Nocležny, směny, mimořádnosti, technika. Ministerstvo zjišťuje názory strojvedoucích

Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhyPosunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy

V České republice je nyní přibližně deset a půl tisíce držitelů licence strojvedoucího.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pardubicak

Hlavni problem je absolutni bordel absolutne ve vsem. Fira by mel premyslet akorat o sve praci. To co se tu deje posledni dva roky je ale jedna velka bojovka a pak se neni divu, ze na praci nezbyva mentalni kapacita. Hlavne behem kovidovych her: – dostanu se do prace? – dostanu se z prace? – smim po praci na pivo? – jaky nahubek a v kolika poctech potrebuju zase dneska? Psal jsem to uz tehda, ze ten chaos zeleznici znici. Ale ze pry prece nebudou jezdit prazdny vlaky kdyz nikdo nejezdi. No tak se usetrilo par milionu. A stalo to… Číst vice »

Honza

Kdyby ten dotazník mohl něco změnit, tak ho nepustí mezi lidi.

Oce

Jeden dotazník už tu byl vloni. Výsledek? Kde nic, tu nic. Ticho po pěšině. Zřejmě nedopadl podle představ zadavatele.

Kamil Novotný

Dovolím si přidat svůj pro někoho asi nepopulární názor, nevadí mi desítky mínusů, které zde dojdou: Přípravné doby HV: Ano, nejsou určitě vždy zcela ideální, ruku na srdce, kolik strojvedoucích před směnou poctivě provede přípravu HV, zkontroluje technický stav, zkontroluje více, než 5-6 věcí. 50%? Zbytek na mašinu vyleze, nastartuje (oživí) a dojde si udělat kafe a těch (někdy opravdu nedostatečných 25 minut) tráví jinou činností. Kdo poctivě provede ZBHV. Odstav HV: Ruku na srdce, kdo po dojezdu krom obručí (a i to někteří ne) prohlédne mašinu a nechá jí na ráno připravenou kolegovi tak, aby se nemusel stresovat a… Číst vice »

G....

Ne vždy za to řízení provozu může, pokud před vámi jede jiný vlak, nelze stavět dřív. Některé úseky jsou na hraně kapacity.

Kamil Novotný

To samozřejmě chápu. Bohužel jsou ty návěstidla projeté i ve stanicích, kde vlak jen projíždí a s ničím se nepotká. Není to samozřejmě příčina MÚ, ale zase by se to nemělo stávat standartem.

Tom

Dovolím si vám oponovat k poslednímu odstavci. Mám za sebou 13 let v osobní dopravě, od posunu po EC a teď pár let u soukromé firmy v nákladní dopravě. Když si uvědomím jak mi zaměstnání u ČD užralo kus života, je mi z toho smutno a nikdy jsem nelitoval chvíle, kdy jsem odešel. Skladby směn a dojíždění 30 km do depa na nástupy v různých časech, čekání v noci na výkon atd mě prostě tak demotivovaly, že jsem chtěl i přestat jezdit úplně. Dnes u soukromého carga mám naprostou pohodu a i když jedu napříč republikou a jsem celkově v… Číst vice »

pedro74

Z laického pohledu si nic dobrého nemohu myslet už jen tou úvodní fotkou. Neumím si představil žádnou profesi, kde by za mnou lítal někdo s papírem v ruce a nazval to součástí řízení provozu. Pokaždé když vidím dokument Letecké katastrofy, kde jsou po každé nehodě vydána doporučení a příkazy pro dopravce i výrobce, tak si vzpomenu na berounské nástupiště a zoufalce v oranžových montérkách s papírem v ruce na nástupišti.

Pajoš

Vy tam vidíte nějaky papír???

pedro74

V Berouně ano, na nástupiště dorazí pracovník SŽ a předá fírovi rozkaz. Nevím za co mám mínusy. Je to moderní způsob spoluřízení dopravy? Je většina rekonstrukcí krokem dopředu? Jsou výluky realizovány reálně? Je většina zpoždění způsobena „činnností“ spráce nebo z důvodů na straně dopravce či mimořádných událostí. Takže všechny mínusy jsou jen od potrefených hus ze SŽ.

Pajoš

Jakém Berouně? Píšete o fotce u článku!
…další diskutující co je úplně mimo a pak se snaží totálně zamluzit svoji hloupost!

