Noční zákaz vjezdu do centra Prahy vyvolal zděšení. Radnice viní TSK, primátor značky zrušil
Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1
Čtvrteční instalace značek překvapila i samotného radního, který zákaz v zastupitelstvu prosadil.
Holt jsme v ČR. Co na to říct. Primátor jde proti zájmům svého města.
Jako na rovinu – co to je zákony, kdy městská část s vlastní radnici nemůže omezit vjezd do své části?
K čemu ty městské části tedy Praha má, když magistrát může vše zrušit? Tady nešlo o tranzitní silnice…
Přitom jindy můžou městské části efektivně blokovat celoměstské projekty určené k realizaci v jejich městské části.
Přijde mi, že u nás umí jednotlivé složky municipalit spíš bořit bábovičky tomu druhému, než spolupracovat.
Nejslabší primátor v historii!!! Svoboda je už starý a slabý něco jako Zeman v závěru prezidentství. Prostě na to nemá. Když už něco začnu tak to nechám běžet a nedělám v tom další zmatky!!! Absurdistán tohle fakt…
klauniada ze strany P1 – vy, co tam zijete – vidite, co vam vladne?
Ano, vidí a jsou za svou radnici nejspíše rádi. Protože po taokvém zákazu už občané volali dlouhé roky, a konečně je radnice vyslyšela.
Na zákaz můžete mít názor jakýkoliv, ale zde radnice postupovala plně v souladu s dlouhodobým přáním a zájmem svých občanů.
a bylo to taktez v souladu s pravnim radem CR..?
Ale stejně to je radost, vidět, jak zodpovědně a racionálně se námi zvolení politici o nás za naše peníze starají, že?
Zlatej Bém a zlatá Krnda, než tahle novodobá progresivní verbež.
Svoboda nebo Ryvola jako progresivisté? To jste pobavil.
Tak samozřejmě jsem neměl na mysli Svobodu.. ale ty fanatičtí progres cykloteroristy..
Tím myslíte ty lidi, co zakázali vjezd aut na P1? tedy vedení tamní radnice? Což je skvadra politiků z TOP09, ODS a ANO (a ex-Piráti vyhození ze strany)?
To jsou ti vaši „progres cykloteroristi“?
🙂
Snad se po příštích komunálních volbách v Praze konečně zbavíme šílenců ze všech stran.
Jsem naivní, já vím.
Proto jsem již 33 let Západovršovický separatista.
Jednou přijde den…
Mě jenom fascinuje dokola opakovaná věta o závodech mladíků v silných vozech v Dlouhé ulici 😀 .
Byl pan radní Ryvola vůbec někdy v dlouhé ulici ? Každých 100m ostré retardéry, že i jet to co nejpomaleji na dvojku je o podvozek. Tam by se dalo závodit leda tak s tankem.
Naprostou většinu hluku dělají turisté a naprosotou většinu provozu dopravní obsluha (taxi a další služby), kterým měl zůstat vjezd povolen.
Btw víte někdo, jestli ten absurdní vous s rolničkou na fotkách Ryvoly je fotomontáž, nebo to fakt nosí? Dlouze jsem si to prohlížel a pořád si nejsem jistý.
Závodit se dá i autobusem (194)
Ano, jistě. Ostatně úžasný je už ten přístup, že když si tam někdo (možná) dělá v noci závod, zakážu tam vjezd všem. Místo toho, abych tam postavil policejní hlídku a při překročení rychlosti třeba o 30 km/h auto zabavil (ano to podle legislativy u nás asi nejde, ale kdyby se chtělo, tak by být mohlo). A co se týče epidemie retardérů a různých umělých hrbolů, je otázka, jestli by nešlo příslušné úřady žalovat za úmyslné poškozování cizí věci. Přejíždím je dost často a i když na nich jedete nízkou rychlostí a rozhodně dodržujete rychlostní limit, je to pro tlumiče a… Číst vice »
Jak tak koukám na tu značku …to mají smůlu asi i větší elektro koloběžky a elektroskůtry.
