Letecké společnosti Letectví

Norwegian jsou blízko záchraně. Dopravce získal nové investory a míří z ochrany před věřiteli

Boeingy 737-800 společnosti Norwegian Air Shuttle na letišti Gatwick. Foto: Simon Wright / Norwegian.com
Boeingy 737-800 společnosti Norwegian Air Shuttle na letišti Gatwick. Foto: Simon Wright / Norwegian.com
Aerolinky od investorů získaly více peněz, než požadoval soud.

Mnohokrát odepisované aerolinky zůstanou dál v provozu. Letecká společnost Norwegian Air Shuttle oznámila, že se firmě podařilo získat nový kapitál ve výši 6 miliard norských korun.

V oznámení pro investory firma uvedla, že překročila požadavek norského a irského soudu na získání nejméně 4,5 miliardy korun nového kapitálu.

Firma upsala nové akcie za celkem 3,73 miliardy korun, dalších 1,88 miliardy formou takzvaných věčných dluhopisů, které nemusí být nikdy splaceny, jen úrok z nich. Firma proto očekává, že příští týden požádá o ukončení restrukturalizace a ochrany před věřiteli.

Norwegian restrukturalizační plán představily v březnu. Podle něj přijdou zkrátka především nezajištění věřitelé i stávající akcionáři. Návrh počítá s tím, že dojde k redukci podílu stávajících akcionářů na celkem 4,6 %, což má umožnit vstup nových investorů. Zhruba 1600 nezajištěných věřitelů a 34 tisíc cestujících s nároky na refundaci letenky pak dostanou jen 5 % své pohledávky a ještě podíl z 50 milionů eur ze speciálního fondu, který vznikne vstupem nového investora. Dopravce uvedl, že většinu peněz za letenky stihl vrátit už loni. Aerolinky už dříve oznámily, že počítají se značným zmenšením, aby mohly přežít, většinu letadel už vrátily leasingovým společnostem.

Firma zcela opustila byznys dálkových letů, zaměří se jen na lety po Evropě. Do dálkového byznysu naopak vstupují aerolinky Norse Atlantic Airways, které mají převzít letadla po Norwegian. U zrodu aerolinky je zakladatel Norwegian Bjørn Kjos.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirabellhouda@hotmail.com

Doufám že Norwegien začnou opět létat do Prahy, ČSA je katastrofa, potřebují konkurenta

PetrJ

Ti investoři brzy spláčí nad výdělkem. Říkám to jako globální finanční analytik.

jam

zakladatel vsech aerolinii bjorn by mel jit do basy a ne porad zakladat nove aerolinie, ktere nevydelaji nikdy nic:)

Otakar

Aspoň se snaží něco tvořit, to náš Luftjarda umí jenom ničit.

PetrJ

Při diametrálně odlišném přístupu k řízení.

PetrJ

Ono nestačí neprodělávat při pokrytí všech nákladů včetně investičních?