Čemu by pomohlo kdyby ten rozkaz dostal fira v elektronické podobě? To by pak ty informace na něm měly nějakou větší vážnost nebo by se tím lépe zajistila přehlednost nebo v čem by to bylo jako lepší?

pedro74

U nás v Berouně, už je jasno? Maratonští běžci se zprávami a kurýři na koních jsou zrušeni dávno. Takže pracovník SŽ je (u nás v Berouně – pro příklad podobné situace jako je na ilustrační úvodní fotce článku, aby bylo jasno) na nástupišti s rozkazem a tudíž nemůže ve stejnou chvíli jakkoliv jinak spoluřídit provoz. Takže je tam v mých laických očích vlastně navíc, jen jako kurýr s papírem. V mezidobí má třeba na starosti jiné činnosti důležité pro provoz, třeba rozsvítit v hale. Protože pokud je jeho činnost vázaná na konkrétní příjezd vlaku, nemůže dělat v tu danou dobu… Číst vice »

Valtteri

Tak dotazník jsem vyplnil. Odpověď na asi 70% problémů je absence čehokoli, čemu se dá říkat zabezpečovač. Na síti SŽ je naprosto bezpečné projet plnou rychlostí proti stůj, což je obdivuhodné. Pak jízdní řády, jejichž informační hodnota se blíží nule, stav infrastruktury, přehlednost rozkazů, umisťování návěstidel apod. Dámy a pánové. Dotazník se mi neustále snažil vnutit myšlenku, zda je chyba na straně mojí nebo zaměstnavatele, tam jsem se neměl jak vyjádřit. Ale pak jsem se dostal k bodům, kde lze odpovědět vlastními slovy, ovšem tam mi zase nestačila maximální možná kapacita odpovědi bohužel. No nic, názor si poslechli, poděkují, a… Číst vice »

veli.k

Přesně tak. Dotazník v uzavřených odpovědích měl takřka výhradně věci, které jsou na straně dopravce nebo přímo strojvedoucího. Ale že by mohly být chyby na straně provozovatele dráhy, vlastně nepřipouští… proč?

Rychlé Eso

Když si to tady čtu, tak jsem vlastně rád, že jsem patnáct let zpátky poslal ČD k šípku a nestal se strojvedoucím.

182-097

Celkově ta skladba otázek vypadala jako by se jednalo jen o dotazník pro kolegy od ČD.

Lukáš Chytil

Taky mi to tak připadá.

Hlavně, jak mám odpověď na otázku u nákladního vlaku, jestli odjíždím včas?! Nebo jestli mám čas zkontrolovat stroj před výjezdem. No na ose těžko.

tarten

A nejde napsat jak blbá je to otázka?

Vašek

Ještě bych všem doporučil shlédnout na známém kanálu instruktážní snímek ,,Jeden stačí“, z doby zavádění jednomužné obsluhy lokomotiv, tuším z roku 74, 75. Vypíchnu jen 2 věci: Strojvedoucí nesmí dělat 2 noční směny po sobě, strojvedoucího nesmíme přetěžovat přesčasovou prací.
Všem, co na snímek řeknou, že dnes je jiná doba, předem odpovím, že i strojvedoucí je jen člověk, se svými potřebami a chybami.
.

Kamil Novotný

Nechci odporovat, jen si dovolím připojit takovou vsuvku. Stejně jako řidič autobusu, tramvaje. Taky může vozit až 100 cestujících. No a jsou tací, kteří jezdí jen noční. Viz Praha, sami to chtějí. Stejně jako řidiči autobusů na koupáky. Jezdí v noci a přes den spí v autobuse, v lepším případě na hotelu. Nechci snižovat v žádném případě práci a zodpovědnost strojvedoucího, ale chtělo by se podívat kolem sebe, že nejsou jediní. Přesčasy je nikdo nad rámec ZP nemusí nutit a dost jich jezdí ještě jinde, či berou přesčasy do maximální normy. Základem je a bude pořádek na SŽ a zabezpečení.… Číst vice »

roman

Ostatní profese na železnici ministerstvo dopravy očividně nezajímají.

Ludva

Buďte klidný, kdyby ti strojvedoucí neprojížděli návěstidla a nedělali mimořádnosti asi by ministerstvo také vůbec nezajímali :-).

Petr Šťástka

Ostatní profese nemají zaveden třeba sankčni systém nebo se nemusí pachtit za EU Licencí např.

