LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Norská elektrománie pokračuje: 64 % nových registrací jsou auta s bateriemi, vede Leaf

Nový Nissan Leaf kraluje prodejům v Norsku. Foto: NissanNový Nissan Leaf kraluje prodejům v Norsku. Foto: Nissan

Norové razantně obměňují svůj vozový park a přecházejí ze spalovacích motorů na auta s bateriovým pohonem. Už loni přesáhl podíl

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kik

No, někde jsem už četl, že Norové začínají mít díky velkým prodejům elektroaut problémy s kapacitou rozvodné sítě. Tak uvidíme, kam to až povede.

Tomáš

S kapacitou sítě ani tolik ne, ale s nedostatkem dobíjecích stanic. Prostě elektromobil jen tak mimo parkovací stání na sídlišti nebo ve městě „neodložíte“.

Chachar Budvar

Bateriových 700Wh/kg – sice je v kg benzinu cca 10x více energie, ale použitelné už to je. Co bude dělat celé (složité) odvětví motorářů – smraďochů, až se elektrika uchytí? Půjdou třeba, jako d-fens do politiky:-):-)

petr.r

vzestup toho leafu je, že nastupuje druhá generace.

Michal

A taky je vidět, že Nor experimentuje (a využívá elektrodotace) na „druhém autě v rodině“.

SZ

Doufám, že i my se dožijem luxusu dýchat čistý vzduch bez výfukových emisí.

jan

že jim to v té zimě vůbec někam jezdí.

Michal

jj, jestli to ma vsechno topeni na elektriku, tak jsou to borci.

Z

Moderní elektromobily mají tepelná čerpadla, která jsou úsporná a dojezd v zimě zkracují minimálně. A hlavně v Norsku je velmi hustá síť rychlodobíjecích stanic, takže i se starším kouskem s malým dojezdem se dá rozumně cestovat.

Pavel Novotný

V jaké zimě? Většina Norů žije díky golfskému proudu v zimních teplotách, které jsou podobné teplotám v ČR.

železničář v důchodu

To je m.j. i projev jedné z výhod zemí, které mají dobré podmínky pro výrobu levné (a z ekologicky příznivých zdrojů získávané) elektrické energie …

Michal

A k tomu ložiska ropy a zemního plynu dotující státní rozpočet a umožňující dotace podobných ptákovin…

Tomáš

Elektromobily v Norsku ale nejsou dotované, jen jsou bez pořizovacích daní, které u spalovacího motoru dělají u normálního auta i 300000 Kč. Proto takový rozmach.