Jsem tady vážně jediný, komu vadí zjevně prolhaný Ryvola? Ve čtvrtek vyhání mladíky a konzultuje s MP, aby v pátek byl zděšený z brutálního zásahu TSK?
Svoboda se tím vlastně přiznal k tomu, že překročil své pravomoci a tlačil na magistrátní úředníky. O značení rozhoduje silniční úřad v přenesené působnosti a primátor nemůže jen tak rozhodnout za něj. To je výkon státní správy a politik do něj nemá co zasahovat. To už by příště mohl určovat, kdo dostane stavební povolení a kdo ne.
Podle mého názoru by přezkum za stavu, který způsobil primátor, neměl provádět silniční správní orgán, který působí na magistrátu (v přenesené působnosti). Úředník za tohoto stavu vážně nemůže rozhodovat objektivně. Rozhodnutí, které z toho vzejde, ať už bude jakékoliv, nemůže být objektivní, alespoň ne ze strany veřejnosti.
Politik se vměšuje do něčeho, co mu vůbec nepřísluší řešit (nedostatek pravomoci) a je zde důvodná obava, že konečné rozhodnutí bude politicky ovlivněno (zejména za stavu, kdy v podstatě primátor řekl, že „opatření zruší“).
Když už chtějí provádět přezkum, ať to dají jinému silničnímu správnímu orgánu, bylo by to nejlepší řešení.
To se děje za všech vedení města, něco jako politická nezávislost v reálu neexistuje. A svoji využívají všichni v celém politickém spektru a abecedním rozsahu, od ANO po Zelené (ti tedy jen na místních radnicích). Proto se proti tomu nikdo moc neozývá, protože to dělal i Hřib v minulém období a dělá to i teď jako náměstek. Nezávislou státní správu politici ani nechtějí. V tomto případě je to opatření obecné povahy stejně politicky motivované, díky dopravní obsluze a nočním návštěvníkům bude v Dlouhé a okolí stejně pořád stejný hluk.
Aha. Takže silniční úřad v přenesené působnosti se tak sám od sebe rozhodl že ty značky jsou prostě dobrý nápad?
Konečně má Praha primátora, který myslí na mladé a konečně tedy platí ČR – country for the future!!
Nevím proč, ale vypadá to, že na Praze 1 bydlí ti nejprudérnejší lidé. Nejdřív jim vadí segwaye, pak koloběžky, teď mladíci v autech. Jestli by nebylo lepší přestěhovat se na venkov a byt v centru nechat pro Airbnb?
A co na to Děti země ? Popravdě se opravdu divím, že se k tomu zákazu zákazu se ještě nevyjádřili bianko námitkou, co se děje to snad v Brně spí ? Asi mají víkend což ? V rámci diskuse bych ještě vyjádřil rád vyjádřil zděšení, že se k celé záležitosti ještě nevyjádřil koaliční partner ODS který má na magistrátu o jedno křeslo víc než ODS, tedy Piráti a jejich pražský náměstek za dopravu pan Hřib. Mohli by natočit nový nekonečný seriál, jen by se to místo Ulice jmenovalo Ulice Prahy ….
V ulici Ve smečkách je tato značka léta …
Mám otázku: nestačilo by místo zákazu vjezdu vymáhat současné zákony a postihovat rušení nočního klidu? Jsou na to potřeba stejné policejní hlídky, které budou hlídat dodržování zákazu vjezdu. Zákaz vjezdu totiž postihne i řidiče, kteří nepořádek nedělají, ale o to víc je snadné je odchytit a pokutovat.
Nedodrzovani cehokoli je u nas skoro narodni sport. A pocet policistu nikdy nedosahne pocet obyvatel.
Vymáhání zákonů, je u nás špatné. Jelikož politici nekoukají na pohádky. „Veškeré zákony, vydané vaší královskou milostí se nevztahují na vaši královskou milost osobně. -To bychom brzo dokralovali. Osobně. „
To není národní sport, to jsou i firmy, kde je to skoro pracovní povinnost.