Vašek

Prostě roky se jen utahovaly šrouby, přibývaly povinnosti, hledala se každá volná minuta, směny se popřerušovaly, 2x-3x vzrostl počet ujetých kilometrů, většími rychlostmi a to vše při stále stejném zabezpečení – nezabezpečení, předpis odstranil pojistky vzniklé lety praxe. No a ty roky utahované šrouby začaly, za všeobecného divení se, praskat.

Ludva

Přesně popsáno. Mám naprosto stejný názor. Když dnešním mladým kolegům povím, jaké pracovní podmínky jsme měli dříve, třeba i to, jak oproti dnešku byla profese strojvedoucího dříve váženější, nechtějí mi ani věřit. Dnes jsme opravdu jen to osobní číslo v počítači. Ale bohužel za spoustu věcí si můžeme i my sami.

Honza

Bohužel, ta vážnost se týká všech profesí. Benga, učitelé, hasiči, vojáci, zdravotníci, autobusáci…
Všichni dříve požívali určitou vážnost, která je dneska fuč.
Je to asi dáno jakýmsi neviditelným společenským tlakem. Dneska je in být podnikatelem, poradcem, a já nevím čím ještě… jo úplně top, z čeho si dnes společnost sedne na pr*el je, když někdo řekne: „já dělám v neziskovce“.
Pro mě je to hodnota sice opačná, ale reakce okolí je obdivuhodná, hned za Bohem, ten je neziskovkář 😄.

Petr Šťástka

Tesat do kamene, a to jediné bych jim tam blbům do toho jejich slavného dotazníku napsal po skoro 40 letech na stroji..

Pavel Skládaný

Škoda jen, že v dotazníku není otázka týkající se fenoménu projetých návěstidel, hlavně vnímání okolností, za kterých k projetí může dojít, resp. které mohou vznik takové mimořádné události usnadnit. To je to nejdůležitější, co nás zajímá, neb právě z tohoto lze usuzovat na funkční protiopatření. Byť nemůže jít o jediný zdroj informací, tak jako titul do analýzy state of the art by to mohlo být velmi podnětné.

tarten

U mnoha dotazníků a formulářů bývá běžné, že se k němu mohou přidat přílohy s relevantními podrobnostmi.

Aaabbb

Ta otázka číslo 7, co považujete za největší problém z pohledu bezpečnosti. Zajímavé je, jako že možné odpovědi tam jsou jen ty, co může ovlivnit dopravce – stav vozidel, nocležny, přípravné časy. Ale strojvedoucí upozorňují hodně i na jiné věci, které se týkají provozovatele dráhy – údržba tratí, značení a umístění návěstí, rozkazy a jejich srozumitelnost, složitost a rozsáhlost předpisů…ale to asi nechceme aby z dotazníku vyšlo 🙂

MiK

Vždyť tam otázka i na tyto věci je, jen o kousek dále… chtělo by to číst pořádně a všechno 🙂

hank

Jednou z možných aktivit železničních odborů by v tomto případě mohla být už více než století osvědčená forma resistence – práce přesně podle předpisů.

Ketchup1970

Jo třeba číst si papíry před jízdou opravdu pečlivě .
Onehdá jsem zažil klienta jedné prý české banky v rakouskych rukách , jak si opravdu četl celé obchodní podmínky před tím než podepsal úvěr .. fronta klientů byla až na chodník .

hank

“ U dráhy“ by ty dopady byly samozřejmě mnohem dalekosáhlejší. Zkušenosti předků praví, že na úplné rozvrácení železničního provozu stačilo 24 hodin práce přesně podle předpisů a dohromady se to pak dávalo několik dní, někdy a někde třeba i týden. (Podobně tomu bývalo např. u pošt.) Oblíbenou reakcí věrchušky pak bývalo povolat lokomotivní čety a další pracovníky na vojenské cvičení, dávat jim rozkazy předpis-nepředpis a jejich neplnění řešit jako v armádě, až po vojenský soud. Toto „řešení“ tady dnes naštěstí nepřichází v úvahu.

810

Takový dotazník bych rád uvítal i u průvodčích a vlakvedoucích.

roman

Posunovaču a vozmistru

none

Treba odpovi 150% strojvedoucich 😉

Hodně štěstí

A změní se něco?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ne, vždycky se to tak dělalo.

Pajoš

Pravděpodobně bohužel ne.
Osobně si myslím že to chce vědečtější přístup. Tedy analýza MU a na nich založena statistika a návrh jak odstranit ty hlavní opakující se faktory.

