačí navýšit dluh a peněz bude dost na všechno.
Mimochodem, postavit se to musí, protože jsme se k tomu zavázali, ale i protože současné komunikace tam i dle článku už nestačí.
Ta komunikace tam nestačila nikdy a nikdy nebyla určena jako hlavní napojení průmyslové zóny. K tomu měl sloužit nikdy nevybudovaný nájezd na dálnici.
Jinak by se mi ale vaše myšlenka líbila. Já osobně bych velmi přivítal nájezd na dálnici poblíž mého bydliště, mohu si jej dle vašeho návodu sám za své postavit? Nebude mít někdo z ŘSD, nebo policie ČR blbé pindy?
Dneska máme hentu pohyblivost zboží, podniků i financí… tehdy když si budovali do lesa pro těžbu úzkokolejku tak tehdy tu těžbu do vedlejšího státu přesunout nemohli. Cementárku by tam třeba tehdy přesunout mohli, ale prodělali by boty na dopravě. Lidi chodili do fabriky zhusta pěšky, to nešlo daleko. Stavělo se tam kde byly suroviny a pracovní síla. Dneska postavíte linku na montáž aut klíďo píďo „o stát vedle“ a funkční infrastruktura je při rozhodování důležitá…
Ty silné kecy jste jim měl říct už při vyjednávání, ne zbaběle mnoho let potom…
Souhlasím, že stát by měl dodržet, k čemu se už v minulosti zavázal. Stejně tak souhlasím, že zboží i firmy jsou dnes velmi pohyblivé. Pro vlády je tedy důležitější se podbízet velkým firmám, než investovat do svých obyvatel – ti jsou sice méně pohybliví, ale přeci jen mají také nějakou mobilitu. Ideálem je tedy montovna v polích a v ní lidé bez vzdělání. Ne dost zoufalí, aby odešli přes půl světadílu sbírat salát, ale ne dost vzdělaní, aby měli příliš jiných možností. Samozřejmě chápu, že i ty montovny mají svůj význam a neobejdeme se bez nich, takže jsme vlastně v… Číst vice »
A na kdy ji slíbil?
Je zajímavé, že montovna aut funguje, takže ji vlastne tu křižovatku ani nepotřebuje. A bezpečnost zlepší na křižovatce kruháč, kdyby spěchali, tak třeba pomůžou i semafory.
Hezky vyčuránkovská čecháčkovská odpověď.
Až se bude nějaký další potenciální investor zajímat o investici v ČR, vzpomene si jaký fakáč Česko ukázalo předchozímu investoru a půjde rovnou o stát dále.
Socializace nákladů, kapitalizace zisku, to by incestorům šlo. Celé tyhle investiční pobídky totiž smrdí socialismem jako celá EU.
Tohle píšou vždy staří KSČ. Vše už je jasné. Tobě nezáleží na lidech, jenom na lokomotivě, nestyď se za to a řekni to naplno.
A bude dělat že do železnice nevalí dotace ve velkém? To není socializmus??
A automobilce záleží na lidech, nebo si jen tvrdě vydělává a externality v podobě nehod na kritické křižovatce ji nezajímají?
BOŽÍ! Takhle teda určitě tu průmyslovou výrobu v Evropě pozvednete, to teda jo! Si nevidíte ani do h… úst.
Průmyslová výroba vlivem (zeleného) socialismu v Evropě jde do kytiček.
Míváš jen ty nejjednodušší odpovědi z jednoduchého světa. Většinou nějaké okopírované věty. Začni už se sebou něco dělat. Proč ten kruháč kraj na své krajské silnici dávno nepostavil. Proč tam obec a kraj místo toho povolují další obchodní centrum. Proč tam kraj ty semafory nedá za ty desetiletí? Jsi motivovaný jen železnicí a nepřemýšlíš o tom podstatném. Nevíš ani o závazku státu a pyšně něco prohlašuješ. Zbav se té pyšnosti, když o tom nic nevíš.
