Noční vlak z Prahy do Curychu přes Rakousko rok nepojede. Dráhy posílí spojení přes Německo
Noční lehátkové a lůžkové vlaky dosud pro ČD provozují JLV. Foto: České dráhy
Uvolněný lůžkový vůz se přesune na severní trasu.
Uvolněný lůžkový vůz se přesune na severní trasu.
Všude se dvoukolejné tratě rozšiřují na čtyřkolejné, jen v Česku si hyčkáme a chceme dále rozšiřovat nesmyslné tříkolky.
Do Curychu pouze EuroNighty z Vídně! Takže pro nás Moraváky je úplně fuk, jestli to jede pouze přes DDR nebo třeba Eritreu 😀.
Však ono Budějičáky taky neubyde, když si přihodí přestup v Praze. Jenom z Prahy je trošku větší konkurence, odtud jezdí do Curychu i autobusy (nejsou lehátkové, ale je skupina lidí, které to nevadí). Alternativně můžou přes Linec (tak jako Moraváci přes Vídeň), teda pokud to nepojede jinudy, když kvůli linci to nejezdí od nás. Proč se neudělalo nějaké prodloužení, že by jezdil vlak České Budějovice-Curych teda že by nezačínal v Praze, to by přece šlo. Asi z toho moc velká poptávka nekouká, chudí jezdí autobusem a bohatí létají a Budějice-Praha by jezdila jen místní frekvence. Vlakem jede občas nějaký nadšenec… Číst vice »
A co EN do Ženevy?
Za mě dobře. Už jsem chtěl využít lůžko z UL do Německa nebo Švýcarska a vždy bylo vyprodáno nejméně měsíc dopředu.
Nevím, jak z toho mají CD profit, ale pokud ano, tak severní cestou by se posílení uživilo trvale.
Škoda, že jízda Canopusem v Bmz stojí více než lůžko přes Linec:(
Špatně kupuješ jízdenky já to koupím přes Deutsche bahn a většinou se vejdu do nějakých 60 70 € a děti samozřejmě neplatí
Pane Suro, nechtel byste udelat i clanek o vyjednavani odboru s vedenim CD? Stale se nedomluvili (viz stranky OSZ), i prestoze uz jednali min. 5krat. A vazne tam hrozi, ze tisice zamestancu CD pujdou od Noveho roku s penezma dolu. Zamestnavatel totiz jinak pry furu veci zrusi…
Mohlo by to mit i velkou ctenost a spoustu komentaru.
Když už, tak by bylo férové psát o průběhu a výsledku kolektivního vyjednávání všech železničních, autobusových, leteckých, MHD, kaminonových, … dopravců a podniků.
Vše je o vyjednávacích schopnostech odborů, tak nevím, jestli je potřebné do toho zatahovat média a tím i spoustu čtenářů, kterým to může být jedno a akorát je zase vytočí, „jak je v dopravě dobře“…
Fakt nevím, jestli je žádoucí takovými články plevelit tento web…
CD jsou jeden z nejvetsich zamestnavatelu v zemi a verte, ze mnoho mnoho zamestnancu od nich tady clanky cte, prispiva i do diskuzi i plati si „clenstvi“. 🙂
V rezijce je členství tady?
Stejně jako zaměstnanci jiných podniků…😉
Holt na to mame kazdy jiny nazor, to se muze stat. 🙂
Avsak jak jsem psal, CD jsou jeden z nejvetsich zamestnavatelu v CR, kdy taky stovky z nich ctou tento server zdopravy.cz – loni navic se o kolektivni smlouve tady psalo tez, totez o letosni u Spravy zeleznic, a tento argument sotva necim prebijete. 🙂
Někdo by měl něco udělat, abych já nemusel nic dělat. Odkud tohle znám?
Já bych radši článek o tom, jak sice dostali všichni přidáno, ale pak křičí a nadávají vedení že projeli další soutěž. O tom, že personální náklady (včetně nákladů na dodatkové volno apod.) jsou pro ČD v soutěžích přítěž si totiž někteří stále nechtějí připustit.
Celkem škoda, bylo to velmi praktické spojení se západním Rakouskem
Kdyby o stálo max. 1000 kč na cestu tak ano ale víc ani náhodou a čekat i hodnu v Linci je síla, 30 minut mi přijde maximálně únosné a i tak zbytečné
Je to čekání, než váš vůz přepojí z jednoho vlaků na druhý. Čekáte normálně u sebe v kupé v posteli, nikoliv v čekárně
a neni to jedno, co se deje, kdyz spite? .)
A není tisíc moc?? Nechtěl byste to za dvě stovky i s pravým šampaňským a kaviárem v neomezeném množství??
No ono to dost často za dvě stovky je akorát že severní cestou a cena je samozřejmě v eurech
Zkuste se za 1000 ubytovat ve Švýcarsku. Leda ve stanu.
Taky ten vlak musí vydělávat.
1000 korun (€40) je snad normální cena (respektive je to hodně levné zvlášť s lehátkem) za míň to nedostanete, spíš za víc. A hodina na přeskupení vlaku je taky standard. Já takhle zjišťoval, jaktože vlak je do Budapešti o tolik pomalejší než autobus až jsem přišel na 3 hodiny v Přerově. To je podle mě trochu moc. Ale hodinu bych neřešil (jako lajk si můžu myslet, že by to šlo rychlejc, no ale asi to prostě nejde). Jednou jsem při cestě vydržel tu hodinu ve Villachu (noční vlak Vídeň-Řím) sledovat, co se děje. Vlak se nezastavil možná ani na 10… Číst vice »
(3 hodiny v Přerově) ??
