Letectví

Noční můra jménem BER. Němci museli vyměnit stovky monitorů. Lufthansa nevěří, že se otevře

Letiště Berlin Brandenburg International. Foto: www.airport-berlin.de
Letiště Berlin Brandenburg International. Foto: www.airport-berlin.de

Správci letiště Berlin Brandenburg International, které mělo být už několik let v provozu a zatím stále není jistý termín skutečného otevření, museli vyměnit 750 velkých informačních LCD monitorů po celém letišti. Po šesti letech, kdy je cestující vůbec nevyužili.

Jde o sérii dalších zpráv o vícenákladech, které zpožděná stavba berlínského letiště přináší. Vyplynula z tiskové zprávy o zahájení provozu nového kontrolního technologického centra na letišti.  Z nového letiště, které má otevřít v říjnu 2020, se nově řídí například topení, klimatizace nebo vzduchotechnika na stávajících letištích Tegel a Schönefeld.

Německý list Berliner Zeitung následně upozornil, že součástí technických změn je i výměna 750 LCD monitorů po celém letišti.  Důvodem výměny je stáří monitorů a potřeba nového software.  Instalovali je tu na konci roku 2011 před plánovaným otevřením v roce 2012. Letiště za nové zaplatí půl milionu euro. Stovka putuje na letiště Tegel, zbytek k likvidaci. Využít je pro soukromé účely nejde: podle letiště jde o průmyslové televize.

Stavba berlínského letiště nabrala zpoždění hlavně kvůli problémů s požární ochranou, stálo tak už miliardy euro navíc. Přibývá přitom názorů, že se ho vůbec nepodaří otevřít. Naposledy člen představenstva Lufthansy Thorsten Dirsk. „Můj předpoklad je, že se celá stavba zbourá a postaví znovu,“ řekl podle Frankfurter Allgemeine Zeitung na páteční konferenci.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chainy
Host
Chainy

Naše ubohá chudinka Blanka si navýšila věno jen z necele miliardy euro na jeden a půl. To BBI Flughafen jde ve velkem. Původni racionální rozpočet do milardy eur díky kvalitnímu projetku od stejného autora jako je terminál letiště Tegel, se pro různé dopňující stavby (dálnice, S-Bahn,..) navýšil na 1.7 miliardy eur. Několik měsíců před otevřením prý pro „špatnou komunikaci mezi zainteresovanýma“, tj mezi správou letišť, Lufthansou, spolkovou vládou, orgány Braniborska, Berlína,atd, se najednou začaly objevovat fatální defekty v projektové přípravě a v projektovém řízení, kdy kromě zmíněného nedodržení norem platných v době plánované kolaudace, letiště nemá dostatečnou kapacitu na odbavení… Číst vice »

Of.
Host
Of.

Ví někdo, o co tam přesně jde? V čem přesně je problém s těmi požárním předpisy? Jestli vůbec…

Jen tak
Host
Jen tak

Tam nejde jen o pozarni predpisy… tam byl pruser v mnohem vice vecech.

Veci zasly az tak daleko, ze realne uvazovali o tom, ze to cele zbouraji a postavi znovu.

Milan Bačík
Host
Milan Bačík

Problém je v tom, že stavbu řídí Berlínská sociální demokracie.

Záviš
Host
Záviš

Největší problém je v nekvalitní izolaci kabeláže v celém areálu letiště – proto nebylo vydáno osvědčení k protipožární ochraně a následně se na to nabalily ostatní problémy.

Jan K.
Host
Jan K.

Každá země má svoji „Blanku.“

Martin H.
Host
Martin H.

Přesně… Ještě bych poupravil, každá strana u vesla dojí svojí Blanku.