Vašek

Zkrátka byla potřeba vzbudit dojem, že se něco okamžitě dělá, musí to být hodně vidět, slyšet a nesmí to stát moc peněz.

ros

Občas ano,ale nesmí to nic stát,viz cedule u návěstidla S0 v Poříčanech.Místo toho ,aby se návěstidla předělala a nemohla se zaměnit,jak požaduje předpis,tok se vyrobí cedule v ceně 100 kč a je po problému.

Diesel

V rámci dotazníku mohl být taky týden praxi třeba v Amazonu u pásu, aby ti věční drážní skuhralove viděli , že někde jinde se musí fakt fest makat a ne jen brečet jak je někdo nedoceněný a přetěžovany.

Pajoš

Takže protože Vy děláte někde u pasu a nebaví Vás to, tak je třeba aby si to vyzkoušeli všichni kdo maji ke svému zaměstnání nějaké připomínky?

Diesel

Tak určitě bych nedělal nikde u pásu, nebo pucfleka u kolejí. Mám supr práci co me baví a víc než nadstandardně ohodnocenou. Makám nedrzkuju a díky tomu se i mám více než dobře a ne jak jak věčně kvílející nádražak krmený státním rozpočtem.

Pajoš

Jasně, další internetový milionář 😀
Pukam závistí 😀

Pajoš

Jasně, další internetový milionář 😀
Pukam závistí 😀

Diesel

Uvažování mezi kolejí a výhybkou že? Psal tu někdo něco o miliónech? Píšu tu o velmi slušné životní úrovni. Miliony možná v majetku, chcete k tomu i můj majetkový výpis teda?

Pajoš

Vaše příspěvky dávají čím dál menší smysl.
Píšete že nedelate ani u pasu ani na železnici. Ale o práci u pasu víte že je to na houby ale o práci o železnici víte že si tam lidi zbytečně stěžují? Jak tedy dokážete objektivně porovnat kde je to jak náročné?
Pokud se tedy nemáte jak dobře a jen vlastníte majetek v milionových hodnotách a máte slušnou životní úroveň jak se to liší od strojvedoucích kteří úplně běžne vlastní milionové majetky a vydělávají nadprůměrné až výrazně nadprůměrné mzdy?
A Vás výpis majetku tady nezajímá určitě nikoho.

Diesel

Nevím teda čemu nerozumíte na tom že si vydělávám víc než nadprůměrně na dnešní dobu, že miliony na účtech nemám ale mám je v majetku, a že nežijí jak Robinson ale stykam se s lidmi kteří dělají různé profese a i si o tom povídáme. A zrovna uplakaný strojvedoucí znám dva a že by mluvili o nějakém nadprůměru(udávají necelých 40;tisíc u ČD, takže teda žádná hitparáda na dnešní dobu) ale spíš jen věčně nadávaji. Vybodnout se na to prý nemůžou protože nic jinýho neumí, takže nepoužitelný lidí.

Pajoš

Začínáte být skutečně legrační 😀 Váš život je prostě dokonalý, sice jak sám píšete nemáte žádnou velkou finanční rezervu a vlastníte nějakou nemovitost – tedy jste na tom jako každý druhý Čech ale přesto podle Vás Vy si vedete slušně narozdíl od ostatních. Dále tedy chápu že vedete naprosto převratný život v tom že se stýkate s dalšími lidmi. Opět něco co skutečně nikdo jiný nedělá (přeloženo do Češtiny -v hospodě potkáváte lidí různých profesí). No a pak ten nesmysl s těma strojvedoucíma. Znáte 2 z 10000 a na základě toho máte perfektní povědomí o práci strojvedoucích obecně. 40 tis… Číst vice »

Diesel

Hele obrázek podbarveny modrou barvou jste si udělal Vy, já skutečně nebudu rozepisovat co nebo kolik mám na účtech, pouze to obecně formulují, ani to kde a s kým se stykam nebo kolik mám v autech nebo nemovitostech atd.Na oplátku se bavím i já Vašimi příspěvky takže aspoň byla chvilku sranda na obou stranách.

Pajoš

Podle Vašich uražených příspěvků spíš usuzují že se snažíte marně vybruslit z toho jak hloupě jste si naběhl.