A který zákon vám definuje noční klid?
Co třema místní vyhláška?
třeba
Kterou místní vyhlášku máte konkrétně na mysli?
silniční zákon, paragraf 7 odstavec 1b .
nedefinuje sice noční klid, ale zakazuje řidičům obtěžovat ostatní nadměrným hlukem.
A co se rozumí oním nadměrným hlukem a která autorita posoudí, zda je hluk nadměrný či ještě v míře?
No, a o tom to přesně je 🙂
Kdybychom se nechovali jako hovádka, a chovali se slušně, tak nemusíme řešit to, co je nadměrný hluk.
a kdybysme dodržovali desatero božích přikázání tam ani nepotřebujeme zákony
Jo. V Jeruzalémě, ve čtvrti Mea Šearim, problém vyřešili…tam v pátek večer nikdo auta netúruje…
Nadměrný hluk je takový, který převyšuje hodnotu uvedenou v TP vozidla. Bývá obvykle uvedená v dB a u stojícího vozidla. Zvýšení je nepřípustné i kdyby byla na vině netěsná výfuková soustava nebo hůře vědomý zásah do konstrukce (otevřený výfuk bez přepážek) .No a pk je tady zásah do zapalování a časování ventilů (každý jistě zná to hrozně cool střílení do výfuku). No a pak je tady zvuk ventilu u turba (takové to odfouknutí). Takže tohle je všechno nadměrný hluk a řešit se dá poměrně snadno. Jenže na to musí být lidi a když už jsou musí se chtít.
Co je nadměrný hluk definuje pokud vím zákon Zákon č. 258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví respektive nařízení vlády č. 148/2006 Sb. Limity pro silniční dopravy jsou tam definovány 45 db a 50 db hlavní silnice během nočního klidu, respektive 55/60 ve dne. Schválně si zkuste někdy ve městě hluk změřit. Vymáhání stávajícího zákona by znamenalo omezení velké části automobilové dopravy ve městech, případně alespoň podstatné omezení přepravní rychlosti. A na to u nás není v zájmu „svobody“ politická vůle.
A autoritou která to může posuzovat je Policie a stanice technické kontoly .
Tento paragraf je hodně obtížné vymáhat. Jak budete dokazovat, co už je nadměrný hluk? Co když vadí místním obyvatelům i „nenadměrný hluk“ od projíždějících aut? Takové nařízení je strašně gumové..
Zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu je naopak mnohem jednodušší vymáhat.
viz to, co jsem psal s. kolesarove.
Nadměrný hluk= hluk nad míru= to co bychom měli naměřit. Mimochodem nadměrný hluk může způsobovat i prázdná korba nákladního vozidla jedoucího přes nerovnosti kdy o sebe sajtny vlivem vůle mlátí až hrůza.
Ano, taková nákladní auta jezdí Dlouhou ulicií každou noc. Aspoň třikrát. 🙂
Jak tu někdo psal, co když místním vadí i nenadměrný hluk, když je to v noci… No, možná jo. Ale myslím, že by se místním ulevilo, i kdyby se začal nějak omezovat/postihovat aspoň ten opravdu nadměrný…
Tam asi tohle nehrozí, ale uvedl jsem to jen jako příklad. Nadměrný hluk by se postihovat měl a začít by se mělo u motocyklů kde je problém nejrozšířenější. Je snadné na technickou dát origo výfuk a po technické nahodit zase upravený. Bohužel policie se na taková nadměrně hlučná vozidla nějak extra nezaměřuje. A to píšu jako člověk, který nejezdí jen v plechovce.
361 2000sb. „b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,“ A jestli si dobře pamatuji dříve tam snad bylo i to, že řidič nesmí okolí obtěžovat bezdůvodným pojížděním motorovým vozidlem. Jo tady to je: 99/1989 Sb g) vyhazovat předměty z vozidla a obtěžovat ostatní účastníky silničního provozu ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečisťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží nebo bláta, zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu nebo bezdůvodným pojížděním s motorovým vozidlem, Jenže to se opravdu špatně posuzovalo co byla jízda… Číst vice »
Paragraf 7 silničního zákona definuje účelové komunikace, nic o nadměrném hluku tam není. Že vy jste ve skutečnosti myslel zákon o silničním provozu?
Zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.mvcr.cz/soubor/vyklad-pojmu-doba-nocniho-klidu-a-hluk-pdf.aspx&ved=2ahUKEwiIg6uA192CAxWzhv0HHVIWBH0QFnoECBwQAQ&usg=AOvVaw3zLmwgpydtb4Ydw2EDDgpQ
Ti „mladíci“ mj. porušují několik ustanovení Zákona o silničním provozu. To Vám nestačí?
stacilo. bohuzel to je ale moc jednoduche reseni.
Mám odpověď – ano stačilo
Jakmile jde o systematické opakované omezování chodců či tramvají v centru města automobily, tak to primátor v klidu prospí (nebo ordinuje nebo poslancuje, to je jedno). Jakmile ale někdo sáhne na Jeho Jedinou Posvátnou Svobodu Jet Autem Kdykoliv Kamkoliv, probudí se ze zimního spánku a zruší zákaz..? Zajímavé priority. Navíc, tehcnicky z pohledu města je ten zákaz marginálie. V noci bude moct do historického centra jen dopravní obsluha. Tedy (jen) tranzit ne. V noci jsou snad ulice dost volné, aby tranzit mohl to centrum objet, ne..? Tak proč ten zákaz vůbec řešit z úrovně celé Prahy? A hned z úrovně… Číst vice »
Neřešte. To je prostě ODS. A Svoboda je dinosaurus.
Takže legenda o tom, že má Praha primátora, opravdu nelhala. Pro jeho vyvolání je ovšem nutné použít v jedné větě slova „zákaz“ a „automobil“.
V noci mě ruší obuté tramvaje a autobus About me s děravým výfukem. Měl jsem za to, že to zakázali, ale dnes to asi znovu povolili. 😀 Zdravím pražské klau…radní.
About Me v noci nejezdí
„Podle rezidentů jsou největší problémy s hlukem v ulicích Královodvorská, Dlouhá, Soukenická, Kozí, Pařížská a Břehová.“
Ta ulice se jmenuje Králodvorská, protože tam na místě dnešního Obecního domu byl Králův dvůr, kde na konci 14. a během většiny 15. století sídlil český král…
„Královo“ dvůr (a možná tedy i Královodvorská ulice) jsou možná tak někde na Plzeňsku. 🙂
Díky za upozornění:-)
Ano, skvělý postřeh.
Králův Dvůr-Dvůr Králové, Hořice-Hořovice, Turnov-Trutnov…
Hodinky-Holínky
královédvorský-královodvorský
Skvělý postřeh, ale chybný názor i zdůvodnění.
Internetová příručka ÚJČ uznává obě varianty. Ale v názvu ulice je použita jen jedna, to byste měl pravdu.
Takže najednou jde, aby magistrát zasahoval do rozhodnutí městských částí?
Protože doteď, když se mělo udělat něco rozumného, tak to nikdy nešlo právě s odkazem na MČ…
Ale zase je fajn vědět, že i náš zombie primátor se ještě občas dokáže probrat k životu. Stačí mu sáhnout na auto.
Jak vzrušíte mladou ženu? Tak že jí šáhnete na prsa. Jak středního věku? Šáhnete ji mezi nohy. A jak starou ženu? Šáhnete ji na důchod.
A jak vzrušíte primátora z ODS? Tak že mu šáhnete na auto.
Jako ne-Pražák taky nechápu, jak je tohle vůbec možné. Protože paralelou je, že třeba pardubický hejtman, jehož je pražský primátor obdobou, by rozhodoval o tom, jaký bude dopravní režim na náměstí v Chrudimi. Mimo Prahu to tímto způsobem opravdu nefunguje. A už vůbec ne, pokud se jedná o místní komunikace, jako je předpokládám chrudimské náměstí, nebo Dlouhá v Praze (předpokládám, že jde o MK, pokud ne, lze si tam dosadit cokoliv jiného).
