Noční vlak z Prahy do Curychu přes Rakousko rok nepojede. Dráhy posílí spojení přes Německo

Noční lehátkové a lůžkové vlaky dosud pro ČD provozují JLV. Foto: České dráhyNoční lehátkové a lůžkové vlaky dosud pro ČD provozují JLV. Foto: České dráhy

Uvolněný lůžkový vůz se přesune na severní trasu.

České dráhy na rok přeruší provoz přímého lůžkového vozu z Prahy do Curychu, který jezdí přes Rakousko. Namísto toho posílí kapacitu druhého nočního vlaku do Švýcarska, který jede přes Německo.

Vyplývá to z finální podoby jízdního řádu. České dráhy změny potvrdily. V praxi opatření znamená, že o možnost přímé cesty bez přestupu přijdou cestující například z Tábora či Českých Budějovic. „Důvodem je výluková činnost na rakouské infrastruktuře, konkrétně stavební práce na úseku Linz – Wels, kdy dochází k výraznému omezení kapacity v tomto úseku. Vůz z tohoto spojení je převeden na trasu Praha – Drážďany – Lipsko – Basilej – Curych, kapacita nočního spojení do Švýcarska se tedy nemění,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.

Přímé vozy do Curychu byly dosud vedeny nejprve Jižním Expresem do Lince, kde se připojily k nočnímu vlaku z Vídně do Curychu. V praxi to znamenalo téměř tříhodinový pobyt v Linci. Nově vlak z Vídně vyjede o dvě hodiny dříve, v Linci by byla na připojení českých vozů podle jízdního řádu téměř hodina času. Dopravci se ale rozhodli zřejmě tento přípoj neriskovat.

Cesta přes Německo je o zhruba půl hodiny delší, cestující stráví ve voze 14:36 minut.

U Lince dochází k zásadnímu rozšiřování kapacity tratě na čtyřkolejku.

Rakousko rozšiřuje hlavní koridor na čtyři koleje, dálnici překonají nové mosty

Tagy České dráhy noční vlaky Praha - Curych
62 komentářů