Nálepkování modrou (bez znalosti mého zaměstnavatele) a snaha líčit sebe jako úspěšného narozdíl od ostatních jsou klasické projevy bezargimentacni diskuze člověka bez znalosti a bez rozhledu.

hank

K čemu budeš jako člověk použitelný ty, až se tahle civilizace i tvojí zásluhou posere a zjistíš, že nic potřebného pro přežití své i ostatních neumíš?

Ketchup1970

Buďte rad , ze se na to nevybodnou, nejen oni šle dalších ix profesi , včetně popelaru . V Neapoli onehdá v devadesatkach stávkovali , když smrad z odpadků dosahoval urovné neúnosné pro všechny včetně milionářů ( u nich tenkrát miliardářů ) tak pochopili , ze kopce pytlů s odpadem velikosti umělého svahu na lyžování jsou jejich a že i ti popelari jsou důležití . Až bude jednou poradna stávka a ona muže být rychle tak se na dálnici ve svém Maseratti i Dacii Logan zasedá celá horda , protože všichni ti co by se odvezli Elefantem pojedou autem ,… Číst vice »

Pavel

Budou mít home office

Gargy

Bláboly..já znám xxx strojvedoucí a jsou v pohodě. Podmínky jejich práce se dají zlepšit ..také jako u jiných profesích a zaměstnavatelů ..vše je o lidech .já sem dělal 2017-2018 v Tatře ..a tak hnusne šatny a sprchy z roku 50 …ale vedení zlepšuje zlepšime.. kulové…ještě nás nutili do prescasu.

xyz

Jo to zní naprosto uvěřitelně ty se ale máš

Jirka

🙂 Ja treba nadrazak jsem a jsem spokojeny zamestnanec. 🙂

Takze hazet vsechny do jednoho pytle je pekne hloupe. 🙂

Vašek

A ještě máte čas vypisovat hámotiny.

Ketchup1970

On by asi nikdo nechtěl, aby člověk jehož úroveň vzdělání dosahuje té urovné ze běhá po skladu Amazonu řídil nebo spíše vedl lokomotivu Vectron , orientoval se všech tabulkách a rozkazu a znal jak tu ( a nejen jednu ) masinu , tak tratě a předpisy… vy Jo ?

Pajoš

Skutečně se ovšem objevují názoru některých jedinců že průměrný strojvedoucí je nekvalifikovaný člověk jinde nezaměstnaný. Realita je samozřejmě jiná.

Kernteriér

Ještě aby byl jinde zaměstnaný. S takovým bych asi jezdit nechtěl.

Pajoš

Nezamestnatelny…díky za upozornění (automaticka oprava).

ABC

tak až bude všechna pochybení eliminovat zabezpečovač, jak se zde každou chvíli žádá, tak ten člověk ze skladu z Amazonu stačit bude.

Frantisek

Plus k tomu další parta výpočťáků, aby mu pomohla odstranit vlastní pochybení (pramenící z kolize teorie a praxe), pokud možno ne až kdovíkdy, „a do té doby se stojí.“ 🙂

Daniel Jablonecký

A co ten člověk „u pásu v Amazonu“ podle vás dělá? Víte vůbec, jak tam ta logistika funguje?

Kryštof

Proč se v téhle populistické společnosti má pořád zaměstnavatel přizpůsobovat zaměstnanci, který si tu práci vybral dobrovolně? To je jako když si najdu práci v kanceláři a budu si stěžovat, že mi vadí být zavřený v místnosti……

Prostě zaměstnavatel má nabídnout určitě pracovní podmínky (ideálně bez jakéhokoliv zásahu státu) a buď to člověk chce, nebo nechce. Jednoduchý trh, který ovšem dělá problém většině řadových zaměstnanců, kteří si neuvědomují, že je v té práci nikdo nedrží.

Vojtěch

Jestli se ti tak líbí absolutní kontrola zaměstnavatele, doporučuju praxi v americkém skladu Amazonu. Jsem si docela jistý, že tě tvůj aktuální dystopický názor brzo přejde.

Gargy

Srovnávat práci v kanceláři s prací v provozu..

Pajoš

Jenž tenhle dotazník evidentně necili na zaměstnavatele ale na železnici jako celek.