Jsem zvědav, jak to za rok znovu zavedou. 🙂
Autobusy se svými 8-10 hodinami se ani nemusí moc snažit…
Tak přeci jen ležet ve vlaku a krčit se v autobusu je rozdíl…..
Autobusem už nikdy nejedu ..stačilo jednou do Řecka . Bud poletím nebo pojedu vlakem
Autobus není konkurence nočnímu vlaku. Je to jiná třída komfortu i ceny.
Na této lince zjevně je…
Hele my tento lůžkový vlak měli na pohodu na lyžovačku tzn. v pátek večer si sedl přesněji lehl do kupé platil jsem single i když jsem si brát sebou děti protože jestli jsem single platit nemusel klidně i se sprchou abych se ráno opláchnu před curych a jsme vystoupili přesedl na dvě lokálky a v 10 jsme byli i na svahu a večer ním spojím to samý zpátky zpáteční cesta 5000 za všechny což v konfiguraci dospělí a dvě děti srovnalo podobné ceně jako když jedeš autobusem na jednodenní lyžovačku někam do rakouska
Od kdy tohle platí od nového jízdního řádu??
Odvždycky se takovéhle výrazné změny dělají se změnou jízdního řádu.
Škoda, že ty dva směry se liší i tarifně. Spodem Včasná jízdenka s možností storna, vrchem jen IRT bez možností storna.
A přes Cheb jízdenka včetně několika filmů porna.
Dejte nějaké postýlky na noční Baltiky …
Ty mají zajišťovat PKP, nikoliv ČD.
Prý ano. Pokud bude u PKP IC kapacita, měli by nějaké postele jezdit z/do Wroclavi. V celé trase by to ovšem bylo nejpohodlnější. Mohli by se oba dopravci domluvit … ?
Celé to nějak nesedí. Díval jsem se na odjezdy NJ466, na který to v Linzu připojují a žádný posun o dvě hodiny tam nevidím. A i kdyby, tak to můžou v Linzu připojit na EN40462 (který se pak v Salzburgu spojí s NJ466) a časová rezerva by byla ještě větší než teď.
Protože dneska se to právě nepřipojuje na ten EN 466 v Linci (tam na něj můžete ale pohodlně přestoupit), ale až v Salcburku, kde má EN 466 hodinu a půl pobyt. Mezitím tam dojede EN z Budapešti, který mu předá maďarské vozy i české lůžko. Jak to bude od nového jízdního řádu jsem nezjišťoval ale chápu že posun v Linci jim je hlavně ráno na obtíž.
Samotná výluka má snad začít až někdy v březnu…
Jenom rok? Nějak málo, ne? 😁😁 To je fakt zoufalost , ještě že máme ty letadla…
Stejně to bylo nepoužitelné časově, 14 hodin v jednom kupé fakt nikdo normální trávit nechce.
V 18 jsem vyjel z Prahy, dal si v jídeláku večeři, v 22 šel spát a v 8:20 jsem vystupoval v Zürichu. V tomhle směru za mě v pohodě.
Opačně se vyjíždělo před 22. z Zürichu a do Prahy se přijíždělo až v půl jedenácté. To už tolik praktické nebylo.
Ten vůz jezdí velmi slušně obsazený, navzdory nízké rychlosti vůči letadlu.
majitelé FIP 😉
Nemám čísla, ale přinejmenším já+manželka za svý 🙂
Pro FIP směrem na Linec byly vyhrazeny max 3 místa v jednom spoji.
Majitelé FIP v tom voze zaplatí stejně jako všichni ostatní!
Ve školním roce skupiny studentů na výměny (cca 2x týdně), jinak v sezóně skupiny cizinců, zejména z Asie, velmi často vyprodáno.
Já fotku nemám a co jsem tak zjišťoval tak doplatek fikce byl tak velký že bylo jednodušší si koupit normálně jízdenku zeptej se mají děti jak byli nadšený že jezdili lyžovat lůžkovým vlakem do Švýcarska
Chcetelu být ráno v Curychu, nemusíte brzy ráno vstávat. A pozdější letadlo, odlétá až po příjezdu do Curychu. Ne vše je o rychlosti, ale i ceně včetně dalších nakladů a užitné hodnotě pro cestující.
Nejen ráno v Curychu, co třeba už dopoledne v St. Moritz nebo Arose…
To se snad nevylučuje, ne? 😉
To se nevylučuje, myslel jsem to tak že do této oblasti byl tento noční vlak ještě výhodnější než jinam – výstup před osmou v Sargans a celý den před sebou.
😁 Takže jde jen o to si kopnout. Aha. 😁
Ne… doplnil jsem to o další výhodné destinace. Do Curychu nekopu, ten je samozřejmě taky v pořádku.
Takže se to nevylučuje, že? 😁
Takže se to doplňovalo… nově už to nepůjde – respektive příjezd na RhB bude o dost později…
Děkuji za potvrzení, že nick Twix lhal, když napsal, že vylučuje. 😉
Letadlem ano vlakem ne na St Moric jsme jeli několikrát na lyže, právě vlakem
Vlak je nejlepší
Na lyžovačku letadlem horkotěžko a na jednodenní lyžovačku téměř nemožné no nic budeme jezdit dál přes Deutsche bahn