Proč ho nepostavil kraj se ptejte kraje, já za něj nnemluvím. Ale velmi pravděpodobně nebyl potřeba.
Nevím o závazcích státu, a připadají mi závazky státu nezodpovědné, stát by se neměl k takovýmhle věcem zavazovat.
Vadí mě hlavně rozeřvanost silniční dopravy (a hlavně točvolantů), ale že by se třeba zavedla daň ze silničního vozidla (všech), aby bylo na rozvoj silnic, to se vždy ozve největší řev, o nějakých omezeních pro ně ani nemluvě.
Za rok 2023 zaplatili jen na dani z příjmů právnických osob 3 mld. Kč, v roce 2022 2,5 mld. Kč.
Taková oblíbená vetička: Mohl si dát tu křižovatku do odpisů z daní.
Taková normální větička: infrastrukturu potřebnou pro všechny obyvatele staví stát – zvlášť pokud to sám slíbil.
Ale tahle křižovatka není pro všechny, ta má sloužit hlavně automobilce.
Jakože tam dají šraňky a zakážou vjezd komukoliv jinému?? Ano, je to hned u fabriky, ale sjezd/nájezd bude pro všechny. Ostatně se s nima u nás šetří jak se šafránem, a současný nájezd má cedule „obec“ už na nájezdových rampách… perfektní situace!
Máte pravdu, ten nájezd využijí všichni.
pletete si dojmy a pojmy. Křižovatka má sloužit mídtním lidem. Automobilce měl už patnáct let sloužit nájezd na dálnici.
Když byl současný viceprezident HMMC ještě šéfem právního oddělení, snažil se seč mohl celou záležitost urychlit a dle svých vlastních slov to považuje za nejtěžší úkol, před který byl postaven…
Ten kruháč se měl stavět před čtyřmi nebo pěti léty,pořád nic, ale aby se ztížila dopravní situace tak postavili ještě obchodní centrum a to šlo rychle! Žeby tohle zde dětem země nevadilo?!
A to obchodní centrum jako postavil kraj? Ten (nebo obec) ho tak akorát povolili, ale stavěl (a platil) ho developer…
Ano, stát či kraj to OC povolil. A udělal chybu že měl povolení podmínit kruháčem.
Ten kruháč tam je pro místní už sci-fi, hlavně že tam staví úplně novou benzínku.
Ta benzinka tam stála už dávno, teď ji po změně majitele pouze rekonstruují.
Je roztomiléí jak na te vizualizaci trati pod mostem použili něco jako ICE a přitom reálně na te trati jezdí regionova 😀
Zvlášť pak v kombinaci s těmi feldami na dálnici.
A to je tady ta vizualizace ještě oříznutá – když se na ní podíváte přímo na stránkách ŘSD – tak před těmi Feliciemi ještě jede červená Avia (asi s nápisem Cola) 🙂 — asi AI nebo co 🙂
Takových MÚK po republice chybí…
Jo, například na D2. Ale zase sliby se mají plnit…
Jediná MÚK, ke které se Česko mezinárodně smluvně zavázalo.
Před dvaceti lety.
Taky vlády ČR a SR naslibovaly urychlit výstavbu dálničního propojení „montoven“ Hyundai Nošovice a KIA Žilina.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-hrozi-dopravni-kolaps-mezi-zavody-hyundai-v-cr-a-kia-na-slovensku-40121257
Tak snad se jim to urychleně do roku 2038 podaří k 30.výročí zahájení výroby v Hyundai.
Otázkou je, zda a co a v jakém objemu se bude v těch továrnách v té době vyrábět…
Vůbec nechápu, jak zrovna tohle se připravuje tak dlouho a realizace spíš v nedohlednu. Vliv na ŽP pozitivní, výkupy nic, všichni to chtějí, projekčně je to pár mostů, pár ramp a pár přeložek…
Děti Země mají asi jiný názor..
Frank Bold Advokáti.