Cestující

Nejsem ani mašinfíra, ani odborář, ale bydlím kousek od II. koridoru. A provoz, jaký byl před 15 lety a jaký je nyní je nesrovnatelný, takže i ti „podnikatelé na železnici“ by měli svým zaměstnancům, které potřebují prcovní podmínky řádně upravit, protože se jedná o velké hodnoty a životy. Stres, únava či ojebávání ze strany zaměstnavatelů ke klidu a pohodě nepřidá. Navíc- v té kabině lokomotivy je strojvedoucí hodiny sám, což samo o sobě je stresové.

M19

Bude-li nepodmíněný příjem dostačující na zaplacení základních životních potřeb, nemám s tím problém. Aspoň zaměstnavatelé zjistí, jak nezajímavé podmínky nabízejí a jak jim na to lidé přistupují jeen proto, že jim nic jiného nezbývá.

Kdo já

Doporučoval bych vám vyzkoušet nocležnu v Bohumíně, spíte kousek od perónu, slyšíte každý vlak přijet, odjet, hlášení rozhlasu a pokud máte štěstí tak vám celou noc před oknem drnčí nějaká mašinka. A ráno , ve 3, máte“odpočatý“ vyrazit někam, třeba jenom do 12.

Oce

Přidávám do seznamu Mělník. Totéž.

ros

Nejsi li odpočatý,nesmíš řídit a firma by si to musela zařídit jinak.Ale když to vydržíš tak tam budeš spát až do duchodu.

Tonda Sehnal

Nechápu, když nejste odpočatým proč ráno někam jedete? Není to proti té skloňované bezpečnosti? 🤔

Pavel Skládaný

Třeba je užitečné znát názory zaměstnanců proto, aby se optimalizovaly jejich pracovní podmínky a snížil počet profesních selhání, např. projetých návěstidel. Snahu o posouzení lze jen vítat.

Jeňýk

no a protože tohle nefunguje, tak tu máme Zákoník práce a další zákony a předpisy 🙂

hank

„…no a protože tohle nefunguje, tak tu máme Zákoník práce…“

…postupně oklešťovaný a čím dál méně dodržovaný.

Kryštof

důkazy co přesně nefunguje ?

ros

Fungovat to musí i opačně.Zaměstnanec má takové požadavky a zaměstnavatel je bud splní ,protože chce práci zaměstnance,nebo zaměstnanec odejde,ale pak už firmě nic nevydělá.

Kryštof

Typické středulovsko-socanské odborářské kecy.

Jiří Kocurek

Naivní otázka: Nemají tohle řešit odbory? Bezpečnost práce a podmínky zaměstnanců…

Kryštof

Ne – každá firma si to má řešit svobodně dle své potřeby a uchazeč si vybere, zda mu to vyhovuje/nevyhovuje. Netřeba plýtvat penězi na odborovou činnost.

Cestující

Pokud se pohybuje po kolejích, které ji nepatří, tak je kontrola a regulace nutná, až bude jezdit pouze kolem svého „komínu“, může to zkusit jak říkáte vy.

Pajoš

Co je to za pitomost?
Takže MD nemá řešít bezpečnost na železnici jako celek, ale má to nechat být a dopravci pak mají říct uchazečům o zamestnani že je bezpečnost jich samotných (tím pádem i cestujích) nezajímá že oni se ztrátami počítají (i cestujích) tak ať berou nebo nechají být?

Pajoš

Odbory ale nedokáží vyřešit například výluky, práci vypravcich, jízdní řády, traťovou část zabezpecovace a věci které patří k železnici jako celku.

hank

Nicméně řešit dopady toho všeho do bezpečnosti práce nejen svých členů je v pracovní náplni odborů a je to jejich plné právo.

Výpravčí jsou koneckonců taky odboráři. Jestli se současné věrchušce něco podařilo dokonale, tak to bylo rozbití solidarity pracujících. Přestože jsem outsider, vnímám to i v podobných diskusích jako je tato: Strojvedoucí (někteří) si nemohou přijít na jméno s výpravčími a dispečery (některými) a naopak. Jenže jestli nepotáhnete všichni za jeden provaz, dopadnete nakonec špatně. Taky všichni.

Kolik z těch, kdo tu pláčou a nadávají, je v odborech a co tam aktivně dělají?

Kubrt

Myslíte, že když všichni železničáři byly zaměstnanci ČSD a členy ROH, tak fírové nenadávali na výpravčí, výpravčí na traťováky a traťováci na zabezpečováky?

hank

Ale když šlo do tuhého, dokázali táhnout za jeden provaz.

