Norská elektrománie pokračuje: 64 % nových registrací jsou auta s bateriemi, vede Leaf
Nový Nissan Leaf kraluje prodejům v Norsku. Foto: Nissan
Norové razantně obměňují svůj vozový park a přecházejí ze spalovacích motorů na auta s bateriovým pohonem. Už loni přesáhl podíl
No, někde jsem už četl, že Norové začínají mít díky velkým prodejům elektroaut problémy s kapacitou rozvodné sítě. Tak uvidíme, kam to až povede.
S kapacitou sítě ani tolik ne, ale s nedostatkem dobíjecích stanic. Prostě elektromobil jen tak mimo parkovací stání na sídlišti nebo ve městě „neodložíte“.
Bateriových 700Wh/kg – sice je v kg benzinu cca 10x více energie, ale použitelné už to je. Co bude dělat celé (složité) odvětví motorářů – smraďochů, až se elektrika uchytí? Půjdou třeba, jako d-fens do politiky:-):-)
vzestup toho leafu je, že nastupuje druhá generace.
A taky je vidět, že Nor experimentuje (a využívá elektrodotace) na „druhém autě v rodině“.
Doufám, že i my se dožijem luxusu dýchat čistý vzduch bez výfukových emisí.
že jim to v té zimě vůbec někam jezdí.
jj, jestli to ma vsechno topeni na elektriku, tak jsou to borci.
Moderní elektromobily mají tepelná čerpadla, která jsou úsporná a dojezd v zimě zkracují minimálně. A hlavně v Norsku je velmi hustá síť rychlodobíjecích stanic, takže i se starším kouskem s malým dojezdem se dá rozumně cestovat.
V jaké zimě? Většina Norů žije díky golfskému proudu v zimních teplotách, které jsou podobné teplotám v ČR.
To je m.j. i projev jedné z výhod zemí, které mají dobré podmínky pro výrobu levné (a z ekologicky příznivých zdrojů získávané) elektrické energie …
A k tomu ložiska ropy a zemního plynu dotující státní rozpočet a umožňující dotace podobných ptákovin…
Elektromobily v Norsku ale nejsou dotované, jen jsou bez pořizovacích daní, které u spalovacího motoru dělají u normálního auta i 300000 Kč. Proto takový rozmach.