V Praze je to úplně stejné. Jen pan primátor svoje pravomoce nezná, nebo dělá, že je nezná.
Jo takhle. Teď už vím, proč je to stát ve státě 🙂
A zrovna jeho auto by to nebylo…
Jen bych připomněl, že je to právě pan primátor Svoboda, kdo se vyjádřil, že tramvaje jsou dobré, ale mají jednu špatnou vlastnost: berou místo na silnici autům. Tak mě nepřekvapuje, že nemůže strávit, že by se někde omezil vjezd aut.
Ještě čekám na vyjádření pana Macinky z IVK. Bude to výživné.
Přijde mi to náhodou rozumné a vůbec nemám problém.
Jediné co ale chci aby to bylo zavedeno i u nás ve Vršovicích. Přes naší čtvrť taky zbytečně jezdí v noci auta která nás ruší a nevidím důvod proč by se na Praze 1 měli mít klid a na Praze 10 přitom jsme měli žít v hluku!
Stejně tak by si mohli stěžovat třeba obyvatelé Prahy 4 a zakázat po celém magistrále jezdit v noci
Pokud nevidíte rozdíl mezi historickým centrem města a magistrálou, tak je mi vás fakt líto..
Magistrála bude brzo v evropském měřítku větší lákadlo pro turisty než Praha 1. Historických měst jsou kvanta. Magistrála bude brzo rarita.
Místní komunikace I. třídy nepatří do působnosti městských částí.
Jako ironie dobré 🙂
Komedii jsem již hodnotil v minulém článku, ale přál bych vám vidět celou tu fotku co je u tohoto článku . Na několikametrové tyči se tísní 4 značky a cedule, pod ní je ještě dodatečná na které jsou 2 značky. Myslím že TSK bude muset instalovat nové, jestě tak o 2 metry vyšší tyče značek pro blízkou budoucnost. V Praze se památkáři mohou vzteknout, když vyměníte kličku na okně nebo když někdo přijde s návrhem přebrousit žulovou dlažbu na méně hrbolatou ( po které by se dalo chodit, byla by méně hlučná nebo by do ní nezapadávaly kolečka kočárku) ,… Číst vice »
No a co? V Dejvicích na ulici vytrhali přes 100 let starou ručně štípanou dlažbu a památkáři nikde.
třeba to bude tím, že na Dejvice nemají památkáři čas ?
Praha neví co dělá levá. Tedy pardon, pravá.
Praha 1 to ví, Magistrát to ví, jen pan primátor si plete funkce 🙂
Ta změna byla na úřední desce tuším už v červenci. Magistrát se mohl vyjádřit, neudělal to. Teď se Svoboda probudil a hraje si na ochránce automobilistů v nočních hodinách. Fakt směšný.
… a obyvatel Prahy 1. Ti tam totiž taky nesměli.
Omluva – beru zpět. O těch místních to bylo odjinud. Na fotkách je nicméne povolena dopravní obsluha, což mísťňákům vjezd umožňovalo.
Hledal jsem, nikde to tam není, prosím tedy o odkaz na úřední desku, ono obecně ta deska P1 nesplňuje digitálně čitelné údaje, všechny PDF jsou naskenovány jako obrázek.
https://x.com/martinsnobr/status/1728076405957595200?s=46&t=Kh6I5sZkQZvg2PODwnDhMQ
Tohle není úřední deska, a není to komplet dokument s povolením od Policie atd.
PCR znacky nepovoluje. PCR ma ke znackam nezavazne stanovisko.
Tohle zcela nechápu, ještě ani neviděli příslušný spis, nemají nastudované co je jeho obsahem, ale automaticky se podle některých jedná o nezákonné rozhodnutí. S takovým tvrzením bych byl opatrný, neboť musí proběhnou řádná správní procedura (přezkum) a na základě tohoto výsledku lze dělat závěr.
Navíc tím, že se do toho vložil primátor (politik) a v podstatě řekl, že se to musí zrušit, vystavil magistrát (silniční správní úřad) podjatosti.