Bram

Kdy že šlo do tuhého? Nějak jsem si ničeho takového po roce 1989 nevšiml.

hank

Asi jsi zapomněl vyndat hlavu z písku…

hank

Tohle věděli už naši předci před 150 lety: Jednotlivec nezmůže sám nic. Proto se začali organizovat a postupně to dotáhli od 18hodinových pracovních směn 7 dní v týdnu, spaní ve fabrikách na zemi mezi mašinami a práce 5letých dětí až po 8hodinové pracovní směny, ochranu zdraví a bezpečnosti při práci a zákonem zaručenou dovolenou. Někteří si zřejmě nevšimli, že v současné době se korporace i politici snaží tyto základní věci postupně odbourávat. Teď už jenom zbývá otázka, kdy zase pracující dojdou k poznání, že bez organizace nic z řečeného neudrží. Hint: Tam, kde organizace, tj. v tomto případě odbory, existují,… Číst vice »

Kubrt

Které „věci“ se snaží politici a korporace odbourávat?

hank

Myslím, že by se jich našlo dost, zákon-nezákon: Placené přesčasy, pravidla o pracovní době včetně pracovních přestávek a odpočinku mezi směnami, členství v odborech, tlak na účast pracovníků ve švarc-systému, absence kontroly podmínek práce agenturních pracovníků… Stačí přečíst si některá vyjádření soudruha Dlouhého a podobných hlavounů.

ABC

no to je holt nevýhoda hentej demokracie že i soudruh Dlouhý může vyjadřovat své názory. Klíčema jste v listopadu 89 cinkal?

hank

Jenomže to nejsou názory jeho, ale korporací, které ho mají na špagátku a které svým vlivem dokážou převálcovat všechny demokraticky ustavené orgány a demokraticky přijaté zákony, případně si ty zákony ohnout ve svůj prospěch.

Kubrt

Firmy si založily Hospodářskou komoru, aby hájila jejich zájmy a do jejího čela si zvolily Dlouhého a ten je má zastupovat. To je naprosto v pořádku, je to jeho práce. Soukromé názory občana Dlouhého nikoho nezajímají a vůbec by je neměl vypouštět do světa, dokud zastává svou funkci. Pokud by tyto názory byly v rozporu, je to jen na něm, jak si to srovná se svým svědomím. M“že třeba rezignovat. Určitě nikdo nestojí o to, aby (kdokoliv) říkal „jako občan si myslím A, ale jako držitel funkce X si myslím B“.

hank

Která názory soudruha Dlouhého byly/jsou jeho vlastní? Ty z doby jeho působení v Prognostickém ústavu nebo koncem roku 1989 jako ministra za KSČ? Ty, které publikoval jako člen vlády za ODA? To, co hlásá jako člověk placený Goldman Sachsem a MMF nebo z titulu šéfa Hospodářské komory?

Vapch

Ano

Rosolozub

Musím se pořád smát pojmu „anonnymní on-line dotazník“ . Pokud si nepoštelujete připojení ntb, PC nebo mobilu – pak se můžete rovnou podepsat i s rodným číslem. Vyjde to sk nastejno.
Kolik uživatelů to v praxi udělá? Já taky ne jsem línej:).
Jinak sí myslím, že SŽ by si mohla přečíst zdejší diskuse a ušetřila by čas a peníze.

Jan Neruda

Co s tím má společného SŽ?
Nějak se v těch firmách neorientujete

Marty

Dobrá správa je provozovatel dráhy schovaný v tomto případě pěkně za tím rádoby ministrem. To co provedli s předpisy od 1.7. dokazuje jak se staví k problematice projetí návěstidel apod.
Vytvořili další nesmysly, které pouze komplikují provozování drážní dopravy a vytváří zmatky. Předpis D3 je toho zdarnym příkladem. Nevím proč má v názvu „zjednodušení dopravy“.

Dotazník ať si ministr strčí dozadu. Nic vyplňovat nebudu a myslím že nebudu jediný.

Důvěryhodnost tohoto nesmyslů kterým se potom budou ohánět je velmi mizivá.

Jiří Kocurek

Jasně, Správa si dupne a dostane od ministra přístup k dotazníkům i s IP adresama odpovídajících. Pak si zajde za mobilním operátorem, na něj udělají bubu-bu, mobilní operátor předá IP+IMEI+jméno držitele telefonu Správě.
Správa následně určí, kdo dostane vyhazov a pošle požadavek dopravci. Dopravce sklapne podpadky a dá fírovi vyhazov na hodinu, z rozkazu Správy.