Tímto se nikterak nevyjadřuji k samotnému opatření, neboť tam nebydlím ani nejezdím. O tom ať si udělá každý obrázek sám.
Jak víte, že ho neviděli? Jak víte, že
si ho právníci za den nestihli nastudovat?
To, že je to nesmysl, je jasné od začátku. Zakázat vlastním obyvatelům vjezd k nim domů na celou noc – na to opravdu stačí základka, aby člověk pochopil, že to bude dost problematické.
Omluva – beru zpět to o těch místňácích. O těch místních to bylo odjinud. Na fotkách je nicméne povolena dopravní obsluha, což mísťňákům vjezd umožňovalo.
To sis tu základku dodělal dost rychle 😀
Jen ftip…..
V článku je napsáno “ Schválené, avšak nyní zneplatněné opatření předpokládá, že vozy dopravní obsluhy, místních obyvatel či taxislužby budou moci do oblasti nadále vjíždět. “
Na čtení opravdu stačí základka, na pochopení vždy né.
Pokud nepodal magistrát připomínku, což z ničeho zatím nevyplývá, tak se může jít magistrát i pan primátor … plácat moudra na fejkbuku. A to je tak vše.
Jsem rad, ze v tech clancich je presne uvedeno na ci napad to tam bylo a za kterou stranu … snad si na to obyvatele v dalsich volbach vzpomenou.
No na P1 vládne ANO+ODS+TOP+vyloučení piráti+Rezidenti. Je vcelku jedno kdo tam vládne na omezení vjezdu na P1 se shodnou všichni.
Víte kdo volí zastupitele Prahy 1? Překvapivě jsou to obyvatelé Prahy 1. A ti po tomto řešení volali už dlouho. Takže ano, obyvatelé si nejspíše ve volbách vzpomenou, že po letech keců se někdo konečně rozhodl situaci s nočním hlukem na Praze 1 řešit.
Takže proč dáváte autorovi mínusy? 😀
Konzultovali s městkou policií. Tak to je velmi erudovaný orgán pro celoplošná dopravní opatření. Příště za něma půjdou se žádostí o stavební povolení?
A raději dodám, že samotný zákaz vjezdu vůbec neřeší rušení nočního klidu, obzvlášť pokud tam bugr dělající také bydlí nebo vlastní klub. Odnesou to pouze ti slušnější.
Tak místní lidé si stěžovali, že nejvíc hluku dělají projíždějící auta.
Odkud máte informaci vy o tom, že „obzvlášť pokud tam bugr dělající také bydlí nebo vlastní klub. „?
Ze včerejšího článku? https://zdopravy.cz/praha-1-proti-mladikum-v-silnych-vozech-zakazala-nocni-vjezd-do-velke-casti-stareho-mesta-185240/
„Terčem zákazu jsou podle radního především mladíci, kteří v noci s oblibou projížděli Starým Městem v okolí Dlouhé ulice v silných vozech či tam pořádali závody.“ – jak prosím z tohoto dedukujete, že ti mladíci mají trvalý pobyt či vlastní klub na P1?
Nebo jste to vyfabuloval z nějaké jiné věty v článku..?
Dopravní policie řeší dopravní opatření skoro při každé úpravě, ať jde o změnu značení, zavedení BESIP křižovatky nebo rozšíření zastávky. Spíš je problém v tom, že každé místní oddělení policie to bere trochu jinak, takže co vám někde schválí, tak jinde neprojde a naopak. A hlavní problém je, že tyto úřední osoby něco schvalují, ale nevymáhají. Takže k čemu je zákaz parkování, třicítka nebo zákaz tranzitu obytnou čtvrtí, když to nikdo nevymáhá. Podle diskuze, která se kolem toho strhla se ukazuje, že nějaké noční závody by se daly postihovat už teď pro překročení hlukových norem. Otázka je, zda-li je to… Číst vice »
Dopravní policie řeší …
A já se podivují nad tím, že tohle konzulovatli s měšťáky. Pak to můžu chápat jako že Dopraváky obešli.