Marty

Já jsem psal něco o přístupu k dotazníku? Umyjte si oči po ránu. Celý dotazník je nesmysl. Problémy se mají řešit jinak .
Rozhodně není více projetých návěstidel než dříve. Pouze je to více medializovano. Nehody na přejezdech jsou na denním pořádku a posílá někdo dotazník řidičům?

Mírné tresty nic neřeší jak je vidět. Zrovna včera večer mi projelo auto přes uzavřené závory, dokonce v obci !!! Lidi jsou prostě hovada, netvrdím že všichni.

M19

A jak? Prostě se má bouchnout do stolu? Nebo umlčet nepohodlné názory? Co třeba ten váš?

Cestující

„celý problém se má řešit jinak“ – JAK ? Napište to tady.

Brumla

@Marty Lidi jezdící přes přejezd nejsou nutně hovada, ale spíše ignoranti, kteří ztratili pud sebezáchovy. Tresty na hloupost nejsou. Tito lidé vymažou své geny z povrchu sami.

Frantisek

Akorát tím vždy, ať už méně či více, poškodí i své okolí. To na ně proto reaguje občas i dost nevybíravě. Může to být jedna z forem usměrnění.

Dolfi

To jste poněkud překombinoval. Já si naopak myslím, že je dobře, že se ministr zajímá o pohled strojvedoucího. Kdo jiný ví co by mu na pracovišti pohohlo? Něco jiného je, co se s tím dá dělat.

Kubrt

Jasně, žádný dotazník nevyplňuj, frfňání na internetu je mnohem efektivnější způsob, jak sdělit svůj názor.

jan v

Co jsem si vzal z vaší odpovědi Marty: Na dráze jsou problémy, ale to by v tom byl pes abyste udělal krok k jejich identifikaci. Nadáváním na stav věcí v diskuzi přece dosáhnete mnohem více. #gratulki

Jiří Kocurek

Když si Správa přečte zdejší diskuze, tak se dozví, že nejlepší byly výhybky bez zámků, 40 km/h do odbočky, 100 km/h rovně a projetí Stůj za flašku. Bez vlakového zabezpečovače, hradlový poloautoblok a telefonika etalonem řízení provozu.
A vyházet provozní zaměstnance, kteří mají řidičský průkaz.

Jiří Kocurek

Stačí použít wifinu na pobočce… v bance. Banka opravdu nebude předávat MAC adresy klientů nějakým dvěma holomkům, kteří tvrdí, že jsou od Ministra dopravy.

A že by do toho Kupka zatáhl soudy, aby následně Správa mohla provádět čistky mezi zaměstnanci dopravců? Paranoia.

hank

Jestliže existuje možnost provést nějakou prasárnu, vždycky se najde někdo, kdo ji provede. A vynalézavost některých lidí v tomto ohledu je neomezená.

Nebo jinak, to, že nejsi paranoidní, ještě neznamená, že po tobě nejdou.

peter

Skuste pouzit Operu a privatne okno. Je tam moznost zapnut VPN-ku a vybrat si z niekolkych IP-adries pod ktorou budete vystupovat.

Pokial to neuspokoji vasu paranoju, tak sa pozrit po Tor browseroch.

ABC

a to rychle než je zakážou 🙂

Rosolozub

Umím vše, internetové dotazníky nevyplňuje, kromě sčítání lidu. Paranoidní nejsem, jen mně vadí to přídavné jméno „anonymní“. Na webu není nic anonymního. Vždy po vás zůstane stopa, a to, že jí zatím nikdo nikomu nesdělil, či ji nikdo nevyčmuchal nebo neprolomil, neznamená, že se o vás neví.

mlokXCM

Myslíte diskuzi, kde si každý myslí, že ví všechno nejlépe? Tohle je známka každé diskuze na internetu. Jediní, s kým má cenu se vážně bavit, jsou odborníci, nikoliv laická veřejnost (kterou je možné dobré vyslyšet, ale rozhodně brát s rezervou).

ABC

Dobrý den, dost jste mě včera překvapil v té anketě, přijďte za mnou, až budete moct, chci si s vámi promluvit.

Myslíte třeba o různých významech pojmu „anonymní dotazník“?

Tonda Sehnal

Dotazník jsem podepsal svým jménem a přiložil i telefonní číslo. Nejsem zbabělec, za své názory se nestydím.