Nedaly. V Německu možná ano, u nás ne.
V tomto případě byla řeč o městské, nikoliv dopravní policii.
Dopravní policie je součástí PČR a k dopravnímu značení se vyjadřuje standardně.
Městská policie je civilní zaměstnání kvalifikačně ležící někde mezi metařem a černým šerifem v Tescu. Značky by měla umět poznat i bez nápovědy, ale to je tak asi všechno.
Takže tam budou moci jezdit místní, ubytovaní, taxislužby. Nevím o tom, že by tam v obdobný čas jezdil někdo jiný. Na koho je ten zákaz teda mířen? To městská část nemá důležitější věci na práci, třeba všude se povalující elektrokoloběžky, nepořádek generující turisty a bezdomovce?
A zase ty koloběžky. Mě teda víc trápí odstavené blikající auta na chodníku nebo na přechodu než koloběžky.
Aha, a kolik těch blikajících aut je? V centru Prahy jsem každý druhý den, s ničím takovým se nesetkávám. Zásobování a přepravní služby, které reálně nemají v širém okolí kde zastavit, nevnímám jako jejich problém, ale problém města. Které není schopno pro tyto účely zřídit vyhrazená krátkodobá parkovací místa, ideálně v každé ulici, kde je větší množství komerce.
Hele když ten zákaz není na nikoho mířen, proč pak tedy Svobodovi tak děsně moc vadí, že jej probudil z dlouhé letargie k výkonu?
Primátorovy kroky nedokáži ohodnotit, jeho existence mi přijde taková tragikomická.
Nicméně mi připadá absurdní někde takto vystavět značky, které „stejně na nikoho nejsou mířeny, takže je to vlastně OK“. To je úřednické ignorantství, plevelení města a trapné omezování svobody z důvodů „co kdyby náhodou“. Tímhle způsobem by mohli do centra rozmísťovat třeba i zákaz vjezdu kamionů (které tam ale stejně nepojedou).
Já nevím na kolik aut ten zákaz měl dopadnout. Na nějaká asi ano, jestliže místní lidé už roky si stěžují stejným způsobem, právě na hlučná projíždějící auta (co když ale dělají hluk auta rezidentů..?).
Já jen píšu, že jestliže vy argumentujete „zákaz nebyl mířen na nikoho“, pak je dnešní Svobodovo rozhodnutí „neberte nám svobodu, tu jedinou co uznáváme my“ mimo.
Zákazy vjezdu kamionů už dávno rozmístěné jsou.
Tohle je fakt komedie… Anarchii a bude klid.
Zřejmě v Praze už anarchie vládne. 😀
Stačí se podívat do ulic. A klidně v centru města.
a nejen tam, stačí se podivat na mudrce s primatorskym řetězem.
Anarchii? Ne, to fakt NE.
Kdepak soudruzi, my už nebudeme mít nikdy odpočinek. My jsme teďka povolání převrátit svět. Ale pozor, ne vzhůru nohama. Hlavou vzhůru. Vzhůru nohama převrátili svět už kapitalisti.
doporučuju silnější prášky, pokud to nepomůže, změnit lékaře
V pohodě, díky za tip, ale plně postačí otevřené okno a pivo, milé doporučení 🙂
Mno, z dvojice soudruh/socialista a kapitalista je to skoro v6dycky ten první, kdo převrátí zemi vzhůru nohama (aby za sebou nechal spálenou zemi).
Jako kapitalismus má také své nedostatky, ale v porovnání se socialismem historicky vždy vyhrál.
Ono jde jaksi o to nehnat to do extrému. Pak ty nevýhody vždy začnou převažovat ty výhody…
Jo to souhlas. A v tomto konkrétním případě Prahy mi zrovna přijde omezení přebujelého „kapitalismu“ zavedením „socialistického“ zákazu jako správná cesta.
Svoboda jednotlivce jezdit v autě končí tam, kde začíná svoboda druhého se v klidu vyspat.